Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Między Macana 4S i Turbo Porsche wprowadza nowy wariant GTS o typowo sportowym charakterze.
Porsche zaprezentowało nową wersję swojego popularnego SUV-a - Macan GTS, która idzie śladem znanego już od lat Taycana GTS. Dzięki mocy dochodzącej do 571 KM i specjalnie skalibrowanemu zawieszeniu na poduszkach pneumatycznych, nowy wariant wyróżnia się wyjątkową dynamiką jazdy. Charakterystyczne dla linii GTS liczne ciemne akcenty stylistyczne podkreślają jego sportowy wygląd zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz.
Macan GTS może pochwalić się imponującymi osiągami. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje mu zaledwie 3,8 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Model ten korzysta z zaawansowanego napędu na wszystkie koła oraz elektronicznie sterowanej blokady mechanizmu różnicowego, co zapewnia doskonałą trakcję i stabilność nawet przy bardzo dynamicznej jeździe.
Przy tylnej osi Macana GTS pracuje najmocniejszy silnik elektryczny w całej gamie modelowej, a wraz z przednim motorem auto ma napęd AWD o łącznej mocy 516 KM. Z funkcją Launch Control moc chwilowo wzrasta do 571 KM i 955 Nm momentu obrotowego. Bateria o pojemności 100 kWh pozwala na przejechanie do 586 kilometrów (WLTP), a szybkie ładowanie od 10 do 80 procent zajmuje zaledwie 21 minut.
Model wyposażono w znany z Taycana pakiet Sport Chrono z trybem torowym, który optymalizuje chłodzenie baterii i minimalizuje utratę mocy podczas intensywnej eksploatacji. Sportowe zawieszenie pneumatyczne Porsche Active Suspension Management oraz obniżony prześwit zapewniają wyjątkową precyzję prowadzenia. Opcjonalnie dostępny jest układ skrętnej tylnej osi, dodatkowo poprawiający zwinność auta.

Nowy Macan GTS zyskał również unikalny wygląd dzięki czarnym detalom, przyciemnianym reflektorom Matrix LED oraz specjalnym progom bocznym. Standardowo montowane są 21-calowe felgi Macan Design, a dla bardziej wymagających klientów przygotowano 22-calowe felgi RS Spyder Design. W palecie kolorów pojawiły się nowe propozycje, w tym Carmine Red i Lugano Blue, a program Paint to Sample oferuje niemal 60 dodatkowych odcieni.
Wnętrze modelu utrzymane jest w sportowym stylu, z tapicerką Race-Tex i licznymi przeszyciami dopasowanymi kolorystycznie do nadwozia. Cyfrowy kokpit wyróżnia się personalizowanymi motywami oraz funkcjami Sport Chrono, takimi jak pomiar czasów okrążeń czy analiza sektorów. Nowy Macan GTS oferuje także najnowsze rozwiązania w zakresie asystentów jazdy, multimediów i komfortu, w tym cyfrowy klucz Porsche Digital Key oraz oparty o sztuczną inteligencję Vioce Pilot.
Nowe Porsche Macan GTS jest już dostępne do zamówienia w Polsce. Cennik zaczyna się od 480 000 zł i jest to kwota o 49 000 zł niższa niż w przypadku Macana Turbo, który pozostaje flagowym modelem w gamie. Najbardziej ciekawe opcje z zakresu technologii to na przykład pakiet Sport Chrono za 4361 zł czy skrętna tylna oś za 8051 zł. Jak zwykle furtką do indywidualnych wykończeń są opcje z palety Exclusive Manufaktur.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.
Limitowana wersja 911 GT3 Ocelot łączy sportową duszę Porsche z kulturą Ameryki Łacińskiej.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.
Po rundzie w Bahrajnie znamy ostateczne rozstrzygnięcia tego sezonu WEC. Ferrari może świętować.
Paweł Sudoł – operator dronów i filmowiec, który pokazuje świat z nieba. Twórca zdjęć dla TVN, Discovery i National Geographic.
Fotograf, który łączy sztukę z precyzją. Tomek Mąkolski tworzy wizualne iluzje, redefiniując granice między światem rzeczywistym a kreacją.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Na 14 listopada wyznaczono datę premiery lekkiego tylnonapędowego Bentleya serii Supersports.