Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Michelin opracował specjalne opony Pilot Sport Cup 2 dedykowane dla Porsche Carrera GT.
Już drugi raz w swojej 21-letniej historii Porsche Carrera GT otrzymuje dedykowaną aktualizację ogumienia. Efektem kooperacji między Porsche, a Michelin są nowe, stworzone specjalnie z myślą o CGT, opony Pilot Sport Cup 2. Ich specyfikacja ma przyczynić się do poprawy zachowania auta podczas jazdy we wszystkich kluczowych obszarach, jak osiągi, bezpieczeństwo i stabilność.
Nowa opona ma zastąpić wypuszczone w 2013 roku dla Carrery GT opony Pilot Super Sport. Te z kolei były zamiennikiem oryginalnego ogumienia Pilot Sport 2 tego modelu gdy debiutował on w 2003 roku.
Nowa opona na całej swojej szerokości wykorzystuje dwie różne mieszanki zaprojektowane w celu zwiększenia użyteczności Carrery GT w różnych warunkach i temperaturach. Wewnętrzny bark i blok są zoptymalizowane pod kątem bezpieczeństwa i stabilności na mokrej nawierzchni, podczas gdy zewnętrzny bark i blok, na których samochód opiera się przy wyższych prędkościach, są nastawione na wysoką przyczepność na suchej nawierzchni.
Różnicę łatwiej pokazać w liczbach. Porsche Carrera GT na nowym ogumieniu potrzebuje o 12 m mniej miejsca, aby wyhamować z 200 km/h do zera. Przy hamowaniu ze 100 km/h ta różnica wynosi 2,5 m.
W rozwój nowych opon był zaangażowany ambasador Porsche i dwukrotny zwycięzca Le Mans Jörg Bergmeister. W oficjalnym komunikacie powiedział: „Opracowywanie nowych opon dla 20-letniego samochodu jest bardzo nietypowe. Pokazuje to, jak ważna dla Porsche jest Carrera GT i jej klienci.”
„Jestem pod wrażeniem tego, jak inżynierowie poprawili feedback samochodu w jeździe na limicie. Znacznie wyraźniej czuć punkt, w którym opona zaczyna tracić przyczepność”.
„Nowe opony nie tylko sprawiają, że Carrera GT jest szybsza, ale także ułatwiają jazdę z dużą prędkością. To pokazuje, że rozwój opon zawsze daje efekty”.
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
W mediach rządzą najdroższe warianty 911, tymczasem zwykła Carrera także ma mnóstwo do zaoferowania.
Na zakończenie długiej i barwnej ery niezależności Alpina wypuszcza topowe B8 GT o mocy 634 KM.
Jakość jazdy na równi z coupe i szybko składany dach - tym ma się wyróżniać nowy Vantage Roadster.
Po wielu latach TAG Heuer powraca jako oficjalny partner cyklu Formuły 1.
Impreza 22B udowadnia swą wartość w cywilu nawet jeśli nie jest prawdziwym modelem homologacyjnym.
Wersja Spirit Racing 12R to roadster Mazdy doprowadzony do skrajności. Spoiler: tylko na Japonię.
Subaru WRX STI w wersji S210 próbuje podtrzymać ducha dawnej Imprezy, ale jest w nim jeden haczyk.
Specjalna wersja DK Edition jeszcze podkręca emocje jakie za kierownicą daje Hyundai Ioniq 5 N.
GR Yaris M z silnikiem pośrodku posłuży Toyocie do testów nowego silnika… a może to coś więcej?
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Jest już dostępne poliftowe Porsche 992.2 Carrera S, czyli model pośredni w dolnej części gamy 911.
Generacja elektrycznych modeli 0 Series Hondy wystartuje w 2026 roku.