Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Debiutuje Defender Octa - terenowy niszczyciel z 635-konnym V8

SVR jest już przeszłością, nowym znacznikiem wyróżniającym najmocniejsze Land Rovery stało się Octa.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

3 lipca 2024
Land Rover Defender Octa V8 debiut
20

Słyszeliśmy plotki, widzieliśmy muły testowe, a teraz Land Rover już oficjalnie pokazał Defendera Octa na tydzień przed jego światowym debiutem, który zaplanowano na 2024 Goodwood Festival of Speed. Nazwa inspirowana jest diamentami i ich ośmiobocznym kształtem, gdyż ten Defender z nadwoziem 110 ma być najtwardszym i najostrzejszym zawodnikiem w rodzinie tego modelu. Samochód ten będzie można zamawiać już w najbliższych miesiącach.

W przeciwieństwie do obecnego na rynku Defendera V8, który pod maską ma wycofany już z innych modeli motor 5.0 z kompresorem, Octa korzysta z jednostki 4.4 V8 twin turbo pozyskiwanej od BMW. Z mocą 635 KM i momentem obrotowym 750 Nm jest to najmocniejszy fabryczny Defender w historii, a równie okazałe parametry ma tylko Range Rover Sport SV.

Z mocą 635 KM Defender Octa to jeden z najmocniejszych modeli w gamie Land Rovera.

Osiągi prezentują się następująco: 0-60 mph (96 km/h) w 3,8 s, prędkość maksymalna 250 km/h pod warunkiem konfiguracji z 22-calowymi aluminiowymi kołami i wielosezonowymi oponami. Skrzynia biegów jest ta sama co w innych V8 i zawiera przełożenia drogowe jak i terenowe.

Dla podkreślenia ekskluzywności tej wersji Defender Octa został wyposażony w szereg zmian stylistycznych odróżniających go od reszty gamy. Aby przykryć jego 33-calowe opony AT Goodyear’a samochód dostał poszerzone łącznie o 60 mm błotniki, do których dopasowano nowy przedni zderzak. Land Rover wykorzystał okazję, aby powiększyć wloty powietrza i poprawić kąt natarcia. Z tyłu podobnie - zmodyfikowany zderzak zawiera cztery prostokątne końcówki nowego aktywnego wydechu. Wszystkie powyższe elementy mają też swoje właściwości funkcjonalne widoczne w głębokości brodzenia, która w Octa wynosi jeden metr - to najlepsza wartość w całej rodzinie Defendera.

Land Rover Defender Octa tył
20

Parę nowinek pojawiło się także od spodu, gdzie (odrobinę) łatwiej zajrzeć ze względu na zwiększony o 28 mm prześwit. Producent zamontował standardową aluminiową płytę pod silnik, aby lepiej chronić go przed uszkodzeniami, a z przodu i z tyłu wyeksponowano brązowym lakierem zaczepy do holowania. Przy bliższym poznaniu na pewno dostrzeżecie też emblematy Octa z czarnym błyszczącym diamentem na osadzonym na szczotkowanym tytanowym dysku.

Aby mieć pewność, że najnowszy Defender będzie lepszy niż kiedykolwiek zarówno na drogach jak i poza nimi, Land Rover nie ograniczył się tylko do podniesienia mocy i poprawienia designu. Zawieszenie 6D Dynamics z hydraulicznymi łącznikami działające podobnie do rozwiązań we współczesnych McLarenach sprawia, że to najlepiej jeżdżący po asfalcie Def w historii modelu. Auto jest w stanie niemal całkowicie wyeliminować przechyły nadwozia podczas jazdy po utwardzonej nawierzchni. Elastyczność takiego setupu pozwala także na znacznie lepsze osiągi w terenie, czego oczekujemy od Defendera Octa.

Reklama

Główną siłą Defendera Octa w terenie ma być innowacyjne zawieszenie adaptacyjne 6D Dynamics.

Dłuższe i grubsze wahacze do pary z nowymi amortyzatorami z odrębnymi akumulatorami to główne nowości mające wpływ na osiągi tego auta. Octa ma też większe hamulce z 400-milimetrowymi przednimi tarczami i najbardziej bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego wśród wszystkich wersji Defendera. Jak można się było spodziewać, dodano kilka nowych trybów jazdy do korzystania z nowo nabytych możliwości napędu. Jest wśród nich tryb “Octa” wyostrzający reakcje w czasie jazdy terenowej wyposażony m.in. w dedykowane dla luźnych nawierzchni ustawienia ABS-u.

Land Rover Defender Octa V8 wnętrze
20

Kabina reprezentuje ten sam surowy styl co w innych Defach, ale Octa dostał nowe fotele Performance z lepszym podparciem bocznym, zintegrowanymi zagłówkami i wbudowanymi głośnikami dla lepszych wrażeń akustycznych. Nabywcy wersji Edition One dostaną dodatkowo materiały “3D Knit”, dekoracje z ciętego włókna węglowego (podobne do kutego włókna węglowego w Huracanie Performante) oraz tapicerkę Ultrafabric w kolorach Khaki/Ebony. Poza tym Edition One ma standardowo kute 20-calowe felgi.

