Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Mariusz Miękoś w załodze z Andrzejem Lewandowskim i Adrianem Lewandowskim zajęli drugie miejsce w klasie GTX.
W ubiegły weekend na legendarnym torze Formuły 1 w Belgii Mariusz Miękoś w załodze z Andrzejem Lewandowskim i Adrianem Lewandowskim z polskim zespołem GT3 Poland zajęli drugie miejsce w klasie GTX w wyścigu 12h Spa-Francorchamps. Był to kolejny wyścig w kalendarzu słynnej długodystansowej serii 24h series.
Tor Spa-Francorchamps to jeden z najdłuższych torów w kalendarzu wyścigowym wielu serii, liczący aż 7 km, 19 zakrętów, większość przejeżdżanych z prędkościami powyżej 200km/h. Jego położenie w górach wpływa na zmienne i nieprzewidywalne warunki atmosferyczne, co wymaga błyskawicznych reakcji zespołów i częstych zmiany strategii w czasie wyścigów. Tak było i tym razem. Piątkowe treningi i kwalifikacje i wyścig, którego pierwsza część rozgrywana była w sobotę to istna ruletka pogodowa, poker z doborem opon i kilkanaście neutralizacji (w tej serii realizowanych procedurą code-60) które doskonale wykorzystał strategicznie zespół GT3 Poland, a kierowcy utrzymując wysokie tempo zakończyli pierwszy dzień. na P2 w klasie.
Niedzielna część wyścigu, mimo zapowiadanych już stałych i obfitych opadów deszczu, odbyła się w 100% po…. suchej nawierzchni. Zespoły z przygotowanymi oponami deszczowymi na cały dzień stanęły przed kolejną koniecznością zmiany strategii. Ponownie bardzo sprawnie poradził sobie z tymi warunkami zespół GT3 Poland kierowany przez Bartka Opiołę, a Mariusz Miękoś popisał się istnie sprinterskim ostatnim ponad godzinnym stintem finiszując na P2 w Klasie.
Mariusz Miękoś zaraz po ceremonii i szampanach na podium: „Na półtorej godziny przed końcem wyścigu zajmowaliśmy P3 goniąc bliźniacze Lamborghini Super Trofeo. Zostało nam jedno tankowanie do mety. Pilnie obserwowaliśmy walkę we wszystkich klasach na całym torze i jak tylko zauważyliśmy kolejny poważny incydent na koniec 10-tej godziny ścigania – zdecydowaliśmy się na ostatni pit-stop. Bezbłędnie przewidzieliśmy, że pojawi się kolejny Code-60 i dzięki temu wskoczyłem za kierownicę na ostatnią zmianę i ostatnie tankowanie bez straty okrążenia. Zespół uporał się z tym zadaniem doskonale, wyjechałem z pit-lane na P2 i przez godzinę i 15 minut musiałem zasuwać sprinterskim tempem żeby utrzymać to miejsce na podium. Udało się! To był jeden z najdłuższych moich sprintów w ostatnich latach, ciśnienie było ogromne, ale właśnie na tej zmianie pojechałem najszybsze okrążenia całego weekendu. Super tor, super wyścig, super samochód, doskonali zawodnicy w załodze i perfekcyjnie pracujący team! Dziękuję! Marzenia się spełniają!”
Wyścigi w Spa są zawsze jednymi z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu wyścigów samochodowych, przyciągającym najlepszych kierowców i zespoły z całego świata.
Mariusz Miękoś w tym sezonie zapowiedział starty w europejskiej serii Lamborghini Super Trofeo, w których startuje również dzięki współpracy z nowym sponsorem, dystrybutorem in marki TAG Heuer w Polsce – Noble Place. Pierwsze wyścigi tego najszybszego na świecie pucharu mono-markowego zostaną rozegrane już za dwa tygodnie 4-5 czerwca również na torze Formuły 1 – francuskim Paul Richard na Lazurowym Wybrzeżu.
9 krotnego Mistrza Polski zobaczymy tez w czasie pierwszych dwóch eliminacji Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski na Torze Poznań już za tydzień 27 i 28 maja. Mamy nadzieję, że naszego zawodnika zobaczymy też nie tylko w czasie kolejnych eliminacji WSMP, ale tez innych wyścigów europejskich serii. Raz jeszcze - gratulujemy!
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Po wielu latach TAG Heuer powraca jako oficjalny partner cyklu Formuły 1.
Impreza 22B udowadnia swą wartość w cywilu nawet jeśli nie jest prawdziwym modelem homologacyjnym.
Wersja Spirit Racing 12R to roadster Mazdy doprowadzony do skrajności. Spoiler: tylko na Japonię.
Subaru WRX STI w wersji S210 próbuje podtrzymać ducha dawnej Imprezy, ale jest w nim jeden haczyk.
Specjalna wersja DK Edition jeszcze podkręca emocje jakie za kierownicą daje Hyundai Ioniq 5 N.
GR Yaris M z silnikiem pośrodku posłuży Toyocie do testów nowego silnika… a może to coś więcej?
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Jest już dostępne poliftowe Porsche 992.2 Carrera S, czyli model pośredni w dolnej części gamy 911.
Generacja elektrycznych modeli 0 Series Hondy wystartuje w 2026 roku.
Mercedes E55 AMG W211 to mocny sedan z niezawodnym silnikiem, który nie kosztuje walizki pieniędzy.
Mamy nowego lidera wśród najmocniejszych seryjnych V8 z USA - nowa Corvette ZR1 generuje 1079 KM.
Fabrykę Touring Superleggera opuścił pierwszy egzemplarz limitowanej Alfy Romeo 33 Stradale.