Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Poznaliśmy wygląd tylnej części nadwozia nowego BMW M3 Touring

Nowe M3 Touring G81 jest o krok od debiutu, a w sieci pojawiło się zdjęcie tyłu auta bez kamuflażu.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

15 marca 2022
BMW M3 Touring - tył auta bez kamuflażu
18

Zajęło to 34 lata, ale BMW w końcu stworzy M3 na bazie kombi. Touring dopełni ofertę bawarskiego producenta obok M3 (sedan) i M4 (coupe i kabriolet), także w odmianie Competition. Ten szczególnie oczekiwany wariant jest w fazie testów przeszło 12 miesięcy, a w sieci już krąży oficjalne wideo, na którym widać praktycznie cały tył nowego M3 bez śladu kamuflażu.

BMW G81 M3 będzie dopiero trzecim samochodem w historii BMW M opartym o nadwozie kombi. W obu poprzednich przypadkach chodziło jednak o M5 - najpierw E34 w 1992 r., a potem E61 w 2007. Zawsze był większy sens konstruowania M3 Touring niż M5 Touring i chyba wreszcie ktoś w Monachium skierował ten pomysł do realizacji.

BMW M3 Touring w kamuflażu pokazane przed premierą

BMW unika ujawniania szczegółów technicznych nowego modelu, ale można bezpiecznie powiedzieć, że będzie on zawierał wszystkie te same podzespoły co najnowsze M3 i M4 Competition. Nie wiadomo czy pojawi się wersja M3 bez Competition, a jeśli tak, to na których rynkach. Touring jest z natury bardziej uniwersalnym nadwoziem niż sedan czy coupe, dlatego nie byłoby niczym dziwnym, gdyby wszystkie M3 w tym nadwoziu miały napęd xDrive. W obecnej gamie BMW M3/M4 ten rodzaj napędu nie łączy się jednak z podstawowymi modelami bez przydomka Competition.

Stylizacja najnowszego wariantu M3 będzie powielać schematy z pozostałych wersji, więc M3 Touring będzie miało ten sam kontrowersyjny pas przedni z dużymi, pionowymi nerkami oraz poszerzone nadkola przy wszystkich kołach. Niektóre prototypy były wyposażone w nowocześniejszą deskę rozdzielczą podobną do BMW i4, ale raczej nie pojawi się ona od razu w produkcji. Być może BMW planuje zmienić układ wnętrza dopiero przy liftingu serii 3, który wypada mniej więcej 18 miesięcy od przypuszczalnej daty rozpoczęcia sprzedaży M3 Touring.

BMW M3 Touring tył auta
18
Reklama

Od razu podkreślam, że data premiery jest jeszcze nieznana. Oceniając poziom zaawansowania testów można przypuszczać, że M3 Touring zadebiutuje w lato 2022 wraz z inną nowością od BMW M - nową odmianą M4 CSL i być może także z nowym M2. Te trzy modele mają uświetnić okrągłą, 50. rocznicę istnienia marki BMW M. Niestety data premiery to jedno, ale rozpoczęcie produkcji to co innego. W przypadku BMW M3 Touring może upłynąć nawet kilka miesięcy zanim pierwsze egzemplarze trafią do klientów, co nie powinno dziwić zważywszy ile się będzie działo w tym roku wokół BMW M.

Już w 2000 roku, gdy w produkcji była seria 3 E46, BMW rozważało rozpoczęcie produkcji BMW M3 w odmianie Touring. Prototypy były już w fazie testów, ale niestety nie trafiły do produkcji seryjnej. W obecnej generacji po raz pierwszy dojdzie do sytuacji gdy cała gama nadwoziowa serii 3/4 będzie miała swoją wersję M. Nie zapominajmy również o opcjonalnym napędzie xDrive, który w domyśle będzie standardem dla M3 Touring.

Silnik skryty za ogromnymi nerkami to ten sam S58 w układzie R6, który pracuje pod maską wariantów sedan i coupe, ale nie wiadomo czy będzie dostępny w obu wariantach mocy: M3 (480 KM) i M3 Competition (510 KM). Na wybranych rynkach oferowana jest tylko mocniejsza odmiana, choć w Polsce akurat klienci mogą wybierać także standardowe M3/M4. Główna różnica polega na tym, że do słabszej wersji nadal można mieć skrzynię manualną, gdy Competition wyjeżdża z fabryki wyposażone wyłącznie w automat.

