Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Klasyczny Ford Escort powróci w 2025 jako modny restomod

Nowy Escort nie jest kolejnym SUV-em, to klasyczny restomod napędzany benzyną.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

5 grudnia 2024
Ford Escort Boreham Motorworks
6

W 2025 roku powróci Ford Escort, ale nie w takim stylu jak wcześniej Capri. Nie będzie to klasyczna nazwa wrzucona na zupełnie przypadkowego SUV-a, może dlatego że to nie Ford zabrał się za wskrzeszenie legendy. Twórcami serii “kontynuacyjnej” Escorta Mk 1, za przyzwoleniem firmy-matki, jest warsztat Boreham Motorworks.

Na razie opublikowano tylko jeden teaser, ale już widać, że nowy Ford Escort będzie wierną kopią oryginału, choć ze zmodernizowanymi detalami i nowoczesną mechaniką. Samochody są opisywane przez producenta jako “wierne blueprintom, wykonane w duchu epoki pojazdy z kolejnymi numerami VIN”.

Kontynuacyjna seria Escorta MK1 powstanie pod patronatem Forda i będzie wierna oryginalnemu modelowi z lat 60.

Dostępne będą dwie wersje napędowe, obie z silnikami benzynowymi - producent wyraźnie zaznacza, że nie będzie EV ani hybryd - i wszystkie będą miały manualne skrzynie biegów. „Nie anulujemy naszego dziedzictwa; będziemy je rozwijać” - brzmi oficjalne oświadczenie Boreham.

Bez wątpienia swój wkład w projekt będzie miał Alan Mann Racing - warsztat ogłoszony niedawno “wewnętrznym oddziałem ds. wysokich osiągów” firmy Boreham Motorworks. W latach 60. Alan Mann był zespołem obsługującym najróżniejsze wyścigowe Fordy - od GT40 i Mustanga po Cortinę i Escorta - w charakterystycznych czerwono-złotych barwach. Co najważniejsze, Escort Mk1 w barwach AMR prowadzony przez Franka Gardnera wygrał British Saloon Car Championship w 1968 roku. Zarówno Boreham, jak i Alan Mann należą do DRVN Automotive Group, ekosystemu firm, który obejmuje również Evoluto Automobili i Evolution E-types.

Reklama
Boreham Motorworks Ford Escort z lat 60.
6

Poza Escortem Mk1 Boreham pracuje aktualnie nad kontynuacją innej legendy Forda - B-grupowego RS200 z lat 80.

Odsłonięcie projektu nowego Escorta zaplanowano na 12 grudnia. Twórcy opisują ten wóz jako “jedynego prawdziwego spadkobiercę” oryginalnych Escortów RS. Wtedy też poznamy wszystkie szczegóły techniczne tego projektu.

Iain Muir, dyrektor generalny DRVN Automotive Group, mówi: „Rozumiemy, że prawdziwa motoryzacyjna pasja pochodzi z połączenia między kierowcą a maszyną - relacji ukształtowanej przez dźwięk, dotyk i reakcję samochodu zaprojektowanego do prowadzenia. (…) Ford Escort Mk1 ucieleśnia ten etos, łącząc ponadczasowy design z osiągami, które budzą zaufanie i radość. Projektujemy na drogę, a nie na wystawę. Wkładamy tam wszystko, co kierowcy kochają w samochodach”.

Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
Alpine A290 pierwsza jazda
Alpine / A290
Alpine A290 GTS - czy elektryczny kuzyn Renault 5 jest naprawdę hot?

Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?

11 listopada 2024
BMW M5 G90 sedan test
BMW / M5
2024 BMW M5 - więcej mocy, więcej masy… ta sama magia?

Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.

8 listopada 2024
Limitowana edycja - Diavel for Bentley
Diavel for Bentley
Ducati i Bentley - duet egzotyczny

Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.

6 listopada 2024
Aston Martin Valhalla produkcyjny
Aston Martin / Valhalla
Aston Martin Valhalla ma 1079 KM i trafi do klientów w 2025

Po sześciu latach oczekiwania hybrydowy hipersamochód Aston Martin Valhalla wchodzi do produkcji.

11 grudnia 2024
Ford Mustang GTD czas okrążenia
Ford / Mustang GTD
Ford Mustang GTD pokonał granicę 7 minut na Ringu, ale to nie koniec

Pół-wyczynowy Mustang GTD osiągnął czas poniżej 7 minut na Nürburgringu, ale stać go na więcej.

10 grudnia 2024
McLaren sprzedaż
McLaren
Fundusz z Abu Zabi potwierdza inwestycję w McLarena

Fundusz CYVN Holdings z Abu Zabi przejmuje dział samochodów drogowych McLarena.

10 grudnia 2024
SEAT Leon Sportstourer PHEV
SEAT / Leon Sportstourer
SEAT Leon Sportstourer FR 1.4 e-Hybrid PHEV

Pamiętacie, że jeszcze istnieje? Leon - i to nie Cupra - ciągle jest na rynku!

9 grudnia 2024
Genesis GMR-001 WEC 2026
WEC
Genesis rzuca wyzwanie Ferrari i Toyocie w Le Mans

W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.

5 grudnia 2024
Electrogenic Mazda MX-5 EV
Mazda / MX-5
Elektryczna Mazda MX-5 - kontrowersyjny współczesny klasyk

To nie jest kolejna Mazda MX-5 - to jej pierwsza odmiana po konwersji na EV w firmie Electrogenic.

5 grudnia 2024
Ford Escort Boreham Motorworks
Restomod
Klasyczny Ford Escort powróci w 2025 jako modny restomod

Nowy Escort nie jest kolejnym SUV-em, to klasyczny restomod napędzany benzyną.

5 grudnia 2024
Jaguar Type 00 premiera
Jaguar / GT EV
Jaguar Type 00 to koncept nowej, elektrycznej ery Jaguara

Drogie, luksusowe, elektryczne super-GT o mocy 1000 KM ma pokazać kierunek, w którym podąża Jaguar.

4 grudnia 2024
Bernie Ecclestone kolekcja F1
F1
Warta 0,5 mld dolarów kolekcja Berniego Ecclestone’a idzie pod młotek

Nieznana do tej pory kolekcja 69 bolidów Formuły 1 Berniego Ecclestone’a trafi na aukcję.

2 grudnia 2024
Lotus Emira hybryda zapowiedź
Lotus / Emira
Lotus nie wyklucza wprowadzenia hybrydowej wersji Emiry

Ostatni spalinowy Lotus - Emira - może dostać od losu jeszcze jedną szansę - wersję hybrydową.

2 grudnia 2024
Audi F1 zmiany właścicielskie
Audi
Audi już zdążyło sprzedać część udziałów w zespole F1

Katarczycy przejęli około 30% udziałów w zespole Formuły 1 Audi, który pojawi się na gridzie w 2026.

2 grudnia 2024
Lamborghini Lanzador przyszłość marki
Lamborghini / Lanzador
Lamborghini Lanzador EV opóźniony do 2030 r., w planach nowa hybryda

Elektryczne Lamborghini nie pojawi się przed 2030 rokiem, za to marka zapowiada nowy hipersamochód.

2 grudnia 2024