Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Porsche 911 GT3 RS będzie jeszcze lepsze? Nadchodzi wersja 992.2

Nasz Samochód Roku 2023 - Porsche 911 GT3 RS - wkrótce przejdzie modernizację do postaci 992.2.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

8 sierpnia 2024
2025 Porsche 911 992.2 GT3 RS spyshot
6

Trudno sobie wyobrazić jak można by jeszcze udoskonalić aktualne 911 GT3 RS - samochód ten rozłożył wszystkich na łopatki w naszym konkursie eCOTY 2023 i zgarnął główną nagrodę, w pokonanym polu zostawiając m.in. McLarena 750SAlpine A110 R. W każdym razie model po liftingu, czyli 992.2, jest już w zaawansowanym stadium testów na torze Nürburgring.

Nie ma wątpliwości, że sfotografowany prototyp to kolejna iteracja RS-a. Wskazują na to dedykowane panele nadwozia i cała aerodynamika w stylu wyścigowych modeli 911 Cup. Przód wydaje się identyczny jak w 992.1, gdyż widać takie same boczne lotki zderzaka i przednią maską z pokaźnymi wycięciami. W finalnej wersji mogą się pojawić jedynie zaktualizowane przednie lampy analogiczne jak w zaprezentowanych już modelach Carrera.

W Porsche 911 GT3 RS generacji 992.2 może pojawić się bardziej dopracowana aerodynamika.

Ten egzemplarz jest wyposażony w znane z RS-a felgi z centralnymi nakrętkami, a także w znajome mocno poszerzone nadwozie. Obecny RS ma sporo paneli z włókien węglowych: maskę, przednie błotniki, drzwi i tylne skrzydło, co przyczyniło się do osiągnięcia masy jedynie 1450 kg.

Większe maskowanie w tylnej części podpowiada, że właśnie tam pojawią się jakieś istotne zmiany. Naszym zdaniem będą to przeprojektowane lampy, nowy zderzak i poprawiony dyfuzor. Podobnie jak dotychczas, GT3 RS będzie szeroko wykorzystywać aktywną aerodynamikę, w tym kanały w przednim pasie i system DRS tylnego skrzydła. W efekcie obecny model 992.1 generuje niesamowite 860 kg docisku przy 285 km/h. Po nowym modelu spodziewamy się podobnych lub większych liczb.

Porsche 911 992.2 GT3 RS spyshot przód
6

Od strony mechanicznej zapewne trwają intensywne prace nad jeszcze lepszym dostrojeniem podwozia, w którym wykorzystywane są specjalne aerodynamiczne wahacze, skrętna tylna oś, regulowane amortyzatory i dyferencjał z blokadą przy tylnej osi. Dwie ostatnie z wymienionych rzeczy można sobie regulować w trakcie jazdy pokrętłami na kierownicy. Regulacja ta obejmuje stopień kompresji i odbicia osobno przednich i tylnych amortyzatorów, a także stopień zblokowana dyfra w różnych warunkach.

Reklama

Poliftowe Porsche 992.2 GT3 RS powinno zadebiutować w przyszłym roku.

Nowością w 992.2 RS będzie całkowicie cyfrowa deska rozdzielcza z zakrzywionym ekranem w stylu Taycana. Z pewnością pojawi się najnowszy system infomediów PCM, ale tradycyjny lewarek skrzyni do obsługi automatycznej przekładni - znak rozpoznawczy modeli GT3, w tym RS - pewnie zostanie zachowany.

Porsche 911 992.2 GT3 RS spyshot tył
6

Porsche skutecznie unika wojny na moce jeśli chodzi o modele GT, dlatego moc wolnossących silników kręci się mniej więcej wokół 500 KM od czasów legendarnego GT3 RS 4.0 generacji 997. Jest duża szansa, że w poliftowym modelu moc 4-litrowego boksera pozostanie taka sama jak wcześniej: 525 KM i 450 Nm. Aktualny model potrafi przyspieszać do 100 km/h w 3,2 s i osiągnąć 296 km/h.

Nowe Porsche 911 GT3 RS w wersji 992.2 powinno pojawić się w sprzedaży na początku przyszłego roku. Cena pewnie będzie wyższa niż 1,33 mln złotych jakie trzeba w tej chwili zapłacić za ten model.

