Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Range Rover Sport SV, czyli stylowy lider pełen dynamiki

Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

24 listopada 2023
Range Rover Sport SV - front
14

Nowy Range Rover Sport SV to bez wątpienia samochód przełomowy. Owszem, jest najmocniejszy i najszybszy w historii tej legendarnej marki, ale niesie za sobą także mnóstwo przemyślanych i przełomowych rozwiązań, jakie do tej pory nie występowały w żadnym innym Range Roverze, a nierzadko także u konkurencyjnych marek.

Potężne, prestiżowe, luksusowe auto, a do tego 3,8 s do setki?

Takie rezultaty osiągają tylko najlepsi, a serwować to w takim stylu potrafią tylko Brytyjczycy. SV jak żadne inne auto łączy konserwatywny, klasyczny luksus z przebojowością i przełomowymi osiągami. 635 KM z silnika Twin Turbo V8 to niebywałe osiągnięcie, szczególnie w dobie downsizingu oraz przechodzenie na jednostki elektryczne. Tu postawiono na złoty środek - ośmiocylindrowy, piekielnie mocny silnik o znaczącej pojemności (4,4 litra), wspierany przez miękką hybrydę.

Range Rover Sport SV - tył auta podczas jazdy
14

Prowadzenie to kolejny atut nowego modelu, w czym zawstydza w zasadzie cały segment. Pozostają wszechstronnym użytkowo, luksusowym samochodem, oferuje jednocześnie bezkompromisową stabilność jazdy, pewność prowadzenia, skuteczność w zakrętach, jednak przy komfortowym resorowaniu. Jak to możliwe? Wymagający klienci, którzy od lat stawiają na Range Rovera nie chcieli rozdzielać możliwości auta na asfalcie od znanego luksusu, bezpieczeństwa i komfortu podróżowania. Inżynierowie opracowali więc hydrauliczne zawieszenie pneumatyczne 6D Dynamics, które kontroluje poziom przechylenia nadwozia i utrzymuje optymalne wartości nawet podczas ekstremalnego użytkowania na torze czy krętych drogach.

SUV na torze?! 

Klienci Range Rovera w przeważającej większości są osobami, które wiedzą czego chcą od życia. Są liderami w swoich zawodowych branżach, oczekują też pewności i jakości od auta, które użytkują. Producent musiał sprostać więc ich najbardziej nawet skrajnym oczekiwaniom, dzięki czemu lata testów pozwoliły stworzyć samochód zdolny do tego, czym żaden SUV tej klasy nie był w stanie do tej pory się popisać. Węglowo-ceramiczny układ hamulcowy Brembo skryty za 23-calowymi, pierwszymi w historii w pełni karbonowymi kołami? Maska z włókna węglowego i przeprojektowane pod kątem opływu powietrza nadwozie? Tu nie było kompromisów - wszystko w technicznych aspektach postawiono na wydajność i jakość jazdy, a wymienione elementy techniczne pozwoliły zaoszczędzić aż 76 kg na masie własnej auta, względem egzemplarza niewyposażonego w te rozwiązania.

Range Rover Sport SV - zaciski Brembo i 23 calowe felgi
14

Wspomniany wcześniej poziom oczekiwań klientów Range Rovera to jednak również wierność historii. A Range Rover to - mimo niezwykłych osiągnięć inżynierów w kwestii performance’u - przede wszystkim skrajny luksus. Ekskluzywne wnętrze i możliwości jego personalizacji zadowolą każdego, nawet najbardziej wymagającego nabywcę. Nowe fotele Body & Soul to jednak coś zupełnie przełomowego. Technologia sensorycznego dźwięku w samochodzie pozwala wymagającym osobom, które stawiają na legendę Range Rovera czuć muzykę całym ciałem.

Reklama

Wyjątkowość najnowszego modelu polega także na jego… niedostępności!

Przez pierwszy rok produkcji, dostępny jest bowiem wyłącznie dla klientów zaproszonych przez markę do współpracy. Pojazdy w odsłonie SV Edition One to seria specjalna, dedykowana wyjątkowym osobom wiernym marce. Każdy egzemplarz Range Rovera Sporta SV to jednak niezrównane emocje, synergia siły i temperamentu, co ma wyraz w przełomowym układzie zawieszenia, potencjale jednostki napędowej oraz wyrafinowanym designie. Champion nowoczesnego luksusu i osiągów lokowany jest na szczycie odświeżonej gamy Range Rovera Sport, przenosząc sportowe możliwości, niesamowite dynamiczne zdolności i taktowną prezencją na wyższy poziom.

