Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Michelin opracował specjalne opony Pilot Sport Cup 2 dedykowane dla Porsche Carrera GT.
Już drugi raz w swojej 21-letniej historii Porsche Carrera GT otrzymuje dedykowaną aktualizację ogumienia. Efektem kooperacji między Porsche, a Michelin są nowe, stworzone specjalnie z myślą o CGT, opony Pilot Sport Cup 2. Ich specyfikacja ma przyczynić się do poprawy zachowania auta podczas jazdy we wszystkich kluczowych obszarach, jak osiągi, bezpieczeństwo i stabilność.
Nowa opona ma zastąpić wypuszczone w 2013 roku dla Carrery GT opony Pilot Super Sport. Te z kolei były zamiennikiem oryginalnego ogumienia Pilot Sport 2 tego modelu gdy debiutował on w 2003 roku.
Nowa opona na całej swojej szerokości wykorzystuje dwie różne mieszanki zaprojektowane w celu zwiększenia użyteczności Carrery GT w różnych warunkach i temperaturach. Wewnętrzny bark i blok są zoptymalizowane pod kątem bezpieczeństwa i stabilności na mokrej nawierzchni, podczas gdy zewnętrzny bark i blok, na których samochód opiera się przy wyższych prędkościach, są nastawione na wysoką przyczepność na suchej nawierzchni.
Różnicę łatwiej pokazać w liczbach. Porsche Carrera GT na nowym ogumieniu potrzebuje o 12 m mniej miejsca, aby wyhamować z 200 km/h do zera. Przy hamowaniu ze 100 km/h ta różnica wynosi 2,5 m.
W rozwój nowych opon był zaangażowany ambasador Porsche i dwukrotny zwycięzca Le Mans Jörg Bergmeister. W oficjalnym komunikacie powiedział: „Opracowywanie nowych opon dla 20-letniego samochodu jest bardzo nietypowe. Pokazuje to, jak ważna dla Porsche jest Carrera GT i jej klienci.”
„Jestem pod wrażeniem tego, jak inżynierowie poprawili feedback samochodu w jeździe na limicie. Znacznie wyraźniej czuć punkt, w którym opona zaczyna tracić przyczepność”.
„Nowe opony nie tylko sprawiają, że Carrera GT jest szybsza, ale także ułatwiają jazdę z dużą prędkością. To pokazuje, że rozwój opon zawsze daje efekty”.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Nowe Porsche 911 GT3 992.2 ustanowiło rekord okrążenia Nürburgringu wśród aut ze skrzynią ręczną.
W drodze do przebicia bariery 500 km/h teksański Hennessey prezentuje kolejne wcielenie Venoma F5.
W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.
Niedługo poznamy nowe Lamborghini Urus Performante - rywala Astona DBX707 i Ferrari Purosangue.
Unijni urzędnicy wzięli na celownik włókna węglowe, których rozpad jest szkodliwy dla zdrowia.
Od 2027 roku do Ferrari, Porsche i Aston Martina w stawce WEC dołączy nowy gracz - McLaren.
MGA Factory Edition od brytyjskiej firmy Frontline to klasyk o osiągach godnych supersamochodów.
JCR to specjaliści od tuningu Porsche, a ich najnowsza kreacja bazuje na wspaniałym 911 S/T.
Super-GT Aston Martina wkrótce doczeka się wzmocnionej i nastawionej na tor wersji specjalnej.
Gama Bentleya powiększa się o bazowe warianty Continentala GT i Flying Spura z napędem hybrydowym.
Mali producenci będą mogli sprzedawać w UK samochody spalinowe do 2030 roku, a hybrydy do 2035.
Karbonowe dodatki, bodykit i ponad 500 KM to pakiet jaki Abt proponuje do limitowanego Audi RS3 R.