Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Kariera Alfy Romeo Milano trwała kilka dni. Włoski rząd zmusił producenta do zmiany nazwy na Junior.
Zaledwie kilka dni temu Alfa Romeo z wielką pompą zaprezentowała swój nowy model Milano. Niewielki SUV ma być pierwszym w historii samochodem Alfa Romeo z napędem całkowicie elektrycznym. Jak się jednak okazało, jest problem z jego nazwą, która zdaniem włoskiego rządu nie jest zgodna z lokalnym prawem. W wyniku tych wątpliwości producent zmienia nazwę swojego najnowszego crossovera na “Junior” jeszcze zanim na dobre zacznie się akcja marketingowa i produkcja.
W oficjalnym oświadczeniu Alfa Romeo przekazała, że choć uważa pierwotną nazwę za zgodną z włoskim prawem, urzędnicy uznali użycie słowa “Milano” za nadużycie. Rzecz w tym, że we Włoszech obowiązuje prawo zabraniające sprzedaży produktów o włosko brzmiących nazwach jeśli nie są one produkowane w kraju. Nowa Alfa zdaniem rządu jest właśnie takim produktem, gdyż będzie produkowana w Polsce.
Producent wierzy, że nie złamał prawa, ale “w duchu promowania wzajemnego zrozumienia” postanowił zmienić nazwę modelu na Junior. Zdaniem obserwatorów zmiana ta wyjdzie Alfie na dobre, gdyż nazwa Junior od początku była faworyzowana przez opinię publiczną.
Jean-Philippe Imparato, dyrektor generalny Alfa Romeo, powiedział: "Zdecydowaliśmy się na zmianę nazwy, mimo że wiemy, że nie jest to wymagane, ponieważ chcemy zachować pozytywne emocje, które zawsze wzbudzały nasze produkty, i uniknąć wszelkiego rodzaju kontrowersji. Zainteresowanie naszym nowym sportowym kompaktem, które otrzymaliśmy w ciągu ostatnich kilku dni, jest dość ekscytujące, ponieważ mieliśmy bezprecedensową liczbę wizyt w konfiguratorze online, co spowodowało awarię strony na kilka godzin".
Nowa Alfa Romeo Junior ma do zaoferowania osiągi nieporównywalnie lepsze niż model o tej samej nazwie z 1966 roku, którego 1.3-litrowy czterocylindrowy silnik z dwoma wałkami w głowicy generował całe 90 KM. Najmocniejsze w gamie Junior Veloce z napędem elektrycznym ma mieć 240 KM (tyle samo co Abarth 600e). Słabsza odmiana o mocy 156 KM będzie mieć deklarowany zasięg równy 402 km.
Cenniki i specyfikacja nowej Alfy Romeo Junior nie została jeszcze opublikowana.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Tak mógłby wyglądać Defender Octa gdyby powstał 25 lat temu - oto najnowszy “klasyk” od Land Rovera.
Z mocą ponad 850 KM nowe Ferrari 296 VS będzie jedną z najgorętszych premier 2025 roku.
Brabus opracował własną wersję flagowej klasy E od AMG, ale pod maską nadal spoczywa R6, nie V8.
Nowe 911 od Porsche Heritage, na swoje szczęście lub nieszczęście, inspirowane jest latami 70. i 80.
Ferrari zaprezentuje swoje pierwsze EV jeszcze w tym roku, a jego nazwa to po prostu Elettrica.
Nowe elektryczne Renault 5 Turbo 3E kosztuje tyle co używane supersamochody Ferrari czy McLarena.
Odświeżony model zastępuje kilka pozycji w ofercie Audi. Czy będzie to sukces?
Nowe Porsche 911 GT3 992.2 ustanowiło rekord okrążenia Nürburgringu wśród aut ze skrzynią ręczną.
W drodze do przebicia bariery 500 km/h teksański Hennessey prezentuje kolejne wcielenie Venoma F5.
W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.
Niedługo poznamy nowe Lamborghini Urus Performante - rywala Astona DBX707 i Ferrari Purosangue.
Unijni urzędnicy wzięli na celownik włókna węglowe, których rozpad jest szkodliwy dla zdrowia.