Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Kariera Alfy Romeo Milano trwała kilka dni. Włoski rząd zmusił producenta do zmiany nazwy na Junior.
Zaledwie kilka dni temu Alfa Romeo z wielką pompą zaprezentowała swój nowy model Milano. Niewielki SUV ma być pierwszym w historii samochodem Alfa Romeo z napędem całkowicie elektrycznym. Jak się jednak okazało, jest problem z jego nazwą, która zdaniem włoskiego rządu nie jest zgodna z lokalnym prawem. W wyniku tych wątpliwości producent zmienia nazwę swojego najnowszego crossovera na “Junior” jeszcze zanim na dobre zacznie się akcja marketingowa i produkcja.
W oficjalnym oświadczeniu Alfa Romeo przekazała, że choć uważa pierwotną nazwę za zgodną z włoskim prawem, urzędnicy uznali użycie słowa “Milano” za nadużycie. Rzecz w tym, że we Włoszech obowiązuje prawo zabraniające sprzedaży produktów o włosko brzmiących nazwach jeśli nie są one produkowane w kraju. Nowa Alfa zdaniem rządu jest właśnie takim produktem, gdyż będzie produkowana w Polsce.
Producent wierzy, że nie złamał prawa, ale “w duchu promowania wzajemnego zrozumienia” postanowił zmienić nazwę modelu na Junior. Zdaniem obserwatorów zmiana ta wyjdzie Alfie na dobre, gdyż nazwa Junior od początku była faworyzowana przez opinię publiczną.
Jean-Philippe Imparato, dyrektor generalny Alfa Romeo, powiedział: "Zdecydowaliśmy się na zmianę nazwy, mimo że wiemy, że nie jest to wymagane, ponieważ chcemy zachować pozytywne emocje, które zawsze wzbudzały nasze produkty, i uniknąć wszelkiego rodzaju kontrowersji. Zainteresowanie naszym nowym sportowym kompaktem, które otrzymaliśmy w ciągu ostatnich kilku dni, jest dość ekscytujące, ponieważ mieliśmy bezprecedensową liczbę wizyt w konfiguratorze online, co spowodowało awarię strony na kilka godzin".
Nowa Alfa Romeo Junior ma do zaoferowania osiągi nieporównywalnie lepsze niż model o tej samej nazwie z 1966 roku, którego 1.3-litrowy czterocylindrowy silnik z dwoma wałkami w głowicy generował całe 90 KM. Najmocniejsze w gamie Junior Veloce z napędem elektrycznym ma mieć 240 KM (tyle samo co Abarth 600e). Słabsza odmiana o mocy 156 KM będzie mieć deklarowany zasięg równy 402 km.
Cenniki i specyfikacja nowej Alfy Romeo Junior nie została jeszcze opublikowana.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Design inspirowany Ferrari Daytona i wolnossące V12 - oto 12Cilindri, nowe super-GT od Ferrari.
Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?
Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Limitowana edycja zestawu do personalizacji Ducati Scrambler Icon bazuje na specjalnej wersji stworzonej na potrzeby Scrambler Next-Gen Tour.
Łącznie powstanie 450 sztuk Giulii i Stelvio Quadrifoglio z dopiskiem Super Sport.
28 maja poznamy wszystkie szczegóły pierwszego w historii zelektryfikowanego Porsche 911.
Alpenglow Hy4 to jeżdżące laboratorium dla przyszłych wyścigowych prototypów marki Alpine.
Caterham stworzy 85 sztuk modelu Seven 485 zanim wycofa ten wyjątkowy model z rynku europejskiego.
Produkcja silnika W12 ma się ku końcowi, ale Bentley ma już dla niego godne, hybrydowe zastępstwo.
Szef inżynierii Lamborghini podzielił się z mediami kontrowersyjną tezą na temat przyszłości marki.
Nowe BMW X5 M ma 625 KM pędzone na cztery koła i jeździ jak… podwyższone M5?
Defender otrzymał pakiet aktualizacji, w tym uproszczenie oferty, mocnego diesla i luksusowe fotele.
Większa moc, mniejsza masa i ulepszone zawieszenie mają pomóc BMW M4 CS rywalizować z Porsche 911.
Batur Convertible z silnikiem W12 jest trzecim modelem specjalnym Bentleya w ostatnich latach.
Volvo coraz mniej wspólnego ma ze Szwecją, ale ciągle uchodzi za premium.