Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Nasz Samochód Roku 2023 - Porsche 911 GT3 RS - wkrótce przejdzie modernizację do postaci 992.2.
Trudno sobie wyobrazić jak można by jeszcze udoskonalić aktualne 911 GT3 RS - samochód ten rozłożył wszystkich na łopatki w naszym konkursie eCOTY 2023 i zgarnął główną nagrodę, w pokonanym polu zostawiając m.in. McLarena 750S i Alpine A110 R. W każdym razie model po liftingu, czyli 992.2, jest już w zaawansowanym stadium testów na torze Nürburgring.
Nie ma wątpliwości, że sfotografowany prototyp to kolejna iteracja RS-a. Wskazują na to dedykowane panele nadwozia i cała aerodynamika w stylu wyścigowych modeli 911 Cup. Przód wydaje się identyczny jak w 992.1, gdyż widać takie same boczne lotki zderzaka i przednią maską z pokaźnymi wycięciami. W finalnej wersji mogą się pojawić jedynie zaktualizowane przednie lampy analogiczne jak w zaprezentowanych już modelach Carrera.
Ten egzemplarz jest wyposażony w znane z RS-a felgi z centralnymi nakrętkami, a także w znajome mocno poszerzone nadwozie. Obecny RS ma sporo paneli z włókien węglowych: maskę, przednie błotniki, drzwi i tylne skrzydło, co przyczyniło się do osiągnięcia masy jedynie 1450 kg.
Większe maskowanie w tylnej części podpowiada, że właśnie tam pojawią się jakieś istotne zmiany. Naszym zdaniem będą to przeprojektowane lampy, nowy zderzak i poprawiony dyfuzor. Podobnie jak dotychczas, GT3 RS będzie szeroko wykorzystywać aktywną aerodynamikę, w tym kanały w przednim pasie i system DRS tylnego skrzydła. W efekcie obecny model 992.1 generuje niesamowite 860 kg docisku przy 285 km/h. Po nowym modelu spodziewamy się podobnych lub większych liczb.
Od strony mechanicznej zapewne trwają intensywne prace nad jeszcze lepszym dostrojeniem podwozia, w którym wykorzystywane są specjalne aerodynamiczne wahacze, skrętna tylna oś, regulowane amortyzatory i dyferencjał z blokadą przy tylnej osi. Dwie ostatnie z wymienionych rzeczy można sobie regulować w trakcie jazdy pokrętłami na kierownicy. Regulacja ta obejmuje stopień kompresji i odbicia osobno przednich i tylnych amortyzatorów, a także stopień zblokowana dyfra w różnych warunkach.
Nowością w 992.2 RS będzie całkowicie cyfrowa deska rozdzielcza z zakrzywionym ekranem w stylu Taycana. Z pewnością pojawi się najnowszy system infomediów PCM, ale tradycyjny lewarek skrzyni do obsługi automatycznej przekładni - znak rozpoznawczy modeli GT3, w tym RS - pewnie zostanie zachowany.
Porsche skutecznie unika wojny na moce jeśli chodzi o modele GT, dlatego moc wolnossących silników kręci się mniej więcej wokół 500 KM od czasów legendarnego GT3 RS 4.0 generacji 997. Jest duża szansa, że w poliftowym modelu moc 4-litrowego boksera pozostanie taka sama jak wcześniej: 525 KM i 450 Nm. Aktualny model potrafi przyspieszać do 100 km/h w 3,2 s i osiągnąć 296 km/h.
Nowe Porsche 911 GT3 RS w wersji 992.2 powinno pojawić się w sprzedaży na początku przyszłego roku. Cena pewnie będzie wyższa niż 1,33 mln złotych jakie trzeba w tej chwili zapłacić za ten model.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Od wielu miesięcy Toyota testuje zamaskowane coupe w stylu GT z silnikiem V8. Co to właściwie jest?
Po wielu miesiącach zapowiedzi Hyundai wypuszcza swój drugi sportowy model z napędem elektrycznym.
Zbliża się premiera nowego Cayenne. Po raz pierwszy model ten będzie oferowany także jako EV.
Rimac Nevera R to nowy najszybciej przyspieszający samochód świata z 24 rekordami na koncie.
Aston Martin Vantage S kryje sporo detali, dzięki którym może zaciekawić klientów na Ferrari Amalfi.
Pagani pozbawiło swój klejnot koronny dachu i dodało opcję manualnej skrzyni. Hipersamochód idealny?
Podkręcony silnik Hondy Type R wystarcza, aby nowy Atom 4RR miał więcej mocy niż potężny Atom V8.
Tylko pozornie model ten jest elektryczną wersją udanego HR-V.
Przywiązani do klasycznego furgonu z Niemiec mogą nie znaleźć wspólnego języka z T7. I nie chodzi tu o to, co oferuje.
DBX nie miał dobrych początków, ale zdaje się, że wkracza na odpowiednią ścieżkę.
Debiutuje poliftowe Porsche 911 992 w wersji AWD oraz z nadwoziem Targa.
Nowa nazwa, odświeżony design i wnętrze - Ferrari Amalfi ma być nowym bazowym GT w miejsce Romy.