Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Nissan Z GT500 przejmie obowiązki GT-R'a w japońskiej serii Super GT

Nismo pochwaliło się najnowszą wyścigówką - Z GT500 pojedzie w japońskiej serii wyścigowej Super GT.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

6 grudnia 2021
Nissan Z GT500
11

Po okresie dominacji Nissana GT-R w wyścigach Super GT, japoński producent i jego sportowy oddział Nismo pokazali nową broń - Z GT500. Tym samym kultowa “Zetka” powróci do motorsportu po raz pierwszy od 2007 roku.

Nowe GT500 zastąpi utytułowanego Nissana GT-R, z którym Nismo startowało 14 długich sezonów i wygrało czterokrotnie klasyfikację konstruktorów. Głównymi rywalami Nissana w tej serii są Toyota i Honda.

Nowy wyścigowy Nissan jest mniejszy niż GT-R, ale również wyposażono go w rozbudowany pakiet aero, który dopuszczają przepisy tej japońskiej serii. Nadwozie auta jest dużo bardziej agresywne niż w europejskich seriach GT3 czy nowych autach DTM bazujących na klasie GT3. Tak jak wszystkie wozy w Super GT, Z GT500 ma strukturę nośną opartą na ramie rurowej, do której przymocowane są panele nadwozia nawiązujące w luźny sposób do wersji produkcyjnej.

Nissan Z GT500
11
Reklama

Nisan nie pochwalił się szczegółami technicznymi auta, choć regulamin serii zezwala na stosowanie silników 2-litrowych, czterocylindrowych z turbodoładowaniem, sekwencyjną skrzynię biegów i napęd na tylną oś.

Moc maksymalna dochodzi do 650 KM, a masa auta musi wynosić minimum 1030 kg wraz z kierowcą i paliwem. To znaczy, że stosunek mocy do masy jest na poziomie 630 KM / tonę. To znacznie więcej niż w europejskich samochodach GT3, które są bliższe poziomu 400 KM / tonę.

Nissan Z GT500 będzie się ścigał w 2022 r. z Toyotami GR Supra i Hondami NSX na najbardziej znanych torach w Japonii, co jest już coroczną tradycją serii Super GT. Wśród obiektów jest Suzuka, Twin Ring Motegi oraz Fuji Raceway.

Nowy numer EVO Magazine

Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

Ferrari 12Cilindri premiera
Ferrari / 12Cilindri
Ferrari 12Cilindri - zjawiskowy następca 812 Superfast

Design inspirowany Ferrari Daytona i wolnossące V12 - oto 12Cilindri, nowe super-GT od Ferrari.

4 maja 2024
Yokohama & EVO on Tour
Prezentacja partnera
Redakcyjne auta przemierzą Polskę na oponach Yokohama

Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?

26 kwietnia 2024
Redaktor Michał Sztorc w Morganie
Lifestyle
Z życia redaktora EVO Magazine. Opowiada Michał Sztorc.

Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni. 

25 kwietnia 2024
2024 Mercedes-AMG GT 43 Coupe
Mercedes / AMG GT
Do gamy Mercedesa-AMG GT dołącza bazowa wersja czterocylindrowa

Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.

19 marca 2024
Ducati Scrambler Icon
Ducati
Limitowana personalizacja we wszechświecie Scrambler Ducati

Limitowana edycja zestawu do personalizacji Ducati Scrambler Icon bazuje na specjalnej wersji stworzonej na potrzeby Scrambler Next-Gen Tour.

15 maja 2024
Alfa Romeo Giulia / Stelvio Super Sport premiera
Alfa Romeo / Giulia
Alfa Romeo wprowadza limitowane modele Giulia i Stelvio Super Sport

Łącznie powstanie 450 sztuk Giulii i Stelvio Quadrifoglio z dopiskiem Super Sport.

15 maja 2024
Porsche 911 992.2 teaser
Porsche / 911
Hybrydowe Porsche 911 (992.2) zadebiutuje w tym miesiącu

28 maja poznamy wszystkie szczegóły pierwszego w historii zelektryfikowanego Porsche 911.

13 maja 2024
Alpine Alpenglow Hy4 prezentacja
Alpine / Alpenglow
Alpine Alpenglow Hy4 to wyścigowy prototyp zasilany wodorem

Alpenglow Hy4 to jeżdżące laboratorium dla przyszłych wyścigowych prototypów marki Alpine.

13 maja 2024
Caterham Seven 485 Final Edition premiera
Caterham / Seven
Caterham kończy produkcję ostatniego Sevena bez doładowania

Caterham stworzy 85 sztuk modelu Seven 485 zanim wycofa ten wyjątkowy model z rynku europejskiego.

9 maja 2024
Bentley W12 - V8
Bentley
W12 Bentleya zostanie zastąpione 750-konną hybrydą z V8

Produkcja silnika W12 ma się ku końcowi, ale Bentley ma już dla niego godne, hybrydowe zastępstwo.

9 maja 2024
Lamborghini V10 - EV
Lamborghini
Elektryczne Lamborghini będą równie emocjonujące co te z V10?

Szef inżynierii Lamborghini podzielił się z mediami kontrowersyjną tezą na temat przyszłości marki.

9 maja 2024
2024 BMW X5 M Competition test
BMW / X5
2024 BMW X5 M Competition - próba podważenia pozycji Porsche Cayenne

Nowe BMW X5 M ma 625 KM pędzone na cztery koła i jeździ jak… podwyższone M5?

8 maja 2024
2024 Land Rover Defender lifting
Land Rover / Defender
Land Rover Defender po liftingu jest mocniejszy i bardziej luksusowy

Defender otrzymał pakiet aktualizacji, w tym uproszczenie oferty, mocnego diesla i luksusowe fotele.

8 maja 2024
2024 BMW M4 CS G82 drift
BMW / M4 CS
Nowe BMW M4 CS - mocniejsze, lżejsze i szybsze niż M4 Competition

Większa moc, mniejsza masa i ulepszone zawieszenie mają pomóc BMW M4 CS rywalizować z Porsche 911.

8 maja 2024
Bentley Batur Convertible design
Bentley / Batur
Bentley Batur Convertible to najmocniejszy kabriolet w historii marki

Batur Convertible z silnikiem W12 jest trzecim modelem specjalnym Bentleya w ostatnich latach.

7 maja 2024
Volvo XC40 Recharge test
Volvo / XC40
Volvo XC40 Recharge - chiński szwedzki elektryk

Volvo coraz mniej wspólnego ma ze Szwecją, ale ciągle uchodzi za premium.

5 maja 2024