Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Range Rover SV - personalizowana “przeciętność”

Od dekad nie ma konkurencji i jest synonimem braku konieczności udowadniania czegokolwiek. Od teraz - z nienachalną personalizacją.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

27 maja 2023
Range Rover SV test
68

Range Rovera znamy dość dobrze. Na drogach od lat pojawiają się jego różne generacje - te starsze stają się przystępniejsze cenowo dopiero po wielu latach. Te… jeszcze starsze - przestają takie być. Dlaczego? Range Rover jest bowiem ikoną. Ikoną brytyjskości, niezależności, luksusu, możliwości i swoistym powiewem świadomości swojego statusu. Przy czym status wcale nie oznacza tutaj zasobności portfela, bo owszem, model ten nigdy nie był tani, ale zawsze oferował wyjątkowy poziom podróżowania i tego, co może w owej podróży zaoferować.

Najnowsza generacja jest z nami od kilkunastu miesięcy, ale teraz przyszła pora na wariant SV, który naprawdę pokaźną gamę możliwości doposażenia Range Rovera przenosi na jeszcze inny wymiar personalizacji. Warto zaznaczyć, że auto zupełnie nie traci swojego dystyngowanego charakteru. Wciąż pozostaje Range Roverem, który zna swoje miejsce i nie musi pstrokatością udowadniać tego, że jest w czymś lepszy od rywali.

Dział SV Bespoke Range Rovera powstał w celu realizacji najbardziej nietypowych życzeń klientów.

Dział Special Vehicle Operations pozwala sprawić, że Range Rover dla klienta staje się jeszcze bardziej “jedyny taki”. W wyborze wspierają dwa wyjściowe motywy przygotowane przez producenta, które później można rozbudowywać o własne preferencje, nad czym przyszły właściciel spędzi sporo czasu. Bez obaw jednak - eksperci działu SV są w stanie doradzić klientowi w morzu opcji, w zależności od tego, co będzie potrzebował na co dzień i od święta oraz jak to wszystko będzie ze sobą wyglądało. Nie sposób bowiem odhaczyć wszystkie dostępne opcje, a później grymasić na fakt, że czerwień nie do końca współgra z zielenią.

Skoro przy kolorach jesteśmy, to Brytyjczycy przygotowali tu spektrum naprawdę wyjątkowych barw i odcieni - od lakierów “płaskich”, przez mocną perłę po wykwintne satyny. Prezentowane przez nas samochody pokryły barwy Sunrise Copper w odmianie Satin oraz awangardowa Belgravia Green. Dwa, można by powiedzieć skrajne krańce gustów, oba jednak wciąż podkreślające dystyngowanie Range Rovera.

Range Rover SV test tył
68

Magia dzieje się również we wnętrzach, bo tu pole możliwości personalizacji jest jeszcze większe. Skóra wielu gatunków, rodzajów, z przeróżnymi przeszyciami, perforacją i wykończeniami oraz dekory i forniry w postaci mozaiki, klasycznego drewna czy nawet ceramiki. Motywy SV Serenity (bardziej klasyczny, luksusowy) oraz SV Intrepid (więcej dynamiki i kontrastów) pozwalają przyjąć punkt wyjścia w konfiguracji swojego wymarzonego wnętrza i karoserii, bo trzeba przyznać, że mnogość opcji potrafi przyprawić o ból głowy. Po raz pierwszy, jako alternatywa dla klasycznej skóry dostępny jest także innowacyjny materiał ekologiczny. Wykończenia specyficzne dla SV obejmują tłoczoną ceramikę, wykończenia z naturalnego drewna z intarsjami lub inkrustowane metalem, a nawet anodyzowany metal lub tkaną siatkę.

Personalizacja obejmuje kolorystykę nadwozia i wnętrza, materiały wykończeniowe, a nawet dodatki niedostępne w innych modelach Range Rover.

W kompozycji wnętrza SV Serenity (jak w zielonym aucie) kolor Perlino jest skontrastowany z barwami Liberty Blue, Sequoia Green lub skórą Caraway z przodu - jak w przypadku naszego pojazdu. W przypadku modelu SV Intrepid do wyboru są: jednokolorowa skóra Ebony, dwukolorowa skóra RosewoodEbony lub tkaniny UltrafabricsTM w kolorze Cinder GreyLight Cloud Grey, czego miks zastosowano w prezentowanym na zdjęciach pojeździe w bordowym lakierze satynowym.

