Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA

Range Rover SV - personalizowana “przeciętność”

Od dekad nie ma konkurencji i jest synonimem braku konieczności udowadniania czegokolwiek. Od teraz - z nienachalną personalizacją.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

27 maja 2023
Range Rover SV test
68

Range Rovera znamy dość dobrze. Na drogach od lat pojawiają się jego różne generacje - te starsze stają się przystępniejsze cenowo dopiero po wielu latach. Te… jeszcze starsze - przestają takie być. Dlaczego? Range Rover jest bowiem ikoną. Ikoną brytyjskości, niezależności, luksusu, możliwości i swoistym powiewem świadomości swojego statusu. Przy czym status wcale nie oznacza tutaj zasobności portfela, bo owszem, model ten nigdy nie był tani, ale zawsze oferował wyjątkowy poziom podróżowania i tego, co może w owej podróży zaoferować.

Najnowsza generacja jest z nami od kilkunastu miesięcy, ale teraz przyszła pora na wariant SV, który naprawdę pokaźną gamę możliwości doposażenia Range Rovera przenosi na jeszcze inny wymiar personalizacji. Warto zaznaczyć, że auto zupełnie nie traci swojego dystyngowanego charakteru. Wciąż pozostaje Range Roverem, który zna swoje miejsce i nie musi pstrokatością udowadniać tego, że jest w czymś lepszy od rywali.

Dział SV Bespoke Range Rovera powstał w celu realizacji najbardziej nietypowych życzeń klientów.

Dział Special Vehicle Operations pozwala sprawić, że Range Rover dla klienta staje się jeszcze bardziej “jedyny taki”. W wyborze wspierają dwa wyjściowe motywy przygotowane przez producenta, które później można rozbudowywać o własne preferencje, nad czym przyszły właściciel spędzi sporo czasu. Bez obaw jednak - eksperci działu SV są w stanie doradzić klientowi w morzu opcji, w zależności od tego, co będzie potrzebował na co dzień i od święta oraz jak to wszystko będzie ze sobą wyglądało. Nie sposób bowiem odhaczyć wszystkie dostępne opcje, a później grymasić na fakt, że czerwień nie do końca współgra z zielenią.

Reklama

Skoro przy kolorach jesteśmy, to Brytyjczycy przygotowali tu spektrum naprawdę wyjątkowych barw i odcieni - od lakierów “płaskich”, przez mocną perłę po wykwintne satyny. Prezentowane przez nas samochody pokryły barwy Sunrise Copper w odmianie Satin oraz awangardowa Belgravia Green. Dwa, można by powiedzieć skrajne krańce gustów, oba jednak wciąż podkreślające dystyngowanie Range Rovera.

Range Rover SV test tył
68

Magia dzieje się również we wnętrzach, bo tu pole możliwości personalizacji jest jeszcze większe. Skóra wielu gatunków, rodzajów, z przeróżnymi przeszyciami, perforacją i wykończeniami oraz dekory i forniry w postaci mozaiki, klasycznego drewna czy nawet ceramiki. Motywy SV Serenity (bardziej klasyczny, luksusowy) oraz SV Intrepid (więcej dynamiki i kontrastów) pozwalają przyjąć punkt wyjścia w konfiguracji swojego wymarzonego wnętrza i karoserii, bo trzeba przyznać, że mnogość opcji potrafi przyprawić o ból głowy. Po raz pierwszy, jako alternatywa dla klasycznej skóry dostępny jest także innowacyjny materiał ekologiczny. Wykończenia specyficzne dla SV obejmują tłoczoną ceramikę, wykończenia z naturalnego drewna z intarsjami lub inkrustowane metalem, a nawet anodyzowany metal lub tkaną siatkę.

Personalizacja obejmuje kolorystykę nadwozia i wnętrza, materiały wykończeniowe, a nawet dodatki niedostępne w innych modelach Range Rover.

W kompozycji wnętrza SV Serenity (jak w zielonym aucie) kolor Perlino jest skontrastowany z barwami Liberty Blue, Sequoia Green lub skórą Caraway z przodu - jak w przypadku naszego pojazdu. W przypadku modelu SV Intrepid do wyboru są: jednokolorowa skóra Ebony, dwukolorowa skóra RosewoodEbony lub tkaniny UltrafabricsTM w kolorze Cinder GreyLight Cloud Grey, czego miks zastosowano w prezentowanym na zdjęciach pojeździe w bordowym lakierze satynowym.

Range Rover SV test kanapa tył beżowa
68
Reklama

Wszystkie modele SV dostępne są z opcją najwyższej jakości rozrywki na tylnych siedzeniach – 13,1-calowe ekrany, największe spośród wszystkich dostępnych w Range Roverze – oraz wysokiej klasy słuchawki o podwyższonej klarowności brzmienia, dostępne wyłącznie we wszystkich modelach SV.

Topowy Range Rover EWB występuje także w luksusowej wersji 4-miejscowej z fotelami kapitańskimi z tyłu.

