Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Mariusz Miękoś w załodze z Andrzejem Lewandowskim i Adrianem Lewandowskim zajęli drugie miejsce w klasie GTX.
W ubiegły weekend na legendarnym torze Formuły 1 w Belgii Mariusz Miękoś w załodze z Andrzejem Lewandowskim i Adrianem Lewandowskim z polskim zespołem GT3 Poland zajęli drugie miejsce w klasie GTX w wyścigu 12h Spa-Francorchamps. Był to kolejny wyścig w kalendarzu słynnej długodystansowej serii 24h series.
Tor Spa-Francorchamps to jeden z najdłuższych torów w kalendarzu wyścigowym wielu serii, liczący aż 7 km, 19 zakrętów, większość przejeżdżanych z prędkościami powyżej 200km/h. Jego położenie w górach wpływa na zmienne i nieprzewidywalne warunki atmosferyczne, co wymaga błyskawicznych reakcji zespołów i częstych zmiany strategii w czasie wyścigów. Tak było i tym razem. Piątkowe treningi i kwalifikacje i wyścig, którego pierwsza część rozgrywana była w sobotę to istna ruletka pogodowa, poker z doborem opon i kilkanaście neutralizacji (w tej serii realizowanych procedurą code-60) które doskonale wykorzystał strategicznie zespół GT3 Poland, a kierowcy utrzymując wysokie tempo zakończyli pierwszy dzień. na P2 w klasie.
Niedzielna część wyścigu, mimo zapowiadanych już stałych i obfitych opadów deszczu, odbyła się w 100% po…. suchej nawierzchni. Zespoły z przygotowanymi oponami deszczowymi na cały dzień stanęły przed kolejną koniecznością zmiany strategii. Ponownie bardzo sprawnie poradził sobie z tymi warunkami zespół GT3 Poland kierowany przez Bartka Opiołę, a Mariusz Miękoś popisał się istnie sprinterskim ostatnim ponad godzinnym stintem finiszując na P2 w Klasie.
Mariusz Miękoś zaraz po ceremonii i szampanach na podium: „Na półtorej godziny przed końcem wyścigu zajmowaliśmy P3 goniąc bliźniacze Lamborghini Super Trofeo. Zostało nam jedno tankowanie do mety. Pilnie obserwowaliśmy walkę we wszystkich klasach na całym torze i jak tylko zauważyliśmy kolejny poważny incydent na koniec 10-tej godziny ścigania – zdecydowaliśmy się na ostatni pit-stop. Bezbłędnie przewidzieliśmy, że pojawi się kolejny Code-60 i dzięki temu wskoczyłem za kierownicę na ostatnią zmianę i ostatnie tankowanie bez straty okrążenia. Zespół uporał się z tym zadaniem doskonale, wyjechałem z pit-lane na P2 i przez godzinę i 15 minut musiałem zasuwać sprinterskim tempem żeby utrzymać to miejsce na podium. Udało się! To był jeden z najdłuższych moich sprintów w ostatnich latach, ciśnienie było ogromne, ale właśnie na tej zmianie pojechałem najszybsze okrążenia całego weekendu. Super tor, super wyścig, super samochód, doskonali zawodnicy w załodze i perfekcyjnie pracujący team! Dziękuję! Marzenia się spełniają!”
Wyścigi w Spa są zawsze jednymi z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu wyścigów samochodowych, przyciągającym najlepszych kierowców i zespoły z całego świata.
Mariusz Miękoś w tym sezonie zapowiedział starty w europejskiej serii Lamborghini Super Trofeo, w których startuje również dzięki współpracy z nowym sponsorem, dystrybutorem in marki TAG Heuer w Polsce – Noble Place. Pierwsze wyścigi tego najszybszego na świecie pucharu mono-markowego zostaną rozegrane już za dwa tygodnie 4-5 czerwca również na torze Formuły 1 – francuskim Paul Richard na Lazurowym Wybrzeżu.
9 krotnego Mistrza Polski zobaczymy tez w czasie pierwszych dwóch eliminacji Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski na Torze Poznań już za tydzień 27 i 28 maja. Mamy nadzieję, że naszego zawodnika zobaczymy też nie tylko w czasie kolejnych eliminacji WSMP, ale tez innych wyścigów europejskich serii. Raz jeszcze - gratulujemy!
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
…dokładnie tak jak powinna zważając na ponad 450 KM różnicy mocy.
Wzrost długu i spadek sprzedaży Emiry zmusiły Lotus Cars do zredukowania kolejnych 550 etatów.
Mercedes pobił konceptem AMG GT XX kilka rekordów, aby dowieść jakości swojej nowej technologii EV.
Na drogach widziano prototyp Porsche 991 z przodem typu “Flachbau”. Tylko pakiet czy nowy model?
Otwory w masce i powiększony główny wlot powietrza sugerują bardziej ekstremalny charakter Golfa R.
Przez 18 lat Nissan wyprodukował ponad 48 000 egzemplarzy GT-R-a. Teraz ta historia się kończy.
Dni pięciocylindrowego silnika Audi są policzone, a firma chce go pożegnać specjalną wersją RS3 GT.
Kończy się proces rozwojowy poliftowego 911 GT3 RS generacji 992.2. Oto kilka nowych zdjęć.
Mimo zwrotu w stronę EV, Alpine intensywnie pracuje nad silnikami spalinowymi zasilanymi wodorem.
Odświeżony crossover VW ciągle ma idealne wręcz rozmiary i jest… skutecznym Volkswagenem.
Ta Corsa to czysta fantastyka, ale jednocześnie przedsmak faktycznego Opla Corsa GSE na prąd.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
Le Mans GTR oraz S1 LM to dwa nowe samochody z działu zamówień specjalnych Gordon Murray Automotive.