Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Najbardziej ekstremalnego drogowego Caymana da się jeszcze poprawić. Manthey Racing ma na to sposób.
Prosiliśmy o Caymana GT4 podkręconego do maksimum i zostaliśmy wysłuchani - Porsche stworzyło wersję RS. Tak hardkorowy jak tylko mógł być, dla niektórych aż za bardzo, jest to produkcyjny samochód drogowy stworzony do jednego celu - upalania na torze, ale z możliwością samodzielnego dojazdu na tenże tor. Teraz Porsche za pomocą swojego oddziału specjalnego Manthey Racing, jeszcze podkręca wrażenia montując do GT4 RS zestaw poprawek zawieszenia i pakietu aerodynamicznego. Tak wyposażone auto jest o 6 sekund szybsze na pojedynczym okrążeniu Nürburgingu niż jego całkowicie standardowy odpowiednik.
Pakiet będzie dostępny jako opcja dealerska w oficjalnych punktach sprzedaży Porsche. Składają się na niego istotne poprawki całego pakietu aero i zmiany w podwoziu, ale dodatkowo można dokupić ulepszony układ hamulcowy.
Zmiany Mantheya obejmują całe auto - od przedniego zderzaka po końcówkę układu wydechowego. Poprawiono drobne rzeczy poczynając od przednich wlotów powietrza w zderzaku oraz samego zderzaka, który wyposażono w lotki po obu stronach. Poprawiono też karbonową podłogę, która ma lepiej przyssać auto do nawierzchni, szczególnie z przodu.
Na tylnej klapie pojawiło się jeszcze większe skrzydło (+85 mm) z czterostopniową regulacją i nowymi zakończeniami mającymi wpływ na przepływ powietrza i docisk tylnej osi. Konkretnie wydajność skrzydła wzrosła z 89 kg do 169 kg w ustawieniu torowym przy prędkości 190 km/h. Dyski aerodynamiczne na tylnych kołach wykonano z plastiku wzmacnianego karbonem (CFRP) - ich zadaniem jest poprawa przepływu powietrza wokół tylnej osi.
Zmiany w podwoziu są równie kompleksowe. Przy wszystkich kołach pojawiły się gwintowane kolumny zawieszenia regulowane w czterech kierunkach zarówno jeśli chodzi o kompresję jak i odbicie. W rezultacie przednie sprężyny są o 20% sztywniejsze. Częścią standardowego zestawu są również przewody hamulcowe w stalowym oplocie, ale dopiero za dopłatą Manthey montuje opracowane przez siebie wyczynowe klocki hamulcowe.
Wszystkie te zmiany pozwoliły poprawić czas okrążenia Porsche Caymana GT4 RS na Nürburgingu o około 6 sekund. Egzemplarz Manthey Racing wyposażony w opony Michelin Cup 2R uzyskał rezultat na poziomie 7:03,121.
Cena pakietu Mantheya dla GT4 RS zostanie podana później, a sam pakiet będzie można kupić od grudnia 2023 roku u oficjalnych dealerów Porsche. Co istotne, jego montaż w aucie nie narusza zasad gwarancji producenta.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Dział projektów specjalnych Ferrari przedstawia SC40 - one-off jawnie inspirowany kultowym F40.
Stylowy SUV Alfy Romeo przeszedł lifting obejmujący wygląd, wyposażenie i technologie pokładowe.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.
Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Ferrari przedstawiło szczegóły nowej autorskiej platformy dedykowanej do samochodów elektrycznych.
Niemiecki Capricorn debiutuje na rynku hipersamochodów z 900-konnym 01 stworzonym wspólnie z Zagato.
Na szczyt oferty Aston Martina DB12 wskakuje nowy model S oferujący 700 KM i garść stylowych detali.
35 lat temu rynkiem supersamochodów wstrząsnęła Honda NSX. Po latach ponownie odkrywamy jej uroki.
W nowym elektrycznym Porsche Cayenne większą powierzchnię wnętrza pokrywają ekrany niż skóra.