Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Prelude Concept ma być powrotem Hondy do produkcji niewielkich samochodów sportowych.
W zeszłym roku na salonie w Tokio Honda pokazała Prelude Concept. Natychmiast pojawiły się plotki, że japoński gigant chce powrócić do dwudrzwiowych coupe klasy średniej tworząc wersję produkcyjną tego auta. Teraz plany te wydają się znacznie bardziej realne, bo sam producent potwierdził, że auto trafi na rynek i będzie konkurować m.in. z BMW serii 4.
W ramach budowania napięcia przed debiutem nowej Prelude w przyszłym roku, Honda chce pokazać wersję koncepcyjną podczas Goodwood Festival of Speed w tym tygodniu. Finalny design wciąż jest tajemnicą, ale koncept nie ma na sobie niczego, co nie mogłoby później trafić do produkcji seryjnej. Auto nie ma tradycyjnych proporcji z długim przodem i krótkim tyłem jak np. Toyota Supra, przez co od razu nasuwa się sugestia, że Prelude będzie mieć napęd na przednią oś. Mechanikę i silniki prawdopodobnie będzie dzielił z Civikiem.
Jak dowodzi najnowszy Type R FL5, platforma Hondy Civic po odpowiednim dostrojeniu może zapewnić bardzo wysoką jakość prowadzenia, co Honda będzie próbowała wykorzystać w nowej Prelude. Zdaniem głównego inżyniera Tomoyuki Yamagami, nowy model zachowa swoje sportowe DNA, a jego zelektryfikowany napęd połączy zalety środowiskowe i wydajność z doskonałymi wrażeniami za kierownicą.
Jeśli nowa Prelude rzeczywiście bazuje na Civiku, pod maską prawdopodobnie znajdzie się układ e:HEV z dwulitrowym silnikiem benzynowym wspartym dwoma motorami elektrycznymi. Podczas jazdy z niskimi prędkościami silnik spalinowy pracuje jako generator energii, ale przy prędkościach autostradowych zaczyna napędzać koła za pomocą bezpośredniego przełożenia. W sumie system ma 184 KM i 315 Nm, co pozwala kompaktowej Hondzie na przyspieszenie do 100 km/h w 7,9 s. Potencjalnie Prelude pewnie byłaby lżejsza i mocniejsza, przez to szybsza w sprincie.
Jak sama nazwa wskazuje, Prelude wyznacza początek nowej ery sportowych samochodów Hondy, z planowanymi kolejnymi zelektryfikowanymi modelami, które potwierdzą "zaangażowanie Hondy w sportowe osiągi". Mówi się, że model produkcyjny trafi do sprzedaży w 2025 roku.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Ducati Multistrada Pikes Peak V4 ocieka sportem, dzięki wprowadzonym innowacjom i nowemu zawieszeniu Öhlins.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Włoski hot hatch na bazie Fiata 500 miał długie i owocne życie, ale nadszedł czas pożegnania.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Nowoczesne coupe Caterhama z elektryczną technologią Yamahy zakończy proces rozwojowy w 2025 r.
Mulliner to wersja specjalna dla klientów, którym zwykły Continental GT wydaje się zbyt pospolity.
RS5 następnej generacji zastąpi jednocześnie modele RS4 Avant i RS5 Sportback.
McLaren zapowiada premierę nowego hipersamochodu W1 - duchowego następcy F1 i P1.
Nasilają się plotki o powrocie na rynek Nissana Silvia opartego o elektryczną architekturę Alpine.
Toyota testuje Corollę GR na Nürburgringu, co wywołało lawinę spekulacji o przyszłości tego modelu.
Firma CNC Motorsport podjęła się stworzenia nowych Fordów Sierra RS500 Cosworth wyścigowej grupy A.
Szybki coupe-crossover A390 będzie drugim modelem w elektrycznym portfolio marki Alpine.
Technologia sześciosuwowa Porsche to szansa na zwiększenie mocy silnika przy zmniejszeniu emisji.
Ducati Multistrada Pikes Peak V4 ocieka sportem, dzięki wprowadzonym innowacjom i nowemu zawieszeniu Öhlins.
Na potrzeby serii Australian Supercars Toyota zamontuje w Suprze jednostkę 5.0 V8 2UR-GSE Lexusa.