Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
GT3 to coś więcej niż tylko droga zabawka, to samochód wyścigowy serii Supercup na drogi publiczne.
4-litrowy, wolnossący silnik typu bokser może współpracować ze skrzynią ręczną lub PDK. W tym miejscu moglibyśmy napisać po prostu “zobacz poprzednią generację”, ponieważ znaczna część układu napędowego się nie zmieniła. Nie żeby to było coś złego. W porównaniu z poprzednim GT3 sześciocylindrowa jednostka MDG.G o pojemności 4 litrów w układzie bokser zyskała indywidualne przepustnice dla każdego cylindra i układ wydechowy z filtrami cząstek stałych. Jest też lżejszy o 10 kg tłumik końcowy.
Innymi słowy jest to taki sam silnik jaki montowano w Porsche 991 Speedster. Względem poprzednika parametry wzrosły o symboliczne 10 KM i 10 Nm, czyli nowe GT3 ma 510 KM i 470 Nm. W porównaniu z bezpośrednimi rywalami moc może wydawać się niewystarczająca, ale gwarantujemy, że po krótkiej przejażdżce na torze odechce się Wam tych dodatkowych 200 koni.
Tym co wyróżnia GT3 na tle innych modeli Carrera i Turbo są przekładnie. W obu przypadkach są to jednostki starszego typu o niższym przełożeniu, a trafiły także do nowego modelu ze względu na niższą masę i mniejsze fizyczne wymiary. Starsze PDK ma poza tym jeszcze jedną zaletę - tradycyjny lewarek, a nie przełącznik jaki znajduje się w większości nowych Porsche. Daje to alternatywną opcję sekwencyjnej zmiany biegów, co było wymogiem postawionym przez szefa departamentu GT, Andreasa Preuningera.
Wiele wysiłku włożono w trzy główne obszary podwozia - zmniejszenie masy, aerodynamikę i zawieszenie. Takie elementy jak lekkie szyby, nowe przednie koła, nowy pas tylny, akumulator LiFePO4 i karbonowa pokrywa bagażnika pomogły obniżyć masę w porównaniu z poprzednią generacją GT3. W rezultacie, mimo że 992 jest zasadniczo cięższym samochodem, najnowsze GT3 waży 1435 kg ze skrzynią PDK. To zaledwie 5 kg więcej niż w przypadku starszego modelu.
Szczególny postęp wykonano na polu aerodynamiki. Zastosowanie skrzydła tylnego z odgórnymi mocowaniami i większy tylny dyfuzor przyczyniły się do podwojenia siły docisku przy prędkości 200 km/h. Skrzydło i przedni splitter są manualnie regulowane, a w swoim najbardziej agresywnym ustawieniu auto generuje 385 kg docisku. To 150% więcej niż w starym GT3, a także więcej niż w 991 GT3 RS.
Jednak największą różnicą jest konstrukcja przedniego zawieszenia. Mamy tu zupełnie nowy układ z podwójnymi wahaczami zamiast konserwatywnych kolumn MacPhersona - tego typu rozwiązania stosowano do tej pory tylko w wyczynowych 911. Taka konstrukcja zawieszenia pozwoliła inżynierom Porsche zwiększyć sztywność pochylenia kół i zapewnić przednim oponom znacznie bardziej spójną powierzchnię styku z nawierzchnią, nawet przy ekstremalnych siłach działających na zakrętach. Wszystkie połączenia elementów zawieszenia z przodu to przeguby kulowe, co w pewnym stopniu tłumaczy duży hałas pochodzący z zawieszenia i drogi.
Porsche oferuje dla 992 GT3 dwa rodzaje opon w zależności od przeznaczenia auta - Pirelli P Zero przewidziane są do użytku na co dzień na drogach, a bardziej agresywne Micheliny Pilot Sport Cup 2 do użytku na torze. Postęp jaki wykonał Michelin przy oponach Cup 2 pozwala użytkować je także na mokrej nawierzchni lub w niskiej temperaturze, ale Pirelli są preferowanym wyborem na drogi publiczne ze względu na bardziej przyjazną charakterystykę. Opony P Zero pozwalają naprawdę cieszyć się jazdą i lepiej oddają naturalny balans GT3.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pojawiła się szansa, że GR Corolla trafi do salonów w EU, bo Toyota przenosi część produkcji do UK.
Wkrótce będziemy świadkami premiery drogowego wariantu 963 o nazwie RSP, zapowiada Porsche.
Nowe opcje i zaktualizowane multimedia - tak przygotowany Defender wjedzie w rok modelowy 2026.
BMW G87 M2 doczekało się wersji CS - jeśli jest ono lepsze niż poprzednik, powinno być genialne.
Giamaro Automobili z Modeny prezentuje Katlę z karbonowym podwoziem i V12 z czterema turbinami.
Limuzyna z Affalterbach ma mieć napęd PHEV z większym niż dotychczas zasięgiem elektrycznym.
Zagato i La Squadra wspólnie stworzyli współczesną interpretację wyścigowego Alpine A220 z lat 60.
Ofensywa modelowa Alpine nabiera rozpędu. Jako drugi w gamie debiutuje sportowy SUV A390 na prąd.
Po sprzedaży Alpiny rodzina Bovensiepen zakłada nową markę i zaprzęga do współpracy studio Zagato.
BMW ponownie przedstawia pomysł na ekskluzywnego shooting brake’a w postaci konceptu Speedtop.
Fernando Alonso zasiadł za sterami Valhalli podczas pokazowego przejazdu przed GP Monako.
Tesla Plaid dysponuje ogromną mocą, ale niekoniecznie świetnie jeździ. Czy nowy Model S będzie inny?