Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Nowe opcje i zaktualizowane multimedia - tak przygotowany Defender wjedzie w rok modelowy 2026.
We wrześniu tego roku minie 6 lat od kiedy poznaliśmy całkowicie nowego Defendera L663. Przez ten czas oferta stale ewoluowała. Do wersji 90 i 110 dołączył przedłużony 130, dodano wersje z silnikami V8, w tym topowy wariant Octa, a także hybrydy plug-in. Gdzieś po drodze Defender przestał być nawet oficjalnym Land Roverem, a zaczął egzystować jako osobna submarka. Model ten ma duży lifting dopiero przed sobą, ale producent sukcesywnie wprowadza małe zmiany, takie jak na rok modelowy 2026.
Co takiego klienci na Defa MY26 dostaną czego nie ma teraz? Z zewnątrz na przykład nowe barwy lakierów: szary Borasco i zielony Woolstone, bardzo subtelnie odświeżone oświetlenie i opcjonalny wzór siedmioramiennych felg. Wersja Octa zyskała nowe możliwości personalizacji, w tym opcję pokrycia nadwozia matową folią w kolorze Patagonia White. Można będzie zamówić też dekoracje nadwozia i kabiny z kutego karbonu. Według Land Rovera przednie i tylne lampy przeszły pewne modyfikacje, ale są one tak nikłe, że normalny człowiek nie zauważy ich bez postawienia starego i nowego auta obok siebie.
We wnętrzu pojawił się dziwnie wyglądający element na kolumnie kierownicy. To nowy system monitorowania kierowcy, którego kamera ma pilnować cię, abyś zachowywał należytą uwagę podczas jazdy. Wydawane przez system alerty będzie można deaktywować w menu asystentów jazdy. Po prawej stronie kierownicy pojawi się większy ekran dotykowy (13,1 cala), sięgający daleko w dół, aż do panelu klimatyzacji. Zastanawiamy się tutaj nad ergonomią, bo wybierak biegów będzie stanowił istotną przeszkodę w obsłudze powiększonego ekranu.
Nowością w Defie jest terenowy aktywny tempomat zdolny do inteligentnego zarządzania prędkością, aby kierowcy zostawić tylko operowanie kierownicą. To tak jakby nowe GT3 RS operowało za kierowcę pedałem gazu i hamulca gdy wykryje że jest na torze - brzmi jak kolejne ograniczenie zabawy i interakcji zabrane kierowcy. System ten nie jest dostępny dla modelu Octa, co nie powinno być specjalnie dużą stratą dla jego nabywców.
OCTA będzie mieć jednak ciekawą opcję w postaci wyciągarki obsługującej do 4,5 tony, która na co dzień może być ukryta pod osłoną z włókna węglowego. Dla odmian nadwoziowych 130 dostępny będzie pokładowy kompresor służący do pompowania lub odpompowania kół bez wysiadania z kabiny. Jeśli zastanawiasz się po co to komu, zmniejszanie ciśnienia w oponach to popularny trik na przeprawę po luźnym piasku np. na wydmach.
Polski cennik Defendera MY26 jeszcze nie jest opublikowany, ale patrząc na rynek brytyjski, ceny nie będą znacząco inne od tegorocznego auta. A kiedy zobaczymy Defendera po pełnym liftingu? Prawda jest taka, że nie ma to za bardzo znaczenia. Prawie 6 lat od startu JLR sprzedaje całą produkcję praktycznie na pniu. W drodze do przekroczenia pułapu 0,5 mln sztuk sprzedano ponad 115 tys. Defenderów między marcem 2024 i marcem 2025. Od debiutu tego modelu na rynku nie pojawił się żaden poważny konkurent zdolny do osiągnięcia tego samego poziomu użyteczności i surowej skuteczności. No, chyba że jesteś gotów odrzucić Defa aby wziąć Land Cruisera z czterema cylindrami. Lifting w w końcu będzie potrzebny, ale to jeszcze nie jest ten właściwy moment.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Wiele wskazuje na to, że pod nadwoziem przypominającym GT3 kabrio kryje się nowy Porsche Speedster.
Zanim powstanie następca AMG GT R czy Black Series, AMG szykuje pro-torową wersję auta drogowego.
Niemcy skorzystali z zasobów magazynu Peugeota i Alfy Romeo i zaprezentowali elektryczną Mokkę GSE.
Najnowsza opona z rodziny P Zero jest zrobiona głównie z bioodpadów. Wkrótce trafi do produktów JLR.
Nowa perła w koronie Maranello - Ferrari F80 - łączy nierealne osiągi z intuicyjnością jazdy.
W ramach liftingu BMW M5 dostanie kontrowersyjny front według języka designu Neue Klasse.
Na bazie 750S Lanzante stworzyło hipersamochód inspirowany zwycięstwem McLarena F1 w 24h Le Mans.
Intrygujący prototyp BMW M2 z dodatkowym aero to nie nowy CSL, a jedynie pakiet płatnych dodatków M.
MCPura to głęboki lifting Maserati MC20 z dodatkami pozyskanymi z ekstremalnego modelu GT2 Stradale.
Od wielu miesięcy Toyota testuje zamaskowane coupe w stylu GT z silnikiem V8. Co to właściwie jest?
Po wielu miesiącach zapowiedzi Hyundai wypuszcza swój drugi sportowy model z napędem elektrycznym.
Zbliża się premiera nowego Cayenne. Po raz pierwszy model ten będzie oferowany także jako EV.