Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Nowa Honda Prelude już porusza się po drogach

Zaprezentowana jako koncept w 2023 roku Honda Prelude weszła w fazę testów drogowych.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

18 października 2024
2025 Honda Prelude spyshot
13

W zeszłym roku na salonie w Tokio Honda pokazała Prelude Concept. Natychmiast pojawiły się plotki, że japoński gigant chce powrócić do dwudrzwiowych coupe klasy średniej tworząc wersję produkcyjną tego auta. Plany te nabrały realnego kształtu gdy sam producent potwierdził, że auto trafi na rynek, a teraz na drogach pojawiają się pierwsze prototypy.

Wygląd napotkanych samochodów potwierdza, że design nie jest wcale daleki od znanego już konceptu, bo pod kamuflażem skrywa się niemal identyczne nadwozie. Delikatna aerodynamika, wloty powietrza, a nawet klamki drzwi są takie same jak w modelu pokazowym, podobnie reflektory i grill. Jedyne zmiany jakie da się zauważyć to mniejszy rozmiar kół, podniesiony prześwit i nieco inny spoiler.

Dawcą podzespołów dla nowej Hondy Prelude prawdopodobnie zostanie hybrydowy Civic.

W ramach budowania napięcia przed debiutem nowej Prelude w przyszłym roku, Hondazabrała koncept na tegoroczny Goodwood Festival of Speed. Auto nie ma tradycyjnych proporcji z długim przodem i krótkim tyłem jak np. Toyota Supra, przez co od razu nasuwa się sugestia, że Prelude będzie mieć napęd na przednią oś. Mechanikę i silniki prawdopodobnie będzie dzielił z Civikiem.

Jak dowodzi najnowszy Type R FL5, platforma Hondy Civic po odpowiednim dostrojeniu może zapewnić bardzo wysoką jakość prowadzenia, co Honda będzie próbowała wykorzystać w nowej Prelude. Zdaniem głównego inżyniera Tomoyuki Yamagami, nowy model zachowa swoje sportowe DNA, a jego zelektryfikowany napęd połączy zalety środowiskowe i wydajność z doskonałymi wrażeniami za kierownicą.

Reklama
Honda Prelude spyshot tył
13

Jeśli nowa Prelude rzeczywiście bazuje na Civiku, pod maską prawdopodobnie znajdzie się układ e:HEV z dwulitrowym silnikiem benzynowym wspartym dwoma motorami elektrycznymi. Podczas jazdy z niskimi prędkościami silnik spalinowy pracuje jako generator energii, ale przy prędkościach autostradowych zaczyna napędzać koła za pomocą bezpośredniego przełożenia. W sumie system ma 184 KM i 315 Nm, co pozwala kompaktowej Hondzie na przyspieszenie do 100 km/h w 7,9 s. Potencjalnie Prelude pewnie byłaby lżejsza i mocniejsza, przez to szybsza w sprincie.

Jak sama nazwa wskazuje, Prelude wyznacza początek nowej ery sportowych samochodów Hondy, z planowanymi kolejnymi zelektryfikowanymi modelami, które potwierdzą "zaangażowanie Hondy w sportowe osiągi". Mówi się, że model produkcyjny trafi do sprzedaży w 2025 roku.

Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
Limitowana edycja - Diavel for Bentley
Diavel for Bentley
Ducati i Bentley - duet egzotyczny

Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.

6 listopada 2024
Redaktor Michał Sztorc przedstawia nowe wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
Co przedstawiamy w czternastym wydaniu EVO Magazine?

To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?

23 października 2024
Mustang GT na oponach ADVAN Neova AD09
Prezentacja Partnera
Zamki, dworki, legendy, winnice w towarzystwie cudownych dróg

Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.

22 października 2024
TWR Supercat Jaguar XJS restomod
TWR
TWR Supercat - dziki kot z doładowanym V12 i manualną skrzynią

Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.

20 listopada 2024
Jaguar GT EV zapowiedź
Jaguar / GT EV
Elektryczna limuzyna GT Jaguara dostanie zupełnie nowe logo

Jaguar wchodzi w okres zmian, a ich nowa limuzyna EV dostanie nowy napęd, design i logo.

20 listopada 2024
Donkervoort F22 Final Five
Donkervoort / F22
Donkervoort F22 Final Five - pożegnanie z “pięciocylindrówką” Audi

Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.

18 listopada 2024
2026 BMW 3 Neue Klasse spyshot news
BMW / seria 3
BMW testuje nową, spalinową serię 3

Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.

18 listopada 2024
2025 Ferrari Roma następca
Ferrari / Roma
Ferrari Roma drugiej generacji weszła w fazę testów drogowych

Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.

16 listopada 2024
Bugatti Mistral World Record Editon
Bugatti / Mistral
Bugatti Mistral oficjalnie najszybszym roadsterem świata. 453 km/h!

Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.

14 listopada 2024
Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
2025 Porsche Taycan GTS
Porsche / Taycan
Nowe Porsche Taycan GTS może rywalizować z BMW M5

Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.

12 listopada 2024
Caterham Seven CSR Twenty premiera
Caterham / Seven
Caterham Seven CSR Twenty - Caterham klasy premium

CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.

12 listopada 2024
Alpine A290 pierwsza jazda
Alpine / A290
Alpine A290 GTS - czy elektryczny kuzyn Renault 5 jest naprawdę hot?

Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?

11 listopada 2024
Mazda Iconic SP koncept główne
Mazda
Mazda Iconic SP ma zielone światło do produkcji. Czy to nowe RX-7?

Koncept Mazda Iconic SP z silnikiem Wankla przeobrazi się w niewielki sportowy samochód produkcyjny.

9 listopada 2024
Bentley EV teaser
Bentley
Bentley odkłada pełną elektryfikację, ale pierwsze EV zobaczymy w 2026

Pierwszy elektryczny Bentley pojawi się w 2026 roku, ale marka zamierza pozostać przy ICE do 2035.

9 listopada 2024