Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Nowe Porsche 911 GT3 RS na oponach Pirelli Trofeo RS

Na liście opcji nowej generacji Porsche 911 GT3 RS pojawią się pół-wyczynowe opony Trofeo RS.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

25 lipca 2022
Nowe Porsche 911 GT3 RS
7

Na drogach w okolicach Nurburgringu pojawił się jeden z prototypów najnowszego Porsche 911 GT3 RS generacji 992. Pozwala nam to przyjrzeć się zmianom w aerodynamice jakie Porsche przygotowało dla swojego najnowszego modelu, którego premiera nastąpi jeszcze przed końcem roku.

W porównaniu do poprzedników Porsche bardzo poważnie podeszło do kwestii usprawnienia auta pod kątem zarówno masy jak i aerodynamiki. Zastosowane w prototypie modyfikacje przywodzą na myśl wyścigowe modele Porsche, przede wszystkim model GTE PRO.

Porsche 911 GT3 RS przyłapany na ulicy
7

Aerodynamika to nie jedyna rzecz doprowadzona w GT3 RS do ekstremum. Porsche zamierza zaoferować do tego modelu nowe opony o wysokich osiągach Pirelli Trofeo RS. Jak sugeruje nazwa, gumy te są jeszcze o jeden stopień bardziej wyczynowe niż bardzo przyzwoity model Trofeo R i stanowią odpowiednik opony Sport Cup 2R w gamie Michelin.

Po raz kolejny punktem wyjścia dla RS-a będzie najszersza wersja nadwozia, czyli Turbo, choć w tym przypadku widzimy na nowo wykonane panele nadwozia takie jak zderzaki, błotniki i przednią maskę. Oznacza to, że producent ze Stuttgartu poszedł o krok dalej niż we wcześniejszych 911 GT3 RS.

W skróconej masce przedniej można zauważyć dwa duże otwory kierujące powietrze do układu chłodzenia umieszczonego pod przednią częścią nadwozia. Na przednich błotnikach widać szczególnie duże skrzela mające za zadanie odprowadzanie powietrza z wnętrza nadkoli.

Aby jeszcze bardziej poprawić aerodynamikę, dolna jedna trzecia przedniego nadkola została ścięta, a w jej miejscu pojawiła się pionowa łopatka, której zadaniem jest oczyszczanie strumienia powietrza uchodzącego z przednich kół. Ta nowa część aerodynamiczna jest połączona bezpośrednio z poszerzonym progiem bocznym. Więcej pionowych łopatek umieszczono na zewnętrznych krawędziach przedniego zderzaka, a bardziej wyrazisty splitter kieruje powietrze pod samochód.

Porsche 911 GT3 RS na ulicy w okolicy Nurburgringu
7

Dach ma kształt zdefiniowany przez dwa wybrzuszenia - motyw widziany po raz pierwszy w generacji 997 Sport Classic. W jego tylnej części można też zauważyć dwie niewielkie płetwy kierujące powietrze na olbrzymie tylne skrzydło - zdecydowanie najbardziej okazały element nowego zestawu aerodynamicznego modelu RS.

Reklama

Podobnie jak w normalnym GT3, wsporniki spoilera są montowane bezpośrednio do podwozia poprzez plastikową osłonę u podstawy tylnej szyby, ale są one znacznie bardziej wytrzymałe, a zaawansowany system mocowania oferuje szerszy zakres regulacji.

Porsche 911 GT3 RS - tył auta
7

Z tyłu, podobnie jak z przodu, boki zderzaka wyposażono w dwie pionowe łopatki, a sam zderzak ma jeszcze inne ukryte kanały aerodynamiczne o mniejszym znaczeniu. Dyfuzor wersji RS nie wydaje się mocno powiększony w stosunku do GT3, ale nie można wykluczyć, że w finalnej wersji auta także ten element się zmieni.

Porsche 911 GT3 RS - linia auta
7

Wygląda również na to, że będzie to pierwszy model 992 bez wkomponowanych w drzwi klamek zewnętrznych - elektroniczna klamka i towarzyszący jej mechanizm zostały najwyraźniej uznane za zbyt ciężkie.

Wedle wszelkich przewidywań pod tylną klapą RS-a nadal będzie gościć 4-litrowy, wolnossący silnik typu bokser połączony ze skrzynią PDK. Wzrost mocy względem podstawowego GT3 będzie zapewne symboliczny, ale ostateczna specyfikacja auta na razie pozostaje w sferze domysłów. Niemal na pewno skrzynia PDK będzie jedynym możliwym wariantem, co pasuje do obecnej polityki Porsche dotyczącej maksymalizacji osiągów modeli RS. Na liście opcji niemal na pewno znajdzie się pakiet Weissach, który będzie zawierał kilka typowo motorsportowych opcji dodatkowych. Na szczegóły dotyczące najnowszego Porsche musimy jednak poczekać kilka miesięcy. Dokładna data premiery nie jest jeszcze ujawniona.

