Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Land Rover uzupełnia ofertę Range Rovera o 615-konny silnik V8 oraz paletę produktów SV Bespoke.
Wypuszczony w 2022 roku Range Rover wciąż jest nowością, ale nie przeszkadza to producentowi w dopieszczaniu jego oferty rynkowej. Na rok modelowy 2024 samochód ten otrzyma pakiet poprawek związanych z napędem i mechaniką oraz paletę wyjątkowych dodatków do personalizacji autorstwa działu SV (Special Vehicles). Topowym wariantem silnikowym po modernizacji zostanie Range Rover SV z silnikiem V8 wspomaganym układem mild hybrid, którego moc wynosi 615 KM. To najmocniejszy Range Rover w długiej historii tego modelu.
Elektryfikacja ma teraz zastosowanie we wszystkich modelach, a 4,4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem po raz pierwszy wykorzystuje technologię mild hybrid. Podczas zwalniania system odzyskuje energię, która może być następnie wykorzystana przy przyspieszaniu, a także w celu maskowania pracy funkcji start/stop. Rezultatem jest lepsza wydajność i większa moc - dokładnie 615 KM i 750 Nm w najnowszej wersji SV. Ten sam napęd trafi później do Range Rovera Sport SV.
W pozostałych modelach także powiało świeżością. Wersje hybrydowe typu plug-in dostały mocniejszy 220-konny silnik elektryczny. Różnica w mocy będzie odczuwalna przede wszystkim po włączeniu trybu jazdy na elektryczności - w takim wypadku producent deklaruje czas przyspieszenia do 100 km/h lepszy o 5 s niż w dotychczasowym modelu. Nazwy wersji - P460e i P550e - odzwierciedlają liczbę koni mechanicznych jakie auta te skrywają pod maską. Oznacza to wzrost odpowiednio o 20 i 40 KM, a firma deklaruje zasięg na elektryczności w granicach 100 km. W przypadku mocniejszej hybrydy o mocy 550 KM przyspieszenie do 100 km/h wyniesie równo 5 s - o pół sekundy mniej niż w poprzedniku o oznaczeniu P510e.
Oprócz zmian w napędach Range Rover w wersjach SV i Autobiography zyska ciekawe opcje personalizacji. Chodzi o uruchomienie usługi SV Bespoke w ramach której klienci będą mogli wykroczyć daleko poza standardowe schematy personalizacji. W tym celu marka otworzyła (na razie tylko w Wielkiej Brytanii) specjalną placówkę Bespoke Commissioning Suite, gdzie nabywcy będą mogli wybrać swoją idealną specyfikację Range Rovera z użyciem nietypowych materiałów i technik obróbki. Dostępne jest 230 kolorów nadwozia i 391 różnych motywów kabiny. Marka może także dobrać lakier auta lub jego elementu ściśle pod wymagania klienta.
System multimedialny Pivi Pro najnowszego Range Rovera ma opcję zdalnych aktualizacji w celu ciągłego doskonalenia pokładowych systemów. Producent zamierza przeprowadzić pierwszą istotną aktualizację związaną z pracą adaptacyjnego tempomatu. W nowej wersji system ten będzie posiłkował się informacjami z nawigacji, co pozwoli mu dostosować prędkość do rzeźby terenu, zakrętów i ograniczeń prędkości.
Range Rover otrzyma też najnowszy system kontrolowania przechyłów Dynamic Response Pro, który po raz pierwszy pojawił się w mniejszym Sporcie. Jeśli chodzi o zdolności terenowe, adaptacyjny tempomat otrzyma funkcję aktywnego dostosowywania prędkości podczas jazdy w terenie.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Jakie są korzyści wynikające z użycia AI w motoryzacji? Czy samochody zostaną wkrótce „smartfonami na kołach”?
Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.
Ferrari rozpoczyna program, w którym klienci mogą kupić zmodyfikowane wyścigówki 499P klasy LMH i poczuć się jak Robert Kubica
Ruszamy na Red Bull Ring by wraz z Atlas Ward Motorsport poznać sekret łączenia pracy zawodowej z profesjonalnym ściganiem się.
BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. A to nie koniec złych wieści.
Nowa ładowarka Lotusa ma oferować 450 kW i niesamowicie szybkie ładowanie. Przynajmniej w teorii.
Hondę ostatnio już niemal głównie kojarzymy z autami o wyższym prześwicie. Do gamy dołącza ZR-V, które powinno być bestsellerem japońskiego producenta.
Nowa Dacia Duster jest praktyczna, rozsądna i wygląda o wiele lepiej niż dwie poprzednie generacje.
SF90 XX Stradale z hybrydą na pokładzie jest najszybszym samochodem drogowym na torze Fiorano.
McLaren Automotive potwierdził, że przystępuje do rywalizacji w WEC z modelem 720S GT3.
Jakie są korzyści wynikające z użycia AI w motoryzacji? Czy samochody zostaną wkrótce „smartfonami na kołach”?
Dzięki hybrydzie z V6 następny flagowiec Ferrari połączy świat samochodów drogowych i wyścigowych.
W EVO czytamy o autach ze snów i wszyscy o nich marzymy niezależnie od tego, ile kosztują i jak są szybkie.
Po liftingu Panamera zyskała design i technologie upodabniające ten model do Porsche Taycana.
Imola to najbardziej radykalne drogowe Pagani w historii, a teraz debiutuje jej wersja Roadster.
Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.