Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Hybrydowe BMW M5 złapane podczas testów

Kolejne BMW M5 zadebiutuje w 2024 i będzie hybrydą plug-in o parametrach zbliżonych do SUV-a XM.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

28 kwietnia 2023
2024 BMW M5 PHEV spyshot
9

To nie tajemnica, że BMW M zamierza przejść na napędy hybrydowe - najlepszym przykładem i prawdziwym przełomem dla marki jest najnowszy SUV XM. Kolejne M5 pójdzie tą samą ścieżką, podobnie jak konkurencyjne Audi RS6 i Mercedes-AMG E63. Pod maską debiutującego w przyszłym roku supersedana BMW znajdzie się silnik V8 oraz moduł hybrydowy typu plug-in.

Najnowsze zdjęcia zamaskowanego prototypu tego auta zdradzają nam nieco szczegółów na temat jego docelowego wyglądu. Przede wszystkim nowe M5 dostanie wyraźnie poszerzone błotniki pod szerzej rozstawione koła - dla porównania obecny model F90 ma tylko plastikowe dokładki, czyli rozwiązanie znacznie tańsze w produkcji. Wraz z poszerzonymi progami wywoła to pożądane wrażenie muskularności auta względem jego bardziej popularnych odmian.

Nowe M5 z wyglądu będzie bardziej muskularne, a dzięki modułowi hybrydowemu także znacznie mocniejsze.

Już na podstawie wcześniejszych zdjęć wiedzieliśmy, że M5 będzie hybrydą PHEV, ale po pierwszych jazdach modelem XM mamy znacznie większą wiedzę na temat specyfiki tego napędu. Z całą pewnością M5 zachowa podwójnie doładowany silnik 4.4 V8. W przywoływanym SUV-ie łącznie mamy do dyspozycji 653 KM w wersji bazowej oraz 750 KM w topowym wariancie Label Red. Nie wiemy czy BMW wprost przeszczepi jedną z tych wersji do M5, ale presja rośnie. Mercedes już w czterocylindrowej hybrydzie C63 oferuje 680 KM, a przyszłe E63 na pewno będzie miało więcej mocy. BMW będzie musiało nadążać za rynkowymi trendami.

Śmiało możemy szacować moc przyszłego BMW M5 na około 750 KM. Sam motor benzynowy raczej nie zmieni radykalnie swoich parametrów - obecnie ma on maksymalnie 625 KM w odmianie Competition. Pozostała moc prawdopodobnie będzie generowana przez motor elektryczny.

2024 BMW M5 PHEV spyshot tył
9

M5 prawie na pewno zachowa swój system napędu na wszystkie koła - coś, co stało się cechą charakterystyczną modelu w obecnej generacji. Nie ma jeszcze pewności jaki dokładnie format przyjmie ten nowy hybrydowy system plug-in. Główna konkurencja, czyli AMG, pracuje nad systemem skoncentrowanym bardziej z tyłu pojazdu, co ma niebagatelne znaczenie dla rozkładu masy. BMW M może mieć coś podobnego w zamyśle, aby masę całego napędu skoncentrować mniej więcej równo pomiędzy osiami.

Reklama

Wiele danych na temat nowego BMW M5 pozostaje nadal zagadką - na przykład masa i jej rozkład.

Nadwozie M5 oczywiście bazuje na jeszcze nieznanym, nowym projekcie serii 5. Są jednak intensywne modyfikacje takie jak poszerzone łuki przednich i tylnych nadkoli - nic niezwykłego w M5. Na zdjęciach widać też prowizoryczne błotniki przymocowane do testowego nadwozia. Na tym etapie testów nadwozie jest tylko bryłą, na której z czasem pojawią się detale, ale wygląda na to, że obok wniesienia M5 na nowy poziom ekologicznej poprawności, samochód zachowa sporo dedykowanych komponentów i technologii.

