Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Stylowy SUV Alfy Romeo przeszedł lifting obejmujący wygląd, wyposażenie i technologie pokładowe.
Alfa Romeo prezentuje odświeżoną wersję swojego pierwszego kompaktowego SUV-a - poliftową wersję Tonale, która stanowi ważny krok w rozwoju marki na światowych rynkach. Model, który już wcześniej zdobył uznanie klientów oraz liczne nagrody branżowe, teraz zyskuje jeszcze więcej opcji personalizacji, nowoczesnych rozwiązań technologicznych i udoskonaleń w zakresie dynamiki jazdy. Światowa premiera nowej wersji odbyła się w symbolicznej scenerii włoskiej Pizy - mieście, które łączy sztukę, naukę i innowacje, czyli wartości bliskie filozofii Alfy Romeo.
Design nowej wersji jest ewolucją dotychczasowego modelu, ale z licznymi detalami, które nie tylko przyciągają wzrok, ale też mają uzasadnienie funkcjonalne. W nowej Tonale zastosowano m.in. trójwymiarowy grill „Scudetto”, nawiązujący do modeli 33 Stradale i GT 2000, przeprojektowane „Trilobo” podkreślające szerokość nadwozia oraz nowe wloty powietrza inspirowane kultowymi modelami GTA. Paleta kół obejmuje nowe 19-calowe felgi Stile i lekkie 20-calowe felgi Fori o zaawansowanym, “technicznym” designie. Całość dopełniają nowe czarno-białe emblematy oraz czarny napis „Tonale” z tyłu w wybranych wersjach.
We wnętrzu postawiono na jakość, komfort i sportowy klimat. Fotele z czerwonej skóry lub dwukolorowej Alcantary, ambientowe podświetlenie deski rozdzielczej inspirowane łuskami węża z herbu marki oraz aluminiowe łopatki zmiany biegów podkreślają dynamiczny charakter auta. Praktyczne rozwiązania, takie jak podgrzewane i wentylowane fotele, bezprzewodowa ładowarka czy system półautomatycznego parkowania, pokazują, że Tonale łączy styl z codzienną funkcjonalnością.
Nowa Tonale oferuje również rozszerzoną paletę kolorów nadwozia, w tym trzy nowe lakiery metalizowane: czerwony Rosso Brera, zielony Verde Monza i żółty Giallo Ocra. Dostępny kontrastowy czarny dach - w opcji z panoramicznym oknem - dodaje sylwetce lekkości i elegancji.

W kwestii osiągów i prowadzenia, nowa Tonale pozostała wierna DNA marki. Powiększono rozstaw kół, zoptymalizowano podwozie i zastosowano niezależne zawieszenie McPherson z przodu i z tyłu, hamulce Brembo, precyzyjny układ kierowniczy (13,6:1) oraz systemy takie jak Dual Stage Valve (DSV) i brake-by-wire. W wersji hybrydowej PHEV model oferuje także napęd Q4 AWD, który łączy wydajność, oszczędność i sportowe osiągi.
Gama jednostek napędowych obejmuje trzy wersje: 1.5 Hybrid o mocy 175 KM z napędem na przednią oś, 1.6 Diesel o mocy 130 KM z automatyczną skrzynią biegów i również napędem FWD, oraz Plug-in Hybrid Q4 o mocy 270 KM. Ulepszono procesor zarządzający modułem hybrydowym, co przekłada się na płynniejsze przełączanie między napędem elektrycznym i spalinowym, a także na lepszą efektywność jazdy.

Na pokładzie nowej Tonale znalazły się nowoczesne technologie - system multimedialny Alfa Connect z ekranem 10,25", cyfrowe zegary 12,3", nawigacja, pełna integracja ze smartfonami, a także systemy bezpieczeństwa poziomu 2.0. Wśród nich m.in. adaptacyjny tempomat, asystent pasa ruchu, kamera 360°, rozpoznawanie znaków, system awaryjnego hamowania i monitorowanie martwego pola. Wysoki poziom bezpieczeństwa potwierdza 5-gwiazdkowa ocena w testach EuroNCAP.
Gama odświeżonej Alfy Romeo Tonale obejmuje cztery poziomy wyposażenia: Tonale, Sprint, Ti i Veloce, a także specjalną edycję Sport Speciale, oferującą najwyższy poziom luksusu i sportowego charakteru. Już podstawowa wersja wyróżnia się bogatym wyposażeniem, a kolejne poziomy oferują coraz więcej zaawansowanych rozwiązań i ekskluzywnych detali, dzięki czemu każdy klient może znaleźć wersję najlepiej odpowiadającą jego stylowi i potrzebom. Nie znamy jednak oficjalnego cennika Alfy Romeo dla Polski ani pozostałych rynków.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Dział projektów specjalnych Ferrari przedstawia SC40 - one-off jawnie inspirowany kultowym F40.
Stylowy SUV Alfy Romeo przeszedł lifting obejmujący wygląd, wyposażenie i technologie pokładowe.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.
Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Ferrari przedstawiło szczegóły nowej autorskiej platformy dedykowanej do samochodów elektrycznych.
Niemiecki Capricorn debiutuje na rynku hipersamochodów z 900-konnym 01 stworzonym wspólnie z Zagato.
Na szczyt oferty Aston Martina DB12 wskakuje nowy model S oferujący 700 KM i garść stylowych detali.
35 lat temu rynkiem supersamochodów wstrząsnęła Honda NSX. Po latach ponownie odkrywamy jej uroki.
W nowym elektrycznym Porsche Cayenne większą powierzchnię wnętrza pokrywają ekrany niż skóra.