Range Rover Sport SV - Luksusowe wnętrze
14

Filozofia Range Rovera Sporta to nie tylko brutalna moc w połączeniu z komfortem. To także uzupełnienie charakteru właściciela, ekspresja jego stylu i możliwości. 290 km/h i 750 Nm momentu obrotowego to coś dziś niespotykanego. Oprócz wydajności, postawiono jednak także na dbałość o planetę, bowiem samochód emituje o 15% mniej CO2 niż jego poprzednik - Range Rover Sport SVR

Wersja SV EDITION ONE dostępna jest wyłącznie na zaproszenia. Reprezentuje ona najlepsze kombinacje funkcji, szeroką gamę kolorów i ekskluzywnych wykończeń. Każdy Range Rover Sport SV EDITION ONE jest wzbogacony wyjątkowym brandingiem na przednim spojlerze, konsoli środkowej, nakładkach progowych i oświetleniem wejścia. Klienci, którym nie udało się dostać do grona szczęśliwców tej wyjątkowej serii nie powinni jednak być zawiedzeni. Regularna wersja, która dostępna w sprzedaży będzie już za chwilę, nie różni się aspektami technicznymi. Specjalnie opracowane elementy podwozia, w tym nowa tylna rama pomocnicza i wahacze zawieszenia o zmienionej geometrii, elektronicznie wspomagana przekładnia zmiany biegów, z najszybszymi przełożeniami w gamie Range Rovera, tylne opony o szerokości 305 mm, zwiększona sztywność tylnego przechyłu, natychmiastowa reakcja układu kierowniczego… wymieniać można by długo. Liderzy oczekują od życia zjawiskowości, prędkości działania, komfortu współpracy i pełni zaufania. To również cechy, którymi charakteryzuje się nowy Range Rover Sport SV.

Dagmara Kowalska prezentuje nowe Volvo EX90
Volvo / EX90
Nowe Volvo EX90 - na tę premierę warto było czekać!

Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.

27 czerwca 2024
Grizz Protector - aplikacja
Prezentacja Partnera
GRIZZ - mat czy błysk?

Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.

27 czerwca 2024
Parada w Warszawie
Prezentacja Partnera
Rodzinne emocje Ducati

„WE RIDE AS ONE” – hasło łączące dziesiątki tysięcy Ducatisti, czyli miłośników marki z Borgo Panigale.

25 czerwca 2024
Mustang GT na oponach ADVAN Neova AD09
Prezentacja Partnera
Ahoj Mazury! - Idealny start projektu "Yokohama on Tour"

Mazury to wymarzony kierunek na wakacyjną przygodę. Bawiliśmy się fantastycznie. 

25 czerwca 2024
Thornley Kelham European RS restomod
Restomod
Thornley Kelham European RS to lekkość i szybkość w stylu retro

Inspirowany modelami Carrera 2.7 RS i GT3 RS 4.0 nowy European RS jest ultra-analogowym Porsche 911.

25 lipca 2024
2025 Porsche Cayenne EV news
Porsche / Cayenne
Nowe Cayenne EV będzie sprzedawane równolegle z modelami spalinowymi

Zmodernizowane wersje dotychczasowego Porsche Cayenne na benzynę pozostaną w ofercie obok nowego EV.

25 lipca 2024
McLaren 750S coupe test
McLaren / 750S
McLaren 750S - ośmiocylindrowa odpowiedź na hybrydowe Ferrari 296 GTB

Wykorzystując sztuczki z 765LT McLaren stworzył jeden z najlepszych supersamochodów naszych czasów.

25 lipca 2024
BMW M5 G90 gama M Performance
BMW / M5
BMW pokazało gamę lekkich akcesoriów M Performance dla nowego M5

Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić do niego karbonowe dodatki z palety M Performance.

24 lipca 2024
Aston Martin Valkyrie 24h Le Mans render
Aston Martin / Valkyrie
Aston Martin Valkyrie AMR-LMH rozpoczął przygotowania do Le Mans 2025

Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.

22 lipca 2024
Ferrari F250 prototyp
Ferrari F250
Hipersamochód z Maranello coraz bliżej - pojawiły się nowe zdjęcia

Następca LaFerrari będzie pomostem między zespołem wyścigowym, a działem drogowym marki Ferrari.

22 lipca 2024
2024 Porsche 911 Carrera GTS T-Hybrid test
Porsche / 911 Carrera GTS
Porsche 911 Carrera GTS T-Hybrid - najlepsza Carrera z rodziny 992

Nowy napęd i liczne poprawki podwozia sprawiły, że 992 Carrera GTS powróciła do optymalnej formy.

21 lipca 2024
2025 Bentley Flying Spur news
Bentley / Flying Spur
Flying Spur Hybrid będzie najmocniejszą limuzyną w historii Bentleya

Zmiana W12 na V8 plug-in spowoduje, że nowy Flying Spur będzie miał tyle mocy co Panamera Turbo S.

19 lipca 2024
2024 Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid news
Porsche / Panamera
Porsche wprowadza na rynek nową 782-konną Panamerę Turbo S E-Hybrid

Panamera GTS i Panamera Turbo S E-Hybrid dołączają do gamy nowej generacji limuzyny Porsche.

18 lipca 2024
Porsche Macan i Macan 4S premiera
Porsche / Macan
Można już zamawiać podstawowe Porsche Macan EV z napędem na tył

W gamie Porsche Macan pojawiły się dwa nowe warianty: bazowy model z jednym motorem oraz mocne 4S.

17 lipca 2024
2024 Audi A5/S5 premiera
Audi / S5
Debiutuje Audi A5 i S5 według nowej formuły

Zmiany w nazewnictwie marki Audi spowodowały, że A4 sedan i kombi będą teraz nosić oznaczenie A5.

17 lipca 2024
Mercedes-AMG GT 63 Pro coupe
Mercedes / AMG GT
Nowy Mercedes-AMG GT 63 Pro ma 612 KM i torowe usposobienie

Większa moc, lepsze chłodzenie i opony Cup 2R mają zrobić z Mercedesa-AMG GT zabawkę na tor.

15 lipca 2024