Szczytem możliwości SV w zakresie wnętrz Range Rovera jest ekskluzywna, 4-miejscowa opcja SV Signature Suite. Jest ona dostępna wyłącznie w pojazdach z wydłużonym rozstawem osi (na zdjęciach znajdują się auta o standardowej długości) i zapewnia doskonałe wrażenia dla pasażerów, zwłaszcza tylnych miejsc. Centralnym punktem jest konsola na całej długości, od przodu do tyłu, z funkcjonalnością ukrycia, dopóki nie będzie potrzebna. Na życzenie, centralny, elektrycznie zasilany stolik klubowy wykonany z kęsów aluminium podnosi się bezszelestnie z konsoli środkowej, jednym ruchem. Uchwyty na kubki również płynnie wysuwają się spod fornirowanej osłony, gdy jest to konieczne.

Range Rover SV test ekrany tył
68

Obie opcje tematyczne nowego Range Rovera SV dostępne są w wersjach ze standardowym i przedłużonym rozstawem osi oraz z szerokim wyborem mocnych i wydajnych silników, w tym nowym V8 Twin Turbo o mocy 530 KM, hybrydowym, 510-konnym napędem plug-in z funkcją Extended Range oraz wydajnym, sześciocylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym D350 Ingenium.

Range Rover gra we własnej lidze od lat. W przypadku odmiany SV jednak kierunkuje tę indywidualność w jeszcze inną stronę, której formę ostatecznie buduje sam nabywca w najbardziej spersonalizowany względem swojego gustu sposób.

Fiat 126P Bis przed scenografią Hot Wheels podczas finału Legends Tour 2025.
Hot Wheels
Fiat 126P Bis wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025

Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.

17 listopada 2025
Bartek Kołaczkowski – życie w rytmie podróży i obiektywu
Życie przez obiektyw
Bartek Kołaczkowski – życie w rytmie podróży i obiektywu

Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.

8 listopada 2025
Kobieta przy klasycznym Porsche 944 Dakarista w rajdowej stylistyce vintage
Prezentacja Partnera
Yokohama on Tour: Porsche 944 „Dakarista” i marzenia o wyprawach

Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.

3 listopada 2025
Połączenie motoryzacji, natury i relaksu – jesienna wyprawa Alpine A110 GTS
Alpine / A110
Alpine A110 GTS – jesienna podróż w stylu premium

Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.

24 października 2025
Porsche Cayenne Electric premiera
Porsche / Cayenne
Nowe Porsche Cayenne Electric - sport i luksus w elektrycznym SUV-ie

Z mocą 1156 KM nowe Cayenne w wersji Turbo jest najmocniejszym seryjnym Porsche w historii.

19 listopada 2025
McLaren 750S Project Viva premiera
McLaren / 750S
McLaren 750S Spider "Project Viva" - design skrojony pod Las Vegas

Podczas Grand Prix Las Vegas McLaren zaprezentuje wyjątkowy model 750S Spider od MSO.

17 listopada 2025
Cupra Leon VZ TCR premiera
Cupra / Leon
Cupra Leon VZ TCR - cywilna wersja torowego hot hatcha

Limitowany model Leon VZ TCR to najbardziej torowo nastawiona Cupra w historii.

17 listopada 2025
Fiat 126P Bis przed scenografią Hot Wheels podczas finału Legends Tour 2025.
Hot Wheels
Fiat 126P Bis wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025

Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.

17 listopada 2025
Bentley Continental GT Supersports prezentacja
Bentley / Continental GT
Nowy Bentley Continental GT Supersports: lekkość, moc i tylny napęd

Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.

14 listopada 2025
Audi F1 malowanie
Formuła 1
Historyczny dzień dla Audi. Poznaliśmy malowanie ich nowego bolidu F1

Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.

12 listopada 2025
Z rajdowych oesów prosto na Wielką Wyprawę Maluchów
Dla dzieci
Z rajdowych oesów prosto na Wielką Wyprawę Maluchów

Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.

11 listopada 2025
Porsche 911 GT3 Touring Ocelot
Porsche / 911 GT3 Touring
Porsche 911 GT3 Ocelot - pierwsza z wielu “ikon Ameryki” od Porsche

Limitowana wersja 911 GT3 Ocelot łączy sportową duszę Porsche z kulturą Ameryki Łacińskiej.

10 listopada 2025
Koenigsegg Sadair's Spear rekord toru
Koenigsegg / Sadair's Spear
Koenigsegg Sadair’s Spair najszybszym produkcyjnym autem w Laguna Seca

Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.

10 listopada 2025
Lamborghini Temerario SUper Trofeo prezentacja
Lamborghini / Temerario
Temerario Super Trofeo rozpoczyna nową erę wyścigów Lamborghini

Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.

10 listopada 2025
Ferrari 499P tytuł WEC 2025
WEC
Ferrari zgarnia najważniejsze laury w klasie WEC LMH w sezonie 2025

Po rundzie w Bahrajnie znamy ostateczne rozstrzygnięcia tego sezonu WEC. Ferrari może świętować.

10 listopada 2025
Ujęcie z drona przedstawiające barwny autobus jadący po pustynnej drodze w Afryce
Życie przez obiektyw
Paweł Sudoł – z lotu ptaka w świat filmu i motoryzacji

Paweł Sudoł – operator dronów i filmowiec, który pokazuje świat z nieba. Twórca zdjęć dla TVN, Discovery i National Geographic.

8 listopada 2025