Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
GT3 to coś więcej niż tylko droga zabawka, to samochód wyścigowy serii Supercup na drogi publiczne.
Kabina otula kierowcę, a fotel stworzono z myślą o idealnej pozycji za kierownicą. Wnętrze wersji GT3 wcale się dużo nie różni od tańszych modeli 911, a podobieństwo jest uderzające. Jest tu tylko kilka rzeczy charakterystycznych dla GT3, w tym bardzo delikatne żółte akcenty w okolicach lewarka skrzyni biegów i obrotomierza oraz emblematy. Drążek skrzyni biegów PDK łudząco przypomina tradycyjny lewarek manuala i jest wykończony mieszkiem z alcantary. Jedyna różnica polega na tym, że nie jest umieszczony dokładnie centralnie, aby pomieścić schemat przełożeń.
Fotel można ustawić w ekstremalnie niskiej pozycji, a kierownica jest mniejsza i grubsza niż w podstawowym 911. Umieszczono ją pod kątem prawie 90 stopni względem kierowcy, jeśli siedzi odpowiednio nisko, a pedały są ułożone absolutnie idealnie zarówno w wersji manualnej jak i PDK.
Wszystkie GT3 mają domyślnie skórzano-materiałową czarną tapicerkę ze srebrnymi przeszyciami, ale zmiana koloru nici na czerwone lub niebieskie nie jest problemem. Z Touringiem Porsche poszło w trochę innym kierunku, bo jest więcej plisowanej skóry na desce rozdzielczej i boczkach drzwi, do której dobrano panele ze szczotkowanego aluminium zamiast matowego karbonu.
Nie trzeba jednak ograniczać się do tak skromnie wyglądających opcji. Za odpowiednio wysoką dopłatą wnętrzem zajmie się dział Exclusive Manufaktur, którego gama materiałowa jest dużo bogatsza. Wśród popularnych pozycji są różne rodzaje skóry oraz wykończenia retro odnoszące się do modeli historycznych. Jakość wykonania wnętrza GT3 pozostaje na równie wysokim poziomie jak w innych drogich modelach Porsche.
Multimedia i elektronika także są na wysokim poziomie. Porsche dopracowało system PCM tak dobrze, że jest łatwy w użyciu, niezawodny i ma ładną oprawę graficzną. Na życzenie może być zainstalowany system Apple CarPlay. Naszym zdaniem obowiązkową opcją jest system audio premium firmy BOSE, bo normalne nagłośnienie ledwo przebija się przez słyszalny we wnętrzu szum opon.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.
Już za tydzień Porsche pokaże flagową wersję Taycana, jakiej jeszcze nie było.
Mate Rimac wyraził swoje zastrzeżenia do zapowiadanych przez Elona Muska osiągów Tesli Roadster.
Od roku modelowego 2024 Aston Martin DBX dostanie nowe wnętrze inspirowane nowym Vantage.
Najlepsze rzeczy z Cayenne Turbo GT poprzedniej generacji znalazły drugie życie w nowym Cayenne GTS.
Mercedes-AMG dodał flagowe coupe GT do gamy modeli z napędem hybrydowym E-Performance.
Jeździmy najnowszym DB12 Volante, którego misją jest przywrócić Aston Martina na właściwe tory.
Elektryczne GranCabrio Folgore to pierwszy na rynku kabriolet segmentu GT z napędem bezemisyjnym.
Kariera Alfy Romeo Milano trwała kilka dni. Włoski rząd zmusił producenta do zmiany nazwy na Junior.
Torowy GMA T.50 oznaczony literą ‘s’ jest lżejszy, mocniejszy i ma lepsze aero niż model drogowy.
Zbliża się debiut najmocniejszej Corvette w historii - nowego ZR1 generacji C8.
Pagani wraz z Instituto Europeo di Design stworzyło wizję Zondy w roli hipersamochodu przyszłości.
Toyota GT86 zmieniła rynek sportowych coupe, a późniejsze GR86 doprowadziło tę formułę do perfekcji.
W nowym Plus Four Morgan poprawił podwozie i wnętrze, ale pozostawił legendarny design z lat 30.
Jeśli żegnać kultowe V10 Lamborghini to w takim stylu - limitowanym, torowym modelem opartym na STO.