Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
GT3 to coś więcej niż tylko droga zabawka, to samochód wyścigowy serii Supercup na drogi publiczne.
Absolutna trakcja, błyskawiczne zmiany biegów i natychmiastowe reakcje na gaz robią z GT3 naprawdę bardzo szybki wóz. Niewielki wzrost mocy i momentu obrotowego nie przełożył się na poprawę przyspieszeń, więc nowe GT3 z PDK ma dokładnie takie same parametry jak starszy model - 3,4 s do 100 km/h i maksymalnie 318 km/h. Samochód ze skrzynią ręczną jest wolniejszy o co najmniej 0,5 s do “setki” pod warunkiem wykonania idealnej zmiany biegu. Małą nagrodą za wybór manuala jest prędkość maksymalna zwiększona do 320 km/h.
W codziennym użytkowaniu osiągi 992 GT3 są dokładnie takie jak sugerują liczby. Stosunkowo niewielki moment obrotowy 470 Nm sprawia, że w dolnym i średnim zakresie obrotów nie dzieje się zbyt wiele. Niejednokrotnie spotkasz na drodze turbodoładowanego hatchbacka, który będzie Cię wyprzedzał, przynajmniej do czasu przekroczenia granicy 4500 obrotów. Wtedy silnik zaczyna ciężką pracę i kontynuuje ją aż do 9000 obr./min. Po zmianie biegu wszystko zaczyna się od nowa. Obroty pną się tak wysoko, że niewprawny kierowca sugerując się dźwiękiem zmieniłby bieg trzy razy zanim wskazówka obrotomierza dobije do końca skali.
Samochody z manualną skrzynią biegów potęgują to uczucie niekończących się obrotów dzięki długim przełożeniom, a problem ten jest widoczny w większości produktów Porsche GT wyposażonych w manualną skrzynię biegów. Dział GT Porsche twierdzi, że jest to odpowiedź na stale zaostrzające się przepisy dotyczące emisji spalin i że albo zaakceptujemy te przełożenia, albo brak opcji manualnej.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Lifting małego crossovera z Niemiec to żadna rewolucja. I chyba nikt nie ma mu tego za złe.
Serią 25 egzemplarzy o nazwie Encore marka Caterham kończy produkcję modelu Seven 310.
Valkyrie LM będzie dla garstki osób okazją, aby przejechać się bolidem wyścigowym rodem z Le Mans.
Niemcy przerobili hipersamochód Porsche 963 z serii WEC na auto drogowe. Są tylko dwa haczyki.
Opracowany równolegle z coupe Vantage Roadster pokazuje sportową spójność w jeździe bez dachu.
Debiutuje Emira V6 SE z poprawioną kalibracją podwozia i mocą 400 KM. Cel: Porsche 911 Carrera.
Honda wycofuje Civika Type R z Europy. Tak odchodzi jeden z najlepszych hot hatchy w historii.
Pogea R107 może być dla wielu urzeczywistnieniem wizji idealnego klasyka na letnie przejażdżki.
Już po raz 93. najlepsi kierowcy zmierzą się na torze pod Le Mans w morderczej 24-godzinnej batalii.
13 czerwca Peugeot odsłoni nowego 208 GTi, który ma reprezentować inną koncepcję niż poprzednicy.
Zniknięcie Focusa ST oznacza koniec ery szybkich Fordów jakie znamy i kochamy.
Napędzany wyłącznie 650-konnym V8 nowy Bentley Bentayga Speed ma być najszybszym SUV-em tej marki.