BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Koncern JLR opublikował zdjęcia z testów pierwszego w historii elektrycznego Range Rovera.
Zaledwie po kilku miesiącach od rozpowszechnienia informacji o przygotowywanym elektrycznym wariancie nowego Range Rovera koncern JLR wypuścił jego zdjęcia z testów w ekstremalnych warunkach pogodowych. Z materiałów wynika, że nowy model będzie wykorzystywał niewątpliwe zalety napędu elektrycznego nie tylko na drogach, ale także w warunkach terenowych. Pod względem możliwości offroadowych Range Rover EV ma przypominać wszystkie dotychczasowe modele spalinowe.
Pierwsza faza testów drogowych jest już na finiszu, a wcześniej samochód przez rok był testowany w symulatorach. Opracowane wewnętrznie przez JLR baterie i silniki elektryczne dostały solidny wycisk na drogach położonych daleko za Kołem Podbiegunowym. Sprawdzano jak elektronika, napęd i akumulator będą sprawowały się w temperaturach spadających do -40 stopni Celsjusza.
Podczas testów były widziane muły testowe ślizgające się po zamarzniętych jeziorach północnej Szwecji. Tego typu próby służą kalibracji systemu kontroli stabilności i kontroli trakcji, które w wersji EV są kompletnie inne niż w pozostałych Range Roverach. Elektronika w tym przypadku wykrywa i redukuje poślizg kół bezpośrednio w jednostce napędzającej każde koło, więc poprawia trakcję błyskawicznie i to w każdych warunkach, także w terenie.
Nie ma jeszcze żadnych danych o osiągach nowego Range Rovera, ale pod względem przyspieszenia ma on nie odstawać od topowego wariantu spalinowego P530 z silnikiem V8 o mocy 530 KM. Jednak czas od zera do “setki” nie jest w żadnym stopniu priorytetem konstruktorów. Range Rover EV ma być najcichszym i najbardziej dopracowanym samochodem tej marki w historii. Obecność silników elektrycznych to jedno, ale producent pracuje nad systemami aktywnej redukcji szumów, aby komfort akustyczny pasażerów był wzorowy.
Design auta na pewno nie jest jeszcze ostateczny, ale już teraz widać ile się zmieniło względem spalinowych odmian nowego RR. Konkretnie prawie nic, bo pojawił się tylko aerodynamiczny grill przedni i elektrycznie otwierana klapka gniazda ładowania.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.