Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
W deszczowych warunkach opony Michelin Pilot Sport S 5 dają kierowcy lepsze osiągi i bezpieczeństwo.
Sportowa jazda samochodem z oponami drogowymi o profilu zorientowanym na tor, w chłodnych lub deszczowych warunkach, może być nie lada wyzwaniem. Porsche do spółki z Michelin pochyliło się nad tym problemem i opracowało rozwiązanie. Jest to nowa opona Pilot Sport S 5 dostosowana do pracy w niższych temperaturach, szczególnie na mokrej nawierzchni, w warunkach torowych. Pierwsi skorzystają z niej kierowcy Porsche 911 GT3 RS.
Według producenta nowa guma jest tak skuteczna, że na krótkim, liczącym 2,75 km torze testowym Michelin Development Centre, czasy okrążeń w wykonaniu kierowców testowych francuskiej firmy były o przeszło 10 sekund lepsze niż na oponach Pilot Sport Cup 2 N0.
Aprobowane przez Porsche opony noszą znane kierowcom tej marki oznaczenie kodowe N. Dotyczy to wszystkich opon stosowanych w Porsche i oznacza tyle, że zostały one opracowane specjalnie dla niemieckiej marki z myślą o szczególnych wymaganiach dotyczących osiągów poszczególnych modeli. Nowe Micheliny Pilot Sport 5 S najlepiej pracują w temperaturach od 5 do 15 stopni Celsjusza, podczas gdy normalnie stosowane w Porsche opony o wysokich osiągach mają okno operacyjne między 15, a 30 stopni Celsjusza. Niemiecki producent wprowadza ten produkt w wyniku sugestii klientów modelu GT3, którzy potrzebowali opon nadających się do jazdy po torze wiosną i jesienią.
Opony, które istotnie poprawiają przyczepność w trudnych warunkach torowych, w niektórych krajach mogą się też okazać idealnymi oponami drogowymi. Im dalej na północ Europy, tym większa liczba kierowców Porsche GT3 i innych supersamochodów będzie w stanie bezpiecznie użytkować swoje wozy w zmiennych warunkach, czyli w szerszym spektrum pogodowym. Umożliwiają to właśnie nowe opony Pilot Sport S 5 zapewniające optymalne bezpieczeństwo i osiągi w niższych temperaturach.

Michelin i Porsche rozpoczęło współpracę nad nowym modelem opon w 2022 roku. Główną zmianą jest spory dodatek krzemionki w mieszance, przez co opony szybciej osiągają temperaturę roboczą. Z kolei cztery główne rowki o głębokości 7,4 mm potrafią odpriwadzić więcej wody niż jakakolwiek inna opona dedykowana do 911 GT3 RS.
Ambasador marki Porsche, Jörg Bergmeister, powiedział: „W mokrych warunkach i niskich temperaturach otoczenia nowa opona Pilot Sport S 5 oferuje wyjątkowy poziom kontroli i przewidywalności podczas zmiany kierunku jazdy”.
Skupienie na osiągach w trudnych warunkach nie oznacza jednak, że przy wyższych temperaturach opony te się nie sprawdzą. Wiele kilometrów testów w Portimao i na Nürburgringu dowiodło, że powyżej 20 stopni Celsjusza Micheliny także prezentują wysoki poziom osiągów. Ponadto Porsche zapewnia, że choć stworzono tę mieszankę z myślą o użytku na torze, może ona być z powodzeniem stosowana na drogach w krajach o chłodniejszym klimacie.
Nowe Micheliny Pilot Sport S 5 na początku będą dostępne tylko dla użytkowników Porsche 911 GT3 RS najnowszej generacji w rozmiarach 275/35 R20 (przód) i 335/30 R21 (tył). Wyłącznym dystrybutorem tego produktu będzie Manthey z siedzibą przy torze Nürburgring.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Lamborghini rozwija swój program zamówień specjalnych, stąd pomysł na nowe Temerario Ad Personam.
Następca LFA będzie samochodem elektrycznym. Jego oficjalną zapowiedzią jest nowy LFA Concept.
Stworzona od podstaw, flagowa Toyota GR GT ma być perłą w koronie oddziału Gazoo Racing.
NSX od JAS Motorsport ma być autem, w którym spotyka się piękno, osiągi i sztuka inżynieryjna.
Bridgestone umacnia pozycję lidera: w 2025 r. zdobywa topowe wyniki w testach opon zimowych, całorocznych i letnich.
Edycja Collezione Giulii i Stelvio nawiązuje do koniczyny obecnej w drogowych Alfach od 1963 roku.
Luksusowa terenówka Mercedesa powróci do korzeni i zyska nowy, lifestyle’owy rodzaj nadwozia.
Bolide to projekt, który jak żaden inny poszerzył wiedzę Bugatti w zakresie osiągów na torze.
Audi udowadnia, że da się jeszcze stworzy mocny i oszczędny silnik diesla o większej pojemności.
W światłach Las Vegas Mercedes-AMG pokazał najnowszy prototyp elektrycznego następcy AMG GT 4-door.
BMW żegna roadstera Z4 limitowaną edycją dla miłośników marki i modelu.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.