Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Michelin opracował specjalne opony Pilot Sport Cup 2 dedykowane dla Porsche Carrera GT.
Już drugi raz w swojej 21-letniej historii Porsche Carrera GT otrzymuje dedykowaną aktualizację ogumienia. Efektem kooperacji między Porsche, a Michelin są nowe, stworzone specjalnie z myślą o CGT, opony Pilot Sport Cup 2. Ich specyfikacja ma przyczynić się do poprawy zachowania auta podczas jazdy we wszystkich kluczowych obszarach, jak osiągi, bezpieczeństwo i stabilność.
Nowa opona ma zastąpić wypuszczone w 2013 roku dla Carrery GT opony Pilot Super Sport. Te z kolei były zamiennikiem oryginalnego ogumienia Pilot Sport 2 tego modelu gdy debiutował on w 2003 roku.
Nowa opona na całej swojej szerokości wykorzystuje dwie różne mieszanki zaprojektowane w celu zwiększenia użyteczności Carrery GT w różnych warunkach i temperaturach. Wewnętrzny bark i blok są zoptymalizowane pod kątem bezpieczeństwa i stabilności na mokrej nawierzchni, podczas gdy zewnętrzny bark i blok, na których samochód opiera się przy wyższych prędkościach, są nastawione na wysoką przyczepność na suchej nawierzchni.
Różnicę łatwiej pokazać w liczbach. Porsche Carrera GT na nowym ogumieniu potrzebuje o 12 m mniej miejsca, aby wyhamować z 200 km/h do zera. Przy hamowaniu ze 100 km/h ta różnica wynosi 2,5 m.

W rozwój nowych opon był zaangażowany ambasador Porsche i dwukrotny zwycięzca Le Mans Jörg Bergmeister. W oficjalnym komunikacie powiedział: „Opracowywanie nowych opon dla 20-letniego samochodu jest bardzo nietypowe. Pokazuje to, jak ważna dla Porsche jest Carrera GT i jej klienci.”
„Jestem pod wrażeniem tego, jak inżynierowie poprawili feedback samochodu w jeździe na limicie. Znacznie wyraźniej czuć punkt, w którym opona zaczyna tracić przyczepność”.
„Nowe opony nie tylko sprawiają, że Carrera GT jest szybsza, ale także ułatwiają jazdę z dużą prędkością. To pokazuje, że rozwój opon zawsze daje efekty”.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.
Poddana fabrycznej renowacji Carrera GT składa hołd zwycięzcom 1970 24h Le Mans w Porsche 917.
Tylko 10 lojalnych klientów Rimaca dostało przywilej nabycia dedykowanej Nevery R Founder’s Edition.
Silniki i skrzynie biegów BMW już od 25 lat stanowią podstawę napędów wszystkich modeli Morgana.
Nowoczesne powłoki ceramiczne, folie PPF i innowacyjne rozwiązania Ceramic Pro chronią lakier, zmieniają wygląd auta i podkreślają jego styl.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Testujemy GAC Hyptec HT – elektrycznego SUV-a z Chin, który stawia na komfort, jakość i dojrzały styl.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.
Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.