Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
Andrzej Bargiel, światowej klasy narciarz wysokogórski, jako pierwszy człowiek w historii zdobył Mount Everest i zjechał ze szczytu na nartach bez dodatkowego tlenu. W jego historycznej wyprawie uczestniczył Defender, pełniąc rolę oficjalnego partnera motoryzacyjnego misji Everest. To partnerstwo połączyło odwagę, determinację i technologię w ekstremalnych warunkach.
W sierpniu 2025 roku Bargiel wraz z zespołem powrócił do Katmandu w ramach projektu EVEREST SKI CHALLENGE, będącego częścią autorskiej inicjatywy HIC SUNT LEONES. Po nieudanych podejściach w 2019 i 2022 roku, tym razem udało się osiągnąć cel. Atak szczytowy rozpoczął się z obozu czwartego (7900 m n.p.m.). Bargiel spędził aż 16 godzin w strefie śmierci, walcząc z trudnymi warunkami i brakiem tlenu. Na szczycie Mount Everestu wystarczyło mu kilka minut, by przypiąć narty i rozpocząć zjazd. Z powodu zapadającej nocy zatrzymał się w obozie drugim, a następnego dnia rano bez użycia lin i poręczówek pokonał Lodowiec Khumbu. Ostatecznie 23 września 2025 o godzinie 8:45 dotarł do bazy, kończąc pierwszy w historii pełny zjazd narciarski z Everestu bez tlenu.
Defender od dekad uchodzi za symbol nieograniczonej zdolności terenowej. Podczas wyprawy samochód pełnił rolę mobilnej bazy oraz wsparcia logistycznego. Zaawansowane układy napędowe, wytrzymała konstrukcja i adaptacyjne technologie sprawiły, że pojazd stał się kluczowym elementem sukcesu wyprawy.
Jak podkreśla Andrzej Bargiel: „Zjazd na nartach z Everestu to spełnienie marzenia. Wspinaczka bez tlenu i zjazd były projektem, w którym każdy detal miał znaczenie. Defender dawał mi poczucie pewności zarówno podczas przygotowań w Polsce, jak i w Katmandu. Cieszę się, że ponownie był częścią mojego zespołu.”
Projekt Everest Ski Challenge, zorganizowany przez Red Bull, to historia odwagi, determinacji i perfekcyjnego przygotowania. Wsparcie Defendera pokazało, że technologia i motoryzacja mogą stać się integralną częścią ekstremalnych misji. Wyprawa Bargiela to dowód na to, że granice istnieją po to, by je przekraczać. Tak jak Defender, stworzony do pokonywania przeszkód, tak polski himalaista udowodnił, że niemożliwe może stać się rzeczywistością.
Andrzej Bargiel dokonał rzeczy, która zapisze się w historii światowego himalaizmu – zdobył Mount Everest i zjechał z niego na nartach bez tlenu. W tej niezwykłej misji towarzyszył mu Defender, którego niezawodność i terenowe możliwości idealnie współgrały z odwagą i determinacją sportowca.
Tak. 23 września 2025 roku Andrzej Bargiel jako pierwszy człowiek w historii dokonał pełnego zjazdu z Mount Everestu na nartach – bez użycia dodatkowego tlenu.
Atak szczytowy zajął 16 godzin w strefie śmierci. Cały zjazd został zakończony następnego dnia rano, gdy himalaista dotarł bezpiecznie do bazy.
Defender był oficjalnym partnerem motoryzacyjnym misji Everest. Samochód pełnił rolę mobilnej bazy i wsparcia logistycznego, gwarantując niezawodność w ekstremalnych warunkach Himalajów.
Everest Ski Challenge to inicjatywa zorganizowana przez Red Bull i część autorskiego projektu HIC SUNT LEONES. Jej celem było zdobycie Mount Everestu i wykonanie pierwszego w historii zjazdu na nartach ze szczytu.
Polski himalaista chciał podjąć wyzwanie w najbardziej wymagającej formie. Brak dodatkowego tlenu czyni wyprawę historyczną i jeszcze bardziej ekstremalną.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
Dekadę po premierze brytyjska marka Zenos podnosi moc E10 do 380 KM i cenę do ponad 140 tys. funtów.
AMG GT z czterocylindrowym sercem hot hatcha A45 ma niezłe osiągi, ale nie uzasadnia to jego ceny.
Elektryfikacja musi zaczekać. Porsche będzie produkować to, czego faktycznie chcą ich klienci.
Elektryczny Cayman/Boxster kiedyś się pojawi, ale teraz Porsche skupia się na napędach spalinowych.
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.