Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA

Porsche 911 GT3 - czy to wciąż najlepszy wybór wśród 911?

GT3 to coś więcej niż tylko droga zabawka, to samochód wyścigowy serii Supercup na drogi publiczne.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

7 września 2022
  1. 1.Wstęp
  2. 2.Silnik, skrzynia biegów i szczegóły techniczne
  3. 3.Osiągi i czas 0-100
  4. 4.Prowadzenie i tłumienie
  5. 5.Zużycie paliwa i koszty eksploatacji
  6. 6.Wnętrze i technologia
  7. 7.Design
Porsche 911 GT3 z przodu
33
Ocena Evo
Cena:
od 946 tys. zł
niesamowity napęd; ogromna przyczepność, opanowanie i precyzja; prawdziwe zaangażowanie w jazdę
jazda GT3 po normalnych drogach potrafi być męcząca

Wyjaśnienie fenomenu 911 GT3 osobom nie związanym z motoryzacją to bardzo trudne zadanie, ale każdy kto miał okazję spędzić choć trochę czasu za kierownicą wie, jak bardzo ten samochód potrafi zamieszać w głowie. Porsche 911, które od 50 lat cementuje swój status kultowego samochodu sportowego, jest w tym przypadku poddawane destylacji i wyostrzaniu, a potem opakowane w ekskluzywny sposób dla wszystkich tych, którzy są w stanie słono płacić za przywilej jego posiadania.

W 2021 roku Porsche przedstawiło nam nowe GT3 bazujące na 911 generacji 992. Jak zawsze oferowany pakiet składa się ze starannie dobranych elementów, w tym z układu jezdnego i silnika zaadaptowanego z generacji 991. Na papierze wydaje się, że 992 nie ma do zaoferowania wiele ponad to, co już widzieliśmy, ale jego czasy na pewnym niemieckim torze sugerują, że właśnie te detale uczyniły z nowego GT3 samochód o możliwościach większych niż kiedykolwiek wcześniej.

Jakby tego było mało rodzina GT3 jeszcze się rozrosła, bo aktualnie można ten samochód wybrać ze skrzynią manualną lub znakomitym automatem PDK, a także przywrócono bardziej subtelnie stylizowany model Touring, który także ma dwie wersje skrzyni biegów. Do tego Porsche ma asa w rękawie - długą listę opcji, która pozwala skonfigurować każde GT3 dokładnie pod wymagania klienta. W zależności od preferencji 911 będzie albo torowym wymiataczem albo bliskim perfekcji samochodem sportowym na drogi publiczne.

Porsche 911 GT3 sylwetka z tyłu
33

Cena, wyposażenie i konkurencja

Reklama
Reklama

Porsche życzy sobie za 992 GT3 co najmniej 946 tys. zł niezależnie czy mówimy o wersji standard czy Touring, z manualem czy PDK. Bez dopłat można wybrać jeden z czterech kolorów podstawowych - biały, czarny, żółty lub czerwony. Lakiery metalizowane w pięciu kolorach są dostępne za dopłatą 6366 zł, a jeden z czterech niemetalicznych lakierów specjalnych wymaga dołożenia 18 364 zł. Porsche może też pomalować GT3 według koloru wybranego przez klienta w usłudze Paint-to-sample, ale wtedy okres oczekiwania na auto się zwiększa, a cena lakieru wynosi ponad 50 tys. zł.

Dla GT3 są dostępne opcje, które mogą znacząco zmienić ogólny charakter samochodu. Jeśli będziesz użytkował swoje Porsche głównie na torze polecamy wybrać bezpłatny pakiet Clubsport z pół-klatką bezpieczeństwa i przygotowaniem pod montaż głównego wyłącznika prądu. Haczyk jest taki, że trzeba razem z tym pakietem dodać fotele kubełkowe z karbonu za ponad 27,5 tys. zł. Można rozważyć też dach z włókna węglowego obniżający środek ciężkości auta (+18 302 zł) i karbonowo-ceramiczne hamulce nazwane przez producenta PCCB za co najmniej 47 255 zł (czarne zaciski dodatkowe kilka tysięcy). Aby wydłużyć stinty na torze można pokusić się też o 90-litrowy zbiornik paliwa za drobne 979 zł.