Michał Sztorc z nową okładką EVO Magazine
PREMIERA EVO
Już jest nowe EVO Magazine. Rower na okładce?! Co im strzeliło do głowy?!

Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!

28 lutego 2025
Yokohama on Tour - Puszcza Białowieska - zimą
Prezentacja Partnera
Ruszamy na wschód do Puszczy Białowieskiej

Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!

28 lutego 2025
Ducati Panigale V4 na torze
Prezentacja Partnera
Co na nas czeka w salonach Ducati w 2025 roku?

Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji

25 lutego 2025
Test opon 2024
Test opon 2024
EVO TEST OPON 2024 - w corocznym teście wyłaniamy najlepsze opony

Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?

25 lutego 2025
Toyota GR GT3 goodwood 2025
Toyota / GR GT3
Po raz pierwszy z bliska widzieliśmy tajemniczą Toyotę GT z V8

Od wielu miesięcy Toyota testuje zamaskowane coupe w stylu GT z silnikiem V8. Co to właściwie jest?

15 lipca 2025
Hyundai Ioniq 6 N premiera
Hyundai / Ioniq 6
Hyundai Ioniq 6 N - 650 KM za połowę ceny Porsche Taycan

Po wielu miesiącach zapowiedzi Hyundai wypuszcza swój drugi sportowy model z napędem elektrycznym.

15 lipca 2025
2026 Porsche Cayenne EV prototyp
Porsche / Cayenne
Prototyp elektrycznego Porsche Cayenne pojawił się w Goodwood

Zbliża się premiera nowego Cayenne. Po raz pierwszy model ten będzie oferowany także jako EV.

15 lipca 2025
Rimac Nevera R rekordy
Rimac / Nevera
Rimac Nevera R miażdży kolejne rekordy i rozpędza się do 431 km/h

Rimac Nevera R to nowy najszybciej przyspieszający samochód świata z 24 rekordami na koncie.

14 lipca 2025
2026 Aston Martin Vantage S premiera
Aston Martin / Vantage
Nowy Aston Martin Vantage S - więcej mocy i garść ciekawych zmian

Aston Martin Vantage S kryje sporo detali, dzięki którym może zaciekawić klientów na Ferrari Amalfi.

14 lipca 2025
Pagani Huayra Codalunga Speedster debiut
Pagani / Huayra
Pagani Huayra Codalunga Speedster ma 864 KM i opcjonalny manual

Pagani pozbawiło swój klejnot koronny dachu i dodało opcję manualnej skrzyni. Hipersamochód idealny?

13 lipca 2025
Ariel Atom 4RR
Ariel / Atom
Ariel Atom 4RR ma lepszy stosunek mocy do masy niż Bugatti Chiron

Podkręcony silnik Hondy Type R wystarcza, aby nowy Atom 4RR miał więcej mocy niż potężny Atom V8.

13 lipca 2025
Honda e:Ny1 test PL
Honda / e:Ny1
Honda e:Ny1 - trudna nazwa trudnego samochodu

Tylko pozornie model ten jest elektryczną wersją udanego HR-V.

12 lipca 2025
VW Transporter T7 test
Volkswagen / Transporter
Volkswagen Transporter T7 - nie dla ortodoksów

Przywiązani do klasycznego furgonu z Niemiec mogą nie znaleźć wspólnego języka z T7. I nie chodzi tu o to, co oferuje.

11 lipca 2025
Aston Martin DBX S debiut w Polsce
Aston Martin / DBX
Aston Martin DBX S w Polsce

DBX nie miał dobrych początków, ale zdaje się, że wkracza na odpowiednią ścieżkę.

11 lipca 2025
992.2 Porsche 911 Carrera 4S debiut
Porsche / 911 Carrera S
2025 Porsche Carrera 4S - czteronapędowe 911 bez wsparcia elektryki

Debiutuje poliftowe Porsche 911 992 w wersji AWD oraz z nadwoziem Targa.

2 lipca 2025
2026 Ferrari Amalfi debiut
Ferrari / Amalfi
Nowe Ferrari Amalfi - następca Romy odzyskuje fizyczne przyciski

Nowa nazwa, odświeżony design i wnętrze - Ferrari Amalfi ma być nowym bazowym GT w miejsce Romy.

1 lipca 2025