Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Land Rover powoli ujawnia szczegóły Range Rovera Electric, który ma być równie szybki jak wersja V8.
Wiedzieliśmy, że to się musi wydarzyć, prawda? Land Rover ogłosił, że proces rozwojowy Range Rovera z napędem elektrycznym jest już w fazie finałowej. Niektórzy klienci marki właśnie otrzymali zaproszenie do zapisania się na listę oczekujących, aby później być wśród pierwszych odbiorców nowego Range’a.
Nowy RR EV ma być najbardziej zaawansowanym technologicznie modelem w gamie. Jego platforma Modular Longitudinal Architecture jest przystosowana do pracy na napięciu 800V i wraz z silnikami została opracowana w całości przez Land Rovera. Do detali jeszcze daleko, ale producent zapewnia, że jak zawsze w RR nie zamierza zaniedbać uniwersalnego charakteru auta ani jego zdolności terenowych. Nowy model ma jednak wnieść standard luksusu i dopracowania na jeszcze wyższy poziom.
Twórcy nie stronią od wyznaczania sobie ambitnych celów odnośnie nowego Range’a. Samochód ten ma oferować najlepszą w klasie technologię ułatwiającą jazdę poza asfaltem, oraz najlepsze parametry brodzenia i holowania wśród wszystkich SUV-ów EV. Osiągi mają mniej więcej odpowiadać spalinowej wersji P530 z silnikiem V8 o mocy 530 KM. Wersja ta przyspiesza do 100 km/h w 4,4 s - taki wynik nie zrobi wrażenia na właścicielach Tesli X, ale Range Rover nigdy nie wypadał dobrze w YouTube’owych kompilacjach przyspieszeń.
RR z napędem elektrycznym został zaprojektowany, aby być najlepiej wyciszonym i najbardziej luksusowym modelem RR jaki kiedykolwiek zbudowano. Jego układ napędowy ma być zoptymalizowany pod kątem emisji hałasu, przy czym kabina ma mieć dodatkowy system aktywnej redukcji szumów. Land Rover zapowiada też coś o nazwie “unikalny design dźwięku”, czyli pewnie specjalne odgłosy emitowane z systemu audio podczas jazdy.
Zdolności terenowe zawsze były jednym z głównych punktów sprzedażowych Land Rovera. RR EV nie jest tu wyjątkiem, dlatego został wszechstronnie przetestowany w ekstremalnych warunkach. Głębokość brodzenia 850 mm to o 50 mm mniej niż w modelu spalinowym, ale równie imponująco jak w RR Sport. Jak zawsze model ten będzie wyposażony w rozbudowany system Terrain Response i czujniki brodzenia. Platforma MLA pozwala na zbudowanie napędu na cztery koła z dwoma silnikami, które dodatkowo będą wyposażone w oprogramowanie sterujące optymalizujące trakcję na różnych rodzajach nawierzchni.
Jeszcze nie wiemy jaki zasięg będzie miał Range Rover Electric, ale aby nawiązać równą walkę z Mercedesem EQS i Lotusem Eletre powinien mieć minimum 480-500 km. Spodziewamy się lekkich zmian w designie, aby zoptymalizować aerodynamikę i w ten sposób wycisnąć o kilka kilometrów zasięgu więcej. Land Rover wykorzystuje architekturę elektryczną 800V, co powinno przełożyć się na konkurencyjne wartości maksymalnej mocy ładowania.
Nie ma jeszcze żadnych przecieków o cenie Range Rovera Electric, choć należy się spodziewać kwot w okolicach górnej części jego obecnej gamy tj. 0,9-1 mln zł.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
443 kW - tyle mocy Lotus wycisnął ze swojej elektrycznej architektury 800V w modelu Emeya.
Z mocą 1156 KM nowe Cayenne w wersji Turbo jest najmocniejszym seryjnym Porsche w historii.
Podczas Grand Prix Las Vegas McLaren zaprezentuje wyjątkowy model 750S Spider od MSO.
Limitowany model Leon VZ TCR to najbardziej torowo nastawiona Cupra w historii.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.
Limitowana wersja 911 GT3 Ocelot łączy sportową duszę Porsche z kulturą Ameryki Łacińskiej.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.
Po rundzie w Bahrajnie znamy ostateczne rozstrzygnięcia tego sezonu WEC. Ferrari może świętować.