Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Nowe opcje i zaktualizowane multimedia - tak przygotowany Defender wjedzie w rok modelowy 2026.
We wrześniu tego roku minie 6 lat od kiedy poznaliśmy całkowicie nowego Defendera L663. Przez ten czas oferta stale ewoluowała. Do wersji 90 i 110 dołączył przedłużony 130, dodano wersje z silnikami V8, w tym topowy wariant Octa, a także hybrydy plug-in. Gdzieś po drodze Defender przestał być nawet oficjalnym Land Roverem, a zaczął egzystować jako osobna submarka. Model ten ma duży lifting dopiero przed sobą, ale producent sukcesywnie wprowadza małe zmiany, takie jak na rok modelowy 2026.
Co takiego klienci na Defa MY26 dostaną czego nie ma teraz? Z zewnątrz na przykład nowe barwy lakierów: szary Borasco i zielony Woolstone, bardzo subtelnie odświeżone oświetlenie i opcjonalny wzór siedmioramiennych felg. Wersja Octa zyskała nowe możliwości personalizacji, w tym opcję pokrycia nadwozia matową folią w kolorze Patagonia White. Można będzie zamówić też dekoracje nadwozia i kabiny z kutego karbonu. Według Land Rovera przednie i tylne lampy przeszły pewne modyfikacje, ale są one tak nikłe, że normalny człowiek nie zauważy ich bez postawienia starego i nowego auta obok siebie.
We wnętrzu pojawił się dziwnie wyglądający element na kolumnie kierownicy. To nowy system monitorowania kierowcy, którego kamera ma pilnować cię, abyś zachowywał należytą uwagę podczas jazdy. Wydawane przez system alerty będzie można deaktywować w menu asystentów jazdy. Po prawej stronie kierownicy pojawi się większy ekran dotykowy (13,1 cala), sięgający daleko w dół, aż do panelu klimatyzacji. Zastanawiamy się tutaj nad ergonomią, bo wybierak biegów będzie stanowił istotną przeszkodę w obsłudze powiększonego ekranu.
Nowością w Defie jest terenowy aktywny tempomat zdolny do inteligentnego zarządzania prędkością, aby kierowcy zostawić tylko operowanie kierownicą. To tak jakby nowe GT3 RS operowało za kierowcę pedałem gazu i hamulca gdy wykryje że jest na torze - brzmi jak kolejne ograniczenie zabawy i interakcji zabrane kierowcy. System ten nie jest dostępny dla modelu Octa, co nie powinno być specjalnie dużą stratą dla jego nabywców.

OCTA będzie mieć jednak ciekawą opcję w postaci wyciągarki obsługującej do 4,5 tony, która na co dzień może być ukryta pod osłoną z włókna węglowego. Dla odmian nadwoziowych 130 dostępny będzie pokładowy kompresor służący do pompowania lub odpompowania kół bez wysiadania z kabiny. Jeśli zastanawiasz się po co to komu, zmniejszanie ciśnienia w oponach to popularny trik na przeprawę po luźnym piasku np. na wydmach.
Polski cennik Defendera MY26 jeszcze nie jest opublikowany, ale patrząc na rynek brytyjski, ceny nie będą znacząco inne od tegorocznego auta. A kiedy zobaczymy Defendera po pełnym liftingu? Prawda jest taka, że nie ma to za bardzo znaczenia. Prawie 6 lat od startu JLR sprzedaje całą produkcję praktycznie na pniu. W drodze do przekroczenia pułapu 0,5 mln sztuk sprzedano ponad 115 tys. Defenderów między marcem 2024 i marcem 2025. Od debiutu tego modelu na rynku nie pojawił się żaden poważny konkurent zdolny do osiągnięcia tego samego poziomu użyteczności i surowej skuteczności. No, chyba że jesteś gotów odrzucić Defa aby wziąć Land Cruisera z czterema cylindrami. Lifting w w końcu będzie potrzebny, ale to jeszcze nie jest ten właściwy moment.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.
Poddana fabrycznej renowacji Carrera GT składa hołd zwycięzcom 1970 24h Le Mans w Porsche 917.
Tylko 10 lojalnych klientów Rimaca dostało przywilej nabycia dedykowanej Nevery R Founder’s Edition.
Silniki i skrzynie biegów BMW już od 25 lat stanowią podstawę napędów wszystkich modeli Morgana.
Nowoczesne powłoki ceramiczne, folie PPF i innowacyjne rozwiązania Ceramic Pro chronią lakier, zmieniają wygląd auta i podkreślają jego styl.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Testujemy GAC Hyptec HT – elektrycznego SUV-a z Chin, który stawia na komfort, jakość i dojrzały styl.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.
Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.