Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
Andrzej Bargiel, światowej klasy narciarz wysokogórski, jako pierwszy człowiek w historii zdobył Mount Everest i zjechał ze szczytu na nartach bez dodatkowego tlenu. W jego historycznej wyprawie uczestniczył Defender, pełniąc rolę oficjalnego partnera motoryzacyjnego misji Everest. To partnerstwo połączyło odwagę, determinację i technologię w ekstremalnych warunkach.

W sierpniu 2025 roku Bargiel wraz z zespołem powrócił do Katmandu w ramach projektu EVEREST SKI CHALLENGE, będącego częścią autorskiej inicjatywy HIC SUNT LEONES. Po nieudanych podejściach w 2019 i 2022 roku, tym razem udało się osiągnąć cel. Atak szczytowy rozpoczął się z obozu czwartego (7900 m n.p.m.). Bargiel spędził aż 16 godzin w strefie śmierci, walcząc z trudnymi warunkami i brakiem tlenu. Na szczycie Mount Everestu wystarczyło mu kilka minut, by przypiąć narty i rozpocząć zjazd. Z powodu zapadającej nocy zatrzymał się w obozie drugim, a następnego dnia rano bez użycia lin i poręczówek pokonał Lodowiec Khumbu. Ostatecznie 23 września 2025 o godzinie 8:45 dotarł do bazy, kończąc pierwszy w historii pełny zjazd narciarski z Everestu bez tlenu.
Defender od dekad uchodzi za symbol nieograniczonej zdolności terenowej. Podczas wyprawy samochód pełnił rolę mobilnej bazy oraz wsparcia logistycznego. Zaawansowane układy napędowe, wytrzymała konstrukcja i adaptacyjne technologie sprawiły, że pojazd stał się kluczowym elementem sukcesu wyprawy.
Jak podkreśla Andrzej Bargiel: „Zjazd na nartach z Everestu to spełnienie marzenia. Wspinaczka bez tlenu i zjazd były projektem, w którym każdy detal miał znaczenie. Defender dawał mi poczucie pewności zarówno podczas przygotowań w Polsce, jak i w Katmandu. Cieszę się, że ponownie był częścią mojego zespołu.”

Projekt Everest Ski Challenge, zorganizowany przez Red Bull, to historia odwagi, determinacji i perfekcyjnego przygotowania. Wsparcie Defendera pokazało, że technologia i motoryzacja mogą stać się integralną częścią ekstremalnych misji. Wyprawa Bargiela to dowód na to, że granice istnieją po to, by je przekraczać. Tak jak Defender, stworzony do pokonywania przeszkód, tak polski himalaista udowodnił, że niemożliwe może stać się rzeczywistością.
Andrzej Bargiel dokonał rzeczy, która zapisze się w historii światowego himalaizmu – zdobył Mount Everest i zjechał z niego na nartach bez tlenu. W tej niezwykłej misji towarzyszył mu Defender, którego niezawodność i terenowe możliwości idealnie współgrały z odwagą i determinacją sportowca.

Tak. 23 września 2025 roku Andrzej Bargiel jako pierwszy człowiek w historii dokonał pełnego zjazdu z Mount Everestu na nartach – bez użycia dodatkowego tlenu.
Atak szczytowy zajął 16 godzin w strefie śmierci. Cały zjazd został zakończony następnego dnia rano, gdy himalaista dotarł bezpiecznie do bazy.
Defender był oficjalnym partnerem motoryzacyjnym misji Everest. Samochód pełnił rolę mobilnej bazy i wsparcia logistycznego, gwarantując niezawodność w ekstremalnych warunkach Himalajów.
Everest Ski Challenge to inicjatywa zorganizowana przez Red Bull i część autorskiego projektu HIC SUNT LEONES. Jej celem było zdobycie Mount Everestu i wykonanie pierwszego w historii zjazdu na nartach ze szczytu.
Polski himalaista chciał podjąć wyzwanie w najbardziej wymagającej formie. Brak dodatkowego tlenu czyni wyprawę historyczną i jeszcze bardziej ekstremalną.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.
Po rundzie w Bahrajnie znamy ostateczne rozstrzygnięcia tego sezonu WEC. Ferrari może świętować.
Paweł Sudoł – operator dronów i filmowiec, który pokazuje świat z nieba. Twórca zdjęć dla TVN, Discovery i National Geographic.
Fotograf, który łączy sztukę z precyzją. Tomek Mąkolski tworzy wizualne iluzje, redefiniując granice między światem rzeczywistym a kreacją.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Na 14 listopada wyznaczono datę premiery lekkiego tylnonapędowego Bentleya serii Supersports.
MINI prezentuje specjalną edycję stworzoną z Paulem Smithem – elegancja, detale i limitowany styl.
Forch Racing by Atlas Ward bezkonkurencyjne w Porsche Sports Cup Deutschland 2025
Lamborghini świetnie radzi sobie na zmiennym rynku i notuje zysk operacyjny ponad 592 mln euro.