BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Land Rover uzupełnia ofertę Range Rovera o 615-konny silnik V8 oraz paletę produktów SV Bespoke.
Wypuszczony w 2022 roku Range Rover wciąż jest nowością, ale nie przeszkadza to producentowi w dopieszczaniu jego oferty rynkowej. Na rok modelowy 2024 samochód ten otrzyma pakiet poprawek związanych z napędem i mechaniką oraz paletę wyjątkowych dodatków do personalizacji autorstwa działu SV (Special Vehicles). Topowym wariantem silnikowym po modernizacji zostanie Range Rover SV z silnikiem V8 wspomaganym układem mild hybrid, którego moc wynosi 615 KM. To najmocniejszy Range Rover w długiej historii tego modelu.
Elektryfikacja ma teraz zastosowanie we wszystkich modelach, a 4,4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem po raz pierwszy wykorzystuje technologię mild hybrid. Podczas zwalniania system odzyskuje energię, która może być następnie wykorzystana przy przyspieszaniu, a także w celu maskowania pracy funkcji start/stop. Rezultatem jest lepsza wydajność i większa moc - dokładnie 615 KM i 750 Nm w najnowszej wersji SV. Ten sam napęd trafi później do Range Rovera Sport SV.
W pozostałych modelach także powiało świeżością. Wersje hybrydowe typu plug-in dostały mocniejszy 220-konny silnik elektryczny. Różnica w mocy będzie odczuwalna przede wszystkim po włączeniu trybu jazdy na elektryczności - w takim wypadku producent deklaruje czas przyspieszenia do 100 km/h lepszy o 5 s niż w dotychczasowym modelu. Nazwy wersji - P460e i P550e - odzwierciedlają liczbę koni mechanicznych jakie auta te skrywają pod maską. Oznacza to wzrost odpowiednio o 20 i 40 KM, a firma deklaruje zasięg na elektryczności w granicach 100 km. W przypadku mocniejszej hybrydy o mocy 550 KM przyspieszenie do 100 km/h wyniesie równo 5 s - o pół sekundy mniej niż w poprzedniku o oznaczeniu P510e.
Oprócz zmian w napędach Range Rover w wersjach SV i Autobiography zyska ciekawe opcje personalizacji. Chodzi o uruchomienie usługi SV Bespoke w ramach której klienci będą mogli wykroczyć daleko poza standardowe schematy personalizacji. W tym celu marka otworzyła (na razie tylko w Wielkiej Brytanii) specjalną placówkę Bespoke Commissioning Suite, gdzie nabywcy będą mogli wybrać swoją idealną specyfikację Range Rovera z użyciem nietypowych materiałów i technik obróbki. Dostępne jest 230 kolorów nadwozia i 391 różnych motywów kabiny. Marka może także dobrać lakier auta lub jego elementu ściśle pod wymagania klienta.
System multimedialny Pivi Pro najnowszego Range Rovera ma opcję zdalnych aktualizacji w celu ciągłego doskonalenia pokładowych systemów. Producent zamierza przeprowadzić pierwszą istotną aktualizację związaną z pracą adaptacyjnego tempomatu. W nowej wersji system ten będzie posiłkował się informacjami z nawigacji, co pozwoli mu dostosować prędkość do rzeźby terenu, zakrętów i ograniczeń prędkości.
Range Rover otrzyma też najnowszy system kontrolowania przechyłów Dynamic Response Pro, który po raz pierwszy pojawił się w mniejszym Sporcie. Jeśli chodzi o zdolności terenowe, adaptacyjny tempomat otrzyma funkcję aktywnego dostosowywania prędkości podczas jazdy w terenie.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.