Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
W deszczowych warunkach opony Michelin Pilot Sport S 5 dają kierowcy lepsze osiągi i bezpieczeństwo.
Sportowa jazda samochodem z oponami drogowymi o profilu zorientowanym na tor, w chłodnych lub deszczowych warunkach, może być nie lada wyzwaniem. Porsche do spółki z Michelin pochyliło się nad tym problemem i opracowało rozwiązanie. Jest to nowa opona Pilot Sport S 5 dostosowana do pracy w niższych temperaturach, szczególnie na mokrej nawierzchni, w warunkach torowych. Pierwsi skorzystają z niej kierowcy Porsche 911 GT3 RS.
Według producenta nowa guma jest tak skuteczna, że na krótkim, liczącym 2,75 km torze testowym Michelin Development Centre, czasy okrążeń w wykonaniu kierowców testowych francuskiej firmy były o przeszło 10 sekund lepsze niż na oponach Pilot Sport Cup 2 N0.
Aprobowane przez Porsche opony noszą znane kierowcom tej marki oznaczenie kodowe N. Dotyczy to wszystkich opon stosowanych w Porsche i oznacza tyle, że zostały one opracowane specjalnie dla niemieckiej marki z myślą o szczególnych wymaganiach dotyczących osiągów poszczególnych modeli. Nowe Micheliny Pilot Sport 5 S najlepiej pracują w temperaturach od 5 do 15 stopni Celsjusza, podczas gdy normalnie stosowane w Porsche opony o wysokich osiągach mają okno operacyjne między 15, a 30 stopni Celsjusza. Niemiecki producent wprowadza ten produkt w wyniku sugestii klientów modelu GT3, którzy potrzebowali opon nadających się do jazdy po torze wiosną i jesienią.
Opony, które istotnie poprawiają przyczepność w trudnych warunkach torowych, w niektórych krajach mogą się też okazać idealnymi oponami drogowymi. Im dalej na północ Europy, tym większa liczba kierowców Porsche GT3 i innych supersamochodów będzie w stanie bezpiecznie użytkować swoje wozy w zmiennych warunkach, czyli w szerszym spektrum pogodowym. Umożliwiają to właśnie nowe opony Pilot Sport S 5 zapewniające optymalne bezpieczeństwo i osiągi w niższych temperaturach.
Michelin i Porsche rozpoczęło współpracę nad nowym modelem opon w 2022 roku. Główną zmianą jest spory dodatek krzemionki w mieszance, przez co opony szybciej osiągają temperaturę roboczą. Z kolei cztery główne rowki o głębokości 7,4 mm potrafią odpriwadzić więcej wody niż jakakolwiek inna opona dedykowana do 911 GT3 RS.
Ambasador marki Porsche, Jörg Bergmeister, powiedział: „W mokrych warunkach i niskich temperaturach otoczenia nowa opona Pilot Sport S 5 oferuje wyjątkowy poziom kontroli i przewidywalności podczas zmiany kierunku jazdy”.
Skupienie na osiągach w trudnych warunkach nie oznacza jednak, że przy wyższych temperaturach opony te się nie sprawdzą. Wiele kilometrów testów w Portimao i na Nürburgringu dowiodło, że powyżej 20 stopni Celsjusza Micheliny także prezentują wysoki poziom osiągów. Ponadto Porsche zapewnia, że choć stworzono tę mieszankę z myślą o użytku na torze, może ona być z powodzeniem stosowana na drogach w krajach o chłodniejszym klimacie.
Nowe Micheliny Pilot Sport S 5 na początku będą dostępne tylko dla użytkowników Porsche 911 GT3 RS najnowszej generacji w rozmiarach 275/35 R20 (przód) i 335/30 R21 (tył). Wyłącznym dystrybutorem tego produktu będzie Manthey z siedzibą przy torze Nürburgring.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Sprawdź, jak w jeden dzień odwiedzić ikony Europy, nie wyjeżdżając z kraju! Niezwykła podróż po Pałukach.
To nie tylko ewolucja flagowego modelu, ale też odpowiedź na dynamiczne zmiany w świecie motoryzacji
Tak mógłby wyglądać Defender Octa gdyby powstał 25 lat temu - oto najnowszy “klasyk” od Land Rovera.
Z mocą ponad 850 KM nowe Ferrari 296 VS będzie jedną z najgorętszych premier 2025 roku.
Brabus opracował własną wersję flagowej klasy E od AMG, ale pod maską nadal spoczywa R6, nie V8.
Nowe 911 od Porsche Heritage, na swoje szczęście lub nieszczęście, inspirowane jest latami 70. i 80.
Ferrari zaprezentuje swoje pierwsze EV jeszcze w tym roku, a jego nazwa to po prostu Elettrica.
Nowe elektryczne Renault 5 Turbo 3E kosztuje tyle co używane supersamochody Ferrari czy McLarena.
Odświeżony model zastępuje kilka pozycji w ofercie Audi. Czy będzie to sukces?
Nowe Porsche 911 GT3 992.2 ustanowiło rekord okrążenia Nürburgringu wśród aut ze skrzynią ręczną.
W drodze do przebicia bariery 500 km/h teksański Hennessey prezentuje kolejne wcielenie Venoma F5.
W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.