Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Land Rover uzupełnia ofertę Range Rovera o 615-konny silnik V8 oraz paletę produktów SV Bespoke.
Wypuszczony w 2022 roku Range Rover wciąż jest nowością, ale nie przeszkadza to producentowi w dopieszczaniu jego oferty rynkowej. Na rok modelowy 2024 samochód ten otrzyma pakiet poprawek związanych z napędem i mechaniką oraz paletę wyjątkowych dodatków do personalizacji autorstwa działu SV (Special Vehicles). Topowym wariantem silnikowym po modernizacji zostanie Range Rover SV z silnikiem V8 wspomaganym układem mild hybrid, którego moc wynosi 615 KM. To najmocniejszy Range Rover w długiej historii tego modelu.
Elektryfikacja ma teraz zastosowanie we wszystkich modelach, a 4,4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem po raz pierwszy wykorzystuje technologię mild hybrid. Podczas zwalniania system odzyskuje energię, która może być następnie wykorzystana przy przyspieszaniu, a także w celu maskowania pracy funkcji start/stop. Rezultatem jest lepsza wydajność i większa moc - dokładnie 615 KM i 750 Nm w najnowszej wersji SV. Ten sam napęd trafi później do Range Rovera Sport SV.
W pozostałych modelach także powiało świeżością. Wersje hybrydowe typu plug-in dostały mocniejszy 220-konny silnik elektryczny. Różnica w mocy będzie odczuwalna przede wszystkim po włączeniu trybu jazdy na elektryczności - w takim wypadku producent deklaruje czas przyspieszenia do 100 km/h lepszy o 5 s niż w dotychczasowym modelu. Nazwy wersji - P460e i P550e - odzwierciedlają liczbę koni mechanicznych jakie auta te skrywają pod maską. Oznacza to wzrost odpowiednio o 20 i 40 KM, a firma deklaruje zasięg na elektryczności w granicach 100 km. W przypadku mocniejszej hybrydy o mocy 550 KM przyspieszenie do 100 km/h wyniesie równo 5 s - o pół sekundy mniej niż w poprzedniku o oznaczeniu P510e.
Oprócz zmian w napędach Range Rover w wersjach SV i Autobiography zyska ciekawe opcje personalizacji. Chodzi o uruchomienie usługi SV Bespoke w ramach której klienci będą mogli wykroczyć daleko poza standardowe schematy personalizacji. W tym celu marka otworzyła (na razie tylko w Wielkiej Brytanii) specjalną placówkę Bespoke Commissioning Suite, gdzie nabywcy będą mogli wybrać swoją idealną specyfikację Range Rovera z użyciem nietypowych materiałów i technik obróbki. Dostępne jest 230 kolorów nadwozia i 391 różnych motywów kabiny. Marka może także dobrać lakier auta lub jego elementu ściśle pod wymagania klienta.

System multimedialny Pivi Pro najnowszego Range Rovera ma opcję zdalnych aktualizacji w celu ciągłego doskonalenia pokładowych systemów. Producent zamierza przeprowadzić pierwszą istotną aktualizację związaną z pracą adaptacyjnego tempomatu. W nowej wersji system ten będzie posiłkował się informacjami z nawigacji, co pozwoli mu dostosować prędkość do rzeźby terenu, zakrętów i ograniczeń prędkości.
Range Rover otrzyma też najnowszy system kontrolowania przechyłów Dynamic Response Pro, który po raz pierwszy pojawił się w mniejszym Sporcie. Jeśli chodzi o zdolności terenowe, adaptacyjny tempomat otrzyma funkcję aktywnego dostosowywania prędkości podczas jazdy w terenie.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.
Limitowana wersja 911 GT3 Ocelot łączy sportową duszę Porsche z kulturą Ameryki Łacińskiej.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.
Po rundzie w Bahrajnie znamy ostateczne rozstrzygnięcia tego sezonu WEC. Ferrari może świętować.
Paweł Sudoł – operator dronów i filmowiec, który pokazuje świat z nieba. Twórca zdjęć dla TVN, Discovery i National Geographic.
Fotograf, który łączy sztukę z precyzją. Tomek Mąkolski tworzy wizualne iluzje, redefiniując granice między światem rzeczywistym a kreacją.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Na 14 listopada wyznaczono datę premiery lekkiego tylnonapędowego Bentleya serii Supersports.