Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Nismo pochwaliło się najnowszą wyścigówką - Z GT500 pojedzie w japońskiej serii wyścigowej Super GT.
Po okresie dominacji Nissana GT-R w wyścigach Super GT, japoński producent i jego sportowy oddział Nismo pokazali nową broń - Z GT500. Tym samym kultowa “Zetka” powróci do motorsportu po raz pierwszy od 2007 roku.
Nowe GT500 zastąpi utytułowanego Nissana GT-R, z którym Nismo startowało 14 długich sezonów i wygrało czterokrotnie klasyfikację konstruktorów. Głównymi rywalami Nissana w tej serii są Toyota i Honda.
Nowy wyścigowy Nissan jest mniejszy niż GT-R, ale również wyposażono go w rozbudowany pakiet aero, który dopuszczają przepisy tej japońskiej serii. Nadwozie auta jest dużo bardziej agresywne niż w europejskich seriach GT3 czy nowych autach DTM bazujących na klasie GT3. Tak jak wszystkie wozy w Super GT, Z GT500 ma strukturę nośną opartą na ramie rurowej, do której przymocowane są panele nadwozia nawiązujące w luźny sposób do wersji produkcyjnej.
Nisan nie pochwalił się szczegółami technicznymi auta, choć regulamin serii zezwala na stosowanie silników 2-litrowych, czterocylindrowych z turbodoładowaniem, sekwencyjną skrzynię biegów i napęd na tylną oś.
Moc maksymalna dochodzi do 650 KM, a masa auta musi wynosić minimum 1030 kg wraz z kierowcą i paliwem. To znaczy, że stosunek mocy do masy jest na poziomie 630 KM / tonę. To znacznie więcej niż w europejskich samochodach GT3, które są bliższe poziomu 400 KM / tonę.
Nissan Z GT500 będzie się ścigał w 2022 r. z Toyotami GR Supra i Hondami NSX na najbardziej znanych torach w Japonii, co jest już coroczną tradycją serii Super GT. Wśród obiektów jest Suzuka, Twin Ring Motegi oraz Fuji Raceway.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Ferrari 296 Speciale o mocy 880 KM wypełnia lukę po 488 Pista, a na torze jest szybsze od LaFerrari.
Sprawdź, jak w jeden dzień odwiedzić ikony Europy, nie wyjeżdżając z kraju! Niezwykła podróż po Pałukach.
To nie tylko ewolucja flagowego modelu, ale też odpowiedź na dynamiczne zmiany w świecie motoryzacji
Tak mógłby wyglądać Defender Octa gdyby powstał 25 lat temu - oto najnowszy “klasyk” od Land Rovera.
Z mocą ponad 850 KM nowe Ferrari 296 VS będzie jedną z najgorętszych premier 2025 roku.
Brabus opracował własną wersję flagowej klasy E od AMG, ale pod maską nadal spoczywa R6, nie V8.
Nowe 911 od Porsche Heritage, na swoje szczęście lub nieszczęście, inspirowane jest latami 70. i 80.
Ferrari zaprezentuje swoje pierwsze EV jeszcze w tym roku, a jego nazwa to po prostu Elettrica.
Nowe elektryczne Renault 5 Turbo 3E kosztuje tyle co używane supersamochody Ferrari czy McLarena.
Odświeżony model zastępuje kilka pozycji w ofercie Audi. Czy będzie to sukces?
Nowe Porsche 911 GT3 992.2 ustanowiło rekord okrążenia Nürburgringu wśród aut ze skrzynią ręczną.
W drodze do przebicia bariery 500 km/h teksański Hennessey prezentuje kolejne wcielenie Venoma F5.