Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Szpilki na torze z Fastline Racing Academy

Umiejętności zdobyte na torze wyścigowym pomagają każdego dnia, niezależnie od płci

19 października 2022
Szpilki na torze -uczestniczki
3

„Projekt Heels on the Track z pewnością nie powstałby, gdyby nie mój mąż” - opowiada Magdalena Miękoś, prowadząca wydarzenia realizowane na torze dla kobiet. Odkąd związała się z kierowcą wyścigowym, siłą rzeczy znaczną część czasu zaczęła spędzać na torach Polski i Europy. „Początkowo to nie był mój świat, ale życie osobiste w dużej mierze podporządkowane było kalendarzowi startów podczas całego sezonu. Do tego transmisje w różnych formatach mediowych, dyskusje o sytuacji zespołów… zaczęłam to chłonąć, być tego częścią, po prostu to lubić”. Pierwotnie dla Magdaleny był to tylko sposób na spędzanie czasu z mężem, towarzyszenie mu, ale nie wynikało z tego nic większego. Wszystko zaczęło się zmieniać, kiedy Mariusz Miękoś otworzył szkołę Fastline Racing Academy, a jego żona po raz pierwszy usiadła za kierownicą na torze wyścigowym.

„Zaczęłam zauważać, że to całkiem pociągające, łatwo się wkręcić, chcieć jeździć więcej i więcej. Pomyślałam, że pewnie wiele dziewczyn kręciłaby jazda na torze i chciałyby spróbować swoich sił. Nie mają jednak jak tego zrobić w luźny, kontrolowany sposób, w końcu 95% wydarzeń tego typu to sami faceci!” - pointuje Magdalena. Niewiele myśląc, rozpoczęła przygotowania eventów dedykowanych wyłącznie kobietom. „A dlaczego Heels on the Track? Kocham szpilki, a moja obecność na torze do tej pory poniekąd kojarzyła się właśnie z tym rodzajem buta, który uwielbiam!”.

Heels on the track
3

„Pierwsze szkolenie odbyło się w listopadzie 2021 roku, obecnie mamy za sobą już pięć takich wizyt na torze.” Heels on the Track to jednak nie tylko edukacja, ale także 5 godzin atrakcji na torze oraz znakomite towarzystwo. „Zaczynamy wykładem teoretycznym, później uczestniczki dzielone są na grupy i odbywają się sesje szkoleniowe według harmonogramu, którego pilnują hostessy. Między jazdami, panie mogą pracować nad refleksem i koncentracją z trenerem psychomotorycznym oraz porozmawiać z zaproszonymi przez nas gośćmi specjalnymi. Nie brak też damskich rozmów, smacznych przekąsek oraz sesji zdjęciowej.” Uczestniczki zgłaszają się głównie po natknięciu na promocję wydarzeń w sieci lub z polecenia. Często partycypacja w Heels on the Track to także prezent od partnerów, mężów, ojców czy braci. Do wyboru są pakiety 1- oraz 2-dniowe z kolacją i noclegiem. „Z uwagi na to, że zainteresowanie szkoleniami płynie ze strony pań z każdego regionu kraju, postanowiliśmy organizować wydarzenia na Torze Modlin i Torze Łódź, umiejscowionych we względnym centrum kraju. Część uczestniczek przyjeżdża już dzień wcześniej, wtedy też jest czas na integrację jeszcze przed szkoleniem.” 

Projekt motoryzacyjnych aktywności dla pań będzie rozwijany także o inne atrakcje. „Planujemy 4-dniowe wyjazdy w ramach Heels on Tour. To przejażdżki po pięknych widokowych trasach, podczas których będziemy ćwiczyły aerobox i jogę oraz regenerować siły podczas wizyt w hotelach i wystąpień motywacyjnych dla pań” - podkreśla Magdalena Miękoś. Podobnie jak jej mąż, zainteresowane kobiety zaprasza też do sprawdzenia swoich sił podczas Heels on Ice - szkoleniach na zamarzniętych jeziorach w Finlandii, czego nie należy się bać. „To bardzo zaawansowany obiekt szkoleniowy i znakomici trenerzy. A zabawa - wyśmienita, ucząca mnóstwo pokory dla auta i trakcji. Będziemy tam w lutym 2023 roku.”

Reklama
Heels on the track - podczas kursu
3

Spora ilość kobiet miewa obawy, że są na jeszcze zbyt amatorskim poziomie do bezpiecznej i rozwijającej zabawy na obiektach wyścigowych. Czy słusznie? „Nie warto się obawiać. Doświadczeni instruktorzy dostosowują tempo jazdy i nauki do poziomu umiejętności kierowcy. Cały team dba o bezpieczeństwo, aby każdy mógł nabierać pewności siebie i rozwijać swój potencjał podczas realizacji poszczególnych punktów przygotowanego programu zajęć. Jeśli któraś z pań jest zainteresowana pracą nad swoimi umiejętnościami na bardziej zaawansowanym poziomie, oferujemy cykl szkoleń indywidualnych i kolejne poziomy w naszej akademii jazdy. Takie klientki także są obecne.”

