Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Mariusz Miękoś w załodze z Andrzejem Lewandowskim i Adrianem Lewandowskim zajęli drugie miejsce w klasie GTX.
W ubiegły weekend na legendarnym torze Formuły 1 w Belgii Mariusz Miękoś w załodze z Andrzejem Lewandowskim i Adrianem Lewandowskim z polskim zespołem GT3 Poland zajęli drugie miejsce w klasie GTX w wyścigu 12h Spa-Francorchamps. Był to kolejny wyścig w kalendarzu słynnej długodystansowej serii 24h series.
Tor Spa-Francorchamps to jeden z najdłuższych torów w kalendarzu wyścigowym wielu serii, liczący aż 7 km, 19 zakrętów, większość przejeżdżanych z prędkościami powyżej 200km/h. Jego położenie w górach wpływa na zmienne i nieprzewidywalne warunki atmosferyczne, co wymaga błyskawicznych reakcji zespołów i częstych zmiany strategii w czasie wyścigów. Tak było i tym razem. Piątkowe treningi i kwalifikacje i wyścig, którego pierwsza część rozgrywana była w sobotę to istna ruletka pogodowa, poker z doborem opon i kilkanaście neutralizacji (w tej serii realizowanych procedurą code-60) które doskonale wykorzystał strategicznie zespół GT3 Poland, a kierowcy utrzymując wysokie tempo zakończyli pierwszy dzień. na P2 w klasie.
Niedzielna część wyścigu, mimo zapowiadanych już stałych i obfitych opadów deszczu, odbyła się w 100% po…. suchej nawierzchni. Zespoły z przygotowanymi oponami deszczowymi na cały dzień stanęły przed kolejną koniecznością zmiany strategii. Ponownie bardzo sprawnie poradził sobie z tymi warunkami zespół GT3 Poland kierowany przez Bartka Opiołę, a Mariusz Miękoś popisał się istnie sprinterskim ostatnim ponad godzinnym stintem finiszując na P2 w Klasie.
Mariusz Miękoś zaraz po ceremonii i szampanach na podium: „Na półtorej godziny przed końcem wyścigu zajmowaliśmy P3 goniąc bliźniacze Lamborghini Super Trofeo. Zostało nam jedno tankowanie do mety. Pilnie obserwowaliśmy walkę we wszystkich klasach na całym torze i jak tylko zauważyliśmy kolejny poważny incydent na koniec 10-tej godziny ścigania – zdecydowaliśmy się na ostatni pit-stop. Bezbłędnie przewidzieliśmy, że pojawi się kolejny Code-60 i dzięki temu wskoczyłem za kierownicę na ostatnią zmianę i ostatnie tankowanie bez straty okrążenia. Zespół uporał się z tym zadaniem doskonale, wyjechałem z pit-lane na P2 i przez godzinę i 15 minut musiałem zasuwać sprinterskim tempem żeby utrzymać to miejsce na podium. Udało się! To był jeden z najdłuższych moich sprintów w ostatnich latach, ciśnienie było ogromne, ale właśnie na tej zmianie pojechałem najszybsze okrążenia całego weekendu. Super tor, super wyścig, super samochód, doskonali zawodnicy w załodze i perfekcyjnie pracujący team! Dziękuję! Marzenia się spełniają!”
Wyścigi w Spa są zawsze jednymi z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu wyścigów samochodowych, przyciągającym najlepszych kierowców i zespoły z całego świata.
Mariusz Miękoś w tym sezonie zapowiedział starty w europejskiej serii Lamborghini Super Trofeo, w których startuje również dzięki współpracy z nowym sponsorem, dystrybutorem in marki TAG Heuer w Polsce – Noble Place. Pierwsze wyścigi tego najszybszego na świecie pucharu mono-markowego zostaną rozegrane już za dwa tygodnie 4-5 czerwca również na torze Formuły 1 – francuskim Paul Richard na Lazurowym Wybrzeżu.
9 krotnego Mistrza Polski zobaczymy tez w czasie pierwszych dwóch eliminacji Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski na Torze Poznań już za tydzień 27 i 28 maja. Mamy nadzieję, że naszego zawodnika zobaczymy też nie tylko w czasie kolejnych eliminacji WSMP, ale tez innych wyścigów europejskich serii. Raz jeszcze - gratulujemy!
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pagani pozbawiło swój klejnot koronny dachu i dodało opcję manualnej skrzyni. Hipersamochód idealny?
Podkręcony silnik Hondy Type R wystarcza, aby nowy Atom 4RR miał więcej mocy niż potężny Atom V8.
Tylko pozornie model ten jest elektryczną wersją udanego HR-V.
Przywiązani do klasycznego furgonu z Niemiec mogą nie znaleźć wspólnego języka z T7. I nie chodzi tu o to, co oferuje.
DBX nie miał dobrych początków, ale zdaje się, że wkracza na odpowiednią ścieżkę.
Debiutuje poliftowe Porsche 911 992 w wersji AWD oraz z nadwoziem Targa.
Nowa nazwa, odświeżony design i wnętrze - Ferrari Amalfi ma być nowym bazowym GT w miejsce Romy.
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.