Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Porsche 911 GT3 - czy to wciąż najlepszy wybór wśród 911?

GT3 to coś więcej niż tylko droga zabawka, to samochód wyścigowy serii Supercup na drogi publiczne.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

7 września 2022
  1. 1.Wstęp
  2. 2.Silnik, skrzynia biegów i szczegóły techniczne
  3. 3.Osiągi i czas 0-100
  4. 4.Prowadzenie i tłumienie
  5. 5.Zużycie paliwa i koszty eksploatacji
  6. 6.Wnętrze i technologia
  7. 7.Design
Porsche 911 GT3 z przodu
33
Ocena Evo
Cena:
od 946 tys. zł
niesamowity napęd; ogromna przyczepność, opanowanie i precyzja; prawdziwe zaangażowanie w jazdę
jazda GT3 po normalnych drogach potrafi być męcząca

Wnętrze i technologia

Kabina otula kierowcę, a fotel stworzono z myślą o idealnej pozycji za kierownicą. Wnętrze wersji GT3 wcale się dużo nie różni od tańszych modeli 911, a podobieństwo jest uderzające. Jest tu tylko kilka rzeczy charakterystycznych dla GT3, w tym bardzo delikatne żółte akcenty w okolicach lewarka skrzyni biegów i obrotomierza oraz emblematy. Drążek skrzyni biegów PDK łudząco przypomina tradycyjny lewarek manuala i jest wykończony mieszkiem z alcantary. Jedyna różnica polega na tym, że nie jest umieszczony dokładnie centralnie, aby pomieścić schemat przełożeń. 

Fotel można ustawić w ekstremalnie niskiej pozycji, a kierownica jest mniejsza i grubsza niż w podstawowym 911. Umieszczono ją pod kątem prawie 90 stopni względem kierowcy, jeśli siedzi odpowiednio nisko, a pedały są ułożone absolutnie idealnie zarówno w wersji manualnej jak i PDK.

Porsche911GT3 wnętrze
33
Reklama

Wszystkie GT3 mają domyślnie skórzano-materiałową czarną tapicerkę ze srebrnymi przeszyciami, ale zmiana koloru nici na czerwone lub niebieskie nie jest problemem. Z Touringiem Porsche poszło w trochę innym kierunku, bo jest więcej plisowanej skóry na desce rozdzielczej i boczkach drzwi, do której dobrano panele ze szczotkowanego aluminium zamiast matowego karbonu.

Nie trzeba jednak ograniczać się do tak skromnie wyglądających opcji. Za odpowiednio wysoką dopłatą wnętrzem zajmie się dział Exclusive Manufaktur, którego gama materiałowa jest dużo bogatsza. Wśród popularnych pozycji są różne rodzaje skóry oraz wykończenia retro odnoszące się do modeli historycznych. Jakość wykonania wnętrza GT3 pozostaje na równie wysokim poziomie jak w innych drogich modelach Porsche.

Multimedia i elektronika także są na wysokim poziomie. Porsche dopracowało system PCM tak dobrze, że jest łatwy w użyciu, niezawodny i ma ładną oprawę graficzną. Na życzenie może być zainstalowany system Apple CarPlay. Naszym zdaniem obowiązkową opcją jest system audio premium firmy BOSE, bo normalne nagłośnienie ledwo przebija się przez słyszalny we wnętrzu szum opon.

Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
Alpine A290 pierwsza jazda
Alpine / A290
Alpine A290 GTS - czy elektryczny kuzyn Renault 5 jest naprawdę hot?

Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?

11 listopada 2024
BMW M5 G90 sedan test
BMW / M5
2024 BMW M5 - więcej mocy, więcej masy… ta sama magia?

Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.

8 listopada 2024
Limitowana edycja - Diavel for Bentley
Diavel for Bentley
Ducati i Bentley - duet egzotyczny

Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.

6 listopada 2024
Bernie Ecclestone kolekcja F1
F1
Warta 0,5 mld dolarów kolekcja Berniego Ecclestone’a idzie pod młotek

Nieznana do tej pory kolekcja 69 bolidów Formuły 1 Berniego Ecclestone’a trafi na aukcję.

2 grudnia 2024
Lotus Emira hybryda zapowiedź
Lotus / Emira
Lotus nie wyklucza wprowadzenia hybrydowej wersji Emiry

Ostatni spalinowy Lotus - Emira - może dostać od losu jeszcze jedną szansę - wersję hybrydową.

2 grudnia 2024
Audi F1 zmiany właścicielskie
Audi
Audi już zdążyło sprzedać część udziałów w zespole F1

Katarczycy przejęli około 30% udziałów w zespole Formuły 1 Audi, który pojawi się na gridzie w 2026.

2 grudnia 2024
Lamborghini Lanzador przyszłość marki
Lamborghini / Lanzador
Lamborghini Lanzador EV opóźniony do 2030 r., w planach nowa hybryda

Elektryczne Lamborghini nie pojawi się przed 2030 rokiem, za to marka zapowiada nowy hipersamochód.

2 grudnia 2024
Lotus Hyper Hybrid
Lotus
Lotus zmienia kurs i pracuje nad technologią Hyper Hybrid

W 2026 roku Lotus chce powrócić do częściowo spalinowych napędów za sprawą technologii Hyper Hybrid.

30 listopada 2024
Toyota Supra Final Edition news
Toyota / Supra
Toyota kończy produkcję Supry wzmocnioną odmianą Final Edition

Większa moc i poprawione ustawienia wersji Final Edition mogą w końcu uwolnić pełny potencjał Supry.

30 listopada 2024
Lamborghini Temerario V8 moc
Lamborghini / Temerario
Nowe V8 Lamborghini Temerario ma potencjał na ponad 1000 KM

Gama Lamborghini Temerario wkrótce rozrośnie się o kolejne warianty, także z RWD i większą mocą.

27 listopada 2024
Alfa Romeo 33 Stradale Nardo
Alfa Romeo / 33 Stradale
Zobacz jak Alfa Romeo 33 Stradale osiąga 333 km/h na Nardò

Niedawno pokazany supersamochód Alfy Romeo osiągnął 333 km/h podczas testów dynamicznych w Nardò.

26 listopada 2024
2024 Mercedes-AMG G63 test
Mercedes / klasa G
Mercedes-AMG G63 - wciąż brutalne 585 KM

G63 nie jest lepsze niż DBX707 czy RR Sport SV, za to ma więcej fejmu niż dwaj rywale razem wzięci.

25 listopada 2024
Land Rover Defender Dakar 2026
Land Rover / Defender
Land Rover wystawi fabrycznego Defendera w Dakarze

W 2026 roku Land Rover zostanie oficjalnym partnerem i uczestnikiem rajdu Dakar.

25 listopada 2024
Porsche 911 GT3 RS Manthey Kit
Porsche / 911 GT3 RS
Porsche 911 GT3 RS od Manthey generuje większy docisk niż McLaren P1

911 GT3 RS od Manthey Racing ma świetne osiągi, brakuje tylko oficjalnego czasu na Nürburgringu.

25 listopada 2024
Lamborghini SC63 LMDh wycofanie
WEC
Dlaczego Lamborghini odpuszcza walkę z Ferrari w Le Mans

Lamborghini nie będzie kontynuować przygody z WEC w sezonie 2025. Zadecydowała zmiana regulaminu.

22 listopada 2024