Następne wydarzenie z cyklu Heels on the Track odbędzie się już 19 listopada. Więcej informacji na jego temat można uzyskać na stronie internetowej www.fastlineracingacademy.pl

Nowy numer EVO Magazine

Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

2024 Mercedes-AMG GT 43 Coupe
Mercedes / AMG GT
Do gamy Mercedesa-AMG GT dołącza bazowa wersja czterocylindrowa

Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.

19 marca 2024
Porsche Taycan Turbo GT premiera
Porsche / Taycan
Porsche Taycan Turbo GT - najszybsze czterodrzwiowe auto na Ringu

Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.

11 marca 2024
Porsche Taycan Turbo GT teaser
Porsche / Taycan
W przyszłym tygodniu premiera drogowo-torowego Porsche Taycan Turbo GT

Już za tydzień Porsche pokaże flagową wersję Taycana, jakiej jeszcze nie było.

4 marca 2024
Tesla Roadster EV news
Tesla / Roadster
Tesla Roadster i sprint poniżej 1 s do setki - Mate Rimac komentuje

Mate Rimac wyraził swoje zastrzeżenia do zapowiadanych przez Elona Muska osiągów Tesli Roadster.

4 marca 2024
McLaren 765LT Spider vs Ferrari SF90 Spider główne
McLaren vs Ferrari
McLaren 765LT Spider vs Ferrari SF90 Spider - sen o Warszawie

Na warszawskie ulice zabieramy dwa supersamochody - jeden z Włoch i jeden z Anglii.

28 marca 2024
1999 TVR Tuscan test
TVR / Tuscan
TVR Tuscan (1999-2006): historia, test, dane techniczne i ceny

Tuscan jest echem złotych lat marki TVR i jednym z naszych ulubionych aut ostatniego ćwierćwiecza.

28 marca 2024
Maserati MCXtrema główne
Maserati / MCXtrema
Maserati MCXtrema zaliczyło serię testów na torze

Na bazie Maserati MC20 Włosi stworzyli torowy model specjalny wyposażony w 730-konny silnik V6.

27 marca 2024
2024 Mercedes-AMG G63 lifting
Mercedes / klasa G
Poliftowy Mercedes-AMG G63 wygląda tak samo i nadal ma V8

Niektóre nowe AMG porzuciły V8 na rzecz silników czterocylindrowych, ale G63 ten trend nie dotyczy.

26 marca 2024
Peugeot 9X8 Le Mans Hypercar 2024
Peugeot / 9X8
Zmiana koncepcji Peugeota w Le Mans - nowy 9X8 ma już tylne skrzydło

Za Peugeotem 9X8 w specyfikacji Le Mans Hypercar 2024 stoi gruntowna zmiana koncepcji aerodynamiki.

25 marca 2024
Hennessey Venom F5 Revolution rekord toru
Hennessey / Venom F5
Hennessey Venom F5 Revolution z rekordem znanego toru Grand Prix

Amerykański Hennessey Venom F5 Revolution pobił rekord aut produkcyjnych na Circuit of the Americas.

25 marca 2024
Ferrari super-GT spyshot
Ferrari / 812 Superfast
Następca Ferrari 812 zachowa tradycyjne V12. Debiut w połowie roku

Kultowe V12, ponad 800 KM i klasyczny wygląd GT - tak zapowiada się następca Ferrari 812 Superfast.

25 marca 2024
Audi e-tron GT RS zapowiedź
Audi / e-tron GT
Za rok Audi e-tron GT zyska 1000-konną wersję RS

Modyfikacje opracowane dla Porsche Taycan mogą wkrótce trafić do pokrewnego Audi e-tron GT RS.

25 marca 2024
Bentley Continental GT PHEV
Bentley / Continental GT
W tym roku zadebiutuje nowy Bentley Continental GT z hybrydą i V8

W ramach tegorocznego liftingu Continental GT po raz pierwszy otrzyma napęd hybrydowy typu plug-in.

21 marca 2024
2024 Mercedes-AMG GT 43 Coupe
Mercedes / AMG GT
Do gamy Mercedesa-AMG GT dołącza bazowa wersja czterocylindrowa

Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.

19 marca 2024
Scuderia Cameron Glickenhaus 004S postępy
Scuderia CG / 004S
Rozwój Scuderii Cameron Glickenhaus 004S wreszcie nabiera tempa

Trzymiejscowy supercar SCG004 w wersji drogowej jest odrobinę bliżej oficjalnego debiutu.

19 marca 2024
Nissan GT-R MY2025 główne
Nissan / GT-R
Nissan GT-R żyje i ma się dobrze. Właśnie przeszedł kolejny lifting

GT-R zwyczajnie nie chce umrzeć. Teraz dostał poprawki silnika i kosmetyczne zmiany stylizacji.

19 marca 2024