Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Nowa seria 5 będzie pierwszą oferowaną jako spalinowa, hybrydowa i elektryczna jednocześnie.
Nadchodząca generacja BMW M5 będzie pierwszym modelem o tym oznaczeniu z napędem hybrydowym. Prototypy najmocniejszego sedana BMW już widzieliśmy na drogach, tymczasem nowością jaką ostatnio zaobserwowano jest zamaskowany egzemplarz elektrycznego i5 w wersji Touring. Wersja ta zadebiutuje wraz ze spalinowym BMW 5 w 2023 roku i będzie dostępna także jako sedan.
Wzorem i4 oraz i7 nowe i5 stylistycznie będzie bardzo zbliżone do standardowej serii 5. Typowo dla tego modelu BMW postawiło na konserwatywną, trójbryłową sylwetkę sedana i mocno tradycyjne kombi.
Pod kamuflażem trudno się doszukać detali, ale widać, że zastosowano tutaj tradycyjne “nerki” grilla w aerodynamicznej formie i płaskie klamki drzwiowe poprawiające opływ powietrza. Seria 5 otrzyma także przeprojektowane światła z przodu i z tyłu. Nie będzie to znany z i7 design z podzielonymi światłami - te będą zarezerwowane dla najdroższych modeli BMW.
Ponieważ nowe i5 bazuje na tej samej architekturze CLAR co i4, spodziewamy się podobnych lub tych samych wersji napędowych. Obecnie BMW i4 oferowane jest w Polsce w dwóch wersjach z jednym motorem - eDrive35 (286 KM) i eDrive40 (340 KM). Na szczycie gamy stoi dwusilnikowe M50 o łącznej mocy 544 KM i momencie obrotowym 795 Nm. Nie wiadomo jeszcze czy większe i5 otrzyma ten sam zestaw akumulatorów co i4. Prawdopodobnie dostępna będzie większa pojemność baterii (80,7 kWh), która w coupe i4 zapewnia zasięg do 520 km.
Nowe BMW serii 5 w większości wersji napędowych będzie miało jakąś formę elektryfikacji. Duży wolumen sprzedaży na pewno będą miały hybrydy plug-in w cztero- i sześciocylindrowych formach. Na dole gamy będą wciąż dostępne tradycyjne wersje spalinowe benzynowe i diesla wyposażone jednak w systemy mild hybrid.
Tak szeroka gama nowej “piątki” sprawia, że będzie to pierwsza generacja tej serii oferowana jednocześnie w wersjach spalinowych, hybrydowych i elektrycznych. Tym samym powiększy się także grono rywali niemieckiego auta. Obok tradycyjnych konkurentów takich jak Mercedes klasy E czy Audi A6 nowy model będzie musiał wytrzymać napór ze strony Mercedesa EQE, Audi w wersjach e-tron, a nawet Tesli.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
W EVO lubimy przygody, a czym, jeśli nie bajeczną podróżą, mogłaby być przygoda na miarę naszego magazynu? Przed Wami test na zawartość genu DEF.
Hybrydy plug-in (PHEV) miały być złotym środkiem między elektrykiem a spalinówką. W praktyce stały się narzędziem do omijania norm emisji CO2
Długo wyczekiwany system Apple CarPlay Ultra debiutuje na pokładzie wszystkich modeli Aston Martina.
BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.
Tajemniczy prototyp Porsche 911 wyróżnia się znacznie poszerzonym tyłem i agresywną aerodynamiką.
Zaprezentowany pierwszy raz w 2019 roku butikowy hipersamochód De Tomaso P72 doczeka się produkcji.
Na drogach pojawiły się nowe, mniej zamaskowane i bardziej agresywne, prototypy Genesis GV60 Magma.
Elektryczna Skoda Enyaq RS w ramach liftingu otrzymała odświeżający design i wzrost wydajności.
Jak zapewnia Chevrolet, wnętrze nowej Corvette C8 zyskało głównie na ergonomii i technologii.
Nowa odsłona popularnej gry wyścigowej z 2014 roku właśnie zyskała pierwszą aktualizację.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Mija prawie połowa roku, a nadal niewiele wiemy o testowanym elektrycznym Porsche Cayman/Boxster.