Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Land Rover uzupełnia ofertę Range Rovera o 615-konny silnik V8 oraz paletę produktów SV Bespoke.
Wypuszczony w 2022 roku Range Rover wciąż jest nowością, ale nie przeszkadza to producentowi w dopieszczaniu jego oferty rynkowej. Na rok modelowy 2024 samochód ten otrzyma pakiet poprawek związanych z napędem i mechaniką oraz paletę wyjątkowych dodatków do personalizacji autorstwa działu SV (Special Vehicles). Topowym wariantem silnikowym po modernizacji zostanie Range Rover SV z silnikiem V8 wspomaganym układem mild hybrid, którego moc wynosi 615 KM. To najmocniejszy Range Rover w długiej historii tego modelu.
Elektryfikacja ma teraz zastosowanie we wszystkich modelach, a 4,4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem po raz pierwszy wykorzystuje technologię mild hybrid. Podczas zwalniania system odzyskuje energię, która może być następnie wykorzystana przy przyspieszaniu, a także w celu maskowania pracy funkcji start/stop. Rezultatem jest lepsza wydajność i większa moc - dokładnie 615 KM i 750 Nm w najnowszej wersji SV. Ten sam napęd trafi później do Range Rovera Sport SV.
W pozostałych modelach także powiało świeżością. Wersje hybrydowe typu plug-in dostały mocniejszy 220-konny silnik elektryczny. Różnica w mocy będzie odczuwalna przede wszystkim po włączeniu trybu jazdy na elektryczności - w takim wypadku producent deklaruje czas przyspieszenia do 100 km/h lepszy o 5 s niż w dotychczasowym modelu. Nazwy wersji - P460e i P550e - odzwierciedlają liczbę koni mechanicznych jakie auta te skrywają pod maską. Oznacza to wzrost odpowiednio o 20 i 40 KM, a firma deklaruje zasięg na elektryczności w granicach 100 km. W przypadku mocniejszej hybrydy o mocy 550 KM przyspieszenie do 100 km/h wyniesie równo 5 s - o pół sekundy mniej niż w poprzedniku o oznaczeniu P510e.
Oprócz zmian w napędach Range Rover w wersjach SV i Autobiography zyska ciekawe opcje personalizacji. Chodzi o uruchomienie usługi SV Bespoke w ramach której klienci będą mogli wykroczyć daleko poza standardowe schematy personalizacji. W tym celu marka otworzyła (na razie tylko w Wielkiej Brytanii) specjalną placówkę Bespoke Commissioning Suite, gdzie nabywcy będą mogli wybrać swoją idealną specyfikację Range Rovera z użyciem nietypowych materiałów i technik obróbki. Dostępne jest 230 kolorów nadwozia i 391 różnych motywów kabiny. Marka może także dobrać lakier auta lub jego elementu ściśle pod wymagania klienta.
System multimedialny Pivi Pro najnowszego Range Rovera ma opcję zdalnych aktualizacji w celu ciągłego doskonalenia pokładowych systemów. Producent zamierza przeprowadzić pierwszą istotną aktualizację związaną z pracą adaptacyjnego tempomatu. W nowej wersji system ten będzie posiłkował się informacjami z nawigacji, co pozwoli mu dostosować prędkość do rzeźby terenu, zakrętów i ograniczeń prędkości.
Range Rover otrzyma też najnowszy system kontrolowania przechyłów Dynamic Response Pro, który po raz pierwszy pojawił się w mniejszym Sporcie. Jeśli chodzi o zdolności terenowe, adaptacyjny tempomat otrzyma funkcję aktywnego dostosowywania prędkości podczas jazdy w terenie.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Z 1875-konnym V12 w modelu Aurora Zenvo ma ambicje wejść na poziom Koenigsegga. Produkcja w 2026.
BMW opracowało nowy, przyjazny środowisku kompozyt, który może być zastępstwem dla włókna węglowego.
Szlagier Dacii w ostatnich latach nie ma lekko. Czy niedawny lifting i nowe wersje silnikowe umocnią jego pozycję?
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Wersja specjalna Defender Trophy odnosi się do wielkiej tradycji Land Rovera w rajdzie Camel Trophy.
Twórcy Mercedesa CLK GTR i silników Pagani V12 wystartują restomodem Mercedesa 190E Evo II w N24.