Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Kariera Alfy Romeo Milano trwała kilka dni. Włoski rząd zmusił producenta do zmiany nazwy na Junior.
Zaledwie kilka dni temu Alfa Romeo z wielką pompą zaprezentowała swój nowy model Milano. Niewielki SUV ma być pierwszym w historii samochodem Alfa Romeo z napędem całkowicie elektrycznym. Jak się jednak okazało, jest problem z jego nazwą, która zdaniem włoskiego rządu nie jest zgodna z lokalnym prawem. W wyniku tych wątpliwości producent zmienia nazwę swojego najnowszego crossovera na “Junior” jeszcze zanim na dobre zacznie się akcja marketingowa i produkcja.
W oficjalnym oświadczeniu Alfa Romeo przekazała, że choć uważa pierwotną nazwę za zgodną z włoskim prawem, urzędnicy uznali użycie słowa “Milano” za nadużycie. Rzecz w tym, że we Włoszech obowiązuje prawo zabraniające sprzedaży produktów o włosko brzmiących nazwach jeśli nie są one produkowane w kraju. Nowa Alfa zdaniem rządu jest właśnie takim produktem, gdyż będzie produkowana w Polsce.
Producent wierzy, że nie złamał prawa, ale “w duchu promowania wzajemnego zrozumienia” postanowił zmienić nazwę modelu na Junior. Zdaniem obserwatorów zmiana ta wyjdzie Alfie na dobre, gdyż nazwa Junior od początku była faworyzowana przez opinię publiczną.
Jean-Philippe Imparato, dyrektor generalny Alfa Romeo, powiedział: "Zdecydowaliśmy się na zmianę nazwy, mimo że wiemy, że nie jest to wymagane, ponieważ chcemy zachować pozytywne emocje, które zawsze wzbudzały nasze produkty, i uniknąć wszelkiego rodzaju kontrowersji. Zainteresowanie naszym nowym sportowym kompaktem, które otrzymaliśmy w ciągu ostatnich kilku dni, jest dość ekscytujące, ponieważ mieliśmy bezprecedensową liczbę wizyt w konfiguratorze online, co spowodowało awarię strony na kilka godzin".
Nowa Alfa Romeo Junior ma do zaoferowania osiągi nieporównywalnie lepsze niż model o tej samej nazwie z 1966 roku, którego 1.3-litrowy czterocylindrowy silnik z dwoma wałkami w głowicy generował całe 90 KM. Najmocniejsze w gamie Junior Veloce z napędem elektrycznym ma mieć 240 KM (tyle samo co Abarth 600e). Słabsza odmiana o mocy 156 KM będzie mieć deklarowany zasięg równy 402 km.
Cenniki i specyfikacja nowej Alfy Romeo Junior nie została jeszcze opublikowana.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Z 1875-konnym V12 w modelu Aurora Zenvo ma ambicje wejść na poziom Koenigsegga. Produkcja w 2026.
BMW opracowało nowy, przyjazny środowisku kompozyt, który może być zastępstwem dla włókna węglowego.
Szlagier Dacii w ostatnich latach nie ma lekko. Czy niedawny lifting i nowe wersje silnikowe umocnią jego pozycję?
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Wersja specjalna Defender Trophy odnosi się do wielkiej tradycji Land Rovera w rajdzie Camel Trophy.
Twórcy Mercedesa CLK GTR i silników Pagani V12 wystartują restomodem Mercedesa 190E Evo II w N24.