Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Poznaliśmy wygląd tylnej części nadwozia nowego BMW M3 Touring

Nowe M3 Touring G81 jest o krok od debiutu, a w sieci pojawiło się zdjęcie tyłu auta bez kamuflażu.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

15 marca 2022
BMW M3 Touring - tył auta bez kamuflażu
18

Zajęło to 34 lata, ale BMW w końcu stworzy M3 na bazie kombi. Touring dopełni ofertę bawarskiego producenta obok M3 (sedan) i M4 (coupe i kabriolet), także w odmianie Competition. Ten szczególnie oczekiwany wariant jest w fazie testów przeszło 12 miesięcy, a w sieci już krąży oficjalne wideo, na którym widać praktycznie cały tył nowego M3 bez śladu kamuflażu.

BMW G81 M3 będzie dopiero trzecim samochodem w historii BMW M opartym o nadwozie kombi. W obu poprzednich przypadkach chodziło jednak o M5 - najpierw E34 w 1992 r., a potem E61 w 2007. Zawsze był większy sens konstruowania M3 Touring niż M5 Touring i chyba wreszcie ktoś w Monachium skierował ten pomysł do realizacji.

BMW M3 Touring w kamuflażu pokazane przed premierą

BMW unika ujawniania szczegółów technicznych nowego modelu, ale można bezpiecznie powiedzieć, że będzie on zawierał wszystkie te same podzespoły co najnowsze M3 i M4 Competition. Nie wiadomo czy pojawi się wersja M3 bez Competition, a jeśli tak, to na których rynkach. Touring jest z natury bardziej uniwersalnym nadwoziem niż sedan czy coupe, dlatego nie byłoby niczym dziwnym, gdyby wszystkie M3 w tym nadwoziu miały napęd xDrive. W obecnej gamie BMW M3/M4 ten rodzaj napędu nie łączy się jednak z podstawowymi modelami bez przydomka Competition.

Stylizacja najnowszego wariantu M3 będzie powielać schematy z pozostałych wersji, więc M3 Touring będzie miało ten sam kontrowersyjny pas przedni z dużymi, pionowymi nerkami oraz poszerzone nadkola przy wszystkich kołach. Niektóre prototypy były wyposażone w nowocześniejszą deskę rozdzielczą podobną do BMW i4, ale raczej nie pojawi się ona od razu w produkcji. Być może BMW planuje zmienić układ wnętrza dopiero przy liftingu serii 3, który wypada mniej więcej 18 miesięcy od przypuszczalnej daty rozpoczęcia sprzedaży M3 Touring.

BMW M3 Touring tył auta
18
Reklama

Od razu podkreślam, że data premiery jest jeszcze nieznana. Oceniając poziom zaawansowania testów można przypuszczać, że M3 Touring zadebiutuje w lato 2022 wraz z inną nowością od BMW M - nową odmianą M4 CSL i być może także z nowym M2. Te trzy modele mają uświetnić okrągłą, 50. rocznicę istnienia marki BMW M. Niestety data premiery to jedno, ale rozpoczęcie produkcji to co innego. W przypadku BMW M3 Touring może upłynąć nawet kilka miesięcy zanim pierwsze egzemplarze trafią do klientów, co nie powinno dziwić zważywszy ile się będzie działo w tym roku wokół BMW M.

Już w 2000 roku, gdy w produkcji była seria 3 E46, BMW rozważało rozpoczęcie produkcji BMW M3 w odmianie Touring. Prototypy były już w fazie testów, ale niestety nie trafiły do produkcji seryjnej. W obecnej generacji po raz pierwszy dojdzie do sytuacji gdy cała gama nadwoziowa serii 3/4 będzie miała swoją wersję M. Nie zapominajmy również o opcjonalnym napędzie xDrive, który w domyśle będzie standardem dla M3 Touring.

Silnik skryty za ogromnymi nerkami to ten sam S58 w układzie R6, który pracuje pod maską wariantów sedan i coupe, ale nie wiadomo czy będzie dostępny w obu wariantach mocy: M3 (480 KM) i M3 Competition (510 KM). Na wybranych rynkach oferowana jest tylko mocniejsza odmiana, choć w Polsce akurat klienci mogą wybierać także standardowe M3/M4. Główna różnica polega na tym, że do słabszej wersji nadal można mieć skrzynię manualną, gdy Competition wyjeżdża z fabryki wyposażone wyłącznie w automat.

