Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
W deszczowych warunkach opony Michelin Pilot Sport S 5 dają kierowcy lepsze osiągi i bezpieczeństwo.
Sportowa jazda samochodem z oponami drogowymi o profilu zorientowanym na tor, w chłodnych lub deszczowych warunkach, może być nie lada wyzwaniem. Porsche do spółki z Michelin pochyliło się nad tym problemem i opracowało rozwiązanie. Jest to nowa opona Pilot Sport S 5 dostosowana do pracy w niższych temperaturach, szczególnie na mokrej nawierzchni, w warunkach torowych. Pierwsi skorzystają z niej kierowcy Porsche 911 GT3 RS.
Według producenta nowa guma jest tak skuteczna, że na krótkim, liczącym 2,75 km torze testowym Michelin Development Centre, czasy okrążeń w wykonaniu kierowców testowych francuskiej firmy były o przeszło 10 sekund lepsze niż na oponach Pilot Sport Cup 2 N0.
Aprobowane przez Porsche opony noszą znane kierowcom tej marki oznaczenie kodowe N. Dotyczy to wszystkich opon stosowanych w Porsche i oznacza tyle, że zostały one opracowane specjalnie dla niemieckiej marki z myślą o szczególnych wymaganiach dotyczących osiągów poszczególnych modeli. Nowe Micheliny Pilot Sport 5 S najlepiej pracują w temperaturach od 5 do 15 stopni Celsjusza, podczas gdy normalnie stosowane w Porsche opony o wysokich osiągach mają okno operacyjne między 15, a 30 stopni Celsjusza. Niemiecki producent wprowadza ten produkt w wyniku sugestii klientów modelu GT3, którzy potrzebowali opon nadających się do jazdy po torze wiosną i jesienią.
Opony, które istotnie poprawiają przyczepność w trudnych warunkach torowych, w niektórych krajach mogą się też okazać idealnymi oponami drogowymi. Im dalej na północ Europy, tym większa liczba kierowców Porsche GT3 i innych supersamochodów będzie w stanie bezpiecznie użytkować swoje wozy w zmiennych warunkach, czyli w szerszym spektrum pogodowym. Umożliwiają to właśnie nowe opony Pilot Sport S 5 zapewniające optymalne bezpieczeństwo i osiągi w niższych temperaturach.
Michelin i Porsche rozpoczęło współpracę nad nowym modelem opon w 2022 roku. Główną zmianą jest spory dodatek krzemionki w mieszance, przez co opony szybciej osiągają temperaturę roboczą. Z kolei cztery główne rowki o głębokości 7,4 mm potrafią odpriwadzić więcej wody niż jakakolwiek inna opona dedykowana do 911 GT3 RS.
Ambasador marki Porsche, Jörg Bergmeister, powiedział: „W mokrych warunkach i niskich temperaturach otoczenia nowa opona Pilot Sport S 5 oferuje wyjątkowy poziom kontroli i przewidywalności podczas zmiany kierunku jazdy”.
Skupienie na osiągach w trudnych warunkach nie oznacza jednak, że przy wyższych temperaturach opony te się nie sprawdzą. Wiele kilometrów testów w Portimao i na Nürburgringu dowiodło, że powyżej 20 stopni Celsjusza Micheliny także prezentują wysoki poziom osiągów. Ponadto Porsche zapewnia, że choć stworzono tę mieszankę z myślą o użytku na torze, może ona być z powodzeniem stosowana na drogach w krajach o chłodniejszym klimacie.
Nowe Micheliny Pilot Sport S 5 na początku będą dostępne tylko dla użytkowników Porsche 911 GT3 RS najnowszej generacji w rozmiarach 275/35 R20 (przód) i 335/30 R21 (tył). Wyłącznym dystrybutorem tego produktu będzie Manthey z siedzibą przy torze Nürburgring.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Rynek elektrycznych hot hatchy rośnie. Podczas 24h Le Mans Peugeot przedstawił nowego 208 GTi.
W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.
Ofensywa modelowa Alpine nabiera rozpędu. Podczas 24h Le Mans debiutuje sportowy SUV A390 na prąd.
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Lifting małego crossovera z Niemiec to żadna rewolucja. I chyba nikt nie ma mu tego za złe.
Serią 25 egzemplarzy o nazwie Encore marka Caterham kończy produkcję modelu Seven 310.
Valkyrie LM będzie dla garstki osób okazją, aby przejechać się bolidem wyścigowym rodem z Le Mans.
Niemcy przerobili hipersamochód Porsche 963 z serii WEC na auto drogowe. Są tylko dwa haczyki.
Opracowany równolegle z coupe Vantage Roadster pokazuje sportową spójność w jeździe bez dachu.
Debiutuje Emira V6 SE z poprawioną kalibracją podwozia i mocą 400 KM. Cel: Porsche 911 Carrera.
Honda wycofuje Civika Type R z Europy. Tak odchodzi jeden z najlepszych hot hatchy w historii.
Pogea R107 może być dla wielu urzeczywistnieniem wizji idealnego klasyka na letnie przejażdżki.