Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Poznaliśmy wygląd tylnej części nadwozia nowego BMW M3 Touring

Nowe M3 Touring G81 jest o krok od debiutu, a w sieci pojawiło się zdjęcie tyłu auta bez kamuflażu.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

15 marca 2022
BMW M3 Touring - tył auta bez kamuflażu
18

Zajęło to 34 lata, ale BMW w końcu stworzy M3 na bazie kombi. Touring dopełni ofertę bawarskiego producenta obok M3 (sedan) i M4 (coupe i kabriolet), także w odmianie Competition. Ten szczególnie oczekiwany wariant jest w fazie testów przeszło 12 miesięcy, a w sieci już krąży oficjalne wideo, na którym widać praktycznie cały tył nowego M3 bez śladu kamuflażu.

BMW G81 M3 będzie dopiero trzecim samochodem w historii BMW M opartym o nadwozie kombi. W obu poprzednich przypadkach chodziło jednak o M5 - najpierw E34 w 1992 r., a potem E61 w 2007. Zawsze był większy sens konstruowania M3 Touring niż M5 Touring i chyba wreszcie ktoś w Monachium skierował ten pomysł do realizacji.

BMW M3 Touring w kamuflażu pokazane przed premierą

BMW unika ujawniania szczegółów technicznych nowego modelu, ale można bezpiecznie powiedzieć, że będzie on zawierał wszystkie te same podzespoły co najnowsze M3 i M4 Competition. Nie wiadomo czy pojawi się wersja M3 bez Competition, a jeśli tak, to na których rynkach. Touring jest z natury bardziej uniwersalnym nadwoziem niż sedan czy coupe, dlatego nie byłoby niczym dziwnym, gdyby wszystkie M3 w tym nadwoziu miały napęd xDrive. W obecnej gamie BMW M3/M4 ten rodzaj napędu nie łączy się jednak z podstawowymi modelami bez przydomka Competition.

Stylizacja najnowszego wariantu M3 będzie powielać schematy z pozostałych wersji, więc M3 Touring będzie miało ten sam kontrowersyjny pas przedni z dużymi, pionowymi nerkami oraz poszerzone nadkola przy wszystkich kołach. Niektóre prototypy były wyposażone w nowocześniejszą deskę rozdzielczą podobną do BMW i4, ale raczej nie pojawi się ona od razu w produkcji. Być może BMW planuje zmienić układ wnętrza dopiero przy liftingu serii 3, który wypada mniej więcej 18 miesięcy od przypuszczalnej daty rozpoczęcia sprzedaży M3 Touring.

BMW M3 Touring tył auta
18
Reklama

Od razu podkreślam, że data premiery jest jeszcze nieznana. Oceniając poziom zaawansowania testów można przypuszczać, że M3 Touring zadebiutuje w lato 2022 wraz z inną nowością od BMW M - nową odmianą M4 CSL i być może także z nowym M2. Te trzy modele mają uświetnić okrągłą, 50. rocznicę istnienia marki BMW M. Niestety data premiery to jedno, ale rozpoczęcie produkcji to co innego. W przypadku BMW M3 Touring może upłynąć nawet kilka miesięcy zanim pierwsze egzemplarze trafią do klientów, co nie powinno dziwić zważywszy ile się będzie działo w tym roku wokół BMW M.

Już w 2000 roku, gdy w produkcji była seria 3 E46, BMW rozważało rozpoczęcie produkcji BMW M3 w odmianie Touring. Prototypy były już w fazie testów, ale niestety nie trafiły do produkcji seryjnej. W obecnej generacji po raz pierwszy dojdzie do sytuacji gdy cała gama nadwoziowa serii 3/4 będzie miała swoją wersję M. Nie zapominajmy również o opcjonalnym napędzie xDrive, który w domyśle będzie standardem dla M3 Touring.

Silnik skryty za ogromnymi nerkami to ten sam S58 w układzie R6, który pracuje pod maską wariantów sedan i coupe, ale nie wiadomo czy będzie dostępny w obu wariantach mocy: M3 (480 KM) i M3 Competition (510 KM). Na wybranych rynkach oferowana jest tylko mocniejsza odmiana, choć w Polsce akurat klienci mogą wybierać także standardowe M3/M4. Główna różnica polega na tym, że do słabszej wersji nadal można mieć skrzynię manualną, gdy Competition wyjeżdża z fabryki wyposażone wyłącznie w automat.

BMW-M3 Touring na drodze
18

Z BMW M3 Touring w gamie Bawarczycy po raz pierwszy dorównają szerokością oferty rywalom z Mercedesa-AMG. Stuttgart oferował dotychczasową generację klasy C AMG we wszystkich rodzajach nadwozia: sedan, kombi, coupe i kabrio. Ten stan rzeczy będzie zachowany także w kolejnym modelu, który dopiero wszedł na rynek. Nowa C-klasa AMG ze swoim nowatorskim, hybrydowym napędem pojawi się mniej więcej równo z BMW M3 Touring i dojdzie między nimi do ciekawego pojedynku.