BMW-M3 Touring na drodze
18

Z BMW M3 Touring w gamie Bawarczycy po raz pierwszy dorównają szerokością oferty rywalom z Mercedesa-AMG. Stuttgart oferował dotychczasową generację klasy C AMG we wszystkich rodzajach nadwozia: sedan, kombi, coupe i kabrio. Ten stan rzeczy będzie zachowany także w kolejnym modelu, który dopiero wszedł na rynek. Nowa C-klasa AMG ze swoim nowatorskim, hybrydowym napędem pojawi się mniej więcej równo z BMW M3 Touring i dojdzie między nimi do ciekawego pojedynku.

Nowy numer EVO Magazine

Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

Ferrari 12Cilindri premiera
Ferrari / 12Cilindri
Ferrari 12Cilindri - zjawiskowy następca 812 Superfast

Design inspirowany Ferrari Daytona i wolnossące V12 - oto 12Cilindri, nowe super-GT od Ferrari.

4 maja 2024
Yokohama & EVO on Tour
Prezentacja partnera
Redakcyjne auta przemierzą Polskę na oponach Yokohama

Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?

26 kwietnia 2024
Redaktor Michał Sztorc w Morganie
Lifestyle
Z życia redaktora EVO Magazine. Opowiada Michał Sztorc.

Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni. 

25 kwietnia 2024
2024 Mercedes-AMG GT 43 Coupe
Mercedes / AMG GT
Do gamy Mercedesa-AMG GT dołącza bazowa wersja czterocylindrowa

Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.

19 marca 2024
Ducati Scrambler Icon
Ducati
Limitowana personalizacja we wszechświecie Scrambler Ducati

Limitowana edycja zestawu do personalizacji Ducati Scrambler Icon bazuje na specjalnej wersji stworzonej na potrzeby Scrambler Next-Gen Tour.

15 maja 2024
Alfa Romeo Giulia / Stelvio Super Sport premiera
Alfa Romeo / Giulia
Alfa Romeo wprowadza limitowane modele Giulia i Stelvio Super Sport

Łącznie powstanie 450 sztuk Giulii i Stelvio Quadrifoglio z dopiskiem Super Sport.

15 maja 2024
Porsche 911 992.2 teaser
Porsche / 911
Hybrydowe Porsche 911 (992.2) zadebiutuje w tym miesiącu

28 maja poznamy wszystkie szczegóły pierwszego w historii zelektryfikowanego Porsche 911.

13 maja 2024
Alpine Alpenglow Hy4 prezentacja
Alpine / Alpenglow
Alpine Alpenglow Hy4 to wyścigowy prototyp zasilany wodorem

Alpenglow Hy4 to jeżdżące laboratorium dla przyszłych wyścigowych prototypów marki Alpine.

13 maja 2024
Caterham Seven 485 Final Edition premiera
Caterham / Seven
Caterham kończy produkcję ostatniego Sevena bez doładowania

Caterham stworzy 85 sztuk modelu Seven 485 zanim wycofa ten wyjątkowy model z rynku europejskiego.

9 maja 2024
Bentley W12 - V8
Bentley
W12 Bentleya zostanie zastąpione 750-konną hybrydą z V8

Produkcja silnika W12 ma się ku końcowi, ale Bentley ma już dla niego godne, hybrydowe zastępstwo.

9 maja 2024
Lamborghini V10 - EV
Lamborghini
Elektryczne Lamborghini będą równie emocjonujące co te z V10?

Szef inżynierii Lamborghini podzielił się z mediami kontrowersyjną tezą na temat przyszłości marki.

9 maja 2024
2024 BMW X5 M Competition test
BMW / X5
2024 BMW X5 M Competition - próba podważenia pozycji Porsche Cayenne

Nowe BMW X5 M ma 625 KM pędzone na cztery koła i jeździ jak… podwyższone M5?

8 maja 2024
2024 Land Rover Defender lifting
Land Rover / Defender
Land Rover Defender po liftingu jest mocniejszy i bardziej luksusowy

Defender otrzymał pakiet aktualizacji, w tym uproszczenie oferty, mocnego diesla i luksusowe fotele.

8 maja 2024
2024 BMW M4 CS G82 drift
BMW / M4 CS
Nowe BMW M4 CS - mocniejsze, lżejsze i szybsze niż M4 Competition

Większa moc, mniejsza masa i ulepszone zawieszenie mają pomóc BMW M4 CS rywalizować z Porsche 911.

8 maja 2024
Bentley Batur Convertible design
Bentley / Batur
Bentley Batur Convertible to najmocniejszy kabriolet w historii marki

Batur Convertible z silnikiem W12 jest trzecim modelem specjalnym Bentleya w ostatnich latach.

7 maja 2024
Volvo XC40 Recharge test
Volvo / XC40
Volvo XC40 Recharge - chiński szwedzki elektryk

Volvo coraz mniej wspólnego ma ze Szwecją, ale ciągle uchodzi za premium.

5 maja 2024