Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Poznaliśmy wygląd tylnej części nadwozia nowego BMW M3 Touring

Nowe M3 Touring G81 jest o krok od debiutu, a w sieci pojawiło się zdjęcie tyłu auta bez kamuflażu.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

15 marca 2022
BMW M3 Touring - tył auta bez kamuflażu
18

Zajęło to 34 lata, ale BMW w końcu stworzy M3 na bazie kombi. Touring dopełni ofertę bawarskiego producenta obok M3 (sedan) i M4 (coupe i kabriolet), także w odmianie Competition. Ten szczególnie oczekiwany wariant jest w fazie testów przeszło 12 miesięcy, a w sieci już krąży oficjalne wideo, na którym widać praktycznie cały tył nowego M3 bez śladu kamuflażu.

BMW G81 M3 będzie dopiero trzecim samochodem w historii BMW M opartym o nadwozie kombi. W obu poprzednich przypadkach chodziło jednak o M5 - najpierw E34 w 1992 r., a potem E61 w 2007. Zawsze był większy sens konstruowania M3 Touring niż M5 Touring i chyba wreszcie ktoś w Monachium skierował ten pomysł do realizacji.

BMW M3 Touring w kamuflażu pokazane przed premierą

BMW unika ujawniania szczegółów technicznych nowego modelu, ale można bezpiecznie powiedzieć, że będzie on zawierał wszystkie te same podzespoły co najnowsze M3 i M4 Competition. Nie wiadomo czy pojawi się wersja M3 bez Competition, a jeśli tak, to na których rynkach. Touring jest z natury bardziej uniwersalnym nadwoziem niż sedan czy coupe, dlatego nie byłoby niczym dziwnym, gdyby wszystkie M3 w tym nadwoziu miały napęd xDrive. W obecnej gamie BMW M3/M4 ten rodzaj napędu nie łączy się jednak z podstawowymi modelami bez przydomka Competition.

Stylizacja najnowszego wariantu M3 będzie powielać schematy z pozostałych wersji, więc M3 Touring będzie miało ten sam kontrowersyjny pas przedni z dużymi, pionowymi nerkami oraz poszerzone nadkola przy wszystkich kołach. Niektóre prototypy były wyposażone w nowocześniejszą deskę rozdzielczą podobną do BMW i4, ale raczej nie pojawi się ona od razu w produkcji. Być może BMW planuje zmienić układ wnętrza dopiero przy liftingu serii 3, który wypada mniej więcej 18 miesięcy od przypuszczalnej daty rozpoczęcia sprzedaży M3 Touring.

BMW M3 Touring tył auta
18
Reklama

Od razu podkreślam, że data premiery jest jeszcze nieznana. Oceniając poziom zaawansowania testów można przypuszczać, że M3 Touring zadebiutuje w lato 2022 wraz z inną nowością od BMW M - nową odmianą M4 CSL i być może także z nowym M2. Te trzy modele mają uświetnić okrągłą, 50. rocznicę istnienia marki BMW M. Niestety data premiery to jedno, ale rozpoczęcie produkcji to co innego. W przypadku BMW M3 Touring może upłynąć nawet kilka miesięcy zanim pierwsze egzemplarze trafią do klientów, co nie powinno dziwić zważywszy ile się będzie działo w tym roku wokół BMW M.

Już w 2000 roku, gdy w produkcji była seria 3 E46, BMW rozważało rozpoczęcie produkcji BMW M3 w odmianie Touring. Prototypy były już w fazie testów, ale niestety nie trafiły do produkcji seryjnej. W obecnej generacji po raz pierwszy dojdzie do sytuacji gdy cała gama nadwoziowa serii 3/4 będzie miała swoją wersję M. Nie zapominajmy również o opcjonalnym napędzie xDrive, który w domyśle będzie standardem dla M3 Touring.