Michał Sztorc z nową okładką EVO Magazine
PREMIERA EVO
Już jest nowe EVO Magazine. Rower na okładce?! Co im strzeliło do głowy?!

Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!

28 lutego 2025
Yokohama on Tour - Puszcza Białowieska - zimą
Prezentacja Partnera
Ruszamy na wschód do Puszczy Białowieskiej

Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!

28 lutego 2025
Ducati Panigale V4 na torze
Prezentacja Partnera
Co na nas czeka w salonach Ducati w 2025 roku?

Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji

25 lutego 2025
Test opon 2024
Test opon 2024
EVO TEST OPON 2024 - w corocznym teście wyłaniamy najlepsze opony

Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?

25 lutego 2025
Volkswagen T-Cross test PL 2025
Volkswagen / T-Cross
Volkswagen T-Cross 1.0 DSG - lubimy to co znamy

Lifting małego crossovera z Niemiec to żadna rewolucja. I chyba nikt nie ma mu tego za złe.

11 czerwca 2025
Caterham Seven 310 Encore prezentacja
Caterham / Seven
Caterham 310 Encore to model pożegnalny dla fordowskiego silnika 1.6

Serią 25 egzemplarzy o nazwie Encore marka Caterham kończy produkcję modelu Seven 310.

11 czerwca 2025
Aston Martin Valkyrie LM prezentacja
Aston Martin / Valkyrie
Aston Martin Valkyrie LM pozwoli 10 osobom poczuć się jak w Le Mans

Valkyrie LM będzie dla garstki osób okazją, aby przejechać się bolidem wyścigowym rodem z Le Mans.

9 czerwca 2025
Porsche 963 RSP na drodze
Porsche / 963 RSP
Porsche 963 RSP: drogowy samochód klasy Le Mans Hypercar (tak jakby)

Niemcy przerobili hipersamochód Porsche 963 z serii WEC na auto drogowe. Są tylko dwa haczyki.

9 czerwca 2025
2025 Aston Martin Vantage Roadster test
Aston Martin / Vantage
2025 Aston Martin Vantage Roadster - największy rywal Ferrari Roma

Opracowany równolegle z coupe Vantage Roadster pokazuje sportową spójność w jeździe bez dachu.

6 czerwca 2025
2025 Lotus Emira V6 SE
Lotus / Emira
Lotus wprowadza nowego flagowca do gamy Emiry

Debiutuje Emira V6 SE z poprawioną kalibracją podwozia i mocą 400 KM. Cel: Porsche 911 Carrera.

5 czerwca 2025
2025 Honda Civic Type R Ultimate Edition debiut
Honda / Civic
Honda Civic Type R Ultimate - koniec najlepszego hot hatcha na rynku

Honda wycofuje Civika Type R z Europy. Tak odchodzi jeden z najlepszych hot hatchy w historii.

5 czerwca 2025
Pogea Classics Mercedes SL R107 project
Restomod
Idealny przepis na restomoda? Współczesne V8 AMG w klasycznym SL-u

Pogea R107 może być dla wielu urzeczywistnieniem wizji idealnego klasyka na letnie przejażdżki.

5 czerwca 2025
2025 24h Le Mans zapowiedź
24h Le Mans
Zapowiedź: Le Mans 24h 2025 - najważniejszy test dla AM Valkyrie LMH

Już po raz 93. najlepsi kierowcy zmierzą się na torze pod Le Mans w morderczej 24-godzinnej batalii.

4 czerwca 2025
Peugeot 208 GTi teaser
Peugeot / 208 GTi
Peugeot 208 GTi powróci, ale nie w takiej formie jaką byście chcieli

13 czerwca Peugeot odsłoni nowego 208 GTi, który ma reprezentować inną koncepcję niż poprzednicy.

4 czerwca 2025
Ford Focus ST koniec produkcji
Ford / Focus ST
Po 23 latach Ford kończy produkcję Focusa ST

Zniknięcie Focusa ST oznacza koniec ery szybkich Fordów jakie znamy i kochamy.

4 czerwca 2025
2025 Bentley Bentayga Speed prezentacja
Bentley / Bentayga
Nowy Bentley Bentayga Speed ma V8 i skutecznie opiera się hybrydyzacji

Napędzany wyłącznie 650-konnym V8 nowy Bentley Bentayga Speed ma być najszybszym SUV-em tej marki.

2 czerwca 2025