Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Najbardziej ekstremalnego drogowego Caymana da się jeszcze poprawić. Manthey Racing ma na to sposób.
Prosiliśmy o Caymana GT4 podkręconego do maksimum i zostaliśmy wysłuchani - Porsche stworzyło wersję RS. Tak hardkorowy jak tylko mógł być, dla niektórych aż za bardzo, jest to produkcyjny samochód drogowy stworzony do jednego celu - upalania na torze, ale z możliwością samodzielnego dojazdu na tenże tor. Teraz Porsche za pomocą swojego oddziału specjalnego Manthey Racing, jeszcze podkręca wrażenia montując do GT4 RS zestaw poprawek zawieszenia i pakietu aerodynamicznego. Tak wyposażone auto jest o 6 sekund szybsze na pojedynczym okrążeniu Nürburgingu niż jego całkowicie standardowy odpowiednik.
Pakiet będzie dostępny jako opcja dealerska w oficjalnych punktach sprzedaży Porsche. Składają się na niego istotne poprawki całego pakietu aero i zmiany w podwoziu, ale dodatkowo można dokupić ulepszony układ hamulcowy.
Zmiany Mantheya obejmują całe auto - od przedniego zderzaka po końcówkę układu wydechowego. Poprawiono drobne rzeczy poczynając od przednich wlotów powietrza w zderzaku oraz samego zderzaka, który wyposażono w lotki po obu stronach. Poprawiono też karbonową podłogę, która ma lepiej przyssać auto do nawierzchni, szczególnie z przodu.
Na tylnej klapie pojawiło się jeszcze większe skrzydło (+85 mm) z czterostopniową regulacją i nowymi zakończeniami mającymi wpływ na przepływ powietrza i docisk tylnej osi. Konkretnie wydajność skrzydła wzrosła z 89 kg do 169 kg w ustawieniu torowym przy prędkości 190 km/h. Dyski aerodynamiczne na tylnych kołach wykonano z plastiku wzmacnianego karbonem (CFRP) - ich zadaniem jest poprawa przepływu powietrza wokół tylnej osi.
Zmiany w podwoziu są równie kompleksowe. Przy wszystkich kołach pojawiły się gwintowane kolumny zawieszenia regulowane w czterech kierunkach zarówno jeśli chodzi o kompresję jak i odbicie. W rezultacie przednie sprężyny są o 20% sztywniejsze. Częścią standardowego zestawu są również przewody hamulcowe w stalowym oplocie, ale dopiero za dopłatą Manthey montuje opracowane przez siebie wyczynowe klocki hamulcowe.
Wszystkie te zmiany pozwoliły poprawić czas okrążenia Porsche Caymana GT4 RS na Nürburgingu o około 6 sekund. Egzemplarz Manthey Racing wyposażony w opony Michelin Cup 2R uzyskał rezultat na poziomie 7:03,121.
Cena pakietu Mantheya dla GT4 RS zostanie podana później, a sam pakiet będzie można kupić od grudnia 2023 roku u oficjalnych dealerów Porsche. Co istotne, jego montaż w aucie nie narusza zasad gwarancji producenta.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Ducati Multistrada Pikes Peak V4 ocieka sportem, dzięki wprowadzonym innowacjom i nowemu zawieszeniu Öhlins.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Włoski hot hatch na bazie Fiata 500 miał długie i owocne życie, ale nadszedł czas pożegnania.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Nowoczesne coupe Caterhama z elektryczną technologią Yamahy zakończy proces rozwojowy w 2025 r.
Mulliner to wersja specjalna dla klientów, którym zwykły Continental GT wydaje się zbyt pospolity.
RS5 następnej generacji zastąpi jednocześnie modele RS4 Avant i RS5 Sportback.
McLaren zapowiada premierę nowego hipersamochodu W1 - duchowego następcy F1 i P1.
Nasilają się plotki o powrocie na rynek Nissana Silvia opartego o elektryczną architekturę Alpine.
Toyota testuje Corollę GR na Nürburgringu, co wywołało lawinę spekulacji o przyszłości tego modelu.
Firma CNC Motorsport podjęła się stworzenia nowych Fordów Sierra RS500 Cosworth wyścigowej grupy A.
Szybki coupe-crossover A390 będzie drugim modelem w elektrycznym portfolio marki Alpine.
Technologia sześciosuwowa Porsche to szansa na zwiększenie mocy silnika przy zmniejszeniu emisji.
Ducati Multistrada Pikes Peak V4 ocieka sportem, dzięki wprowadzonym innowacjom i nowemu zawieszeniu Öhlins.
Na potrzeby serii Australian Supercars Toyota zamontuje w Suprze jednostkę 5.0 V8 2UR-GSE Lexusa.