Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Niedawno pokazany supersamochód Alfy Romeo osiągnął 333 km/h podczas testów dynamicznych w Nardò.
Nowa Alfa Romeo 33 Stradale - najbardziej efektowny włoski supersamochód tego roku - jest już prawie gotowa na spotkanie z nabywcami. Ten oparty o mechanikę Maserati MC20 model specjalny został zaprezentowany na początku tego roku, ale od tego momentu przechodził jeszcze ostatnie testy homologacyjne i walidację. Teraz producent wypuścił nagranie jak Alfa 33 Stradale rozpędza się do 333 km/h na owalnym torze Nardò.
Samochód znamy już od kilku miesięcy, ale to dopiero pierwszy oficjalny film ze sportową Alfą w ruchu, gdzie słychać jak wóz brzmi. Dźwięk oczywiście jest znajomy, bo 33 Stradale napędza silnik będący rozwinięciem jednostki Giulii Quadrifoglio i Maserati MC20. Konkretnie V6 Alfy wyposażono w nowe głowice z systemem wtrysku paliwa i zapłonu z komorami wstępnymi, tworząc Nettuno - podstawowe źródło napędu obecnej gamy Maserati. Wracając do 33 Stradale, testy w Nardò miały posłużyć producentowi do sprawdzenia aerodynamiki, gospodarki termicznej i NVH (noise-vibration-harshness).
Producent podkreślił przy okazji, że supersamochód korzysta z zawieszenia na podwójnych wahaczach opracowanego “w 100% przez Alfę Romeo”, z aktywnymi amortyzatorami i skrętną tylną osią, która jest elementem nie występującym w MC20. Auto będzie wyposażone w tryby jazdy Strada (droga) i Pista (tor) wpływające na jego ogólną charakterystykę. Prowadzenie i hamulce dopracowano wcześniej na kultowym torze testowym Alfy w Balocco.
O nowym drogowym supersamochodzie Alfy Romeo spekulowano od… cóż, od zawsze. Mieliśmy gran tourera 8C i lekkie sportowe 4C, ale tak naprawdę jedyną Alfą w historii marki spełniającą wszystkie kryteria supercara była 33 Stradale z 1967 roku, drogowy odpowiednik wyczynowej Alfy Tipo 33.
Włosi zbudują tylko 33 egzemplarze tego modelu. Wszystkie już są sprzedane, a portfel zamówień zamknięto już w 2022 roku, na długo przed jakąkolwiek prezentacją. W momencie debiutu cena nie była znana, ale ze źródeł do których dotarli redaktorzy Evo wynika, że wynosiła około 1,7 mln euro netto. Od momentu prezentacji byliśmy ciekawi w jakim stopniu samochód jeszcze zmieni swój epicki design. Sądząc po nowym materiale filmowym z przyjemnością możemy donieść, że wersja produkcyjna jest praktycznie identyczna jak oryginał.
Współczesna Alfa Romeo 33 Stradale była oferowana klientom w dwóch odmianach - w pełni elektrycznej oraz w pełni spalinowej. Od czasu premiery nie wiadomo jednak jaki procent produkcji będzie stanowić wersja spalinowa, jakie parametry ma wersja na prąd i czy w ogóle powstanie. Na przykład bliźniacze Maserati nadal chce wprowadzić na rynek w pełni elektryczne MC20 Folgore. Alfa Romeo zobowiązała się do 2025 roku przejść w pełni na napędy elektryczne, zatem supercar z V6 jest pożegnaniem zarówno z tradycyjnymi samochodami sportowymi tego producenta, jak i ze wspaniałymi włoskimi silnikami V6.
Alfa Romeo 33 Stradale będzie produkowana poza macierzystymi zakładami. Proces ten zlecono studio Touring Superleggera - firmie specjalizującej się w niskonakładowych modelach specjalnych i coachbuildingu istniejących samochodów różnych producentów.
Dyrektor generalny Alfa Romeo, Jean-Philippe Imparato, zasugerował, że w planach jest produkcja większej liczby niskonakładowych modeli Alfa Romeo o dużym stopniu personalizacji: „Nowy 33 Stradale to pierwszy samochód tej marki produkowany na zamówienie od 1969 roku i obiecuję, że nie będzie ostatnim”.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
Niedawno pokazany supersamochód Alfy Romeo osiągnął 333 km/h podczas testów dynamicznych w Nardò.
G63 nie jest lepsze niż DBX707 czy RR Sport SV, za to ma więcej fejmu niż dwaj rywale razem wzięci.
W 2026 roku Land Rover zostanie oficjalnym partnerem i uczestnikiem rajdu Dakar.
911 GT3 RS od Manthey Racing ma świetne osiągi, brakuje tylko oficjalnego czasu na Nürburgringu.
Lamborghini nie będzie kontynuować przygody z WEC w sezonie 2025. Zadecydowała zmiana regulaminu.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.