Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Kariera Alfy Romeo Milano trwała kilka dni. Włoski rząd zmusił producenta do zmiany nazwy na Junior.
Zaledwie kilka dni temu Alfa Romeo z wielką pompą zaprezentowała swój nowy model Milano. Niewielki SUV ma być pierwszym w historii samochodem Alfa Romeo z napędem całkowicie elektrycznym. Jak się jednak okazało, jest problem z jego nazwą, która zdaniem włoskiego rządu nie jest zgodna z lokalnym prawem. W wyniku tych wątpliwości producent zmienia nazwę swojego najnowszego crossovera na “Junior” jeszcze zanim na dobre zacznie się akcja marketingowa i produkcja.
W oficjalnym oświadczeniu Alfa Romeo przekazała, że choć uważa pierwotną nazwę za zgodną z włoskim prawem, urzędnicy uznali użycie słowa “Milano” za nadużycie. Rzecz w tym, że we Włoszech obowiązuje prawo zabraniające sprzedaży produktów o włosko brzmiących nazwach jeśli nie są one produkowane w kraju. Nowa Alfa zdaniem rządu jest właśnie takim produktem, gdyż będzie produkowana w Polsce.
Producent wierzy, że nie złamał prawa, ale “w duchu promowania wzajemnego zrozumienia” postanowił zmienić nazwę modelu na Junior. Zdaniem obserwatorów zmiana ta wyjdzie Alfie na dobre, gdyż nazwa Junior od początku była faworyzowana przez opinię publiczną.
Jean-Philippe Imparato, dyrektor generalny Alfa Romeo, powiedział: "Zdecydowaliśmy się na zmianę nazwy, mimo że wiemy, że nie jest to wymagane, ponieważ chcemy zachować pozytywne emocje, które zawsze wzbudzały nasze produkty, i uniknąć wszelkiego rodzaju kontrowersji. Zainteresowanie naszym nowym sportowym kompaktem, które otrzymaliśmy w ciągu ostatnich kilku dni, jest dość ekscytujące, ponieważ mieliśmy bezprecedensową liczbę wizyt w konfiguratorze online, co spowodowało awarię strony na kilka godzin".
Nowa Alfa Romeo Junior ma do zaoferowania osiągi nieporównywalnie lepsze niż model o tej samej nazwie z 1966 roku, którego 1.3-litrowy czterocylindrowy silnik z dwoma wałkami w głowicy generował całe 90 KM. Najmocniejsze w gamie Junior Veloce z napędem elektrycznym ma mieć 240 KM (tyle samo co Abarth 600e). Słabsza odmiana o mocy 156 KM będzie mieć deklarowany zasięg równy 402 km.
Cenniki i specyfikacja nowej Alfy Romeo Junior nie została jeszcze opublikowana.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.
Tajemniczy prototyp Porsche 911 wyróżnia się znacznie poszerzonym tyłem i agresywną aerodynamiką.
Zaprezentowany pierwszy raz w 2019 roku butikowy hipersamochód De Tomaso P72 doczeka się produkcji.
Na drogach pojawiły się nowe, mniej zamaskowane i bardziej agresywne, prototypy Genesis GV60 Magma.
Elektryczna Skoda Enyaq RS w ramach liftingu otrzymała odświeżający design i wzrost wydajności.
Jak zapewnia Chevrolet, wnętrze nowej Corvette C8 zyskało głównie na ergonomii i technologii.
Nowa odsłona popularnej gry wyścigowej z 2014 roku właśnie zyskała pierwszą aktualizację.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Mija prawie połowa roku, a nadal niewiele wiemy o testowanym elektrycznym Porsche Cayman/Boxster.
Nowe AMG GT wygląda dobrze, ale jego długoterminowa wartość będzie zależała od sukcesu filmu “F1”.
Nowy Singer oprócz wyjątkowej jakości zawiera odrobinę wyścigowego know-how Red Bulla i Coswortha.
Rysunki patentowe Mazdy zdradzają założenia wieloczęściowej baterii elektrycznego następcy MX-5.