Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
GT3 to coś więcej niż tylko droga zabawka, to samochód wyścigowy serii Supercup na drogi publiczne.
Wysokoobrotowy, wyczynowy silnik potrzebuje sporo paliwa, ale i tak mniej niż może się wydawać. Podczas naszej przygody z GT3 niejednokrotnie przemierzaliśmy długie trasy wzdłuż i wszerz kraju. Na papierze wersje z manualem i PDK zużywają niemal tyle samo, czyli 12,8-13 l/100 km, ale odkryliśmy, że przetoczenie się przez miasto i normalna jazda autostradowa skutkują wynikiem między 12, a 13 litrów. Można ten wynik jeszcze poprawić przy delikatnym operowaniu gazem.
Wolnossąca natura silnika Porsche sprawia, że po wrzuceniu go na obroty spalanie wcale nie rośnie lawinowo. Trzeba naprawdę się postarać aby przekroczyć 30 l/100 km, co turbodoładowanym rywalom jak Nissan GT-R czy McLaren 765 LT przychodzi bez większego problemu.
Materiały eksploatacyjne są bardziej problematyczną kwestią. Agresywna geometria kół i specyfika pracy opon powodują ich szybkie zużycie niezależnie czy mówimy o modelu Pirelli czy Michelin. Dobrym pomysłem jest zabezpieczenie auta folią, bo szczególnie tylna część auta zbiera sporo odprysków od kamieni.
Dobra informacja jest taka, że większość dolnych sekcji nadwozia to plastik, a nie drogi w naprawach karbon. Bez opcjonalnego podnoszenia przedniej osi auto często będzie ocierać dolną częścią przedniego zderzaka o przeszkody, warto więc zamówić tę opcję i nie przyprawiać sobie dodatkowego bólu głowy.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.
Już za tydzień Porsche pokaże flagową wersję Taycana, jakiej jeszcze nie było.
Mate Rimac wyraził swoje zastrzeżenia do zapowiadanych przez Elona Muska osiągów Tesli Roadster.
Elektryczne GranCabrio Folgore to pierwszy na rynku kabriolet segmentu GT z napędem bezemisyjnym.
Kariera Alfy Romeo Milano trwała kilka dni. Włoski rząd zmusił producenta do zmiany nazwy na Junior.
Torowy GMA T.50 oznaczony literą ‘s’ jest lżejszy, mocniejszy i ma lepsze aero niż model drogowy.
Zbliża się debiut najmocniejszej Corvette w historii - nowego ZR1 generacji C8.
Pagani wraz z Instituto Europeo di Design stworzyło wizję Zondy w roli hipersamochodu przyszłości.
Toyota GT86 zmieniła rynek sportowych coupe, a późniejsze GR86 doprowadziło tę formułę do perfekcji.
W nowym Plus Four Morgan poprawił podwozie i wnętrze, ale pozostawił legendarny design z lat 30.
Jeśli żegnać kultowe V10 Lamborghini to w takim stylu - limitowanym, torowym modelem opartym na STO.
Następna generacja modeli EV Neue Klasse od BMW będzie korzystać z baterii opracowanych w Chorwacji.
Stylowy i luksusowy Mercedes S63 Coupe to niedoceniane, choć świetne GT za dobre pieniądze.
Na rok modelowy 2024 Audi wprowadza do S3 poprawki układu napędowego i odświeżony design.
BMW zdecydowało, że nowe M5 Touring będzie sprzedawane także za oceanem.