Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Mariusz Miękoś w załodze z Andrzejem Lewandowskim i Adrianem Lewandowskim zajęli drugie miejsce w klasie GTX.
W ubiegły weekend na legendarnym torze Formuły 1 w Belgii Mariusz Miękoś w załodze z Andrzejem Lewandowskim i Adrianem Lewandowskim z polskim zespołem GT3 Poland zajęli drugie miejsce w klasie GTX w wyścigu 12h Spa-Francorchamps. Był to kolejny wyścig w kalendarzu słynnej długodystansowej serii 24h series.
Tor Spa-Francorchamps to jeden z najdłuższych torów w kalendarzu wyścigowym wielu serii, liczący aż 7 km, 19 zakrętów, większość przejeżdżanych z prędkościami powyżej 200km/h. Jego położenie w górach wpływa na zmienne i nieprzewidywalne warunki atmosferyczne, co wymaga błyskawicznych reakcji zespołów i częstych zmiany strategii w czasie wyścigów. Tak było i tym razem. Piątkowe treningi i kwalifikacje i wyścig, którego pierwsza część rozgrywana była w sobotę to istna ruletka pogodowa, poker z doborem opon i kilkanaście neutralizacji (w tej serii realizowanych procedurą code-60) które doskonale wykorzystał strategicznie zespół GT3 Poland, a kierowcy utrzymując wysokie tempo zakończyli pierwszy dzień. na P2 w klasie.

Niedzielna część wyścigu, mimo zapowiadanych już stałych i obfitych opadów deszczu, odbyła się w 100% po…. suchej nawierzchni. Zespoły z przygotowanymi oponami deszczowymi na cały dzień stanęły przed kolejną koniecznością zmiany strategii. Ponownie bardzo sprawnie poradził sobie z tymi warunkami zespół GT3 Poland kierowany przez Bartka Opiołę, a Mariusz Miękoś popisał się istnie sprinterskim ostatnim ponad godzinnym stintem finiszując na P2 w Klasie.

Mariusz Miękoś zaraz po ceremonii i szampanach na podium: „Na półtorej godziny przed końcem wyścigu zajmowaliśmy P3 goniąc bliźniacze Lamborghini Super Trofeo. Zostało nam jedno tankowanie do mety. Pilnie obserwowaliśmy walkę we wszystkich klasach na całym torze i jak tylko zauważyliśmy kolejny poważny incydent na koniec 10-tej godziny ścigania – zdecydowaliśmy się na ostatni pit-stop. Bezbłędnie przewidzieliśmy, że pojawi się kolejny Code-60 i dzięki temu wskoczyłem za kierownicę na ostatnią zmianę i ostatnie tankowanie bez straty okrążenia. Zespół uporał się z tym zadaniem doskonale, wyjechałem z pit-lane na P2 i przez godzinę i 15 minut musiałem zasuwać sprinterskim tempem żeby utrzymać to miejsce na podium. Udało się! To był jeden z najdłuższych moich sprintów w ostatnich latach, ciśnienie było ogromne, ale właśnie na tej zmianie pojechałem najszybsze okrążenia całego weekendu. Super tor, super wyścig, super samochód, doskonali zawodnicy w załodze i perfekcyjnie pracujący team! Dziękuję! Marzenia się spełniają!”

Wyścigi w Spa są zawsze jednymi z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu wyścigów samochodowych, przyciągającym najlepszych kierowców i zespoły z całego świata.
Mariusz Miękoś w tym sezonie zapowiedział starty w europejskiej serii Lamborghini Super Trofeo, w których startuje również dzięki współpracy z nowym sponsorem, dystrybutorem in marki TAG Heuer w Polsce – Noble Place. Pierwsze wyścigi tego najszybszego na świecie pucharu mono-markowego zostaną rozegrane już za dwa tygodnie 4-5 czerwca również na torze Formuły 1 – francuskim Paul Richard na Lazurowym Wybrzeżu.
9 krotnego Mistrza Polski zobaczymy tez w czasie pierwszych dwóch eliminacji Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski na Torze Poznań już za tydzień 27 i 28 maja. Mamy nadzieję, że naszego zawodnika zobaczymy też nie tylko w czasie kolejnych eliminacji WSMP, ale tez innych wyścigów europejskich serii. Raz jeszcze - gratulujemy!
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Luksusowe samochody i malarstwo? Bentley i Mulliner udowadniają, że to bardzo dobre połączenie.
Lamborghini rozwija swój program zamówień specjalnych, stąd pomysł na nowe Temerario Ad Personam.
Następca LFA będzie samochodem elektrycznym. Jego oficjalną zapowiedzią jest nowy LFA Concept.
Stworzona od podstaw, flagowa Toyota GR GT ma być perłą w koronie oddziału Gazoo Racing.
NSX od JAS Motorsport ma być autem, w którym spotyka się piękno, osiągi i sztuka inżynieryjna.
Bridgestone umacnia pozycję lidera: w 2025 r. zdobywa topowe wyniki w testach opon zimowych, całorocznych i letnich.
Edycja Collezione Giulii i Stelvio nawiązuje do koniczyny obecnej w drogowych Alfach od 1963 roku.
Luksusowa terenówka Mercedesa powróci do korzeni i zyska nowy, lifestyle’owy rodzaj nadwozia.
Bolide to projekt, który jak żaden inny poszerzył wiedzę Bugatti w zakresie osiągów na torze.
Audi udowadnia, że da się jeszcze stworzy mocny i oszczędny silnik diesla o większej pojemności.