Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Audi RS6 - powrót króla szybkich kombi

RS6 stało się perfekcyjnym autem wielozadaniowym - praktycznym, komfortowym, szybkim i dającym radość z jazdy.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

30 kwietnia 2022
  1. 1.Wstęp
  2. 2.Silnik, skrzynia biegów i szczegóły techniczne
  3. 3.Osiągi i czas 0-100
  4. 4.Prowadzenie i tłumienie
  5. 5.Zużycie paliwa i koszty eksploatacji
  6. 6.Wnętrze i technologia
  7. 7.Design
Audi RS6 na drodze
38
Ocena Evo
Cena:
od: 634 300 zł
szybkość, przestrzeń, zaskakująca zwinność i radość z jazdy
pneumatyczne zawieszenie trochę psuje wrażenia z jazdy; masa własna; wyjątkowo drogie hamulce ceramiczne

Już bardzo długo Audi RS6 stanowi domyślny wybór jeśli w swoim “garażu marzeń” musisz pogodzić osiągi i praktyczność, a obecna generacja tego samochodu jest lepsza niż kiedykolwiek wcześniej. Audi zachowało wszystkie cechy, które czyniły z poprzedniego RS6 funkcjonalne i szybkie auto wielozadaniowe, poprawiło każdy aspekt, po czym dodało trochę frajdy dla kierowcy, której wcześniej brakowało.

Wynik tych działań jest zaskakujący. Są pewne cechy, których można oczekiwać od RS6 i wszystkie one pozostają niezmienione: poczucie stabilności, imponujące osiągi, dopracowanie na długich dystansach oraz dobrze zbudowana i praktyczna kabina. Oczywiście, w każdej z tych cech wprowadzono zmiany, ale nie są one niczym nadzwyczajnym.

Audi RS6 na zakręcie
38

Największą różnicą jest jednak fakt, że teraz kierowca może naprawdę mieć zabawę za kółkiem. Szybkość na krętych drogach, zwinność i możliwość pełnego panowania nad autem w każdych warunkach to cechy, które do tej pory mogliśmy podziwiać w Audi Sport chyba tylko w modelu R8. Jasne, że RS6 zawsze było zaawansowane technologicznie, ale w aktualnym modelu to zaawansowanie daje realne korzyści kierowcy.

Pozostaje kwestia ceny - nawet podstawowy samochód obecnie wyceniany jest na ponad 630 tys. zł. Rywale kosztują podobnie, ale i tak mówimy o sporej sumie. Tym bardziej, że RS6 nie należy do samochodów tanich w eksploatacji, zwłaszcza w charakterze rodzinnego pojazdu na co dzień, a taką rolę pełni w rękach wielu właścicieli. W żadnym stopniu nie umniejsza to jego zalet - szybkości i przyjemności z jazdy.

Audi RS6 z przodu
38

Ceny, wyposażenie i konkurencja

Pozbawione opcji Audi RS6 kosztuje w Polsce minimum 634 300 zł. W sposób typowy dla klasy premium nie ma tutaj poziomów wyposażenia, po prostu dobiera się pakiety i pojedyncze opcje do “wersji bazowej”. Ostateczna cena RS6 może przekroczyć 900 tys. złotych zanim jeszcze zaczniemy dobierać opcje z palety Audi Exclusive.

Reklama

Na usprawiedliwienie Audi trzeba dodać, że w zamian otrzymuje się naprawdę sporo samochodu, i to dosłownie, bo RS6 waży ponad 2 tony. Na wyposażeniu każdego egzemplarza są standardowo takie elementy jak 4-strefowa klimatyzacja, 21-calowe felgi, system MMI z nawigacją, pełna elektryka, w tym sportowych foteli skórzanych, system audio Bang & Olufsen Premium 3D, zawieszenie pneumatyczne RS i wiele innych.

Audi RS6 sylwetka z przodu
38

Do popularnych opcji należą pakiety RS  Dynamic/Dynamic Plus, w których zawiera się kilka interesujących pozycji. Przede wszystkim dynamiczny układ kierowniczy ze skrętną tylną osią, sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi, ceramiczne hamulce RS oraz podniesienie limitera prędkości z 250 na 305 km/h. Oba te pakiety różnią się między sobą tylko obecnością ceramiki, no i oczywiście ceną - pakiet RS Dynamic Plus to dodatkowe 73 670 zł.

Podstawowa paleta kolorów zawiera 8 propozycji - jeden bez dopłaty (szary), pięć lakierów metalicznych, jeden perłowy i jeden z efektem kryształowym. Ich ceny wahają się od 5900 zł do 9430 zł, ale za 17 100 zł można wybierać z palety Audi Exclusive. Każdy, kto chce mieć RS6 w niebanalnym kolorze powinien zajrzeć właśnie tutaj - jasnozielony, żółty czy brązowy kolor nadwozia to nie problem, podobnie jak lakiery matowe lub dobierane na zamówienie. Wszystko jest kwestią odpowiedniej sumy jaką trzeba dodać do rachunku. Często wybierane są też felgi w rozmiarze 22 cali, gdzie producent daje do wyboru 4 wzory w cenach od 11 800 zł do 13 600 zł. Naszą uwagę przykuł też sportowy układ wydechowy za 8260 zł i zawieszenie z Dynamic Ride Control za 7380 zł.