Silnik skryty za ogromnymi nerkami to ten sam S58 w układzie R6, który pracuje pod maską wariantów sedan i coupe, ale nie wiadomo czy będzie dostępny w obu wariantach mocy: M3 (480 KM) i M3 Competition (510 KM). Na wybranych rynkach oferowana jest tylko mocniejsza odmiana, choć w Polsce akurat klienci mogą wybierać także standardowe M3/M4. Główna różnica polega na tym, że do słabszej wersji nadal można mieć skrzynię manualną, gdy Competition wyjeżdża z fabryki wyposażone wyłącznie w automat.

BMW-M3 Touring na drodze
18

Z BMW M3 Touring w gamie Bawarczycy po raz pierwszy dorównają szerokością oferty rywalom z Mercedesa-AMG. Stuttgart oferował dotychczasową generację klasy C AMG we wszystkich rodzajach nadwozia: sedan, kombi, coupe i kabrio. Ten stan rzeczy będzie zachowany także w kolejnym modelu, który dopiero wszedł na rynek. Nowa C-klasa AMG ze swoim nowatorskim, hybrydowym napędem pojawi się mniej więcej równo z BMW M3 Touring i dojdzie między nimi do ciekawego pojedynku.

Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
Limitowana edycja - Diavel for Bentley
Diavel for Bentley
Ducati i Bentley - duet egzotyczny

Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.

6 listopada 2024
Redaktor Michał Sztorc przedstawia nowe wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
Co przedstawiamy w czternastym wydaniu EVO Magazine?

To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?

23 października 2024
Mustang GT na oponach ADVAN Neova AD09
Prezentacja Partnera
Zamki, dworki, legendy, winnice w towarzystwie cudownych dróg

Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.

22 października 2024
TWR Supercat Jaguar XJS restomod
TWR
TWR Supercat - dziki kot z doładowanym V12 i manualną skrzynią

Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.

20 listopada 2024
Jaguar GT EV zapowiedź
Jaguar / GT EV
Elektryczna limuzyna GT Jaguara dostanie zupełnie nowe logo

Jaguar wchodzi w okres zmian, a ich nowa limuzyna EV dostanie nowy napęd, design i logo.

20 listopada 2024
Donkervoort F22 Final Five
Donkervoort / F22
Donkervoort F22 Final Five - pożegnanie z “pięciocylindrówką” Audi

Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.

18 listopada 2024
2026 BMW 3 Neue Klasse spyshot news
BMW / seria 3
BMW testuje nową, spalinową serię 3

Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.

18 listopada 2024
2025 Ferrari Roma następca
Ferrari / Roma
Ferrari Roma drugiej generacji weszła w fazę testów drogowych

Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.

16 listopada 2024
Bugatti Mistral World Record Editon
Bugatti / Mistral
Bugatti Mistral oficjalnie najszybszym roadsterem świata. 453 km/h!

Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.

14 listopada 2024
Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
2025 Porsche Taycan GTS
Porsche / Taycan
Nowe Porsche Taycan GTS może rywalizować z BMW M5

Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.

12 listopada 2024
Caterham Seven CSR Twenty premiera
Caterham / Seven
Caterham Seven CSR Twenty - Caterham klasy premium

CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.

12 listopada 2024
Alpine A290 pierwsza jazda
Alpine / A290
Alpine A290 GTS - czy elektryczny kuzyn Renault 5 jest naprawdę hot?

Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?

11 listopada 2024
Mazda Iconic SP koncept główne
Mazda
Mazda Iconic SP ma zielone światło do produkcji. Czy to nowe RX-7?

Koncept Mazda Iconic SP z silnikiem Wankla przeobrazi się w niewielki sportowy samochód produkcyjny.

9 listopada 2024
Bentley EV teaser
Bentley
Bentley odkłada pełną elektryfikację, ale pierwsze EV zobaczymy w 2026

Pierwszy elektryczny Bentley pojawi się w 2026 roku, ale marka zamierza pozostać przy ICE do 2035.

9 listopada 2024