Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Nowe opcje i zaktualizowane multimedia - tak przygotowany Defender wjedzie w rok modelowy 2026.
We wrześniu tego roku minie 6 lat od kiedy poznaliśmy całkowicie nowego Defendera L663. Przez ten czas oferta stale ewoluowała. Do wersji 90 i 110 dołączył przedłużony 130, dodano wersje z silnikami V8, w tym topowy wariant Octa, a także hybrydy plug-in. Gdzieś po drodze Defender przestał być nawet oficjalnym Land Roverem, a zaczął egzystować jako osobna submarka. Model ten ma duży lifting dopiero przed sobą, ale producent sukcesywnie wprowadza małe zmiany, takie jak na rok modelowy 2026.
Co takiego klienci na Defa MY26 dostaną czego nie ma teraz? Z zewnątrz na przykład nowe barwy lakierów: szary Borasco i zielony Woolstone, bardzo subtelnie odświeżone oświetlenie i opcjonalny wzór siedmioramiennych felg. Wersja Octa zyskała nowe możliwości personalizacji, w tym opcję pokrycia nadwozia matową folią w kolorze Patagonia White. Można będzie zamówić też dekoracje nadwozia i kabiny z kutego karbonu. Według Land Rovera przednie i tylne lampy przeszły pewne modyfikacje, ale są one tak nikłe, że normalny człowiek nie zauważy ich bez postawienia starego i nowego auta obok siebie.
We wnętrzu pojawił się dziwnie wyglądający element na kolumnie kierownicy. To nowy system monitorowania kierowcy, którego kamera ma pilnować cię, abyś zachowywał należytą uwagę podczas jazdy. Wydawane przez system alerty będzie można deaktywować w menu asystentów jazdy. Po prawej stronie kierownicy pojawi się większy ekran dotykowy (13,1 cala), sięgający daleko w dół, aż do panelu klimatyzacji. Zastanawiamy się tutaj nad ergonomią, bo wybierak biegów będzie stanowił istotną przeszkodę w obsłudze powiększonego ekranu.
Nowością w Defie jest terenowy aktywny tempomat zdolny do inteligentnego zarządzania prędkością, aby kierowcy zostawić tylko operowanie kierownicą. To tak jakby nowe GT3 RS operowało za kierowcę pedałem gazu i hamulca gdy wykryje że jest na torze - brzmi jak kolejne ograniczenie zabawy i interakcji zabrane kierowcy. System ten nie jest dostępny dla modelu Octa, co nie powinno być specjalnie dużą stratą dla jego nabywców.

OCTA będzie mieć jednak ciekawą opcję w postaci wyciągarki obsługującej do 4,5 tony, która na co dzień może być ukryta pod osłoną z włókna węglowego. Dla odmian nadwoziowych 130 dostępny będzie pokładowy kompresor służący do pompowania lub odpompowania kół bez wysiadania z kabiny. Jeśli zastanawiasz się po co to komu, zmniejszanie ciśnienia w oponach to popularny trik na przeprawę po luźnym piasku np. na wydmach.
Polski cennik Defendera MY26 jeszcze nie jest opublikowany, ale patrząc na rynek brytyjski, ceny nie będą znacząco inne od tegorocznego auta. A kiedy zobaczymy Defendera po pełnym liftingu? Prawda jest taka, że nie ma to za bardzo znaczenia. Prawie 6 lat od startu JLR sprzedaje całą produkcję praktycznie na pniu. W drodze do przekroczenia pułapu 0,5 mln sztuk sprzedano ponad 115 tys. Defenderów między marcem 2024 i marcem 2025. Od debiutu tego modelu na rynku nie pojawił się żaden poważny konkurent zdolny do osiągnięcia tego samego poziomu użyteczności i surowej skuteczności. No, chyba że jesteś gotów odrzucić Defa aby wziąć Land Cruisera z czterema cylindrami. Lifting w w końcu będzie potrzebny, ale to jeszcze nie jest ten właściwy moment.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
MINI prezentuje specjalną edycję stworzoną z Paulem Smithem – elegancja, detale i limitowany styl.
Forch Racing by Atlas Ward bezkonkurencyjne w Porsche Sports Cup Deutschland 2025
Lamborghini świetnie radzi sobie na zmiennym rynku i notuje zysk operacyjny ponad 592 mln euro.
Na rok modelowy 2026 elektryczny wariant Maserati Grecale zyska istotne aktualizacje.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
OCHNIK w sezonie jesień–zima 2025 stawia na ponadczasową elegancję i miejski styl. Skórzane kurtki, płaszcze, torby i dodatki dla mężczyzn, którzy cenią klasę i komfort.
Nie GT R i nie Black Series - nowy torowy Mercedes-AMG nazywa się Track Sport i już rozpoczął testy.
Dwurotorowy silnik Wankla jest elementem nowego typu napędu PHEV do przyszłych modeli Mazdy.
Novitec prezentuje pakiet modyfikacji do Ferrari 12Cilindri obejmujący stronę wizualną i techniczną.
Wyjątkowy Mercedes 190E 2.3-16 trafi pod młotek. Pierwszym właścicielem był sam Ayrton Senna.
Prelude powraca jako zgrabne coupe z wydajnym napędem hybrydowym i sportowym charakterem.
Chery świętuje w Polsce dostarczenie 5-milionowego auta i prezentuje dwa nowe modele – Tiggo 4 HEV oraz Tiggo 9 PHEV.