Dynamiczny debiut nowego Land Rovera Defendera Octa odbędzie się podczas Goodwood Festival of Speed, gdzie model ten zaliczy przejazdy na słynnej czasówce. Samochody można już zamawiać, ale na razie znamy tylko brytyjskie ceny: 145 300 funtów (737 tys. zł) za wersję Octa oraz 160 800 funtów (816 tys. zł) za Edition One.

Dagmara Kowalska prezentuje nowe Volvo EX90
Volvo / EX90
Nowe Volvo EX90 - na tę premierę warto było czekać!

Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.

27 czerwca 2024
Grizz Protector - aplikacja
Prezentacja Partnera
GRIZZ - mat czy błysk?

Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.

27 czerwca 2024
Parada w Warszawie
Prezentacja Partnera
Rodzinne emocje Ducati

„WE RIDE AS ONE” – hasło łączące dziesiątki tysięcy Ducatisti, czyli miłośników marki z Borgo Panigale.

25 czerwca 2024
Mustang GT na oponach ADVAN Neova AD09
Prezentacja Partnera
Ahoj Mazury! - Idealny start projektu "Yokohama on Tour"

Mazury to wymarzony kierunek na wakacyjną przygodę. Bawiliśmy się fantastycznie. 

25 czerwca 2024
Porsche Macan i Macan 4S premiera
Porsche / Macan
Można już zamawiać podstawowe Porsche Macan EV z napędem na tył

W gamie Porsche Macan pojawiły się dwa nowe warianty: bazowy model z jednym motorem oraz mocne 4S.

17 lipca 2024
2024 Audi A5/S5 premiera
Audi / S5
Debiutuje Audi A5 i S5 według nowej formuły

Zmiany w nazewnictwie marki Audi spowodowały, że A4 sedan i kombi będą teraz nosić oznaczenie A5.

17 lipca 2024
Mercedes-AMG GT 63 Pro coupe
Mercedes / AMG GT
Nowy Mercedes-AMG GT 63 Pro ma 612 KM i torowe usposobienie

Większa moc, lepsze chłodzenie i opony Cup 2R mają zrobić z Mercedesa-AMG GT zabawkę na tor.

15 lipca 2024
Red Bull RB17 premiera
Red bull
Debiutuje Red Bull RB17 - najbliższy Formule 1 pojazd dla dwojga

Adrian Newey opuszcza RBR, ale jego ostatnie dzieło to 1200-konny hipersamochód z silnikiem V10.

12 lipca 2024
Evoluto Ferrari 355 restomod
Restomod
Ferrari 355 od Evoluto ma przede wszystkim dobrze jeździć

Evoluto Automobili stworzy 55 egzemplarzy unikalnego restomoda na bazie Ferrari 355.

11 lipca 2024
MG Cyberster test UK
MG / Cyberster
MG Cyberster - wygląd to jedno, prowadzenie drugie

MG znów oferuje roadstera, ale tym razem na prąd. Czy Cyberster udanie nawiązuje do historii marki?

10 lipca 2024
Ariel Nomad 2 główne
Ariel / Nomad
Ariel Nomad 2 ma lepszy stosunek mocy do masy niż Huracán Sterrato

Brytyjski łazik dostał gruntowną modernizację i nowy turbodoładowany silnik Forda.

10 lipca 2024
2025 Honda Prelude Concept
Honda / Prelude
Honda Prelude powróci jako zgrabne coupe z napędem hybrydowym

Prelude Concept ma być powrotem Hondy do produkcji niewielkich samochodów sportowych.

8 lipca 2024
Mini John Cooper Works E Prototype
Mini / John Cooper Works
Nadchodzi Mini JCW E - najgorętszy elektryczny hot hatch tej marki

Pokazany prototyp pierwszego elektrycznego Mini JCW zadebiutuje przed publicznością w Goodwood.

6 lipca 2024
Zenvo Aurora dwie wersje
Zenvo / Aurora
Hybrydowy hipercar z Danii - Zenvo Aurora - pojawi się na Goodwood FoS

Nowe Zenvo Aurora ma silnik V12 quad-turbo i chce rywalizować z Bugatti, Koenigseggiem i Rimakiem.

5 lipca 2024
2024 BMW M240i lifting
BMW / M240i
BMW M240i po liftingu zyskało na opcjach personalizacji

Obecna na rynku od 3 lat seria 2, w tym topowe M240i, przeszła właśnie subtelne zmiany.

4 lipca 2024
Pagani Huayra Epitome one-off
Pagani / Huayra
Pagani Huayra Epitome ma V12, 864 KM i manualną skrzynię biegów

Najnowszy one-off Pagani łączy magię skrzyni manualnej z silnikiem V12 twin turbo AMG.

3 lipca 2024