Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
OCTA będzie najszybszym i najdzielniejszym w terenie Defenderem w historii.
Technologia McLarena w poczciwym Defenderze? Nie przyszłoby nam to do głowy, ale debiutujący niedługo Land Rover o oznaczeniu OCTA dokładnie taki będzie.
Defender OCTA, którego debiut wyznaczono na 3 lipca 2024, będzie najmocniejszym przedstawicielem tego modelu w całej jego historii. Za napęd będzie odpowiadał podwójnie doładowany silnik V8 z modułem miękkiej hybrydy. Parametry są jeszcze tajemnicą, ale możemy przypuszczać że moc będzie podobna jak w najmocniejszych Range Roverach. W tej chwili punktem odniesienia jest RR Sport SV z silnikiem BMW 4.4 twin turbo o mocy 630 KM (800 Nm) pod maską.
Jeśli rzeczywiście Defender OCTA będzie miał podobne liczby, jego przewaga nad zwykłym Defenderem V8 będzie wynosiła 110 KM i 175 Nm. Tam jednak pod maską pracuje starsza jednostka JLR V8 5.0 ze sprężarką mechaniczną.
Kierowcy najmocniejszego Defendera w historii dostaną od producenta oręż mający pomóc im w opanowaniu takiej mocy. Wersja OCTA będzie mieć standardowo system zawieszenia Land Rover 6D Dynamics debiutujący niedawno we wspomnianym RR Sport SV. Hydraulicznie połączone amortyzatory (podobne rozwiązanie do tego stosowanego w McLarenie 750S) mają za zadanie aktywnie i precyzyjnie redukować przechyły nadwozia w zakrętach, przez co nie są konieczne tradycyjne drążki stabilizujące.
System hydraulicznych łączników amortyzatorów daje korzyści zarówno w kategoriach komfortu jak i sportu, a w przypadku Defendera może pomóc poprawić jego zdolności terenowe. Według Land Rovera system 6D Dynamics pozwala na jeszcze większy skok zawieszenia każdego koła, więc Defender będzie w stanie znaleźć trakcję w jeszcze bardziej ekstremalnych sytuacjach.

Od strony wizualnej OCTA będzie rozpoznawalna po motywie diamentu na karoserii i w kabinie, a charakterystyczny panel na słupku "C" zyska tytanowe wykończenie. Sądząc po stopniu zaawansowania programu rozwojowego nowy Land Rover Defender powinien zadebiutować jeszcze w tym roku. Muły testowe widywano już w mroźnej Szwecji, gorącym Dubaju jak i na torze Nürburgring.
Początkowo wierzyliśmy, że topowy Defender będzie się nazywał SVR, ale ten przydomek na razie wyszedł z użytku. Tak się nazywa dział koncernu JLR odpowiedzialny za tworzenie wszelkich sportowych odmian swoich produktów, a najmocniejsze Land Rovery mają się od teraz nazywać OCTA. Tymczasem symbol SV będzie stosowany wyłącznie w Range Roverach.
Ile taki samochód może kosztować? Cóż, w tym momencie najdroższym Defenderem jest V8 Carpathian Edition z nadwoziem 110 za 823 tys. zł. OCTA będzie zauważalnie droższy, a punktem odniesienia może być technologicznie pokrewny Range Rover Sport SV za niemal 1 mln zł. Od razu zaznaczmy, że Defender OCTA będzie modelem limitowanym - w Wielkiej Brytanii w pierwszym roku przewidziano tylko 1070 sztuk. Nie wiadomo ile sztuk trafi do Polski, ale prawie na pewno trzeba będzie się zapisać w kolejce po swój egzemplarz.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
Na 14 listopada wyznaczono datę premiery lekkiego tylnonapędowego Bentleya serii Supersports.
MINI prezentuje specjalną edycję stworzoną z Paulem Smithem – elegancja, detale i limitowany styl.
Forch Racing by Atlas Ward bezkonkurencyjne w Porsche Sports Cup Deutschland 2025
Lamborghini świetnie radzi sobie na zmiennym rynku i notuje zysk operacyjny ponad 592 mln euro.
Na rok modelowy 2026 elektryczny wariant Maserati Grecale zyska istotne aktualizacje.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
OCHNIK w sezonie jesień–zima 2025 stawia na ponadczasową elegancję i miejski styl. Skórzane kurtki, płaszcze, torby i dodatki dla mężczyzn, którzy cenią klasę i komfort.
Nie GT R i nie Black Series - nowy torowy Mercedes-AMG nazywa się Track Sport i już rozpoczął testy.
Dwurotorowy silnik Wankla jest elementem nowego typu napędu PHEV do przyszłych modeli Mazdy.
Novitec prezentuje pakiet modyfikacji do Ferrari 12Cilindri obejmujący stronę wizualną i techniczną.
Wyjątkowy Mercedes 190E 2.3-16 trafi pod młotek. Pierwszym właścicielem był sam Ayrton Senna.