Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Range Rover Sport SV, czyli stylowy lider pełen dynamiki

Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

24 listopada 2023
Range Rover Sport SV - front
13

Nowy Range Rover Sport SV to bez wątpienia samochód przełomowy. Owszem, jest najmocniejszy i najszybszy w historii tej legendarnej marki, ale niesie za sobą także mnóstwo przemyślanych i przełomowych rozwiązań, jakie do tej pory nie występowały w żadnym innym Range Roverze, a nierzadko także u konkurencyjnych marek.

Potężne, prestiżowe, luksusowe auto, a do tego 3,8 s do setki?

Takie rezultaty osiągają tylko najlepsi, a serwować to w takim stylu potrafią tylko Brytyjczycy. SV jak żadne inne auto łączy konserwatywny, klasyczny luksus z przebojowością i przełomowymi osiągami. 635 KM z silnika Twin Turbo V8 to niebywałe osiągnięcie, szczególnie w dobie downsizingu oraz przechodzenie na jednostki elektryczne. Tu postawiono na złoty środek - ośmiocylindrowy, piekielnie mocny silnik o znaczącej pojemności (4,4 litra), wspierany przez miękką hybrydę.

Range Rover Sport SV - tył auta podczas jazdy
13

Prowadzenie to kolejny atut nowego modelu, w czym zawstydza w zasadzie cały segment. Pozostają wszechstronnym użytkowo, luksusowym samochodem, oferuje jednocześnie bezkompromisową stabilność jazdy, pewność prowadzenia, skuteczność w zakrętach, jednak przy komfortowym resorowaniu. Jak to możliwe? Wymagający klienci, którzy od lat stawiają na Range Rovera nie chcieli rozdzielać możliwości auta na asfalcie od znanego luksusu, bezpieczeństwa i komfortu podróżowania. Inżynierowie opracowali więc hydrauliczne zawieszenie pneumatyczne 6D Dynamics, które kontroluje poziom przechylenia nadwozia i utrzymuje optymalne wartości nawet podczas ekstremalnego użytkowania na torze czy krętych drogach.

SUV na torze?! 

Klienci Range Rovera w przeważającej większości są osobami, które wiedzą czego chcą od życia. Są liderami w swoich zawodowych branżach, oczekują też pewności i jakości od auta, które użytkują. Producent musiał sprostać więc ich najbardziej nawet skrajnym oczekiwaniom, dzięki czemu lata testów pozwoliły stworzyć samochód zdolny do tego, czym żaden SUV tej klasy nie był w stanie do tej pory się popisać. Węglowo-ceramiczny układ hamulcowy Brembo skryty za 23-calowymi, pierwszymi w historii w pełni karbonowymi kołami? Maska z włókna węglowego i przeprojektowane pod kątem opływu powietrza nadwozie? Tu nie było kompromisów - wszystko w technicznych aspektach postawiono na wydajność i jakość jazdy, a wymienione elementy techniczne pozwoliły zaoszczędzić aż 76 kg na masie własnej auta, względem egzemplarza niewyposażonego w te rozwiązania.

Range Rover Sport SV - zaciski Brembo i 23 calowe felgi
13

Wspomniany wcześniej poziom oczekiwań klientów Range Rovera to jednak również wierność historii. A Range Rover to - mimo niezwykłych osiągnięć inżynierów w kwestii performance’u - przede wszystkim skrajny luksus. Ekskluzywne wnętrze i możliwości jego personalizacji zadowolą każdego, nawet najbardziej wymagającego nabywcę. Nowe fotele Body & Soul to jednak coś zupełnie przełomowego. Technologia sensorycznego dźwięku w samochodzie pozwala wymagającym osobom, które stawiają na legendę Range Rovera czuć muzykę całym ciałem.

Reklama

Wyjątkowość najnowszego modelu polega także na jego… niedostępności!

Przez pierwszy rok produkcji, dostępny jest bowiem wyłącznie dla klientów zaproszonych przez markę do współpracy. Pojazdy w odsłonie SV Edition One to seria specjalna, dedykowana wyjątkowym osobom wiernym marce. Każdy egzemplarz Range Rovera Sporta SV to jednak niezrównane emocje, synergia siły i temperamentu, co ma wyraz w przełomowym układzie zawieszenia, potencjale jednostki napędowej oraz wyrafinowanym designie. Champion nowoczesnego luksusu i osiągów lokowany jest na szczycie odświeżonej gamy Range Rovera Sport, przenosząc sportowe możliwości, niesamowite dynamiczne zdolności i taktowną prezencją na wyższy poziom.

