BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Zanim powstanie następca AMG GT R czy Black Series, AMG szykuje pro-torową wersję auta drogowego.
Najnowszy AMG GT to genialny samochód sportowy i prawdopodobnie najlepsze AMG GT jakie do tej pory powstało (no może poza GT R). Nie ma jednak wątpliwości, że to znormalizowana, ugrzeczniona wersja w porównaniu ze starym coupe o bardziej agresywnych proporcjach z długą maską i tylną osią na wysokości pleców kierowcy. To nie powstrzymało Mercedesa przez stworzeniem jego wyścigowej odmiany w klasie GT3 i wydania mocnej sugestii, że za chwilę w salonach pojawi się jej drogowy odpowiednik. Poznajcie AMG GT Concept Track Sport, odpowiedź Affalterbach na Porsche 911 GT3 RS i Forda Mustanga GTD.
Na razie brakuje konkretów, ale sam fakt, że patrząc na zdjęcia nie wiemy czy to samochód wyścigowy, czy drogowy, daje do myślenia. Ten AMG GT jest szerszy i niższy, z przodu ma wystające elementy aerodynamiczne i tylne skrzydło jakby żywcem zdjęte z auta wyczynowego startującego w N24. Śladem 911 GT3 i Mustanga GTD, stałe tylne skrzydło jest podwieszone na “łabędzich” wspornikach i wygląda jakby miało aktywne elementy w stylu systemu DRS.
Oczywiście nie wiemy jaki docisk jest w stanie wygenerować ani z jakiego materiału wykonano nadwozie po modyfikacjach, nie mówiąc o mocy silnika i innych parametrach. Więcej dowiemy się w dniu premiery.
Dlaczego twierdzimy, że to nie jest samochód wyścigowy? Cóż, ma lusterka typowe dla samochodu drogowego, a koło leżące na zdjęciu obok samochodu ma założoną oponę z typowo drogową rzeźbą bieżnika - prawdopodobnie Michelin Cup 2 R.
Choć to oficjalnie koncept, z pewnością idzie za nim intencja rozpoczęcia produkcji. Mercedes planuje również sprawdzić na co stać ten wóz i “ustanowić kilka rekordów okrążeń”. Domyślamy się, że może chodzić o Nürburgring i próbę pobicia wyników dwóch wspomnianych konkurentów. W ostatnim roku Porsche 911 GT3 RS wykręciło w Zielonym Piekle czas 6 min. 49 s., a Mustang GTD 6 min. 52 s.
Track Sport będzie najnowszym modelem z rozbudowanej linii różnorodnych modeli AMG GT. W tej generacji mamy już GT63 Pro i GT63 E-Performance, ale wyraźnie widać, że jest miejsce na rozwój w kierunku bardziej hardkorowych modeli, podobnych do starych AMG GT R, GT R Pro i Black Series. Wygląda na to, że Track Sport będzie czymś w stylu Black Series, czyli praktycznie samochodem GT3 na drogi publiczne. Nie ma co narzekać…
Premiera Mercedesa-AMG GT Track Sport powinna mieć miejsce jeszcze przed końcem roku. Być może wyznaczono ją na wrześniowe targi IAA Mobility Show w Monachium.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.