Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.
Nowy Range Rover Sport SV to bez wątpienia samochód przełomowy. Owszem, jest najmocniejszy i najszybszy w historii tej legendarnej marki, ale niesie za sobą także mnóstwo przemyślanych i przełomowych rozwiązań, jakie do tej pory nie występowały w żadnym innym Range Roverze, a nierzadko także u konkurencyjnych marek.
Takie rezultaty osiągają tylko najlepsi, a serwować to w takim stylu potrafią tylko Brytyjczycy. SV jak żadne inne auto łączy konserwatywny, klasyczny luksus z przebojowością i przełomowymi osiągami. 635 KM z silnika Twin Turbo V8 to niebywałe osiągnięcie, szczególnie w dobie downsizingu oraz przechodzenie na jednostki elektryczne. Tu postawiono na złoty środek - ośmiocylindrowy, piekielnie mocny silnik o znaczącej pojemności (4,4 litra), wspierany przez miękką hybrydę.
Prowadzenie to kolejny atut nowego modelu, w czym zawstydza w zasadzie cały segment. Pozostają wszechstronnym użytkowo, luksusowym samochodem, oferuje jednocześnie bezkompromisową stabilność jazdy, pewność prowadzenia, skuteczność w zakrętach, jednak przy komfortowym resorowaniu. Jak to możliwe? Wymagający klienci, którzy od lat stawiają na Range Rovera nie chcieli rozdzielać możliwości auta na asfalcie od znanego luksusu, bezpieczeństwa i komfortu podróżowania. Inżynierowie opracowali więc hydrauliczne zawieszenie pneumatyczne 6D Dynamics, które kontroluje poziom przechylenia nadwozia i utrzymuje optymalne wartości nawet podczas ekstremalnego użytkowania na torze czy krętych drogach.
Klienci Range Rovera w przeważającej większości są osobami, które wiedzą czego chcą od życia. Są liderami w swoich zawodowych branżach, oczekują też pewności i jakości od auta, które użytkują. Producent musiał sprostać więc ich najbardziej nawet skrajnym oczekiwaniom, dzięki czemu lata testów pozwoliły stworzyć samochód zdolny do tego, czym żaden SUV tej klasy nie był w stanie do tej pory się popisać. Węglowo-ceramiczny układ hamulcowy Brembo skryty za 23-calowymi, pierwszymi w historii w pełni karbonowymi kołami? Maska z włókna węglowego i przeprojektowane pod kątem opływu powietrza nadwozie? Tu nie było kompromisów - wszystko w technicznych aspektach postawiono na wydajność i jakość jazdy, a wymienione elementy techniczne pozwoliły zaoszczędzić aż 76 kg na masie własnej auta, względem egzemplarza niewyposażonego w te rozwiązania.
Wspomniany wcześniej poziom oczekiwań klientów Range Rovera to jednak również wierność historii. A Range Rover to - mimo niezwykłych osiągnięć inżynierów w kwestii performance’u - przede wszystkim skrajny luksus. Ekskluzywne wnętrze i możliwości jego personalizacji zadowolą każdego, nawet najbardziej wymagającego nabywcę. Nowe fotele Body & Soul to jednak coś zupełnie przełomowego. Technologia sensorycznego dźwięku w samochodzie pozwala wymagającym osobom, które stawiają na legendę Range Rovera czuć muzykę całym ciałem.
Przez pierwszy rok produkcji, dostępny jest bowiem wyłącznie dla klientów zaproszonych przez markę do współpracy. Pojazdy w odsłonie SV Edition One to seria specjalna, dedykowana wyjątkowym osobom wiernym marce. Każdy egzemplarz Range Rovera Sporta SV to jednak niezrównane emocje, synergia siły i temperamentu, co ma wyraz w przełomowym układzie zawieszenia, potencjale jednostki napędowej oraz wyrafinowanym designie. Champion nowoczesnego luksusu i osiągów lokowany jest na szczycie odświeżonej gamy Range Rovera Sport, przenosząc sportowe możliwości, niesamowite dynamiczne zdolności i taktowną prezencją na wyższy poziom.
Filozofia Range Rovera Sporta to nie tylko brutalna moc w połączeniu z komfortem. To także uzupełnienie charakteru właściciela, ekspresja jego stylu i możliwości. 290 km/h i 750 Nm momentu obrotowego to coś dziś niespotykanego. Oprócz wydajności, postawiono jednak także na dbałość o planetę, bowiem samochód emituje o 15% mniej CO2 niż jego poprzednik - Range Rover Sport SVR.
Wersja SV EDITION ONE dostępna jest wyłącznie na zaproszenia. Reprezentuje ona najlepsze kombinacje funkcji, szeroką gamę kolorów i ekskluzywnych wykończeń. Każdy Range Rover Sport SV EDITION ONE jest wzbogacony wyjątkowym brandingiem na przednim spojlerze, konsoli środkowej, nakładkach progowych i oświetleniem wejścia. Klienci, którym nie udało się dostać do grona szczęśliwców tej wyjątkowej serii nie powinni jednak być zawiedzeni. Regularna wersja, która dostępna w sprzedaży będzie już za chwilę, nie różni się aspektami technicznymi. Specjalnie opracowane elementy podwozia, w tym nowa tylna rama pomocnicza i wahacze zawieszenia o zmienionej geometrii, elektronicznie wspomagana przekładnia zmiany biegów, z najszybszymi przełożeniami w gamie Range Rovera, tylne opony o szerokości 305 mm, zwiększona sztywność tylnego przechyłu, natychmiastowa reakcja układu kierowniczego… wymieniać można by długo. Liderzy oczekują od życia zjawiskowości, prędkości działania, komfortu współpracy i pełni zaufania. To również cechy, którymi charakteryzuje się nowy Range Rover Sport SV.
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
W wyniku ostatnich głośnych incydentów, w ofercie jednej z firm pojawił się specjalny pakiet do F40.
Czy BMW M3 Touring może być lepsze? Z modyfikacjami wersji CS jest to całkiem prawdopodobne.
Pierwszy model sportowej submarki Genesis Magma będzie miał około 600 KM i pojawi się w 2025 r.
Następca serii 718 coraz bliżej debiutu. Na drogach pojawiły się prototypy elektrycznego Porsche.
Nowa stylizacja zewnętrzna i poprawa jakości - to główne cele dużego liftingu Tesli Model Y.
Poprzednie GT350 było produktem licencyjnym. Nowy model to prawdziwe Shelby i ma V8 o mocy 821 KM.
Piąta generacja Quattroporte wniosła włoską limuzynę na poziom pozwalający rywalizować z najlepszymi.
Niedoceniany w swoim czasie, dziś Lexus LFA urósł do rangi ikony współczesnej motoryzacji.
BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. Zauważono pierwsze muły testowe tego auta.
W oponie Primacy 5 Michelin dąży do zwiększenia żywotności i zmniejszenia wpływu na środowisko.
Na 2025 rok producent symulatora jazdy Assetto Corsa zapowiada nową wersję popularnej serii.
W mediach rządzą najdroższe warianty 911, tymczasem zwykła Carrera także ma mnóstwo do zaoferowania.