Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Range Rover Sport SV, czyli stylowy lider pełen dynamiki

Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

24 listopada 2023
Range Rover Sport SV - front
13

Nowy Range Rover Sport SV to bez wątpienia samochód przełomowy. Owszem, jest najmocniejszy i najszybszy w historii tej legendarnej marki, ale niesie za sobą także mnóstwo przemyślanych i przełomowych rozwiązań, jakie do tej pory nie występowały w żadnym innym Range Roverze, a nierzadko także u konkurencyjnych marek.

Potężne, prestiżowe, luksusowe auto, a do tego 3,8 s do setki?

Takie rezultaty osiągają tylko najlepsi, a serwować to w takim stylu potrafią tylko Brytyjczycy. SV jak żadne inne auto łączy konserwatywny, klasyczny luksus z przebojowością i przełomowymi osiągami. 635 KM z silnika Twin Turbo V8 to niebywałe osiągnięcie, szczególnie w dobie downsizingu oraz przechodzenie na jednostki elektryczne. Tu postawiono na złoty środek - ośmiocylindrowy, piekielnie mocny silnik o znaczącej pojemności (4,4 litra), wspierany przez miękką hybrydę.

Range Rover Sport SV - tył auta podczas jazdy
13

Prowadzenie to kolejny atut nowego modelu, w czym zawstydza w zasadzie cały segment. Pozostają wszechstronnym użytkowo, luksusowym samochodem, oferuje jednocześnie bezkompromisową stabilność jazdy, pewność prowadzenia, skuteczność w zakrętach, jednak przy komfortowym resorowaniu. Jak to możliwe? Wymagający klienci, którzy od lat stawiają na Range Rovera nie chcieli rozdzielać możliwości auta na asfalcie od znanego luksusu, bezpieczeństwa i komfortu podróżowania. Inżynierowie opracowali więc hydrauliczne zawieszenie pneumatyczne 6D Dynamics, które kontroluje poziom przechylenia nadwozia i utrzymuje optymalne wartości nawet podczas ekstremalnego użytkowania na torze czy krętych drogach.

SUV na torze?! 

Klienci Range Rovera w przeważającej większości są osobami, które wiedzą czego chcą od życia. Są liderami w swoich zawodowych branżach, oczekują też pewności i jakości od auta, które użytkują. Producent musiał sprostać więc ich najbardziej nawet skrajnym oczekiwaniom, dzięki czemu lata testów pozwoliły stworzyć samochód zdolny do tego, czym żaden SUV tej klasy nie był w stanie do tej pory się popisać. Węglowo-ceramiczny układ hamulcowy Brembo skryty za 23-calowymi, pierwszymi w historii w pełni karbonowymi kołami? Maska z włókna węglowego i przeprojektowane pod kątem opływu powietrza nadwozie? Tu nie było kompromisów - wszystko w technicznych aspektach postawiono na wydajność i jakość jazdy, a wymienione elementy techniczne pozwoliły zaoszczędzić aż 76 kg na masie własnej auta, względem egzemplarza niewyposażonego w te rozwiązania.

Range Rover Sport SV - zaciski Brembo i 23 calowe felgi
13

Wspomniany wcześniej poziom oczekiwań klientów Range Rovera to jednak również wierność historii. A Range Rover to - mimo niezwykłych osiągnięć inżynierów w kwestii performance’u - przede wszystkim skrajny luksus. Ekskluzywne wnętrze i możliwości jego personalizacji zadowolą każdego, nawet najbardziej wymagającego nabywcę. Nowe fotele Body & Soul to jednak coś zupełnie przełomowego. Technologia sensorycznego dźwięku w samochodzie pozwala wymagającym osobom, które stawiają na legendę Range Rovera czuć muzykę całym ciałem.

Reklama

Wyjątkowość najnowszego modelu polega także na jego… niedostępności!

Przez pierwszy rok produkcji, dostępny jest bowiem wyłącznie dla klientów zaproszonych przez markę do współpracy. Pojazdy w odsłonie SV Edition One to seria specjalna, dedykowana wyjątkowym osobom wiernym marce. Każdy egzemplarz Range Rovera Sporta SV to jednak niezrównane emocje, synergia siły i temperamentu, co ma wyraz w przełomowym układzie zawieszenia, potencjale jednostki napędowej oraz wyrafinowanym designie. Champion nowoczesnego luksusu i osiągów lokowany jest na szczycie odświeżonej gamy Range Rovera Sport, przenosząc sportowe możliwości, niesamowite dynamiczne zdolności i taktowną prezencją na wyższy poziom.

