Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Niespodziewanie na oficjalnym Instagramie studio Italdesign pojawiła się ciekawa zapowiedź. Firma wprost wskazuje Hondę NSX jako bezpośrednią inspirację swojego nowego projektu. Pierwszy, ogólny teaser, dostaliśmy miesiąc temu, a teraz włoskie studio wypuściło kolejny, tym razem pokazujący chociaż jeden detal samochodu.
Na krótkim filmie z półmroku wyłania się LED-owy pasek w kształcie, który z łatwością można skojarzyć z NSX-em. Ponadto widać zarys nisko poprowadzonego dachu z garbem pośrodku - może chodzić o efektowny chwyt powietrza do centralnie umieszczonego silnika. Co prawda żaden NSX, pierwszej czy drugiej generacji, nie miał wlotu na dachu, ale różne wariacje na temat tego elementu auta pojawiały się w konceptach Italdesign w ostatnich latach. Na więcej szczegółów musimy poczekać, ale nie wiadomo jak długo.
Wyświetl ten post na Instagramie
Italdesign założony przez Giorgetto Giugiaro to wręcz legendarna marka w branży Automotive. Działające od 1968 roku przedsiębiorstwo ma w dorobku design takich samochodów jak pierwszy Volkswagen Golf, BMW M1, DeLorean, Lotus Esprit czy Alfa Romeo 159. W ostatnich latach studio oprócz zleceń typowo samochodowych zajmuje się ogólnie pojętym wzornictwem produktowym, mobilnością i transportem. W pamięć zapadła nam też współpraca z Nissanem - model GTR50 by Italdesign był małą próbką tego, jak mógłby wyglądać standardowy GT-R, gdyby projektowali go Włosi.
Trudno jednak znaleźć jakąś nić połączenia między Italdesign i Hondą. Oryginalny NSX z 1990 roku wywodził się z koncepcji innego włoskiego studio - Pininfariny. Konkretnie chodzi o efektowny koncept HP-X z 1984 roku, choć była to jeszcze odległa wizja. Znacznie więcej NSX zawdzięcza innemu konceptowi - MG EX-E z 1985 roku, na którego realizację koncern Austin Rover nie miał pieniędzy. Przejęła go Honda, która w tamtym czasie prowadziła intensywną kooperację z Anglikami.
Czym mógłby być nowy NSX od Italdesign? Naszym zdaniem są dwie opcje. Może to po prostu jednostkowy koncept stworzony bez konkretnych planów produkcyjnych - ot, designerski hołd dla kultowego modelu. Druga opcja jest znacznie ciekawsza, bo w grę wchodzi małoseryjna produkcja wzorem wspomnianego Nissana GTR50. Wtedy niezbędne byłoby wykorzystanie istniejącej platformy, napędu i technologii, a w portfolio japońskiej marki próżno szukać czegoś, co mogłoby posłużyć za bazę. Jeśli miałaby to być “pożyczona” platforma, w grę wchodzą tylko technologie GM, jednak do tej pory wspólne produkty obu firm ograniczają się do elektrycznego SUV-a Prologue.

W 2024 roku Shinji Aoyama, wiceprezes koncernu, ogłosił że Honda wprowadzi na rynek „pojazd w stylu NSX” z napędem elektrycznym. Właśnie ten typ napędu byłby naturalną progresją względem spalinowej pierwszej, i hybrydowej drugiej generacji supersportowej Hondy. Z drugiej strony niedawno Honda wróciła na rynek z usportowionym coupe Prelude, który nieco zaskakująco posiada napęd hybrydowy. Wprawdzie to mało sportowy układ e:HEV z Civika, ale nadal coś bliższego petrolheadom niż pełne EV.
Pozostaje czekać na rozwój sytuacji i obserwować media społecznościowe Hondy i Italdesign. Wkrótce powinno pojawić się więcej szczegółów na temat przeznaczenia projektu inspirowanego Hondą NSX i jego ewentualnych perspektyw.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Stworzona od podstaw, flagowa Toyota GR GT ma być perłą w koronie oddziału Gazoo Racing.
NSX od JAS Motorsport ma być autem, w którym spotyka się piękno, osiągi i sztuka inżynieryjna.
Bridgestone umacnia pozycję lidera: w 2025 r. zdobywa topowe wyniki w testach opon zimowych, całorocznych i letnich.
Edycja Collezione Giulii i Stelvio nawiązuje do koniczyny obecnej w drogowych Alfach od 1963 roku.
Luksusowa terenówka Mercedesa powróci do korzeni i zyska nowy, lifestyle’owy rodzaj nadwozia.
Bolide to projekt, który jak żaden inny poszerzył wiedzę Bugatti w zakresie osiągów na torze.
Audi udowadnia, że da się jeszcze stworzy mocny i oszczędny silnik diesla o większej pojemności.
W światłach Las Vegas Mercedes-AMG pokazał najnowszy prototyp elektrycznego następcy AMG GT 4-door.
BMW żegna roadstera Z4 limitowaną edycją dla miłośników marki i modelu.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Nowy Mercedes CLA Shooting Brake łączy sportowy styl z praktycznością kombi i wydajnym napędem.
Pustynia w Emiratach i bulwary w Monako - Brabus XL 800 Cabrio świetnie pasuje do obu tych miejsc.