Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Niespodziewanie na oficjalnym Instagramie studio Italdesign pojawiła się ciekawa zapowiedź. Firma wprost wskazuje Hondę NSX jako bezpośrednią inspirację swojego nowego projektu. Pierwszy, ogólny teaser, dostaliśmy miesiąc temu, a teraz włoskie studio wypuściło kolejny, tym razem pokazujący chociaż jeden detal samochodu.
Na krótkim filmie z półmroku wyłania się LED-owy pasek w kształcie, który z łatwością można skojarzyć z NSX-em. Ponadto widać zarys nisko poprowadzonego dachu z garbem pośrodku - może chodzić o efektowny chwyt powietrza do centralnie umieszczonego silnika. Co prawda żaden NSX, pierwszej czy drugiej generacji, nie miał wlotu na dachu, ale różne wariacje na temat tego elementu auta pojawiały się w konceptach Italdesign w ostatnich latach. Na więcej szczegółów musimy poczekać, ale nie wiadomo jak długo.
Wyświetl ten post na Instagramie
Italdesign założony przez Giorgetto Giugiaro to wręcz legendarna marka w branży Automotive. Działające od 1968 roku przedsiębiorstwo ma w dorobku design takich samochodów jak pierwszy Volkswagen Golf, BMW M1, DeLorean, Lotus Esprit czy Alfa Romeo 159. W ostatnich latach studio oprócz zleceń typowo samochodowych zajmuje się ogólnie pojętym wzornictwem produktowym, mobilnością i transportem. W pamięć zapadła nam też współpraca z Nissanem - model GTR50 by Italdesign był małą próbką tego, jak mógłby wyglądać standardowy GT-R, gdyby projektowali go Włosi.
Trudno jednak znaleźć jakąś nić połączenia między Italdesign i Hondą. Oryginalny NSX z 1990 roku wywodził się z koncepcji innego włoskiego studio - Pininfariny. Konkretnie chodzi o efektowny koncept HP-X z 1984 roku, choć była to jeszcze odległa wizja. Znacznie więcej NSX zawdzięcza innemu konceptowi - MG EX-E z 1985 roku, na którego realizację koncern Austin Rover nie miał pieniędzy. Przejęła go Honda, która w tamtym czasie prowadziła intensywną kooperację z Anglikami.
Czym mógłby być nowy NSX od Italdesign? Naszym zdaniem są dwie opcje. Może to po prostu jednostkowy koncept stworzony bez konkretnych planów produkcyjnych - ot, designerski hołd dla kultowego modelu. Druga opcja jest znacznie ciekawsza, bo w grę wchodzi małoseryjna produkcja wzorem wspomnianego Nissana GTR50. Wtedy niezbędne byłoby wykorzystanie istniejącej platformy, napędu i technologii, a w portfolio japońskiej marki próżno szukać czegoś, co mogłoby posłużyć za bazę. Jeśli miałaby to być “pożyczona” platforma, w grę wchodzą tylko technologie GM, jednak do tej pory wspólne produkty obu firm ograniczają się do elektrycznego SUV-a Prologue.

W 2024 roku Shinji Aoyama, wiceprezes koncernu, ogłosił że Honda wprowadzi na rynek „pojazd w stylu NSX” z napędem elektrycznym. Właśnie ten typ napędu byłby naturalną progresją względem spalinowej pierwszej, i hybrydowej drugiej generacji supersportowej Hondy. Z drugiej strony niedawno Honda wróciła na rynek z usportowionym coupe Prelude, który nieco zaskakująco posiada napęd hybrydowy. Wprawdzie to mało sportowy układ e:HEV z Civika, ale nadal coś bliższego petrolheadom niż pełne EV.
Pozostaje czekać na rozwój sytuacji i obserwować media społecznościowe Hondy i Italdesign. Wkrótce powinno pojawić się więcej szczegółów na temat przeznaczenia projektu inspirowanego Hondą NSX i jego ewentualnych perspektyw.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.
Limitowana wersja 911 GT3 Ocelot łączy sportową duszę Porsche z kulturą Ameryki Łacińskiej.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.
Po rundzie w Bahrajnie znamy ostateczne rozstrzygnięcia tego sezonu WEC. Ferrari może świętować.
Paweł Sudoł – operator dronów i filmowiec, który pokazuje świat z nieba. Twórca zdjęć dla TVN, Discovery i National Geographic.
Fotograf, który łączy sztukę z precyzją. Tomek Mąkolski tworzy wizualne iluzje, redefiniując granice między światem rzeczywistym a kreacją.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Na 14 listopada wyznaczono datę premiery lekkiego tylnonapędowego Bentleya serii Supersports.