Range Rover Sport SV - Luksusowe wnętrze
13

Filozofia Range Rovera Sporta to nie tylko brutalna moc w połączeniu z komfortem. To także uzupełnienie charakteru właściciela, ekspresja jego stylu i możliwości. 290 km/h i 750 Nm momentu obrotowego to coś dziś niespotykanego. Oprócz wydajności, postawiono jednak także na dbałość o planetę, bowiem samochód emituje o 15% mniej CO2 niż jego poprzednik - Range Rover Sport SVR

Wersja SV EDITION ONE dostępna jest wyłącznie na zaproszenia. Reprezentuje ona najlepsze kombinacje funkcji, szeroką gamę kolorów i ekskluzywnych wykończeń. Każdy Range Rover Sport SV EDITION ONE jest wzbogacony wyjątkowym brandingiem na przednim spojlerze, konsoli środkowej, nakładkach progowych i oświetleniem wejścia. Klienci, którym nie udało się dostać do grona szczęśliwców tej wyjątkowej serii nie powinni jednak być zawiedzeni. Regularna wersja, która dostępna w sprzedaży będzie już za chwilę, nie różni się aspektami technicznymi. Specjalnie opracowane elementy podwozia, w tym nowa tylna rama pomocnicza i wahacze zawieszenia o zmienionej geometrii, elektronicznie wspomagana przekładnia zmiany biegów, z najszybszymi przełożeniami w gamie Range Rovera, tylne opony o szerokości 305 mm, zwiększona sztywność tylnego przechyłu, natychmiastowa reakcja układu kierowniczego… wymieniać można by długo. Liderzy oczekują od życia zjawiskowości, prędkości działania, komfortu współpracy i pełni zaufania. To również cechy, którymi charakteryzuje się nowy Range Rover Sport SV.

Michał Sztorc z nową okładką EVO Magazine
PREMIERA EVO
Już jest nowe EVO Magazine. Rower na okładce?! Co im strzeliło do głowy?!

Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!

28 lutego 2025
Yokohama on Tour - Puszcza Białowieska - zimą
Prezentacja Partnera
Ruszamy na wschód do Puszczy Białowieskiej

Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!

28 lutego 2025
Ducati Panigale V4 na torze
Prezentacja Partnera
Co na nas czeka w salonach Ducati w 2025 roku?

Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji

25 lutego 2025
Test opon 2024
Test opon 2024
EVO TEST OPON 2024 - w corocznym teście wyłaniamy najlepsze opony

Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?

25 lutego 2025
Porsche 911 GT3 992.2 manual
Porsche / 911 GT3
Porsche 992.2 GT3 to najszybszy samochód z manualem na Nürburgringu

Nowe Porsche 911 GT3 992.2 ustanowiło rekord okrążenia Nürburgringu wśród aut ze skrzynią ręczną.

17 kwietnia 2025
Hennessey Venom F5 Evolution prezentacja
Hennessey / Venom F5
Nowy Hennessey Venom F5 Evolution ma dwa razy tyle mocy co Veyron

W drodze do przebicia bariery 500 km/h teksański Hennessey prezentuje kolejne wcielenie Venoma F5.

17 kwietnia 2025
Genesis GMR-001 WEC 2026
WEC
Genesis GMR-001 z silnikiem V8 zmierzy się z Ferrari w Le Mans

W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.

16 kwietnia 2025
2026 Lamborghini Urus Performante spyshot
Lamborghini / Urus Performante
Nowe Lamborghini Urus Performante coraz bliżej premiery

Niedługo poznamy nowe Lamborghini Urus Performante - rywala Astona DBX707 i Ferrari Purosangue.

15 kwietnia 2025
Włókna węglowe zakaz 2029
Rynek
Parlament Europejski planuje zakazać używania włókien węglowych

Unijni urzędnicy wzięli na celownik włókna węglowe, których rozpad jest szkodliwy dla zdrowia.

15 kwietnia 2025
2027 McLaren WEC
McLaren
McLaren z silnikiem V10 powalczy o triumf w Le Mans

Od 2027 roku do Ferrari, Porsche i Aston Martina w stawce WEC dołączy nowy gracz - McLaren.

14 kwietnia 2025
MGA Factory Edition Frontline restomod
Restomod
To klasyczne MG ma stosunek mocy do masy niczym Porsche 911 GT3

MGA Factory Edition od brytyjskiej firmy Frontline to klasyk o osiągach godnych supersamochodów.

10 kwietnia 2025
JCR Porsche 911 S/T tuning
Porsche / 911 S/T
Tuner JCR poprawił nasz Samochód Roku - Porsche 911 S/T

JCR to specjaliści od tuningu Porsche, a ich najnowsza kreacja bazuje na wspaniałym 911 S/T.

10 kwietnia 2025
2026 Aston Martin DB12 spyshot
Aston Martin / DB12
Po Nurburgringu jeździ zmodyfikowany Aston Martin DB12. Nowy AMR?

Super-GT Aston Martina wkrótce doczeka się wzmocnionej i nastawionej na tor wersji specjalnej.

10 kwietnia 2025
2025 Bentley Continental GT premiera
Bentley / Continental GT
Bazowy hybrydowy Bentley Continental GT ma aż 680 KM i silnik V8

Gama Bentleya powiększa się o bazowe warianty Continentala GT i Flying Spura z napędem hybrydowym.

8 kwietnia 2025
zmiany legislacyjne w UK 2035
Rynek
Wielka Brytania luzuje ban na samochody spalinowe niszowych producentów

Mali producenci będą mogli sprzedawać w UK samochody spalinowe do 2030 roku, a hybrydy do 2035.

7 kwietnia 2025
2025 Abt RS3-R tuning
ABT
Audi RS3-R od Abt mocą zbliża się do Porsche 911 GTS

Karbonowe dodatki, bodykit i ponad 500 KM to pakiet jaki Abt proponuje do limitowanego Audi RS3 R.

7 kwietnia 2025