2024 BMW M5 PHEV spyshot
9

Reszta nadwozia wygląda na dość podobną do pozostałych prototypów serii 5 z ich bardziej pochyloną tylną szybą i krótką pokrywą bagażnika. Wygląda to zupełnie inaczej niż w typowo trójbryłowym nadwoziu obecnej serii 5. Przedni grill wygląda na większy i bardziej wyrazisty niż obecny, ale wszystko wskazuje na to, że serię 5 ominie kontrowersyjny design nowej serii 7, która otrzymała rozdzielone przednie reflektory i olbrzymie nerki.

Niestety upłynie jeszcze wiele czasu zanim wsiądziemy do nowego M5. Istnieje duża szansa, że zadebiutuje ono rok po nowej serii 5 planowanej na połowę 2023, więc mówimy w najlepszym razie o 2024 roku. To sporo czasu, ale dopracowanie tak skomplikowanej, nowej technologii w samochodzie będącym szczytowym osiągnięciem techniki danego producenta musi tyle trwać. Dość powiedzieć, że AMG-GT 63 S 4 door E-Performance czekał na debiut blisko 2 lata od momentu jego pierwszej zapowiedzi. Jeśli jednak BMW M5 kolejnej generacji będzie tak dobre jak obecne M5 CS, to chyba warto poczekać.

Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
Limitowana edycja - Diavel for Bentley
Diavel for Bentley
Ducati i Bentley - duet egzotyczny

Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.

6 listopada 2024
Redaktor Michał Sztorc przedstawia nowe wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
Co przedstawiamy w czternastym wydaniu EVO Magazine?

To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?

23 października 2024
Mustang GT na oponach ADVAN Neova AD09
Prezentacja Partnera
Zamki, dworki, legendy, winnice w towarzystwie cudownych dróg

Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.

22 października 2024
TWR Supercat Jaguar XJS restomod
TWR
TWR Supercat - dziki kot z doładowanym V12 i manualną skrzynią

Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.

20 listopada 2024
Jaguar GT EV zapowiedź
Jaguar / GT EV
Elektryczna limuzyna GT Jaguara dostanie zupełnie nowe logo

Jaguar wchodzi w okres zmian, a ich nowa limuzyna EV dostanie nowy napęd, design i logo.

20 listopada 2024
Donkervoort F22 Final Five
Donkervoort / F22
Donkervoort F22 Final Five - pożegnanie z “pięciocylindrówką” Audi

Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.

18 listopada 2024
2026 BMW 3 Neue Klasse spyshot news
BMW / seria 3
BMW testuje nową, spalinową serię 3

Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.

18 listopada 2024
2025 Ferrari Roma następca
Ferrari / Roma
Ferrari Roma drugiej generacji weszła w fazę testów drogowych

Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.

16 listopada 2024
Bugatti Mistral World Record Editon
Bugatti / Mistral
Bugatti Mistral oficjalnie najszybszym roadsterem świata. 453 km/h!

Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.

14 listopada 2024
Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
2025 Porsche Taycan GTS
Porsche / Taycan
Nowe Porsche Taycan GTS może rywalizować z BMW M5

Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.

12 listopada 2024
Caterham Seven CSR Twenty premiera
Caterham / Seven
Caterham Seven CSR Twenty - Caterham klasy premium

CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.

12 listopada 2024
Alpine A290 pierwsza jazda
Alpine / A290
Alpine A290 GTS - czy elektryczny kuzyn Renault 5 jest naprawdę hot?

Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?

11 listopada 2024
Mazda Iconic SP koncept główne
Mazda
Mazda Iconic SP ma zielone światło do produkcji. Czy to nowe RX-7?

Koncept Mazda Iconic SP z silnikiem Wankla przeobrazi się w niewielki sportowy samochód produkcyjny.

9 listopada 2024
Bentley EV teaser
Bentley
Bentley odkłada pełną elektryfikację, ale pierwsze EV zobaczymy w 2026

Pierwszy elektryczny Bentley pojawi się w 2026 roku, ale marka zamierza pozostać przy ICE do 2035.

9 listopada 2024