Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Najszybsze Alpine A110 poprawiło się o 20 s względem wersji R. Może stąd cena 265 tys. euro…
Ostatnie wcielenie lekkiego coupe Alpine, wersja A110 R Ultime, jest zwieńczeniem dzieła, które od samego początku było jednym z naszych ulubionych samochodów sportowych ostatnich lat. Jest drogie, jest ekstremalne i zdecydowanie jest szybkie - to wiemy. Teraz Alpine chwali się, że model ten przejeżdża Nürburgring Nordschleife w czasie “20 sekund lepszym” niż standardowe A110 R. To by oznaczało, że Ultime ma czas około 7 minut i 15 sekund, co potwierdzają fani, którzy zmierzyli mu czas poniżej 7:20.
Małe Alpine zawsze było mistrzem stosunku mocy do masy i mogło rywalizować ze znacznie mocniejszymi od siebie w kategoriach czystej frajdy z jazdy. Z czasem na Ringu lepszym niż BMW M4 CSL, lepszym niż Porsche 991 Turbo S, a wolniejszym o 5 sekund od AMG GT R i tylko 2 sekundy od Jorga Bergmeistera w Porsche Carrera GT na nowych Michelinach zdaje się tylko potwierdzać tę regułę.
Ultime naprawdę wygląda jak odpowiedź Dieppe na Porsche Cayman GT4 RS. Osiągi tego auta wprost wynikają z wieloletniego rozwoju i wniosków wyciągniętych z programu wyścigowego GT4.
Alpine wprost nie chwali się masą nowego A110 R Ultime, ale należy spodziewać się wyniku poniżej 1100 kg. Udało się utrzymać masę w ryzach, gdyż Ultime jest rozwinięciem wcześniejszego A110 R z jego karbonowymi panelami nadwozia.
Zoptymalizowane pod kątem aerodynamiki nadwozie wersji Ultime wykorzystuje część rozwiązań ze standardowego modelu R. Największa zmiana to dwa nowe kanały w przedniej części auta, ale praca nad poprawkami reszty przyniosła wzrost docisku o 160 kg przy prędkości maksymalnej równej 285 km/h. Układ jezdny zawiera regulowane kolumny Ohlins (R miało zawieszenie ZF) i hamulce z wyczynowymi tarczami i klockami AP Racing w miejsce wcześniej stosowanego zestawu Brembo. Standardowo montowane są kute felgi w rozmiarze 18 cali z przodu i 19 cali z tyłu oraz opony Michelin Pilot Sport Cup 2.
Model ten zadebiutował na ostatnim salonie w Paryżu. W topowej specyfikacji „La Bleue” kosztuje on oszałamiające 330 tys. euro brutto, choć w tej cenie auto pokryte jest dedykowanym, ręcznie nakładanym lakierem w dwukolorowej tonacji łączącej dwie kultowe dla Alpine barwy Vision Blue i Abysse Blue. Ultime w “podstawowej” wersji kosztuje we Francji 265 tys. euro brutto (1,14 mln zł).
Jego szokująca cena wynika z francuskich przepisów obciążających ogromnym podatkiem samochody o dużej mocy, które siłą rzeczy emitują więcej CO2. A110 R Ultime emituje go sporo, bo dostał wreszcie to, czego tak bardzo brakowało - mocniejszy silnik.
Jak przystało na samochód w takiej cenie, A110 R Ultime można dość szeroko spersonalizować. W ofercie jest 27 odcieni lakieru i dodatkowa opcja pomalowania karbonowej przedniej maski. Dodatkowo producent przewidział cztery możliwe kolory alcantary we wnętrzu.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pagani pozbawiło swój klejnot koronny dachu i dodało opcję manualnej skrzyni. Hipersamochód idealny?
Podkręcony silnik Hondy Type R wystarcza, aby nowy Atom 4RR miał więcej mocy niż potężny Atom V8.
Tylko pozornie model ten jest elektryczną wersją udanego HR-V.
Przywiązani do klasycznego furgonu z Niemiec mogą nie znaleźć wspólnego języka z T7. I nie chodzi tu o to, co oferuje.
DBX nie miał dobrych początków, ale zdaje się, że wkracza na odpowiednią ścieżkę.
Debiutuje poliftowe Porsche 911 992 w wersji AWD oraz z nadwoziem Targa.
Nowa nazwa, odświeżony design i wnętrze - Ferrari Amalfi ma być nowym bazowym GT w miejsce Romy.
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.