Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
GT3 to coś więcej niż tylko droga zabawka, to samochód wyścigowy serii Supercup na drogi publiczne.
Absolutna trakcja, błyskawiczne zmiany biegów i natychmiastowe reakcje na gaz robią z GT3 naprawdę bardzo szybki wóz. Niewielki wzrost mocy i momentu obrotowego nie przełożył się na poprawę przyspieszeń, więc nowe GT3 z PDK ma dokładnie takie same parametry jak starszy model - 3,4 s do 100 km/h i maksymalnie 318 km/h. Samochód ze skrzynią ręczną jest wolniejszy o co najmniej 0,5 s do “setki” pod warunkiem wykonania idealnej zmiany biegu. Małą nagrodą za wybór manuala jest prędkość maksymalna zwiększona do 320 km/h.
W codziennym użytkowaniu osiągi 992 GT3 są dokładnie takie jak sugerują liczby. Stosunkowo niewielki moment obrotowy 470 Nm sprawia, że w dolnym i średnim zakresie obrotów nie dzieje się zbyt wiele. Niejednokrotnie spotkasz na drodze turbodoładowanego hatchbacka, który będzie Cię wyprzedzał, przynajmniej do czasu przekroczenia granicy 4500 obrotów. Wtedy silnik zaczyna ciężką pracę i kontynuuje ją aż do 9000 obr./min. Po zmianie biegu wszystko zaczyna się od nowa. Obroty pną się tak wysoko, że niewprawny kierowca sugerując się dźwiękiem zmieniłby bieg trzy razy zanim wskazówka obrotomierza dobije do końca skali.

Samochody z manualną skrzynią biegów potęgują to uczucie niekończących się obrotów dzięki długim przełożeniom, a problem ten jest widoczny w większości produktów Porsche GT wyposażonych w manualną skrzynię biegów. Dział GT Porsche twierdzi, że jest to odpowiedź na stale zaostrzające się przepisy dotyczące emisji spalin i że albo zaakceptujemy te przełożenia, albo brak opcji manualnej.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Chery świętuje w Polsce dostarczenie 5-milionowego auta i prezentuje dwa nowe modele – Tiggo 4 HEV oraz Tiggo 9 PHEV.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Rolls-Royce świętuje 100 lat Phantoma limitowaną, wyjątkową edycją Centenary Private Collection.
Między Macana 4S i Turbo Porsche wprowadza nowy wariant GTS o typowo sportowym charakterze.
Dział projektów specjalnych Ferrari przedstawia SC40 - one-off jawnie inspirowany kultowym F40.
Stylowy SUV Alfy Romeo przeszedł lifting obejmujący wygląd, wyposażenie i technologie pokładowe.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.
Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Ferrari przedstawiło szczegóły nowej autorskiej platformy dedykowanej do samochodów elektrycznych.