Nie ma na rynku BMW M5 z nadwoziem Touring, więc najbardziej oczywistą konkurencją RS6 jest Mercedes-AMG E63S kombi. Ma podobną moc, napęd na cztery koła i kosztuje praktycznie tyle samo, za to daje zupełnie inne wrażenia z jazdy. Merc jest bardziej brutalny, mniej precyzyjny, za to prowadzi się bardziej harmonijnie. Zarówno RS6 jak i E63 S w swojej klasie nie mają sobie równych.

Jedynym samochodem poza Mercedesem, który można rozpatrywać jako konkurencję RS6 jest Porsche Panamera Sport Turismo. Jako Turbo S pasuje do rywalizacji z Audi pod kątem osiągów (630 KM), ale cenowo znajduje się w innej lidze z wyjściową kwotą 929 tys. zł. Sporo mniej, bo minimum 670 tys. zł kosztuje GTS z silnikiem o mocy 480 KM, ale różnica ponad 100 KM będzie odczuwalna. Na siłę można jeszcze rozpatrywać wersję Turbo S E-Hybrid - niesamowicie mocną, ale zbyt ciężką i drogą. Naszym zdaniem w przypadku Porsche warto postawić na tańsze odmiany, więc GTS lub nawet 4S byłyby odpowiednimi modelami dla klienta zainteresowanego tego typu samochodem.

Nowy numer EVO Magazine

Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

Silnik, skrzynia biegów i szczegóły techniczne
Mariusz Miękoś z pucharami
Wyścigi WSMP
Niesamowity weekend dla Fastline Racing Academy!

Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.

30 maja 2023
Rimac Nevera w trybie drift
Rimac / Nevera
Rimac Nevera - niszczyciel supersamochodów

Nevera ma 1914 KM i mimo napędu elektrycznego zaliczamy go do czołówki "prawdziwych" samochodów.

20 maja 2023
Lamborghini Huracán Sterrato - na drodze
Lamborghini / Huracan Sterrato
Lamborghini Huracán Sterrato - w tym szaleństwie jest metoda

Najbardziej ekstremalne Lamborghini Huracán okazuje się najbardziej użyteczne i sprawia dużo frajdy.

15 maja 2023
Szóste wydanie EVO Magazine
EVO magazine
Co przedstawiamy w szóstym wydaniu EVO Magazine?

Otwieramy sezon razem z najwspanialszymi kąskami nieprzeciętnej motoryzacji.

5 maja 2023
Alpine A110 R Le Mans główne
Alpine / A110
Alpine A110 R Le Mans - 100 sztuk na stulecie

Na stulecie wyścigu 24h Le Mans Alpine przygotowało limitowaną edycję specjalną modelu A110 R.

8 czerwca 2023
Caterham Project V teaser
Caterham / Project V
Caterham zapowiada elektryczny model sportowy o kryptonimie Project V

Caterham chce zacząć erę napędów EV od zgrabnego sportowego coupe o współczesnej sylwetce.

7 czerwca 2023
Tesla Model S Plaid Track Pack Nurburgring
Tesla / S Plaid
Tesla Model S Plaid Track Pack odzyskuje rekord samochodów EV na Ringu

Tesla Plaid ponownie jest najszybszym samochodem seryjnym z napędem elektrycznym na Nürburgringu.

5 czerwca 2023
Ferrari SF90 test spyshot
Ferrari / SF90 Stradale
Prototyp ekstremalnego Ferrari SF90 przyłapany podczas testów

Wzmocnione torowe SF90 otrzyma najbardziej agresywną aerodynamikę w historii drogowych Ferrari.

2 czerwca 2023
Bugatti Bolide testy na torze
Bugatti / Bolide
Bugatti Bolide rozpoczyna program testów na torze

Nowy hypercar Bugatti ma być znacznie bardziej ekstremalny niż pozostałe modele z silnikiem W16.

2 czerwca 2023
Porsche logotyp nowy
Porsche
Porsche ma nowe logo stworzone z okazji 75-lecia firmy

Z okazji okrągłej rocznicy założenia firmy słynna tarcza Porsche otrzymała nowy design.

1 czerwca 2023
Volkswagen Golf R 333 Limited Edition zdjęcie główne
Volkswagen / Golf
Volkswagen Golf R 333 Limited Edition - wyjątkowość przede wszystkim

Golf R stał się mocniejszy niż kiedykolwiek - nowa limitowana do 333 sztuk wersja ma równo 333 KM.

31 maja 2023
Aehra Sedan koncept teaser
Aehra / Sedan
Nowy gracz w segmencie mocnych EV - włoska Aehra Sedan

Włoski startup chce wypuścić dwa nowe modele EV. Jeden z nich będzie konkurował z Porsche Taycan.

31 maja 2023
Range Rover Sport SV V8 Edition One
Land Rover / Range Rover Sport
Oto nowy Range Rover Sport SV o mocy 630 KM - następca SVR-a

Dział SVO stworzył szybszą i bardziej muskularną wersję Range Rovera Sport z motorem V8.

31 maja 2023
Porsche 911 ST spyshot główne
Porsche / 911 ST
Porsche 911 ST - kolejna limitowana wariacja na bazie GT3

Porsche przygotowuje lekką, ekstremalną pochodną GT3 Touring inspirowaną dawnym modelem 911 ST.

31 maja 2023
Mariusz Miękoś z pucharami
Wyścigi WSMP
Niesamowity weekend dla Fastline Racing Academy!

Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.

30 maja 2023
Range Rover SV test
Land Rover / Range Rover
Range Rover SV - personalizowana “przeciętność”

Od dekad nie ma konkurencji i jest synonimem braku konieczności udowadniania czegokolwiek. Od teraz - z nienachalną personalizacją.

27 maja 2023