Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Następna generacja modeli EV Neue Klasse od BMW będzie korzystać z baterii opracowanych w Chorwacji.
Wpływ chorwackiego przedsiębiorcy Mate Rimaca na całą branżę automotive z każdym rokiem się zwiększa. Dziś ujawniono, że chorwacka spółka Rimac Technology - inżynieryjna odnoga imperium Rimac Group - zawarła z BMW umowę na współpracę przy produkcji baterii dla przyszłych modeli niemieckiego giganta.
To jest, według 36-letniego założyciela marki Mate Rimaca, “największy i najbardziej ambitny projekt w historii firmy”. Pamiętajmy, że w tej chwili pod skrzydłami Rimac Group znajduje się marka Bugatti, a solidne pieniądze w całe to przedsięwzięcie włożyły wielkie motoryzacyjne korporacje jak Porsche i Hyundai.
W ramach umowy z BMW w nowo otwartej siedzibie Rimaca pod Zagrzebiem zostaną opracowane, a następnie wyprodukowane ogniwa do całej linii nowych modeli BMW zapowiadanych przy pomocy serii konceptów o zbiorczej nazwie Vision Neue Klasse. To oznacza, że Rimac musi poczynić w swoich nowych budynkach jeszcze większe inwestycje oraz postawić całą nową linię produkcyjną.
W tej chwili BMW Group pozyskuje akumulatory do swoich aut, w tym i4 M50 i i5 M60, z pięciu zakładów o zasięgu globalnym. Niemcy już zobowiązali się do budowy kolejnych fabryk produkujących ogniwa nowej generacji w Chinach, USA, Meksyku i na Węgrzech. Będą one dostarczać baterie między innymi do nowego zakładu na terenie Niemiec, który będzie montował akumulatory do pojazdów produkowanych w fabrykach BMW w Monachium, Dingolfing i Regensburgu.
Przekazane przez Rimac i BMW oświadczenia nie zawierają żadnych danych finansowych ani liczb określających zakres współpracy obu firm. Nie wiadomo też jakiego dokładnie typu baterie BMW będzie zamawiać u chorwackiego producenta.
BMW opisało akumulatory, które mają być montowane w gamie Neue Klasse od 2025 roku, jako unikalne, wykorzystujące cylindryczne ogniwa, które są mniejsze i bardziej wydajne przestrzennie niż prostokątne ogniwa pryzmatyczne, które są obecnie powszechnie stosowane. Nie potwierdzono, czy Rimac będzie odpowiedzialny za produkcję tych nowych typów ogniw akumulatorowych.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Design inspirowany Ferrari Daytona i wolnossące V12 - oto 12Cilindri, nowe super-GT od Ferrari.
Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?
Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Limitowana edycja zestawu do personalizacji Ducati Scrambler Icon bazuje na specjalnej wersji stworzonej na potrzeby Scrambler Next-Gen Tour.
Łącznie powstanie 450 sztuk Giulii i Stelvio Quadrifoglio z dopiskiem Super Sport.
28 maja poznamy wszystkie szczegóły pierwszego w historii zelektryfikowanego Porsche 911.
Alpenglow Hy4 to jeżdżące laboratorium dla przyszłych wyścigowych prototypów marki Alpine.
Caterham stworzy 85 sztuk modelu Seven 485 zanim wycofa ten wyjątkowy model z rynku europejskiego.
Produkcja silnika W12 ma się ku końcowi, ale Bentley ma już dla niego godne, hybrydowe zastępstwo.
Szef inżynierii Lamborghini podzielił się z mediami kontrowersyjną tezą na temat przyszłości marki.
Nowe BMW X5 M ma 625 KM pędzone na cztery koła i jeździ jak… podwyższone M5?
Defender otrzymał pakiet aktualizacji, w tym uproszczenie oferty, mocnego diesla i luksusowe fotele.
Większa moc, mniejsza masa i ulepszone zawieszenie mają pomóc BMW M4 CS rywalizować z Porsche 911.
Batur Convertible z silnikiem W12 jest trzecim modelem specjalnym Bentleya w ostatnich latach.
Volvo coraz mniej wspólnego ma ze Szwecją, ale ciągle uchodzi za premium.