Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.
Nowy Range Rover Sport SV to bez wątpienia samochód przełomowy. Owszem, jest najmocniejszy i najszybszy w historii tej legendarnej marki, ale niesie za sobą także mnóstwo przemyślanych i przełomowych rozwiązań, jakie do tej pory nie występowały w żadnym innym Range Roverze, a nierzadko także u konkurencyjnych marek.
Takie rezultaty osiągają tylko najlepsi, a serwować to w takim stylu potrafią tylko Brytyjczycy. SV jak żadne inne auto łączy konserwatywny, klasyczny luksus z przebojowością i przełomowymi osiągami. 635 KM z silnika Twin Turbo V8 to niebywałe osiągnięcie, szczególnie w dobie downsizingu oraz przechodzenie na jednostki elektryczne. Tu postawiono na złoty środek - ośmiocylindrowy, piekielnie mocny silnik o znaczącej pojemności (4,4 litra), wspierany przez miękką hybrydę.
Prowadzenie to kolejny atut nowego modelu, w czym zawstydza w zasadzie cały segment. Pozostają wszechstronnym użytkowo, luksusowym samochodem, oferuje jednocześnie bezkompromisową stabilność jazdy, pewność prowadzenia, skuteczność w zakrętach, jednak przy komfortowym resorowaniu. Jak to możliwe? Wymagający klienci, którzy od lat stawiają na Range Rovera nie chcieli rozdzielać możliwości auta na asfalcie od znanego luksusu, bezpieczeństwa i komfortu podróżowania. Inżynierowie opracowali więc hydrauliczne zawieszenie pneumatyczne 6D Dynamics, które kontroluje poziom przechylenia nadwozia i utrzymuje optymalne wartości nawet podczas ekstremalnego użytkowania na torze czy krętych drogach.
Klienci Range Rovera w przeważającej większości są osobami, które wiedzą czego chcą od życia. Są liderami w swoich zawodowych branżach, oczekują też pewności i jakości od auta, które użytkują. Producent musiał sprostać więc ich najbardziej nawet skrajnym oczekiwaniom, dzięki czemu lata testów pozwoliły stworzyć samochód zdolny do tego, czym żaden SUV tej klasy nie był w stanie do tej pory się popisać. Węglowo-ceramiczny układ hamulcowy Brembo skryty za 23-calowymi, pierwszymi w historii w pełni karbonowymi kołami? Maska z włókna węglowego i przeprojektowane pod kątem opływu powietrza nadwozie? Tu nie było kompromisów - wszystko w technicznych aspektach postawiono na wydajność i jakość jazdy, a wymienione elementy techniczne pozwoliły zaoszczędzić aż 76 kg na masie własnej auta, względem egzemplarza niewyposażonego w te rozwiązania.
Wspomniany wcześniej poziom oczekiwań klientów Range Rovera to jednak również wierność historii. A Range Rover to - mimo niezwykłych osiągnięć inżynierów w kwestii performance’u - przede wszystkim skrajny luksus. Ekskluzywne wnętrze i możliwości jego personalizacji zadowolą każdego, nawet najbardziej wymagającego nabywcę. Nowe fotele Body & Soul to jednak coś zupełnie przełomowego. Technologia sensorycznego dźwięku w samochodzie pozwala wymagającym osobom, które stawiają na legendę Range Rovera czuć muzykę całym ciałem.
Przez pierwszy rok produkcji, dostępny jest bowiem wyłącznie dla klientów zaproszonych przez markę do współpracy. Pojazdy w odsłonie SV Edition One to seria specjalna, dedykowana wyjątkowym osobom wiernym marce. Każdy egzemplarz Range Rovera Sporta SV to jednak niezrównane emocje, synergia siły i temperamentu, co ma wyraz w przełomowym układzie zawieszenia, potencjale jednostki napędowej oraz wyrafinowanym designie. Champion nowoczesnego luksusu i osiągów lokowany jest na szczycie odświeżonej gamy Range Rovera Sport, przenosząc sportowe możliwości, niesamowite dynamiczne zdolności i taktowną prezencją na wyższy poziom.
Filozofia Range Rovera Sporta to nie tylko brutalna moc w połączeniu z komfortem. To także uzupełnienie charakteru właściciela, ekspresja jego stylu i możliwości. 290 km/h i 750 Nm momentu obrotowego to coś dziś niespotykanego. Oprócz wydajności, postawiono jednak także na dbałość o planetę, bowiem samochód emituje o 15% mniej CO2 niż jego poprzednik - Range Rover Sport SVR.
Wersja SV EDITION ONE dostępna jest wyłącznie na zaproszenia. Reprezentuje ona najlepsze kombinacje funkcji, szeroką gamę kolorów i ekskluzywnych wykończeń. Każdy Range Rover Sport SV EDITION ONE jest wzbogacony wyjątkowym brandingiem na przednim spojlerze, konsoli środkowej, nakładkach progowych i oświetleniem wejścia. Klienci, którym nie udało się dostać do grona szczęśliwców tej wyjątkowej serii nie powinni jednak być zawiedzeni. Regularna wersja, która dostępna w sprzedaży będzie już za chwilę, nie różni się aspektami technicznymi. Specjalnie opracowane elementy podwozia, w tym nowa tylna rama pomocnicza i wahacze zawieszenia o zmienionej geometrii, elektronicznie wspomagana przekładnia zmiany biegów, z najszybszymi przełożeniami w gamie Range Rovera, tylne opony o szerokości 305 mm, zwiększona sztywność tylnego przechyłu, natychmiastowa reakcja układu kierowniczego… wymieniać można by długo. Liderzy oczekują od życia zjawiskowości, prędkości działania, komfortu współpracy i pełni zaufania. To również cechy, którymi charakteryzuje się nowy Range Rover Sport SV.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Nowe Porsche 911 GT3 992.2 ustanowiło rekord okrążenia Nürburgringu wśród aut ze skrzynią ręczną.
W drodze do przebicia bariery 500 km/h teksański Hennessey prezentuje kolejne wcielenie Venoma F5.
W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.
Niedługo poznamy nowe Lamborghini Urus Performante - rywala Astona DBX707 i Ferrari Purosangue.
Unijni urzędnicy wzięli na celownik włókna węglowe, których rozpad jest szkodliwy dla zdrowia.
Od 2027 roku do Ferrari, Porsche i Aston Martina w stawce WEC dołączy nowy gracz - McLaren.
MGA Factory Edition od brytyjskiej firmy Frontline to klasyk o osiągach godnych supersamochodów.
JCR to specjaliści od tuningu Porsche, a ich najnowsza kreacja bazuje na wspaniałym 911 S/T.
Super-GT Aston Martina wkrótce doczeka się wzmocnionej i nastawionej na tor wersji specjalnej.
Gama Bentleya powiększa się o bazowe warianty Continentala GT i Flying Spura z napędem hybrydowym.
Mali producenci będą mogli sprzedawać w UK samochody spalinowe do 2030 roku, a hybrydy do 2035.
Karbonowe dodatki, bodykit i ponad 500 KM to pakiet jaki Abt proponuje do limitowanego Audi RS3 R.