Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Nowa seria 5 będzie pierwszą oferowaną jako spalinowa, hybrydowa i elektryczna jednocześnie.
Nadchodząca generacja BMW M5 będzie pierwszym modelem o tym oznaczeniu z napędem hybrydowym. Prototypy najmocniejszego sedana BMW już widzieliśmy na drogach, tymczasem nowością jaką ostatnio zaobserwowano jest zamaskowany egzemplarz elektrycznego i5 w wersji Touring. Wersja ta zadebiutuje wraz ze spalinowym BMW 5 w 2023 roku i będzie dostępna także jako sedan.
Wzorem i4 oraz i7 nowe i5 stylistycznie będzie bardzo zbliżone do standardowej serii 5. Typowo dla tego modelu BMW postawiło na konserwatywną, trójbryłową sylwetkę sedana i mocno tradycyjne kombi.

Pod kamuflażem trudno się doszukać detali, ale widać, że zastosowano tutaj tradycyjne “nerki” grilla w aerodynamicznej formie i płaskie klamki drzwiowe poprawiające opływ powietrza. Seria 5 otrzyma także przeprojektowane światła z przodu i z tyłu. Nie będzie to znany z i7 design z podzielonymi światłami - te będą zarezerwowane dla najdroższych modeli BMW.
Ponieważ nowe i5 bazuje na tej samej architekturze CLAR co i4, spodziewamy się podobnych lub tych samych wersji napędowych. Obecnie BMW i4 oferowane jest w Polsce w dwóch wersjach z jednym motorem - eDrive35 (286 KM) i eDrive40 (340 KM). Na szczycie gamy stoi dwusilnikowe M50 o łącznej mocy 544 KM i momencie obrotowym 795 Nm. Nie wiadomo jeszcze czy większe i5 otrzyma ten sam zestaw akumulatorów co i4. Prawdopodobnie dostępna będzie większa pojemność baterii (80,7 kWh), która w coupe i4 zapewnia zasięg do 520 km.

Nowe BMW serii 5 w większości wersji napędowych będzie miało jakąś formę elektryfikacji. Duży wolumen sprzedaży na pewno będą miały hybrydy plug-in w cztero- i sześciocylindrowych formach. Na dole gamy będą wciąż dostępne tradycyjne wersje spalinowe benzynowe i diesla wyposażone jednak w systemy mild hybrid.
Tak szeroka gama nowej “piątki” sprawia, że będzie to pierwsza generacja tej serii oferowana jednocześnie w wersjach spalinowych, hybrydowych i elektrycznych. Tym samym powiększy się także grono rywali niemieckiego auta. Obok tradycyjnych konkurentów takich jak Mercedes klasy E czy Audi A6 nowy model będzie musiał wytrzymać napór ze strony Mercedesa EQE, Audi w wersjach e-tron, a nawet Tesli.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.
Limitowana wersja 911 GT3 Ocelot łączy sportową duszę Porsche z kulturą Ameryki Łacińskiej.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.
Po rundzie w Bahrajnie znamy ostateczne rozstrzygnięcia tego sezonu WEC. Ferrari może świętować.
Paweł Sudoł – operator dronów i filmowiec, który pokazuje świat z nieba. Twórca zdjęć dla TVN, Discovery i National Geographic.
Fotograf, który łączy sztukę z precyzją. Tomek Mąkolski tworzy wizualne iluzje, redefiniując granice między światem rzeczywistym a kreacją.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Na 14 listopada wyznaczono datę premiery lekkiego tylnonapędowego Bentleya serii Supersports.