Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Nowa seria 5 będzie pierwszą oferowaną jako spalinowa, hybrydowa i elektryczna jednocześnie.
Nadchodząca generacja BMW M5 będzie pierwszym modelem o tym oznaczeniu z napędem hybrydowym. Prototypy najmocniejszego sedana BMW już widzieliśmy na drogach, tymczasem nowością jaką ostatnio zaobserwowano jest zamaskowany egzemplarz elektrycznego i5 w wersji Touring. Wersja ta zadebiutuje wraz ze spalinowym BMW 5 w 2023 roku i będzie dostępna także jako sedan.
Wzorem i4 oraz i7 nowe i5 stylistycznie będzie bardzo zbliżone do standardowej serii 5. Typowo dla tego modelu BMW postawiło na konserwatywną, trójbryłową sylwetkę sedana i mocno tradycyjne kombi.
Pod kamuflażem trudno się doszukać detali, ale widać, że zastosowano tutaj tradycyjne “nerki” grilla w aerodynamicznej formie i płaskie klamki drzwiowe poprawiające opływ powietrza. Seria 5 otrzyma także przeprojektowane światła z przodu i z tyłu. Nie będzie to znany z i7 design z podzielonymi światłami - te będą zarezerwowane dla najdroższych modeli BMW.
Ponieważ nowe i5 bazuje na tej samej architekturze CLAR co i4, spodziewamy się podobnych lub tych samych wersji napędowych. Obecnie BMW i4 oferowane jest w Polsce w dwóch wersjach z jednym motorem - eDrive35 (286 KM) i eDrive40 (340 KM). Na szczycie gamy stoi dwusilnikowe M50 o łącznej mocy 544 KM i momencie obrotowym 795 Nm. Nie wiadomo jeszcze czy większe i5 otrzyma ten sam zestaw akumulatorów co i4. Prawdopodobnie dostępna będzie większa pojemność baterii (80,7 kWh), która w coupe i4 zapewnia zasięg do 520 km.
Nowe BMW serii 5 w większości wersji napędowych będzie miało jakąś formę elektryfikacji. Duży wolumen sprzedaży na pewno będą miały hybrydy plug-in w cztero- i sześciocylindrowych formach. Na dole gamy będą wciąż dostępne tradycyjne wersje spalinowe benzynowe i diesla wyposażone jednak w systemy mild hybrid.
Tak szeroka gama nowej “piątki” sprawia, że będzie to pierwsza generacja tej serii oferowana jednocześnie w wersjach spalinowych, hybrydowych i elektrycznych. Tym samym powiększy się także grono rywali niemieckiego auta. Obok tradycyjnych konkurentów takich jak Mercedes klasy E czy Audi A6 nowy model będzie musiał wytrzymać napór ze strony Mercedesa EQE, Audi w wersjach e-tron, a nawet Tesli.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.
Już za tydzień Porsche pokaże flagową wersję Taycana, jakiej jeszcze nie było.
Mate Rimac wyraził swoje zastrzeżenia do zapowiadanych przez Elona Muska osiągów Tesli Roadster.
Jeździmy najnowszym DB12 Volante, którego misją jest przywrócić Aston Martina na właściwe tory.
Elektryczne GranCabrio Folgore to pierwszy na rynku kabriolet segmentu GT z napędem bezemisyjnym.
Kariera Alfy Romeo Milano trwała kilka dni. Włoski rząd zmusił producenta do zmiany nazwy na Junior.
Torowy GMA T.50 oznaczony literą ‘s’ jest lżejszy, mocniejszy i ma lepsze aero niż model drogowy.
Zbliża się debiut najmocniejszej Corvette w historii - nowego ZR1 generacji C8.
Pagani wraz z Instituto Europeo di Design stworzyło wizję Zondy w roli hipersamochodu przyszłości.
Toyota GT86 zmieniła rynek sportowych coupe, a późniejsze GR86 doprowadziło tę formułę do perfekcji.
W nowym Plus Four Morgan poprawił podwozie i wnętrze, ale pozostawił legendarny design z lat 30.
Jeśli żegnać kultowe V10 Lamborghini to w takim stylu - limitowanym, torowym modelem opartym na STO.
Następna generacja modeli EV Neue Klasse od BMW będzie korzystać z baterii opracowanych w Chorwacji.
Stylowy i luksusowy Mercedes S63 Coupe to niedoceniane, choć świetne GT za dobre pieniądze.
Na rok modelowy 2024 Audi wprowadza do S3 poprawki układu napędowego i odświeżony design.