Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
GT3 to coś więcej niż tylko droga zabawka, to samochód wyścigowy serii Supercup na drogi publiczne.
Wysokoobrotowy, wyczynowy silnik potrzebuje sporo paliwa, ale i tak mniej niż może się wydawać. Podczas naszej przygody z GT3 niejednokrotnie przemierzaliśmy długie trasy wzdłuż i wszerz kraju. Na papierze wersje z manualem i PDK zużywają niemal tyle samo, czyli 12,8-13 l/100 km, ale odkryliśmy, że przetoczenie się przez miasto i normalna jazda autostradowa skutkują wynikiem między 12, a 13 litrów. Można ten wynik jeszcze poprawić przy delikatnym operowaniu gazem.
Wolnossąca natura silnika Porsche sprawia, że po wrzuceniu go na obroty spalanie wcale nie rośnie lawinowo. Trzeba naprawdę się postarać aby przekroczyć 30 l/100 km, co turbodoładowanym rywalom jak Nissan GT-R czy McLaren 765 LT przychodzi bez większego problemu.

Materiały eksploatacyjne są bardziej problematyczną kwestią. Agresywna geometria kół i specyfika pracy opon powodują ich szybkie zużycie niezależnie czy mówimy o modelu Pirelli czy Michelin. Dobrym pomysłem jest zabezpieczenie auta folią, bo szczególnie tylna część auta zbiera sporo odprysków od kamieni.
Dobra informacja jest taka, że większość dolnych sekcji nadwozia to plastik, a nie drogi w naprawach karbon. Bez opcjonalnego podnoszenia przedniej osi auto często będzie ocierać dolną częścią przedniego zderzaka o przeszkody, warto więc zamówić tę opcję i nie przyprawiać sobie dodatkowego bólu głowy.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Chery świętuje w Polsce dostarczenie 5-milionowego auta i prezentuje dwa nowe modele – Tiggo 4 HEV oraz Tiggo 9 PHEV.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Rolls-Royce świętuje 100 lat Phantoma limitowaną, wyjątkową edycją Centenary Private Collection.
Między Macana 4S i Turbo Porsche wprowadza nowy wariant GTS o typowo sportowym charakterze.
Dział projektów specjalnych Ferrari przedstawia SC40 - one-off jawnie inspirowany kultowym F40.
Stylowy SUV Alfy Romeo przeszedł lifting obejmujący wygląd, wyposażenie i technologie pokładowe.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.
Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Ferrari przedstawiło szczegóły nowej autorskiej platformy dedykowanej do samochodów elektrycznych.