Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Następna generacja modeli EV Neue Klasse od BMW będzie korzystać z baterii opracowanych w Chorwacji.
Wpływ chorwackiego przedsiębiorcy Mate Rimaca na całą branżę automotive z każdym rokiem się zwiększa. Dziś ujawniono, że chorwacka spółka Rimac Technology - inżynieryjna odnoga imperium Rimac Group - zawarła z BMW umowę na współpracę przy produkcji baterii dla przyszłych modeli niemieckiego giganta.
To jest, według 36-letniego założyciela marki Mate Rimaca, “największy i najbardziej ambitny projekt w historii firmy”. Pamiętajmy, że w tej chwili pod skrzydłami Rimac Group znajduje się marka Bugatti, a solidne pieniądze w całe to przedsięwzięcie włożyły wielkie motoryzacyjne korporacje jak Porsche i Hyundai.
W ramach umowy z BMW w nowo otwartej siedzibie Rimaca pod Zagrzebiem zostaną opracowane, a następnie wyprodukowane ogniwa do całej linii nowych modeli BMW zapowiadanych przy pomocy serii konceptów o zbiorczej nazwie Vision Neue Klasse. To oznacza, że Rimac musi poczynić w swoich nowych budynkach jeszcze większe inwestycje oraz postawić całą nową linię produkcyjną.
W tej chwili BMW Group pozyskuje akumulatory do swoich aut, w tym i4 M50 i i5 M60, z pięciu zakładów o zasięgu globalnym. Niemcy już zobowiązali się do budowy kolejnych fabryk produkujących ogniwa nowej generacji w Chinach, USA, Meksyku i na Węgrzech. Będą one dostarczać baterie między innymi do nowego zakładu na terenie Niemiec, który będzie montował akumulatory do pojazdów produkowanych w fabrykach BMW w Monachium, Dingolfing i Regensburgu.
Przekazane przez Rimac i BMW oświadczenia nie zawierają żadnych danych finansowych ani liczb określających zakres współpracy obu firm. Nie wiadomo też jakiego dokładnie typu baterie BMW będzie zamawiać u chorwackiego producenta.
BMW opisało akumulatory, które mają być montowane w gamie Neue Klasse od 2025 roku, jako unikalne, wykorzystujące cylindryczne ogniwa, które są mniejsze i bardziej wydajne przestrzennie niż prostokątne ogniwa pryzmatyczne, które są obecnie powszechnie stosowane. Nie potwierdzono, czy Rimac będzie odpowiedzialny za produkcję tych nowych typów ogniw akumulatorowych.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Z 1875-konnym V12 w modelu Aurora Zenvo ma ambicje wejść na poziom Koenigsegga. Produkcja w 2026.
BMW opracowało nowy, przyjazny środowisku kompozyt, który może być zastępstwem dla włókna węglowego.
Szlagier Dacii w ostatnich latach nie ma lekko. Czy niedawny lifting i nowe wersje silnikowe umocnią jego pozycję?
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Wersja specjalna Defender Trophy odnosi się do wielkiej tradycji Land Rovera w rajdzie Camel Trophy.
Twórcy Mercedesa CLK GTR i silników Pagani V12 wystartują restomodem Mercedesa 190E Evo II w N24.