Idąc z opcjami w kierunku komfortu też jest w czym wybierać. Dostępne są m.in. reflektory LED z Porsche Dynamic Light System za 3153 zł, lakierowane na różne kolory obręcze kół (6121-9181 zł) i podnoszona hydraulicznie przednia oś za 16 099 zł. Można zostać przy normalnych fotelach komfortowych i zamówić obszycie skórą różnych elementów wnętrza. Opcją, którą warto zamówić bez względu na przeznaczenie auta jest system audio BOSE za 7285 zł, bo sportowe opony przy ograniczonym wyciszeniu wnętrza generują hałas, z którym nie radzi sobie podstawowe nagłośnienie.

Konfiguracja wymarzonego 911 GT3 może się skończyć na 1,1-1,2 mln zł, ale to i tak mniej niż trzeba zapłacić za Lamborghini Huracan EVO RWD (1,5 mln zł), nie mówiąc o Huracanie STO czy McLarenie 765LT, których cena może dwukrotnie przekroczyć cenę Porsche. W porównaniu z nimi GT3 wyrasta na okazję, którą trudno zignorować.

Silnik, skrzynia biegów i szczegóły techniczne
BLEU DE CHANEL L’Exclusif
Perfumy
BLEU DE CHANEL L’Exclusif – zapach wolności i stylu

BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.

12 września 2025
Defender z przyczepą na haku
Prezentacja Partnera
Podróż Defenderem w Dolomity – test opon Yokohama Geolandar A/T G015

Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.

13 sierpnia 2025
Garagisti GP1 koncept
Garagisti / GP1
Garagisti GP1 to kolejne po GMA T.50 superauto z V12 i manualem

Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.

11 sierpnia 2025
Lamborghini Temerario test torowy
Lamborghini / Temerario
Lamborghini Temerario - pełen ogień hybrydowym następcą Huracána

Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?

3 sierpnia 2025
Porsche Taycan Turbo GT4 RS spyshot
Porsche / Taycan
Co znowu wymyśliło Porsche? Po Ringu jeździ prototyp Taycana “GT4 RS”

Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?

16 września 2025
Ariel Atom 4 test
Ariel / Atom
Ariel Atom 4 - brytyjska zabawka staje się lepsza i lepsza…

Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.

15 września 2025
Ducati Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS – nowe sportowe motocykle w limitowanej serii, widok studyjny
Ducati
Ducati Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS: styl, osiągi i lekkość

Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.

14 września 2025
Lotus Elise VHPK Analogue Automotive
Lotus / Elise
Lotus Elise z centralnym fotelem za ułamek ceny GMA T.50? Poprosimy!

Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.

13 września 2025
Toyota GR Yaris Aero Performance
Toyota / Yaris GR
Toyota GR Yaris zyska pakiet Aero Performance. Niestety, nie u nas…

W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.

12 września 2025
BLEU DE CHANEL L’Exclusif
Perfumy
BLEU DE CHANEL L’Exclusif – zapach wolności i stylu

BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.

12 września 2025
Lamborghini Fenomeno premiera
Lamborghini / Fenomeno
Fenomeno uczy jak sprzedawać hipersamochody - mają być rzadkie i z V12

Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.

12 września 2025
McLaren 750S JC96 – limitowana edycja w malowaniu LARK
McLaren / 750S
McLaren 750S JC96 – limitowana edycja upamiętniająca sukcesy McLarena F1 w Japonii

McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.

11 września 2025
Toyota Gazoo Racing AE86
Toyota
Toyota wznowiła produkcję bloków silnika do kultowej Corolli AE86

Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.

11 września 2025
Ferrari 849 Testarossa premiera
Ferrari / 849 Testarossa
Ferrari Testarossa powraca jako hybryda V8 o mocy 1050 KM

Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.

10 września 2025
2026 Porsche 911 Turbo S 992.2
Porsche / 911 Turbo
Poznajcie nowe, zelektryfikowane Porsche 911 Turbo S o mocy 711 KM

Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.

8 września 2025
2026 BMW iX3 premiera
BMW / iX3
2026 BMW iX3 - era Neue Klasse rozpoczyna się od SUV-a

Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.

5 września 2025