BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Karbonowe panele i mocna “szóstka” za plecami tworzą z Porsche 911 Targa restomoda z osiągami GT3.
Kolejny dzień, kolejny restomod na bazie Porsche 911. Tym razem jest to generacja 964 w wersji Targa stworzona w warsztatach Theon Design. Mieszcząca się w Oxfordshire firma specjalizuje się w projektach na bazie 911, a swoje pierwsze dzieła wypuściła w roku 2016. Restomody Theon są wyposażone w nadwozia z włókien węglowych, elektronicznie sterowane amortyzatory i mocno podkręcone silniki, więc są to wyjątkowe samochody podkreślające wszystkie zalety klasycznych Porsche, ale z detalami i wykończeniem na o wiele wyższym poziomie.
Ten konkretny wóz to pierwszy projekt Theon Design na bazie Targi. Samochód bazowy został rozebrany do gołej blachy, a następnie zbudowany od podstaw pod wymagania klienta. Całe poszycie oprócz stalowych drzwi wykonano z kompozytów węglowych, a każdy panel ukształtowano z pomocą programów CAD, aby uzyskać czyste i proporcjonalne nadwozie.
Dodatkowo Theon stosuje karbon do wzmocnienia podłogi starej Targi, aby sztywnością i precyzją kierowania nie odbiegała od swoich kuzynów ze stałym dachem. Z tego powodu Targa jest 60 kg cięższa niż coupe, ale z masą 1228 kg i tak jest 437 kg lżejsza niż jej odpowiednik z rodziny modelowej 992.
Targa od Theon Design otrzymała te same adaptacyjne amortyzatory TracTive co wcześniejsze wozy tego producenta, ale ma dedykowane ustawienia sterownika. Niektóre podzespoły, w tym pompę układu wspomagania czy kompresor klimatyzacji, przeniesiono z tyłu do przodu w celu poprawienia rozkładu mas. Ostatecznie udało się osiągnąć rozsądny kompromis - 48% masy przypada na przód, 52% na tył.
Sercem Targi jest 4-litrowy silnik typu bokser bez doładowania. Powietrze jest zasysane przez otwarte kolektory do sześciu osobnych przepustnic, a szczytowe parametry to 408 KM i 433 Nm. Stosunek mocy do masy jest tu podobny jak w nowocześniejszym GT3 generacji 991. Silnik połączono z ręczną skrzynią w specyfikacji 993 RS, a dodatkowym bajerem jest aktywny układ wydechowy sterowany przyciskiem w kabinie.
Ten konkretny egzemplarz polakierowano na pastelowy błękit z palety Porsche i postawiono na 18-calowych felgach w stylu Fuchs idealnie wypełniających poszerzone nadkola. W środku wiele elementów to włókno węglowe powlekane wysokogatunkową skórą. Znalazły się tu też stworzone przez Theon Design fotele “touring” z tapicerką w charakterystyczną pepitę. Zwieńczeniem kokpitu jest mocno odsadzona kierownica Nardi, a jazdę uprzyjemnia system audio Focal z jednostką sterującą Pioneer.
Restomody Theon Design pochłaniają mnóstwo pracy, dlatego nie należą do tanich. Hardtopy zaczynają się od 390 000 funtów (1,95 mln zł) netto, a Targa wymaga dopłaty w wysokości 25 000 funtów (125 tys. zł). Proces produkcji każdego samochodu trwa 18 miesięcy.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.