Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Nowa seria 5 będzie pierwszą oferowaną jako spalinowa, hybrydowa i elektryczna jednocześnie.
Nadchodząca generacja BMW M5 będzie pierwszym modelem o tym oznaczeniu z napędem hybrydowym. Prototypy najmocniejszego sedana BMW już widzieliśmy na drogach, tymczasem nowością jaką ostatnio zaobserwowano jest zamaskowany egzemplarz elektrycznego i5 w wersji Touring. Wersja ta zadebiutuje wraz ze spalinowym BMW 5 w 2023 roku i będzie dostępna także jako sedan.
Wzorem i4 oraz i7 nowe i5 stylistycznie będzie bardzo zbliżone do standardowej serii 5. Typowo dla tego modelu BMW postawiło na konserwatywną, trójbryłową sylwetkę sedana i mocno tradycyjne kombi.
Pod kamuflażem trudno się doszukać detali, ale widać, że zastosowano tutaj tradycyjne “nerki” grilla w aerodynamicznej formie i płaskie klamki drzwiowe poprawiające opływ powietrza. Seria 5 otrzyma także przeprojektowane światła z przodu i z tyłu. Nie będzie to znany z i7 design z podzielonymi światłami - te będą zarezerwowane dla najdroższych modeli BMW.
Ponieważ nowe i5 bazuje na tej samej architekturze CLAR co i4, spodziewamy się podobnych lub tych samych wersji napędowych. Obecnie BMW i4 oferowane jest w Polsce w dwóch wersjach z jednym motorem - eDrive35 (286 KM) i eDrive40 (340 KM). Na szczycie gamy stoi dwusilnikowe M50 o łącznej mocy 544 KM i momencie obrotowym 795 Nm. Nie wiadomo jeszcze czy większe i5 otrzyma ten sam zestaw akumulatorów co i4. Prawdopodobnie dostępna będzie większa pojemność baterii (80,7 kWh), która w coupe i4 zapewnia zasięg do 520 km.
Nowe BMW serii 5 w większości wersji napędowych będzie miało jakąś formę elektryfikacji. Duży wolumen sprzedaży na pewno będą miały hybrydy plug-in w cztero- i sześciocylindrowych formach. Na dole gamy będą wciąż dostępne tradycyjne wersje spalinowe benzynowe i diesla wyposażone jednak w systemy mild hybrid.
Tak szeroka gama nowej “piątki” sprawia, że będzie to pierwsza generacja tej serii oferowana jednocześnie w wersjach spalinowych, hybrydowych i elektrycznych. Tym samym powiększy się także grono rywali niemieckiego auta. Obok tradycyjnych konkurentów takich jak Mercedes klasy E czy Audi A6 nowy model będzie musiał wytrzymać napór ze strony Mercedesa EQE, Audi w wersjach e-tron, a nawet Tesli.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Startujemy materiałem okładkowym z Audi R8 V10 performance RWD w roli głównej.
Razem z Team Bołtowicz ruszamy na Tor Modlin by w gronie niemal 300 osób uczcić klubowy jubileusz.
Jakie są korzyści wynikające z użycia AI w motoryzacji? Czy samochody zostaną wkrótce „smartfonami na kołach”?
Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.
Nowozelandzki rywal Aston Martina Valkyrie Rodin FZero właśnie wchodzi w kluczową fazę rozwoju.
Startujemy materiałem okładkowym z Audi R8 V10 performance RWD w roli głównej.
Brytyjski Morgan stworzył elektrycznego trójkołowca na bazie Super 3, aby eksplorować możliwości napędu EV.
Zadebiutowała pierwsza odmiana Mercedesa CLE od AMG, ale topowy model wciąż jest w drodze…
Hyundai wykorzystał każdy możliwy trik, aby stworzyć fun z jazdy EV. Rezultat jest oszałamiający.
Choć poprzednik sprzedawał się znakomicie, w odbiorze był dość przeciętny. Co nowego wnosi Austral?
Razem z Team Bołtowicz ruszamy na Tor Modlin by w gronie niemal 300 osób uczcić klubowy jubileusz.
Po kilku latach przekładania terminów pikap Tesla Cybertruck zaczyna trafiać do odbiorców.
Francuzi opublikowali pierwsze zdjęcia zapowiadające Renault 5 EV, nowego konkurenta dla Mini EV.
BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. A to nie koniec złych wieści.
Nowa ładowarka Lotusa ma oferować 450 kW i niesamowicie szybkie ładowanie. Przynajmniej w teorii.
Hondę ostatnio już niemal głównie kojarzymy z autami o wyższym prześwicie. Do gamy dołącza ZR-V, które powinno być bestsellerem japońskiego producenta.