Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Elektryczny crossover 600e ma być modelem inspirowanym barwną wyścigową historią marki Abarth.
Zaledwie miesiąc od opublikowania pierwszej zapowiedzi Abarth odsłania prawie wszystkie karty w sprawie nowego modelu 600e. Brakuje jedynie dokładnych danych o osiągach silnika i auta, ale ma to być najmocniejszy model w historii Abartha. Konstrukcja Fiata zostanie gruntownie zmodyfikowana pod kątem zwiększenia osiągów i wydajności.
Samochód powstaje przy udziale Stellantis Motorsport w oparciu o platformę Perfo-eCMP, czyli odmianę platformy eCMP dedykowaną do usportowionych modeli. Zastosowana w niej architektura ma być bardziej wyrafinowana niż w mniejszym modelu 500e, ale co to będzie oznaczało w praktyce dowiemy się dopiero w trakcie jazd testowych.
Jak na razie podano tylko finalną moc auta, które ma generować dokładnie 240 KM. Masa zwykłego Fiata 600e wynosi około 1620 kg, zatem stosunek mocy do masy mniej więcej 150 KM na tonę uplasuje Abartha 600e zdecydowanie powyżej 500e z wynikiem około 110 KM / tonę.
Napęd to nie jedyna zmiana w stosunku do Fiata. Inżynierowie pochylili się też nad tuningiem i geometrią zawieszenia, aby zdecydowanie poprawić właściwości jezdne 600e. Wraz z seryjnym, deykowanym do EV dyferencjałem o ograniczonym poślizgu, model ten będzie znacznie bardziej stabilny przy wyższych prędkościach. Układ hamulcowy firmy Alcon, choć bez nacinanych czy nawiercanych tarcz, na potrzeby Abartha zostanie odpowiednio wzmocniony. Do tego model ten otrzyma nowe opony o bardziej sportowym profilu.
Abarth 600e na tle zwykłego Fiata wyróżnia się 20-calowymi felgami, dość dużym spoilerem dachowym, przyciemnionymi tylnymi lampami oraz większymi wlotami powietrza wykończonymi diagonalną kratką. Brakuje jakiegokolwiek zdjęcia wnętrza, ale Abarth potwierdza, że pojawią się bardziej podpierające ciało fotele stworzone z myślą o tym modelu.
Ciekawa gama kolorystyczna ma być jednym z mocnych punktów oferty Abartha. Na początku model 600e będzie dostępny w specyfikacji Scorpionissima, wykończonej w odważnym kolorze Hypnotic Purple. Producent zamierza wypuścić dokładnie 1949 sztuk takich aut, nawiązując do roku założenia Abartha. Ceny najnowszego “skorpiona” nie są jeszcze znane, ale na pewno będzie droższy niż 500e (około 200 tys. zł). Może nawet dojdzie do przekroczenia granicy 250 tys. zł.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Ferrari 296 Speciale o mocy 880 KM wypełnia lukę po 488 Pista, a na torze jest szybsze od LaFerrari.
Sprawdź, jak w jeden dzień odwiedzić ikony Europy, nie wyjeżdżając z kraju! Niezwykła podróż po Pałukach.
To nie tylko ewolucja flagowego modelu, ale też odpowiedź na dynamiczne zmiany w świecie motoryzacji
Tak mógłby wyglądać Defender Octa gdyby powstał 25 lat temu - oto najnowszy “klasyk” od Land Rovera.
Z mocą ponad 850 KM nowe Ferrari 296 VS będzie jedną z najgorętszych premier 2025 roku.
Brabus opracował własną wersję flagowej klasy E od AMG, ale pod maską nadal spoczywa R6, nie V8.
Nowe 911 od Porsche Heritage, na swoje szczęście lub nieszczęście, inspirowane jest latami 70. i 80.
Ferrari zaprezentuje swoje pierwsze EV jeszcze w tym roku, a jego nazwa to po prostu Elettrica.
Nowe elektryczne Renault 5 Turbo 3E kosztuje tyle co używane supersamochody Ferrari czy McLarena.
Odświeżony model zastępuje kilka pozycji w ofercie Audi. Czy będzie to sukces?
Nowe Porsche 911 GT3 992.2 ustanowiło rekord okrążenia Nürburgringu wśród aut ze skrzynią ręczną.
W drodze do przebicia bariery 500 km/h teksański Hennessey prezentuje kolejne wcielenie Venoma F5.