BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Kończy się proces rozwojowy poliftowego 911 GT3 RS generacji 992.2. Oto kilka nowych zdjęć.
Trudno sobie wyobrazić jak można by jeszcze udoskonalić aktualne 911 GT3 RS - samochód ten rozłożył wszystkich na łopatki w naszym konkursie eCOTY 2023 i zgarnął główną nagrodę, w pokonanym polu zostawiając m.in. McLarena 750S i Alpine A110 R. W każdym razie model po liftingu, czyli 992.2, jest już w zaawansowanym stadium testów - jeżdżące prototypy regularnie pojawiają się w okolicach bazy Porsche przy torze Nürburgring.
Tak jak poprzednio, nie ma wątpliwości, że sfotografowany prototyp to kolejna iteracja RS-a. Wskazują na to dedykowane panele nadwozia i cała aerodynamika w stylu wyścigowych modeli 911 Cup. Przód wydaje się identyczny jak w 992.1, gdyż widać takie same boczne lotki zderzaka i przednią maską z pokaźnymi wycięciami. W finalnej wersji mogą się pojawić jedynie zaktualizowane przednie lampy analogiczne jak w zaprezentowanych już modelach Carrera.
Każdy przyłapany muł testowy 992.2 GT3 RS był wyposażony w znane z poprzednika felgi z centralnymi nakrętkami, a także w znajome mocno poszerzone nadwozie. Obecny RS ma sporo paneli z włókien węglowych: maskę, przednie błotniki, drzwi i tylne skrzydło, co przyczyniło się do osiągnięcia masy jedynie 1450 kg.
Maskowanie utrudnia ocenę zmian, ale z tyłu widać ich najwięcej. Pod tylnym zderzakiem znajduje się bardziej rozbudowany dyfuzor - nieco szerszy i z większą liczbą pionowych elementów. Tylne światła są zaktualizowane do postaci znanej już z innych poliftowych Porsche 992, a lotki za tylnymi kołami wyglądają nieco inaczej. Podobnie jak dotychczas, GT3 RS będzie szeroko wykorzystywać aktywną aerodynamikę, w tym kanały w przednim pasie i system DRS tylnego skrzydła. W efekcie obecny model 992.1 generuje niesamowite 860 kg docisku przy 285 km/h (1000 kg z pakietem Manthey). Po nowym modelu spodziewamy się podobnych lub większych liczb.
Kamuflaż nie daje pewności, ale boczne sekcje z wlotami powietrza przed tylną osią także wydają się mieć inny kształt niż przed liftingiem, a otaczające je panele są bardziej wyeksponowane. Nie wiadomo w tym momencie czy są to zmiany podyktowane dociskiem, chłodzeniem, czy jeszcze czymś innym.
Od strony mechanicznej zapewne trwają intensywne prace nad jeszcze lepszym dostrojeniem podwozia, w którym wykorzystywane są specjalne aerodynamiczne wahacze, skrętna tylna oś, regulowane amortyzatory i dyferencjał z blokadą przy tylnej osi. Dwie ostatnie z wymienionych rzeczy można sobie regulować w trakcie jazdy pokrętłami na kierownicy. Regulacja ta obejmuje stopień kompresji i odbicia osobno przednich i tylnych amortyzatorów, a także stopień zblokowana dyfra w różnych warunkach.
Nowością w 992.2 RS będzie całkowicie cyfrowa deska rozdzielcza z zakrzywionym ekranem w stylu Taycana. Z pewnością pojawi się najnowszy system infomediów PCM, ale tradycyjny lewarek skrzyni do obsługi automatycznej przekładni - znak rozpoznawczy modeli GT3, w tym RS - pewnie zostanie zachowany.
Porsche skutecznie unika wojny na moce jeśli chodzi o modele GT, dlatego moc wolnossących silników kręci się mniej więcej wokół 500 KM od czasów legendarnego GT3 RS 4.0 generacji 997. Jest duża szansa, że w poliftowym modelu moc 4-litrowego boksera pozostanie taka sama jak wcześniej: 525 KM i 450 Nm. Aktualny model potrafi przyspieszać do 100 km/h w 3,2 s i osiągnąć 296 km/h.
Prototypy nowego Porsche 911 GT3 RS w wersji 992.2 są widywane od ponad roku, więc samochód ten niedługo powinien pojawić się w sprzedaży. Cena pewnie będzie wyższa niż 1,33 mln złotych jakie trzeba w tej chwili zapłacić za ten model w wersji 992.1.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.