Range Rover SV test kanapa tył beżowa
68
Reklama

Wszystkie modele SV dostępne są z opcją najwyższej jakości rozrywki na tylnych siedzeniach – 13,1-calowe ekrany, największe spośród wszystkich dostępnych w Range Roverze – oraz wysokiej klasy słuchawki o podwyższonej klarowności brzmienia, dostępne wyłącznie we wszystkich modelach SV.

Topowy Range Rover EWB występuje także w luksusowej wersji 4-miejscowej z fotelami kapitańskimi z tyłu.

Szczytem możliwości SV w zakresie wnętrz Range Rovera jest ekskluzywna, 4-miejscowa opcja SV Signature Suite. Jest ona dostępna wyłącznie w pojazdach z wydłużonym rozstawem osi (na zdjęciach znajdują się auta o standardowej długości) i zapewnia doskonałe wrażenia dla pasażerów, zwłaszcza tylnych miejsc. Centralnym punktem jest konsola na całej długości, od przodu do tyłu, z funkcjonalnością ukrycia, dopóki nie będzie potrzebna. Na życzenie, centralny, elektrycznie zasilany stolik klubowy wykonany z kęsów aluminium podnosi się bezszelestnie z konsoli środkowej, jednym ruchem. Uchwyty na kubki również płynnie wysuwają się spod fornirowanej osłony, gdy jest to konieczne.

Range Rover SV test ekrany tył
68

Obie opcje tematyczne nowego Range Rovera SV dostępne są w wersjach ze standardowym i przedłużonym rozstawem osi oraz z szerokim wyborem mocnych i wydajnych silników, w tym nowym V8 Twin Turbo o mocy 530 KM, hybrydowym, 510-konnym napędem plug-in z funkcją Extended Range oraz wydajnym, sześciocylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym D350 Ingenium.

Range Rover gra we własnej lidze od lat. W przypadku odmiany SV jednak kierunkuje tę indywidualność w jeszcze inną stronę, której formę ostatecznie buduje sam nabywca w najbardziej spersonalizowany względem swojego gustu sposób.

Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
Limitowana edycja - Diavel for Bentley
Diavel for Bentley
Ducati i Bentley - duet egzotyczny

Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.

6 listopada 2024
Redaktor Michał Sztorc przedstawia nowe wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
Co przedstawiamy w czternastym wydaniu EVO Magazine?

To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?

23 października 2024
Mustang GT na oponach ADVAN Neova AD09
Prezentacja Partnera
Zamki, dworki, legendy, winnice w towarzystwie cudownych dróg

Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.

22 października 2024
TWR Supercat Jaguar XJS restomod
TWR
TWR Supercat - dziki kot z doładowanym V12 i manualną skrzynią

Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.

20 listopada 2024
Jaguar GT EV zapowiedź
Jaguar / GT EV
Elektryczna limuzyna GT Jaguara dostanie zupełnie nowe logo

Jaguar wchodzi w okres zmian, a ich nowa limuzyna EV dostanie nowy napęd, design i logo.

20 listopada 2024
Donkervoort F22 Final Five
Donkervoort / F22
Donkervoort F22 Final Five - pożegnanie z “pięciocylindrówką” Audi

Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.

18 listopada 2024
2026 BMW 3 Neue Klasse spyshot news
BMW / seria 3
BMW testuje nową, spalinową serię 3

Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.

18 listopada 2024
2025 Ferrari Roma następca
Ferrari / Roma
Ferrari Roma drugiej generacji weszła w fazę testów drogowych

Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.

16 listopada 2024
Bugatti Mistral World Record Editon
Bugatti / Mistral
Bugatti Mistral oficjalnie najszybszym roadsterem świata. 453 km/h!

Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.

14 listopada 2024
Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
2025 Porsche Taycan GTS
Porsche / Taycan
Nowe Porsche Taycan GTS może rywalizować z BMW M5

Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.

12 listopada 2024
Caterham Seven CSR Twenty premiera
Caterham / Seven
Caterham Seven CSR Twenty - Caterham klasy premium

CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.

12 listopada 2024
Alpine A290 pierwsza jazda
Alpine / A290
Alpine A290 GTS - czy elektryczny kuzyn Renault 5 jest naprawdę hot?

Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?

11 listopada 2024
Mazda Iconic SP koncept główne
Mazda
Mazda Iconic SP ma zielone światło do produkcji. Czy to nowe RX-7?

Koncept Mazda Iconic SP z silnikiem Wankla przeobrazi się w niewielki sportowy samochód produkcyjny.

9 listopada 2024
Bentley EV teaser
Bentley
Bentley odkłada pełną elektryfikację, ale pierwsze EV zobaczymy w 2026

Pierwszy elektryczny Bentley pojawi się w 2026 roku, ale marka zamierza pozostać przy ICE do 2035.

9 listopada 2024