BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
BMW wypuściło kilka nowych zdjęć zamaskowanego M3 Touring. Auto pojawi się w salonach w drugiej połowie roku.
Zajęło to 34 lata, ale BMW w końcu stworzy M3 Touring, czyli kombi, które dopełni ofertę bawarskiego producenta obok M3 (sedan) i M4 (coupe i kabriolet). Konkretna data odsłonięcia tej nowości pozostaje na razie tajemnicą, ale samochód ma trafić do sprzedaży w drugiej połowie roku. Do tego czasu pozostaje nam śledzić doniesienia prasowe i oglądać zdjęcia dające nieco wskazówek dotyczących wyglądu auta.
BMW unika ujawniania szczegółów technicznych nowego modelu, ale za to wrzucili na social media dwa nowe zdjęcia auta w kamuflażu. Opis do zdjęć “Ta sama wielka moc w ekscytującym, nowym kształcie” sugeruje, że pod spodem kryje się ten sam napęd co w M3 Competition. Niestety prezentowany na zdjęciach prototyp nie ujawnia nic ponad to, co wiedzieliśmy już wcześniej na podstawie nieoficjalnych zdjęć zamaskowanych aut.
To dopiero trzeci taki przypadek w historii BMW M, że opierają oni swoje dzieło o samochód kombi. W obu poprzednich przypadkach chodziło jednak o M5 - najpierw E34 w 1992 r., a potem E61 w 2007. Zawsze był większy sens konstruowania M3 Touring niż M5 Touring i chyba wreszcie ktoś w Monachium skierował ten pomysł do realizacji.
Był już w przeszłości prototyp M3 Touring w roku 2000, gdy obowiązywała generacja E46. Były testy i badanie gruntu, ale nie doszło do etapu seryjnej produkcji. W obecnej generacji po raz pierwszy dojdzie do sytuacji gdy cała gama nadwoziowa serii 3/4 będzie miała swoją wersję M. Nie zapominajmy również o opcjonalnym napędzie xDrive, który w domyśle będzie standardem dla M3 Touring.
Silnik skryty za ogromnymi nerkami to ten sam S58 w układzie R6, który pracuje pod maską wariantów sedan i coupe, ale nie wiadomo czy będzie dostępny w obu wariantach mocy: M3 i M3 Competition. Na wybranych rynkach oferowana jest tylko mocniejsza odmiana, choć w Polsce akurat klienci mogą wybierać także ‘zwykłe’ M3/M4. Główna różnica polega na tym, że do słabszej wersji nadal można mieć skrzynię manualną, gdy Competition wyjeżdża z fabryki wyposażone wyłącznie w automat.
Z BMW M3 Touring w gamie Bawarczycy po raz pierwszy dorównają szerokością oferty rywalom z Mercedesa-AMG. Stuttgart oferował dotychczasową generację klasy C AMG we wszystkich rodzajach nadwozia: sedan, kombi, coupe i kabrio. Ten stan rzeczy będzie zachowany także w kolejnym modelu, który dopiero wszedł na rynek. Nowa C-klasa AMG ze swoim nowatorskim, hybrydowym napędem pojawi się mniej więcej równo z BMW M3 Touring i dojdzie między nimi do ciekawego pojedynku.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.