Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Na ostatni rok produkcji spalinowego A110 marka Alpine przygotowała gruntowne zmiany w ofercie.
Kolejne wersje Alpine A110 pojawiały się regularnie, ale tym razem saga dobiega końca. Zaprezentowane właśnie A110 R 70 i A110 GTS, wraz z wcześniejszym A110 R Ultime, są jasnym sygnałem, że historia francuskiego rywala Porsche Cayman wkrótce dobiegnie końca. Dwie wspomniane odmiany są częścią przemeblowanej na 2025 rok gamy modelowej marki.
W tym roku Alpine obchodzi swoje 70-lecie, a nowe wersje GTS i R 70 mają jednocześnie uświetnić ten jubileusz, jak i efektownie zakończyć erę napędów spalinowych francuskiej marki. Benzynowe A110, lekkie coupe które uwielbiamy, w przyszłym roku zostanie zastąpione całkowicie elektrycznym następcą.
Według Alpine wersja GTS łączy sportowe cechy wersji S i komfort odmiany GT. Połączono w niej zawieszenie dawnej A110 S z silnikiem o mocy 300 KM. Jak dużo z GT zostało w tym mariażu, okaże się wkrótce. Nowością dla GTS jest aerokit wzorowany na tym z modelu A110 R. W pakiecie klient otrzymuje m.in. tylne skrzydło, dokładki progów i przedni splitter.
Wśród opcji znajdziesz też 18-calowe koła “GT Race” z oponami Michelin Pilot Sport Cup 2, dzięki którym GTS stanie się całkiem poważną maszyną do jazdy po torze. Kolor egzemplarza pokazowego inspirowany jest historią marki i nosi nazwę Peacock Blue. Poza nim model GTS może być polakierowany na inny historyczny kolor Orange Acropolis, albo na jeden z trzech lakierów matowych: Orange Solaire, Bleu Eclipes lub Gris Acier.
Jeszcze bardziej sportowo prezentuje się model A110 R 70, który jest znanym wcześniej modelem R z okolicznościowym wystrojem. Nikt nie przegapi wielkich logotypów z liczbą 70 na błotnikach, progach i zagłówkach. Powstanie 770 egzemplarzy tej wersji.
Chcecie więcej? Cóż, Alpine przygotowało jeszcze A110 R 70 Tricolour Edition, czyli edycję specjalną w edycji specjalnej, która ma upamiętnić model A106 z 1955 roku, od którego wszystko się zaczęło. Te auta będą lakierowane na odcienie Bleu Caddy, Glacier Blanc lub Rouge Sismique jak w oryginalnym A106, a na karbonowych tylnych panelach zasłaniających szybę pojawią się olbrzymie, jubileuszowe grafiki. W każdym z tych kolorów powstanie 70 egzemplarzy A110 R 70.
W 2025 roku nadal będzie można też zamawiać standardowe A110. Bez dodatków, bez nadmiaru karbonu, z silnikiem o mocy “tylko” 252 KM. Mamy silne podejrzenie, że to właśnie będzie najlepsze nowe A110, podobnie jak w 2017 roku gdy zaczęły pojawiać się pierwsze wersje specjalne tego modelu. Nie tylko cena ma tu znaczenie (od 293 tys. zł), ale skoro mowa o cenach, samochód ten można już konfigurować i zamawiać.
Philippe Krief, dyrektor generalny Alpine, powiedział: „Alpine kończy 70 lat! 70 lat pasji, doskonałości i innowacji, na których zamierzamy bazować przez kolejne 70 lat. Będziemy świętować tę rocznicę przez cały rok ze wszystkimi naszymi klientami, klubami i fanami”.
Z tej okazji nasz kultowy model A110 jest dostępny w wyjątkowej limitowanej edycji A110 R 70. Jest to część nowej gamy A110, która będzie dostępna przez następne 12 miesięcy, zanim przekaże pałeczkę przyszłemu elektrycznemu A110”.
Mamy potwierdzenie. To naprawdę koniec A110, które znamy i kochamy; samochodu sportowego, który odważył się pójść swoją drogą, zmniejszając kilogramy zamiast dodawać mocy. Elektryczne A110 ma wysoko postawioną poprzeczkę...
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Sprawdź, jak w jeden dzień odwiedzić ikony Europy, nie wyjeżdżając z kraju! Niezwykła podróż po Pałukach.
To nie tylko ewolucja flagowego modelu, ale też odpowiedź na dynamiczne zmiany w świecie motoryzacji
Tak mógłby wyglądać Defender Octa gdyby powstał 25 lat temu - oto najnowszy “klasyk” od Land Rovera.
Z mocą ponad 850 KM nowe Ferrari 296 VS będzie jedną z najgorętszych premier 2025 roku.
Brabus opracował własną wersję flagowej klasy E od AMG, ale pod maską nadal spoczywa R6, nie V8.
Nowe 911 od Porsche Heritage, na swoje szczęście lub nieszczęście, inspirowane jest latami 70. i 80.
Ferrari zaprezentuje swoje pierwsze EV jeszcze w tym roku, a jego nazwa to po prostu Elettrica.
Nowe elektryczne Renault 5 Turbo 3E kosztuje tyle co używane supersamochody Ferrari czy McLarena.
Odświeżony model zastępuje kilka pozycji w ofercie Audi. Czy będzie to sukces?
Nowe Porsche 911 GT3 992.2 ustanowiło rekord okrążenia Nürburgringu wśród aut ze skrzynią ręczną.
W drodze do przebicia bariery 500 km/h teksański Hennessey prezentuje kolejne wcielenie Venoma F5.
W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.