Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Niespodziewanie na oficjalnym Instagramie studio Italdesign pojawiła się ciekawa zapowiedź. Firma wprost wskazuje Hondę NSX jako bezpośrednią inspirację swojego nowego projektu. Pierwszy, ogólny teaser, dostaliśmy miesiąc temu, a teraz włoskie studio wypuściło kolejny, tym razem pokazujący chociaż jeden detal samochodu.
Na krótkim filmie z półmroku wyłania się LED-owy pasek w kształcie, który z łatwością można skojarzyć z NSX-em. Ponadto widać zarys nisko poprowadzonego dachu z garbem pośrodku - może chodzić o efektowny chwyt powietrza do centralnie umieszczonego silnika. Co prawda żaden NSX, pierwszej czy drugiej generacji, nie miał wlotu na dachu, ale różne wariacje na temat tego elementu auta pojawiały się w konceptach Italdesign w ostatnich latach. Na więcej szczegółów musimy poczekać, ale nie wiadomo jak długo.
Wyświetl ten post na Instagramie
Italdesign założony przez Giorgetto Giugiaro to wręcz legendarna marka w branży Automotive. Działające od 1968 roku przedsiębiorstwo ma w dorobku design takich samochodów jak pierwszy Volkswagen Golf, BMW M1, DeLorean, Lotus Esprit czy Alfa Romeo 159. W ostatnich latach studio oprócz zleceń typowo samochodowych zajmuje się ogólnie pojętym wzornictwem produktowym, mobilnością i transportem. W pamięć zapadła nam też współpraca z Nissanem - model GTR50 by Italdesign był małą próbką tego, jak mógłby wyglądać standardowy GT-R, gdyby projektowali go Włosi.
Trudno jednak znaleźć jakąś nić połączenia między Italdesign i Hondą. Oryginalny NSX z 1990 roku wywodził się z koncepcji innego włoskiego studio - Pininfariny. Konkretnie chodzi o efektowny koncept HP-X z 1984 roku, choć była to jeszcze odległa wizja. Znacznie więcej NSX zawdzięcza innemu konceptowi - MG EX-E z 1985 roku, na którego realizację koncern Austin Rover nie miał pieniędzy. Przejęła go Honda, która w tamtym czasie prowadziła intensywną kooperację z Anglikami.
Czym mógłby być nowy NSX od Italdesign? Naszym zdaniem są dwie opcje. Może to po prostu jednostkowy koncept stworzony bez konkretnych planów produkcyjnych - ot, designerski hołd dla kultowego modelu. Druga opcja jest znacznie ciekawsza, bo w grę wchodzi małoseryjna produkcja wzorem wspomnianego Nissana GTR50. Wtedy niezbędne byłoby wykorzystanie istniejącej platformy, napędu i technologii, a w portfolio japońskiej marki próżno szukać czegoś, co mogłoby posłużyć za bazę. Jeśli miałaby to być “pożyczona” platforma, w grę wchodzą tylko technologie GM, jednak do tej pory wspólne produkty obu firm ograniczają się do elektrycznego SUV-a Prologue.
W 2024 roku Shinji Aoyama, wiceprezes koncernu, ogłosił że Honda wprowadzi na rynek „pojazd w stylu NSX” z napędem elektrycznym. Właśnie ten typ napędu byłby naturalną progresją względem spalinowej pierwszej, i hybrydowej drugiej generacji supersportowej Hondy. Z drugiej strony niedawno Honda wróciła na rynek z usportowionym coupe Prelude, który nieco zaskakująco posiada napęd hybrydowy. Wprawdzie to mało sportowy układ e:HEV z Civika, ale nadal coś bliższego petrolheadom niż pełne EV.
Pozostaje czekać na rozwój sytuacji i obserwować media społecznościowe Hondy i Italdesign. Wkrótce powinno pojawić się więcej szczegółów na temat przeznaczenia projektu inspirowanego Hondą NSX i jego ewentualnych perspektyw.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.
Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Ferrari przedstawiło szczegóły nowej autorskiej platformy dedykowanej do samochodów elektrycznych.
Niemiecki Capricorn debiutuje na rynku hipersamochodów z 900-konnym 01 stworzonym wspólnie z Zagato.
Na szczyt oferty Aston Martina DB12 wskakuje nowy model S oferujący 700 KM i garść stylowych detali.
35 lat temu rynkiem supersamochodów wstrząsnęła Honda NSX. Po latach ponownie odkrywamy jej uroki.
W nowym elektrycznym Porsche Cayenne większą powierzchnię wnętrza pokrywają ekrany niż skóra.
Niezależnie czy to prototyp Toyoty czy Lexusa LFR, Japończycy nie zwalnia tempa rozwoju tego modelu.
Niemiecka inżynieria z włoskim designem i drzwiami “gullwing” - taki ma być hipersamochód od Zagato.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.