Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Land Rover szykuje godnego rywala dla Mercedesa-AMG G63.
Wkrótce na rynku pojawi się jeszcze szybszy i mocniejszy Land Rover Defender z silnikiem V8. Nowy model otrzyma oznaczenie SVR, czyli za jego rozwój odpowiedzialny jest dział Special Vehicles Operations wewnątrz grupy JLR. Ma to być jeden z ostatnich nowych samochodów napędzanych starym silnikiem 5.0 V8 z kompresorem, a z mocą powyżej 600 KM SVR stanie się najmocniejszym Defenderem w historii. Planowany debiut tej wersji ma nastąpić przed końcem roku.
Wyposażony w zauważalne poszerzenia błotników prototyp nowego Defendera zdradza kilka interesujących szczegółów. Samochód oprócz modyfikacji nadwozia otrzymał większe koła i hamulce. SVR ma zachować wysoką zdolność do pokonywania terenu, ale też ma zdecydowanie lepiej jeździć po asfalcie. Dział SVO prawdopodobnie zachował pneumatyczne zawieszenie z tańszych wersji, a tuning polegał na wydobyciu ogromnego potencjału Defendera w każdych warunkach drogowych.
Kolejnym interesującym szczegółem są cztery końcówki wygiętego pod dziwnym kątem wydechu omijającego tylne zawieszenie Defendera. Obecny model z silnikiem V8 dysponuje mocą 525 KM, ale potencjał samego motoru sięga o wiele dalej. W SVR moc prawdopodobnie przekroczy 600 KM, co ukoronuje długą i barwną historię serii silników AJV8 w gamie Land Rovera i Jaguara. Moc będzie przekazywana na cztery koła przez 8-biegowy automat.

Ponadto w nowym Defenderze pojawią się dodatki wizualne korespondujące ze zmianami w napędzie. Obejmą zderzaki dopasowane do poszerzonych nadkoli, nowe wzory kół i barwy lakierów. Można się też spodziewać dedykowanych detali we wnętrzu oraz zmiany wystroju kabiny, która będzie mniej użytkowa, a bardziej ekskluzywna i sportowa.
Na szczegóły musimy jeszcze trochę poczekać, ale Land Rover pokłada duże nadzieje w Defenderze SVR. Model ten w zamyśle konstruktorów ma stanowić atrakcyjną alternatywę dla ulubionego w pewnych kręgach Mercedesa-AMG G63. Poza tym marka chce dodać do oferty kolejny produkt wysokomarżowy, podobnie jak ma to miejsce w przypadku Range Rovera.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Genesis GV60 Magma bazuje na rozwiązaniach Hyundaia Ioniq 5 N, ale aspiruje do segmentu premium.
443 kW - tyle mocy Lotus wycisnął ze swojej elektrycznej architektury 800V w modelu Emeya.
Z mocą 1156 KM nowe Cayenne w wersji Turbo jest najmocniejszym seryjnym Porsche w historii.
Podczas Grand Prix Las Vegas McLaren zaprezentuje wyjątkowy model 750S Spider od MSO.
Limitowany model Leon VZ TCR to najbardziej torowo nastawiona Cupra w historii.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.
Limitowana wersja 911 GT3 Ocelot łączy sportową duszę Porsche z kulturą Ameryki Łacińskiej.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.