Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Land Rover szykuje godnego rywala dla Mercedesa-AMG G63.
Wkrótce na rynku pojawi się jeszcze szybszy i mocniejszy Land Rover Defender z silnikiem V8. Nowy model otrzyma oznaczenie SVR, czyli za jego rozwój odpowiedzialny jest dział Special Vehicles Operations wewnątrz grupy JLR. Ma to być jeden z ostatnich nowych samochodów napędzanych starym silnikiem 5.0 V8 z kompresorem, a z mocą powyżej 600 KM SVR stanie się najmocniejszym Defenderem w historii. Planowany debiut tej wersji ma nastąpić przed końcem roku.
Wyposażony w zauważalne poszerzenia błotników prototyp nowego Defendera zdradza kilka interesujących szczegółów. Samochód oprócz modyfikacji nadwozia otrzymał większe koła i hamulce. SVR ma zachować wysoką zdolność do pokonywania terenu, ale też ma zdecydowanie lepiej jeździć po asfalcie. Dział SVO prawdopodobnie zachował pneumatyczne zawieszenie z tańszych wersji, a tuning polegał na wydobyciu ogromnego potencjału Defendera w każdych warunkach drogowych.
Kolejnym interesującym szczegółem są cztery końcówki wygiętego pod dziwnym kątem wydechu omijającego tylne zawieszenie Defendera. Obecny model z silnikiem V8 dysponuje mocą 525 KM, ale potencjał samego motoru sięga o wiele dalej. W SVR moc prawdopodobnie przekroczy 600 KM, co ukoronuje długą i barwną historię serii silników AJV8 w gamie Land Rovera i Jaguara. Moc będzie przekazywana na cztery koła przez 8-biegowy automat.
Ponadto w nowym Defenderze pojawią się dodatki wizualne korespondujące ze zmianami w napędzie. Obejmą zderzaki dopasowane do poszerzonych nadkoli, nowe wzory kół i barwy lakierów. Można się też spodziewać dedykowanych detali we wnętrzu oraz zmiany wystroju kabiny, która będzie mniej użytkowa, a bardziej ekskluzywna i sportowa.
Na szczegóły musimy jeszcze trochę poczekać, ale Land Rover pokłada duże nadzieje w Defenderze SVR. Model ten w zamyśle konstruktorów ma stanowić atrakcyjną alternatywę dla ulubionego w pewnych kręgach Mercedesa-AMG G63. Poza tym marka chce dodać do oferty kolejny produkt wysokomarżowy, podobnie jak ma to miejsce w przypadku Range Rovera.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.
Już za tydzień Porsche pokaże flagową wersję Taycana, jakiej jeszcze nie było.
Mate Rimac wyraził swoje zastrzeżenia do zapowiadanych przez Elona Muska osiągów Tesli Roadster.
Jeszcze w tym roku w salonach Lamborghini zawita Urus SE z napędem plug-in o mocy 800 KM.
Po latach zapowiedzi wreszcie jest - klasa G z napędem elektrycznym w swojej finalnej formie.
Seria 4 w wersji Gran Coupe oraz elektryczne i4 przeszły niewielkie odświeżenie designu i wnętrza.
Najtańsze BMW i4 ma mniejszą baterię, mniej mocy i kosztuje 259 tysięcy. Czy warto go wybrać?
Koncern JLR opublikował zdjęcia z testów pierwszego w historii elektrycznego Range Rovera.
Od roku modelowego 2024 Aston Martin DBX dostanie nowe wnętrze inspirowane nowym Vantage.
Najlepsze rzeczy z Cayenne Turbo GT poprzedniej generacji znalazły drugie życie w nowym Cayenne GTS.
Mercedes-AMG dodał flagowe coupe GT do gamy modeli z napędem hybrydowym E-Performance.
Jeździmy najnowszym DB12 Volante, którego misją jest przywrócić Aston Martina na właściwe tory.
Elektryczne GranCabrio Folgore to pierwszy na rynku kabriolet segmentu GT z napędem bezemisyjnym.
Kariera Alfy Romeo Milano trwała kilka dni. Włoski rząd zmusił producenta do zmiany nazwy na Junior.
Torowy GMA T.50 oznaczony literą ‘s’ jest lżejszy, mocniejszy i ma lepsze aero niż model drogowy.