BMW-M3 Touring na drodze
18

Z BMW M3 Touring w gamie Bawarczycy po raz pierwszy dorównają szerokością oferty rywalom z Mercedesa-AMG. Stuttgart oferował dotychczasową generację klasy C AMG we wszystkich rodzajach nadwozia: sedan, kombi, coupe i kabrio. Ten stan rzeczy będzie zachowany także w kolejnym modelu, który dopiero wszedł na rynek. Nowa C-klasa AMG ze swoim nowatorskim, hybrydowym napędem pojawi się mniej więcej równo z BMW M3 Touring i dojdzie między nimi do ciekawego pojedynku.

Defender z przyczepą na haku
Prezentacja Partnera
Podróż Defenderem w Dolomity – test opon Yokohama Geolandar A/T G015

Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.

13 sierpnia 2025
Garagisti GP1 koncept
Garagisti / GP1
Garagisti GP1 to kolejne po GMA T.50 superauto z V12 i manualem

Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.

11 sierpnia 2025
Lamborghini Temerario test torowy
Lamborghini / Temerario
Lamborghini Temerario - pełen ogień hybrydowym następcą Huracána

Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?

3 sierpnia 2025
Chevrolet Corvette ZR1X design
Chevrolet / Corvette C8
Nowa Corvette ZR1X pobiła czas Mustanga GTD na Nürburgringu

…dokładnie tak jak powinna zważając na ponad 450 KM różnicy mocy.

1 sierpnia 2025
Lamborghini Fenomeno premiera
Lamborghini / Fenomeno
Lamborghini Fenomeno – nowe limitowane Lamborghini V12 (2025)

Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.

19 sierpnia 2025
GMSV S1 LM główne
Gordon Murray Automotive
Dwa nowe modele Gordona Murraya. Jeden wygląda zupełnie jak McLaren F1

Le Mans GTR oraz S1 LM to dwa nowe samochody z działu zamówień specjalnych Gordon Murray Automotive.

19 sierpnia 2025
Ringbrothers Octavia aston martin dbs
Restomod
To nowy restomod Aston Martina, choć nazwa może sugerować co innego

Ringbrothers Octavia to nie popularny liftback Skody z silnikiem V8, a nowy restomod Aston Martina…

18 sierpnia 2025
Longbow zapowiedź
Longbow
Ta brytyjska firma może przejąć filozofię lekkości Lotusa

Marka Longbow buduje lekki i prosty elektryczny samochód sportowy, który ma mieć rozsądną cenę.

18 sierpnia 2025
Nowa era męskiej pielęgnacji – jak zmieniły się przyzwyczajenia mężczyzn!
Prezentacja Partnera
Nowa era męskiej pielęgnacji – jak zmieniły się przyzwyczajenia mężczyzn!

Jeszcze kilkanaście lat temu męska półka w łazience często ograniczała się do żelu pod prysznic 3w1 - jak jest dziś?

14 sierpnia 2025
Ford Kuga test PL
Ford / Kuga
Ford Kuga - słusznie lubiany wielozadaniowiec

To jeden z najmniej emocjonujących segmentów, ale nieustannie mogący sporo zaoferować.

14 sierpnia 2025
Defender z przyczepą na haku
Prezentacja Partnera
Podróż Defenderem w Dolomity – test opon Yokohama Geolandar A/T G015

Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.

13 sierpnia 2025
Garagisti GP1 koncept
Garagisti / GP1
Garagisti GP1 to kolejne po GMA T.50 superauto z V12 i manualem

Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.

11 sierpnia 2025
Kamm 912T restomod
Restomod
Ten restomod Porsche 912 ma mniej mocy niż BMW 3, ale to nieważne

Kamm Manufaktur właśnie pokazało samochód będący idealnym antidotum na współczesny wyścig mocy.

9 sierpnia 2025
Bugatti Brouillard prezentacja
Bugatti / Brouillard
Bugatti Brouillard to pierwszy z wielu nowych one-offów z Molsheim

Kto powiedział że W16 zniknęło? Jeśli masz kasę i wyobraźnię, Bugatti jest gotowe współpracować.

7 sierpnia 2025
2025 Bentley Bentayga Speed test
Bentley / Bentayga
2025 Bentley Bentayga Speed - godny rywal Aston Martina DBX?

Już bez W12, ale z V8 i plejadą zmyślnej elektroniki - Bentley Bentayga Speed może zagrozić liderom.

6 sierpnia 2025
Range Rover Sport SV Carbon 2025
Land Rover / Range Rover Sport
Range Rover Sport SV teraz także w wersji specjalnej Carbon

Range Rover Sport SV w wersji Carbon nie posiada w standardzie dwóch najlepszych karbonowych opcji…

6 sierpnia 2025