Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.
Mercedes-Benz od lat wyznacza standardy w świecie motoryzacji, a najnowszy koncept Vision Iconic jest tego najlepszym dowodem. Ten wyjątkowy pojazd nie tylko prezentuje nową erę ikonicznego designu, ale także łączy tradycję z przyszłością, wyznaczając kierunki rozwoju branży samochodowej na kolejne dziesięciolecia. Warto przyjrzeć się najważniejszym aspektom tego projektu, które czynią go prawdziwym symbolem innowacji i luksusu.
Na pierwszy plan wysuwa się odważna reinterpretacja słynnego grilla Mercedesa. Nowy, tzw. „ikoniczny grill” po raz pierwszy zaprezentowany w elektrycznym modelu GLC, w Vision Iconic zyskuje jeszcze bardziej wyrazisty charakter. Szeroka, chromowana rama, struktura z przyciemnianego szkła oraz podświetlenie konturowe łączą w sobie dziedzictwo marki z nowoczesną, cyfrową estetyką. Iluminacja zarówno gwiazdy na masce, jak i całego grilla, podkreśla znaczenie światła w budowaniu emocjonalnej więzi z samochodem.
Vision Iconic to także pokaz możliwości technologicznych. Samochód wyposażono w szereg przełomowych rozwiązań, takich jak neuromorficzne systemy obliczeniowe, układ kierowniczy steer-by-wire, innowacyjną powłokę solarną oraz system jazdy autonomicznej na poziomie 4. Dzięki temu Mercedes-Benz nie tylko wyznacza standardy luksusu, ale również tworzy podwaliny pod mobilność przyszłości, gdzie efektywność energetyczna i bezpieczeństwo idą w parze z komfortem użytkowania.
Wnętrze Vision Iconic to prawdziwa rewolucja w podejściu do komfortu jazdy. Inspirowane stylem art déco, oferuje luksusowe materiały i najwyższą jakość wykonania. Centralnym punktem deski rozdzielczej jest „Zeppelin” – szklana, rzeźbiarska forma łącząca analogowe i cyfrowe instrumenty. Całość dopełniają detale z masy perłowej, polerowane uchwyty oraz welurowa, wygodna kanapa, która zachęca do wspólnego relaksu podczas jazdy.
Dużą uwagę zwrócono na wygodę użytkownika w kontekście jazdy autonomicznej. Dzięki funkcjom autonomii na poziomie 4, podróżujący mogą w pełni wykorzystać czas spędzany w samochodzie - odpocząć, obejrzeć film czy nawet zdrzemnąć się, podczas gdy auto bezpiecznie prowadzi ich do celu. Po zakończeniu podróży Vision Iconic samodzielnie zaparkuje, oszczędzając czas właściciela i eliminując stres związany z manewrowaniem w ciasnych przestrzeniach.
Ważnym elementem jest również innowacyjna powłoka solarna, pozwalająca na pozyskiwanie energii słonecznej i zwiększenie zasięgu pojazdu. Przy idealnych warunkach, powierzchnia paneli o wielkości średniego SUV-a może wygenerować energię na nawet 12 tysięcy kilometrów rocznie. Rozwiązanie to nie wymaga użycia metali ziem rzadkich ani krzemu, a sama powłoka w pełni nadaje się do recyklingu.
Sercem cyfrowych rozwiązań Vision Iconic jest neuromorficzne przetwarzanie danych, inspirowane ludzkim mózgiem. Pozwala ono na dziesięciokrotną poprawę efektywności energetycznej systemów autonomicznych, a także na szybsze i bardziej precyzyjne rozpoznawanie otoczenia. To istotny krok w kierunku bezpieczeństwa i niezawodności pojazdów przyszłości.
Nie można pominąć także innowacyjnego systemu steer-by-wire, który zastępuje tradycyjne mechaniczne połączenie kierownicy z przednimi kołami wiązką elektryczną. Dzięki temu manewrowanie, zwłaszcza w dużych pojazdach, staje się wyjątkowo łatwe, a projektanci zyskują większą swobodę w aranżacji wnętrza.
Vision Iconic to nie tylko samochód, ale wizjonerska odpowiedź na wyzwania przyszłości. Łączy w sobie dziedzictwo marki Mercedes-Benz, najnowsze technologie i dążenie do perfekcji w każdym detalu. Staje się tym samym nie tylko symbolem luksusu, ale także przewodnikiem po świecie nowoczesnej, zrównoważonej mobilności.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Ferrari przedstawiło szczegóły nowej autorskiej platformy dedykowanej do samochodów elektrycznych.
Niemiecki Capricorn debiutuje na rynku hipersamochodów z 900-konnym 01 stworzonym wspólnie z Zagato.
Na szczyt oferty Aston Martina DB12 wskakuje nowy model S oferujący 700 KM i garść stylowych detali.
35 lat temu rynkiem supersamochodów wstrząsnęła Honda NSX. Po latach ponownie odkrywamy jej uroki.
W nowym elektrycznym Porsche Cayenne większą powierzchnię wnętrza pokrywają ekrany niż skóra.
Niezależnie czy to prototyp Toyoty czy Lexusa LFR, Japończycy nie zwalnia tempa rozwoju tego modelu.
Niemiecka inżynieria z włoskim designem i drzwiami “gullwing” - taki ma być hipersamochód od Zagato.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
Dekadę po premierze brytyjska marka Zenos podnosi moc E10 do 380 KM i cenę do ponad 140 tys. funtów.
AMG GT z czterocylindrowym sercem hot hatcha A45 ma niezłe osiągi, ale nie uzasadnia to jego ceny.