Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Elektryczny crossover 600e ma być modelem inspirowanym barwną wyścigową historią marki Abarth.
Zaledwie miesiąc od opublikowania pierwszej zapowiedzi Abarth odsłania prawie wszystkie karty w sprawie nowego modelu 600e. Brakuje jedynie dokładnych danych o osiągach silnika i auta, ale ma to być najmocniejszy model w historii Abartha. Konstrukcja Fiata zostanie gruntownie zmodyfikowana pod kątem zwiększenia osiągów i wydajności.
Samochód powstaje przy udziale Stellantis Motorsport w oparciu o platformę Perfo-eCMP, czyli odmianę platformy eCMP dedykowaną do usportowionych modeli. Zastosowana w niej architektura ma być bardziej wyrafinowana niż w mniejszym modelu 500e, ale co to będzie oznaczało w praktyce dowiemy się dopiero w trakcie jazd testowych.
Jak na razie podano tylko finalną moc auta, które ma generować dokładnie 240 KM. Masa zwykłego Fiata 600e wynosi około 1620 kg, zatem stosunek mocy do masy mniej więcej 150 KM na tonę uplasuje Abartha 600e zdecydowanie powyżej 500e z wynikiem około 110 KM / tonę.
Napęd to nie jedyna zmiana w stosunku do Fiata. Inżynierowie pochylili się też nad tuningiem i geometrią zawieszenia, aby zdecydowanie poprawić właściwości jezdne 600e. Wraz z seryjnym, deykowanym do EV dyferencjałem o ograniczonym poślizgu, model ten będzie znacznie bardziej stabilny przy wyższych prędkościach. Układ hamulcowy firmy Alcon, choć bez nacinanych czy nawiercanych tarcz, na potrzeby Abartha zostanie odpowiednio wzmocniony. Do tego model ten otrzyma nowe opony o bardziej sportowym profilu.
Abarth 600e na tle zwykłego Fiata wyróżnia się 20-calowymi felgami, dość dużym spoilerem dachowym, przyciemnionymi tylnymi lampami oraz większymi wlotami powietrza wykończonymi diagonalną kratką. Brakuje jakiegokolwiek zdjęcia wnętrza, ale Abarth potwierdza, że pojawią się bardziej podpierające ciało fotele stworzone z myślą o tym modelu.
Ciekawa gama kolorystyczna ma być jednym z mocnych punktów oferty Abartha. Na początku model 600e będzie dostępny w specyfikacji Scorpionissima, wykończonej w odważnym kolorze Hypnotic Purple. Producent zamierza wypuścić dokładnie 1949 sztuk takich aut, nawiązując do roku założenia Abartha. Ceny najnowszego “skorpiona” nie są jeszcze znane, ale na pewno będzie droższy niż 500e (około 200 tys. zł). Może nawet dojdzie do przekroczenia granicy 250 tys. zł.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
„WE RIDE AS ONE” – hasło łączące dziesiątki tysięcy Ducatisti, czyli miłośników marki z Borgo Panigale.
Mazury to wymarzony kierunek na wakacyjną przygodę. Bawiliśmy się fantastycznie.
Inspirowany modelami Carrera 2.7 RS i GT3 RS 4.0 nowy European RS jest ultra-analogowym Porsche 911.
Zmodernizowane wersje dotychczasowego Porsche Cayenne na benzynę pozostaną w ofercie obok nowego EV.
Wykorzystując sztuczki z 765LT McLaren stworzył jeden z najlepszych supersamochodów naszych czasów.
Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić do niego karbonowe dodatki z palety M Performance.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Następca LaFerrari będzie pomostem między zespołem wyścigowym, a działem drogowym marki Ferrari.
Nowy napęd i liczne poprawki podwozia sprawiły, że 992 Carrera GTS powróciła do optymalnej formy.
Zmiana W12 na V8 plug-in spowoduje, że nowy Flying Spur będzie miał tyle mocy co Panamera Turbo S.
Panamera GTS i Panamera Turbo S E-Hybrid dołączają do gamy nowej generacji limuzyny Porsche.
W gamie Porsche Macan pojawiły się dwa nowe warianty: bazowy model z jednym motorem oraz mocne 4S.
Zmiany w nazewnictwie marki Audi spowodowały, że A4 sedan i kombi będą teraz nosić oznaczenie A5.
Większa moc, lepsze chłodzenie i opony Cup 2R mają zrobić z Mercedesa-AMG GT zabawkę na tor.