Drugie wydanie EVO magazine

Zamów drugie wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić drugi numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w dobrych salonach prasowych.

Nowy Ford Mustang Dark Horse
Premiera Mustanga
Debiutuje nowy Ford Mustang. Na początek wersja standard, GT i Dark Horse

Ford Mustang nowej generacji otrzymał odświeżony wygląd, ale zachował silnik V8 i ręczną przekładnię.

15 września 2022
Prowadzący Moto Stories
Podcast
Nadchodzące cyborgi motoryzacji

Co czeka nas w bliższej lub dalszej przyszłości motoryzacji? Czy będzie w niej miejsce dla petrolheada?

6 września 2022
Najnowsze Porsche 911 GT3 RS
Porsche / 911 GT3 RS
Najnowsze Porsche 911 GT3 RS z rozbudowanym aero i mocą 525 KM

Oto najbardziej ekstremalne GT3 RS w historii - torowa broń inspirowana sukcesami Porsche w sporcie.

17 sierpnia 2022
Porsche 356
Podcast
Speedstery - auta pożądane, choć nie do końca zrozumiałe

Pozbawione dachów, z pięknymi liniami nadwozia, rozbudzają serca petrolheadów od kilku już dekad.

7 sierpnia 2022
Lamborghini Huracan Sterrato
Huracan Sterrato
Lamborghini Huracan Sterrato niemal gotowy do produkcji

Wielkimi krokami zbliża się premiera uterenowionej wersji Lamborghini Huracan z silnikiem V10.

24 września 2022
Cadillac CT5-V Blackwing sylwetka z przodu
Cadillac / CT5-V Blackwing
Cadillac CT5-V Blackwing - amerykańska odpowiedź na BMW M5 Competition

Doładowane sprężarką V8, 677 KM i ręczna skrzynia - czy te atrybuty wznoszą CT5-V na poziom BMW M5?

23 września 2022
Mercedes AMG C63 podczas prezentacji
Mercedes / C63 AMG
Poznajcie nowego, hybrydowego Mercedesa-AMG C63 S E-Performance

Do walki z BMW M3 AMG wystawia nowy model C63 S z czterema cylindrami, wtyczką i ogromną mocą 680 KM.

23 września 2022
Bentley Bentayga S 2022 podczas testu
Bentley Bentayga
2022 Bentley Bentayga S - z naciskiem na sport

Nowe ustawienia podwozia wystarczyły do stworzenia najlepiej jeżdżącej wersji Bentaygi.

21 września 2022
Maserati GranTurismo Trofeo sylwetka z przodu
Maserati / GranTurismo
Nowe Maserati GranTurismo Trofeo gotowe do wejścia na rynek

Wciąż nie znamy szczegółów, ale Maserati GranTurismo po 15 latach wreszcie doczekało się następcy.

20 września 2022
Mazda CX-60 podczas testu
Mazda / CX-60
2022 Mazda CX-60 - w opozycji do Audi, BMW i Mercedesa

Mazda modelem CX-60 wykonuje krok w stronę klasy premium, ale czekamy na coś bardziej w stylu Evo.

16 września 2022
Rodzina Forda Mustanga
Ford Mustang
Ford wraca do Le Mans z nowym Mustangiem GT3

Przy okazji premiery nowego Mustanga zaprezentowano motosportowe plany Forda na najbliższe lata.

15 września 2022
Nowy Ford Mustang Dark Horse
Premiera Mustanga
Debiutuje nowy Ford Mustang. Na początek wersja standard, GT i Dark Horse

Ford Mustang nowej generacji otrzymał odświeżony wygląd, ale zachował silnik V8 i ręczną przekładnię.

15 września 2022
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio podczas testu
Alfa Romeo / Giulia
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio - test przyszłego włoskiego klasyka

Miała skończyć w cieniu M3, a skradła nasze serca - Giulia Quadrifoglio to najlepsza współczesna Alfa.

15 września 2022
Honda Civic e:HEV Sport podczas testu
Honda / Civic
2022 Honda Civic e:HEV Sport - w poszukiwaniu genów Type R

Najnowsza Honda Civic FL5 w wersji Sport jest swoistym przedsmakiem nowego Type R.

14 września 2022
Ferrari Purosangue prezentacja
Ferrari / Purosangue
Debiutuje Purosangue - Ferrari Utility Vehicle z wolnossącym V12

Oto odpowiedź Ferrari na Lambo Urus i AM DBX707 - najnowsze Purosangue z 725-konnym V12.

14 września 2022
Pagani Utopia sylwetka z przodu
Pagani / Utopia
Zaprezentowano nowe Pagani Utopia z silnikiem V12 o mocy 864 KM

Po sześciu latach prac Pagani zaprezentowało nowy model Utopia wyposażony w mocne V12 twin turbo.

13 września 2022