Range Rover Sport SV - Luksusowe wnętrze
13

Filozofia Range Rovera Sporta to nie tylko brutalna moc w połączeniu z komfortem. To także uzupełnienie charakteru właściciela, ekspresja jego stylu i możliwości. 290 km/h i 750 Nm momentu obrotowego to coś dziś niespotykanego. Oprócz wydajności, postawiono jednak także na dbałość o planetę, bowiem samochód emituje o 15% mniej CO2 niż jego poprzednik - Range Rover Sport SVR

Wersja SV EDITION ONE dostępna jest wyłącznie na zaproszenia. Reprezentuje ona najlepsze kombinacje funkcji, szeroką gamę kolorów i ekskluzywnych wykończeń. Każdy Range Rover Sport SV EDITION ONE jest wzbogacony wyjątkowym brandingiem na przednim spojlerze, konsoli środkowej, nakładkach progowych i oświetleniem wejścia. Klienci, którym nie udało się dostać do grona szczęśliwców tej wyjątkowej serii nie powinni jednak być zawiedzeni. Regularna wersja, która dostępna w sprzedaży będzie już za chwilę, nie różni się aspektami technicznymi. Specjalnie opracowane elementy podwozia, w tym nowa tylna rama pomocnicza i wahacze zawieszenia o zmienionej geometrii, elektronicznie wspomagana przekładnia zmiany biegów, z najszybszymi przełożeniami w gamie Range Rovera, tylne opony o szerokości 305 mm, zwiększona sztywność tylnego przechyłu, natychmiastowa reakcja układu kierowniczego… wymieniać można by długo. Liderzy oczekują od życia zjawiskowości, prędkości działania, komfortu współpracy i pełni zaufania. To również cechy, którymi charakteryzuje się nowy Range Rover Sport SV.

Magiczne okolice Jeziorska
Prezentacja Partnera
Centralna Polska zimą – co warto zobaczyć i jak zaplanować wyjazd?

Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"

10 stycznia 2025
Padma Lakshmi i Simone Ashley - Pirelli
Prezentacja Partnera
Kalendarz 2025 Pirelli - "Refresh and Reveal"

Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”

31 grudnia 2024
Piętnaste wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
EVO Magazine #15: Testy superaut, lifestyle i wydarzenia motoryzacyjne

Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!

18 grudnia 2024
Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
Ferrari F40 dodatki fioravanti
Ferrari / F40
Jak uratować twoje Ferrari F40 przed kraksą? Szwajcarzy mają plan…

W wyniku ostatnich głośnych incydentów, w ofercie jednej z firm pojawił się specjalny pakiet do F40.

28 stycznia 2025
BMW M3 CS Touring teaser
BMW / M3 CS
Są pierwsze oficjalne zdjęcia BMW M3 Touring w wersji CS

Czy BMW M3 Touring może być lepsze? Z modyfikacjami wersji CS jest to całkiem prawdopodobne.

27 stycznia 2025
Genesis GV60 Magma spyshot
Genesis / GV60
Genesis szykuje gorącego SUV-a - GV60 Magma zadebiutuje w tym roku

Pierwszy model sportowej submarki Genesis Magma będzie miał około 600 KM i pojawi się w 2025 r.

27 stycznia 2025
2025 Porsche 718 Cayman spyshot
Porsche / 718 Boxster/Cayman
Elektryczne Porsche Cayman przyłapane podczas testów

Następca serii 718 coraz bliżej debiutu. Na drogach pojawiły się prototypy elektrycznego Porsche.

27 stycznia 2025
2025 Tesla Model Y lifting
Tesla / Model Y
Tesla odświeża bestsellerowy Model Y

Nowa stylizacja zewnętrzna i poprawa jakości - to główne cele dużego liftingu Tesli Model Y.

24 stycznia 2025
2025 Shelby GT350 premiera
Ford / Mustang Shelby
Shelby GT350 z doładowanym V8 wrócił i jest gotów kąsać rywali

Poprzednie GT350 było produktem licencyjnym. Nowy model to prawdziwe Shelby i ma V8 o mocy 821 KM.

24 stycznia 2025
Maserati Quattroporte V poradnik kupującego
Maserati / Quattroporte
Maserati Quattroporte V (2003 - 2012): test i poradnik kupującego

Piąta generacja Quattroporte wniosła włoską limuzynę na poziom pozwalający rywalizować z najlepszymi.

23 stycznia 2025
Lexus LFA test
Lexus / LFA
Lexus LFA (2009-2012) - japoński supersamochód wszechczasów

Niedoceniany w swoim czasie, dziś Lexus LFA urósł do rangi ikony współczesnej motoryzacji.

22 stycznia 2025
BMW iM3 EV testy zimowe
BMW / M3
Elektryczne BMW M3 przechodzi testy w niskich temperaturach

BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. Zauważono pierwsze muły testowe tego auta.

22 stycznia 2025
Michelin Primacy 5 opony
Michelin
Michelin wprowadza nową oponę Primacy 5 o zwiększonej trwałości

W oponie Primacy 5 Michelin dąży do zwiększenia żywotności i zmniejszenia wpływu na środowisko.

21 stycznia 2025
2025 Assetto Corsa Evo trailer
GRY
Assetto Corsa EVO: pierwsze wrażenia, lista aut i ścieżka rozwoju

Na 2025 rok producent symulatora jazdy Assetto Corsa zapowiada nową wersję popularnej serii.

21 stycznia 2025
2025 Porsche 911 Carrera 992.2 test
Porsche / 911 Carrera
Porsche Carrera 992.2 - czy w tym przypadku najtańszy = najlepszy?

W mediach rządzą najdroższe warianty 911, tymczasem zwykła Carrera także ma mnóstwo do zaoferowania.

18 stycznia 2025