Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Na liście opcji nowej generacji Porsche 911 GT3 RS pojawią się pół-wyczynowe opony Trofeo RS.
Na drogach w okolicach Nurburgringu pojawił się jeden z prototypów najnowszego Porsche 911 GT3 RS generacji 992. Pozwala nam to przyjrzeć się zmianom w aerodynamice jakie Porsche przygotowało dla swojego najnowszego modelu, którego premiera nastąpi jeszcze przed końcem roku.
W porównaniu do poprzedników Porsche bardzo poważnie podeszło do kwestii usprawnienia auta pod kątem zarówno masy jak i aerodynamiki. Zastosowane w prototypie modyfikacje przywodzą na myśl wyścigowe modele Porsche, przede wszystkim model GTE PRO.
Aerodynamika to nie jedyna rzecz doprowadzona w GT3 RS do ekstremum. Porsche zamierza zaoferować do tego modelu nowe opony o wysokich osiągach Pirelli Trofeo RS. Jak sugeruje nazwa, gumy te są jeszcze o jeden stopień bardziej wyczynowe niż bardzo przyzwoity model Trofeo R i stanowią odpowiednik opony Sport Cup 2R w gamie Michelin.
Po raz kolejny punktem wyjścia dla RS-a będzie najszersza wersja nadwozia, czyli Turbo, choć w tym przypadku widzimy na nowo wykonane panele nadwozia takie jak zderzaki, błotniki i przednią maskę. Oznacza to, że producent ze Stuttgartu poszedł o krok dalej niż we wcześniejszych 911 GT3 RS.
W skróconej masce przedniej można zauważyć dwa duże otwory kierujące powietrze do układu chłodzenia umieszczonego pod przednią częścią nadwozia. Na przednich błotnikach widać szczególnie duże skrzela mające za zadanie odprowadzanie powietrza z wnętrza nadkoli.
Aby jeszcze bardziej poprawić aerodynamikę, dolna jedna trzecia przedniego nadkola została ścięta, a w jej miejscu pojawiła się pionowa łopatka, której zadaniem jest oczyszczanie strumienia powietrza uchodzącego z przednich kół. Ta nowa część aerodynamiczna jest połączona bezpośrednio z poszerzonym progiem bocznym. Więcej pionowych łopatek umieszczono na zewnętrznych krawędziach przedniego zderzaka, a bardziej wyrazisty splitter kieruje powietrze pod samochód.
Dach ma kształt zdefiniowany przez dwa wybrzuszenia - motyw widziany po raz pierwszy w generacji 997 Sport Classic. W jego tylnej części można też zauważyć dwie niewielkie płetwy kierujące powietrze na olbrzymie tylne skrzydło - zdecydowanie najbardziej okazały element nowego zestawu aerodynamicznego modelu RS.
Podobnie jak w normalnym GT3, wsporniki spoilera są montowane bezpośrednio do podwozia poprzez plastikową osłonę u podstawy tylnej szyby, ale są one znacznie bardziej wytrzymałe, a zaawansowany system mocowania oferuje szerszy zakres regulacji.
Z tyłu, podobnie jak z przodu, boki zderzaka wyposażono w dwie pionowe łopatki, a sam zderzak ma jeszcze inne ukryte kanały aerodynamiczne o mniejszym znaczeniu. Dyfuzor wersji RS nie wydaje się mocno powiększony w stosunku do GT3, ale nie można wykluczyć, że w finalnej wersji auta także ten element się zmieni.
Wygląda również na to, że będzie to pierwszy model 992 bez wkomponowanych w drzwi klamek zewnętrznych - elektroniczna klamka i towarzyszący jej mechanizm zostały najwyraźniej uznane za zbyt ciężkie.
Wedle wszelkich przewidywań pod tylną klapą RS-a nadal będzie gościć 4-litrowy, wolnossący silnik typu bokser połączony ze skrzynią PDK. Wzrost mocy względem podstawowego GT3 będzie zapewne symboliczny, ale ostateczna specyfikacja auta na razie pozostaje w sferze domysłów. Niemal na pewno skrzynia PDK będzie jedynym możliwym wariantem, co pasuje do obecnej polityki Porsche dotyczącej maksymalizacji osiągów modeli RS. Na liście opcji niemal na pewno znajdzie się pakiet Weissach, który będzie zawierał kilka typowo motorsportowych opcji dodatkowych. Na szczegóły dotyczące najnowszego Porsche musimy jednak poczekać kilka miesięcy. Dokładna data premiery nie jest jeszcze ujawniona.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Dział projektów specjalnych Ferrari przedstawia SC40 - one-off jawnie inspirowany kultowym F40.
Stylowy SUV Alfy Romeo przeszedł lifting obejmujący wygląd, wyposażenie i technologie pokładowe.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.
Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Ferrari przedstawiło szczegóły nowej autorskiej platformy dedykowanej do samochodów elektrycznych.
Niemiecki Capricorn debiutuje na rynku hipersamochodów z 900-konnym 01 stworzonym wspólnie z Zagato.
Na szczyt oferty Aston Martina DB12 wskakuje nowy model S oferujący 700 KM i garść stylowych detali.
35 lat temu rynkiem supersamochodów wstrząsnęła Honda NSX. Po latach ponownie odkrywamy jej uroki.
W nowym elektrycznym Porsche Cayenne większą powierzchnię wnętrza pokrywają ekrany niż skóra.