Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Elektryczny crossover 600e ma być modelem inspirowanym barwną wyścigową historią marki Abarth.
Zaledwie miesiąc od opublikowania pierwszej zapowiedzi Abarth odsłania prawie wszystkie karty w sprawie nowego modelu 600e. Brakuje jedynie dokładnych danych o osiągach silnika i auta, ale ma to być najmocniejszy model w historii Abartha. Konstrukcja Fiata zostanie gruntownie zmodyfikowana pod kątem zwiększenia osiągów i wydajności.
Samochód powstaje przy udziale Stellantis Motorsport w oparciu o platformę Perfo-eCMP, czyli odmianę platformy eCMP dedykowaną do usportowionych modeli. Zastosowana w niej architektura ma być bardziej wyrafinowana niż w mniejszym modelu 500e, ale co to będzie oznaczało w praktyce dowiemy się dopiero w trakcie jazd testowych.
Jak na razie podano tylko finalną moc auta, które ma generować dokładnie 240 KM. Masa zwykłego Fiata 600e wynosi około 1620 kg, zatem stosunek mocy do masy mniej więcej 150 KM na tonę uplasuje Abartha 600e zdecydowanie powyżej 500e z wynikiem około 110 KM / tonę.
Napęd to nie jedyna zmiana w stosunku do Fiata. Inżynierowie pochylili się też nad tuningiem i geometrią zawieszenia, aby zdecydowanie poprawić właściwości jezdne 600e. Wraz z seryjnym, deykowanym do EV dyferencjałem o ograniczonym poślizgu, model ten będzie znacznie bardziej stabilny przy wyższych prędkościach. Układ hamulcowy firmy Alcon, choć bez nacinanych czy nawiercanych tarcz, na potrzeby Abartha zostanie odpowiednio wzmocniony. Do tego model ten otrzyma nowe opony o bardziej sportowym profilu.

Abarth 600e na tle zwykłego Fiata wyróżnia się 20-calowymi felgami, dość dużym spoilerem dachowym, przyciemnionymi tylnymi lampami oraz większymi wlotami powietrza wykończonymi diagonalną kratką. Brakuje jakiegokolwiek zdjęcia wnętrza, ale Abarth potwierdza, że pojawią się bardziej podpierające ciało fotele stworzone z myślą o tym modelu.
Ciekawa gama kolorystyczna ma być jednym z mocnych punktów oferty Abartha. Na początku model 600e będzie dostępny w specyfikacji Scorpionissima, wykończonej w odważnym kolorze Hypnotic Purple. Producent zamierza wypuścić dokładnie 1949 sztuk takich aut, nawiązując do roku założenia Abartha. Ceny najnowszego “skorpiona” nie są jeszcze znane, ale na pewno będzie droższy niż 500e (około 200 tys. zł). Może nawet dojdzie do przekroczenia granicy 250 tys. zł.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.
Poddana fabrycznej renowacji Carrera GT składa hołd zwycięzcom 1970 24h Le Mans w Porsche 917.
Tylko 10 lojalnych klientów Rimaca dostało przywilej nabycia dedykowanej Nevery R Founder’s Edition.
Silniki i skrzynie biegów BMW już od 25 lat stanowią podstawę napędów wszystkich modeli Morgana.
Nowoczesne powłoki ceramiczne, folie PPF i innowacyjne rozwiązania Ceramic Pro chronią lakier, zmieniają wygląd auta i podkreślają jego styl.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Testujemy GAC Hyptec HT – elektrycznego SUV-a z Chin, który stawia na komfort, jakość i dojrzały styl.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.
Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.