Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Audi RS6 - powrót króla szybkich kombi

RS6 stało się perfekcyjnym autem wielozadaniowym - praktycznym, komfortowym, szybkim i dającym radość z jazdy.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

30 kwietnia 2022
  1. 1.Wstęp
  2. 2.Silnik, skrzynia biegów i szczegóły techniczne
  3. 3.Osiągi i czas 0-100
  4. 4.Prowadzenie i tłumienie
  5. 5.Zużycie paliwa i koszty eksploatacji
  6. 6.Wnętrze i technologia
  7. 7.Design
Audi RS6 na drodze
38
Ocena Evo
Cena:
od: 634 300 zł
szybkość, przestrzeń, zaskakująca zwinność i radość z jazdy
pneumatyczne zawieszenie trochę psuje wrażenia z jazdy; masa własna; wyjątkowo drogie hamulce ceramiczne

Już bardzo długo Audi RS6 stanowi domyślny wybór jeśli w swoim “garażu marzeń” musisz pogodzić osiągi i praktyczność, a obecna generacja tego samochodu jest lepsza niż kiedykolwiek wcześniej. Audi zachowało wszystkie cechy, które czyniły z poprzedniego RS6 funkcjonalne i szybkie auto wielozadaniowe, poprawiło każdy aspekt, po czym dodało trochę frajdy dla kierowcy, której wcześniej brakowało.

Wynik tych działań jest zaskakujący. Są pewne cechy, których można oczekiwać od RS6 i wszystkie one pozostają niezmienione: poczucie stabilności, imponujące osiągi, dopracowanie na długich dystansach oraz dobrze zbudowana i praktyczna kabina. Oczywiście, w każdej z tych cech wprowadzono zmiany, ale nie są one niczym nadzwyczajnym.

Audi RS6 na zakręcie
38

Największą różnicą jest jednak fakt, że teraz kierowca może naprawdę mieć zabawę za kółkiem. Szybkość na krętych drogach, zwinność i możliwość pełnego panowania nad autem w każdych warunkach to cechy, które do tej pory mogliśmy podziwiać w Audi Sport chyba tylko w modelu R8. Jasne, że RS6 zawsze było zaawansowane technologicznie, ale w aktualnym modelu to zaawansowanie daje realne korzyści kierowcy.

Pozostaje kwestia ceny - nawet podstawowy samochód obecnie wyceniany jest na ponad 630 tys. zł. Rywale kosztują podobnie, ale i tak mówimy o sporej sumie. Tym bardziej, że RS6 nie należy do samochodów tanich w eksploatacji, zwłaszcza w charakterze rodzinnego pojazdu na co dzień, a taką rolę pełni w rękach wielu właścicieli. W żadnym stopniu nie umniejsza to jego zalet - szybkości i przyjemności z jazdy.

Audi RS6 z przodu
38

Ceny, wyposażenie i konkurencja

Pozbawione opcji Audi RS6 kosztuje w Polsce minimum 634 300 zł. W sposób typowy dla klasy premium nie ma tutaj poziomów wyposażenia, po prostu dobiera się pakiety i pojedyncze opcje do “wersji bazowej”. Ostateczna cena RS6 może przekroczyć 900 tys. złotych zanim jeszcze zaczniemy dobierać opcje z palety Audi Exclusive.

Reklama

Na usprawiedliwienie Audi trzeba dodać, że w zamian otrzymuje się naprawdę sporo samochodu, i to dosłownie, bo RS6 waży ponad 2 tony. Na wyposażeniu każdego egzemplarza są standardowo takie elementy jak 4-strefowa klimatyzacja, 21-calowe felgi, system MMI z nawigacją, pełna elektryka, w tym sportowych foteli skórzanych, system audio Bang & Olufsen Premium 3D, zawieszenie pneumatyczne RS i wiele innych.

Audi RS6 sylwetka z przodu
38

Do popularnych opcji należą pakiety RS  Dynamic/Dynamic Plus, w których zawiera się kilka interesujących pozycji. Przede wszystkim dynamiczny układ kierowniczy ze skrętną tylną osią, sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi, ceramiczne hamulce RS oraz podniesienie limitera prędkości z 250 na 305 km/h. Oba te pakiety różnią się między sobą tylko obecnością ceramiki, no i oczywiście ceną - pakiet RS Dynamic Plus to dodatkowe 73 670 zł.

Podstawowa paleta kolorów zawiera 8 propozycji - jeden bez dopłaty (szary), pięć lakierów metalicznych, jeden perłowy i jeden z efektem kryształowym. Ich ceny wahają się od 5900 zł do 9430 zł, ale za 17 100 zł można wybierać z palety Audi Exclusive. Każdy, kto chce mieć RS6 w niebanalnym kolorze powinien zajrzeć właśnie tutaj - jasnozielony, żółty czy brązowy kolor nadwozia to nie problem, podobnie jak lakiery matowe lub dobierane na zamówienie. Wszystko jest kwestią odpowiedniej sumy jaką trzeba dodać do rachunku. Często wybierane są też felgi w rozmiarze 22 cali, gdzie producent daje do wyboru 4 wzory w cenach od 11 800 zł do 13 600 zł. Naszą uwagę przykuł też sportowy układ wydechowy za 8260 zł i zawieszenie z Dynamic Ride Control za 7380 zł.

Nie ma na rynku BMW M5 z nadwoziem Touring, więc najbardziej oczywistą konkurencją RS6 jest Mercedes-AMG E63S kombi. Ma podobną moc, napęd na cztery koła i kosztuje praktycznie tyle samo, za to daje zupełnie inne wrażenia z jazdy. Merc jest bardziej brutalny, mniej precyzyjny, za to prowadzi się bardziej harmonijnie. Zarówno RS6 jak i E63 S w swojej klasie nie mają sobie równych.

Jedynym samochodem poza Mercedesem, który można rozpatrywać jako konkurencję RS6 jest Porsche Panamera Sport Turismo. Jako Turbo S pasuje do rywalizacji z Audi pod kątem osiągów (630 KM), ale cenowo znajduje się w innej lidze z wyjściową kwotą 929 tys. zł. Sporo mniej, bo minimum 670 tys. zł kosztuje GTS z silnikiem o mocy 480 KM, ale różnica ponad 100 KM będzie odczuwalna. Na siłę można jeszcze rozpatrywać wersję Turbo S E-Hybrid - niesamowicie mocną, ale zbyt ciężką i drogą. Naszym zdaniem w przypadku Porsche warto postawić na tańsze odmiany, więc GTS lub nawet 4S byłyby odpowiednimi modelami dla klienta zainteresowanego tego typu samochodem.

Drugie wydanie EVO magazine

Zamów drugie wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić drugi numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w dobrych salonach prasowych.

Silnik, skrzynia biegów i szczegóły techniczne
Nowy Ford Mustang Dark Horse
Premiera Mustanga
Debiutuje nowy Ford Mustang. Na początek wersja standard, GT i Dark Horse

Ford Mustang nowej generacji otrzymał odświeżony wygląd, ale zachował silnik V8 i ręczną przekładnię.

15 września 2022
Prowadzący Moto Stories
Podcast
Nadchodzące cyborgi motoryzacji

Co czeka nas w bliższej lub dalszej przyszłości motoryzacji? Czy będzie w niej miejsce dla petrolheada?

6 września 2022
Najnowsze Porsche 911 GT3 RS
Porsche / 911 GT3 RS
Najnowsze Porsche 911 GT3 RS z rozbudowanym aero i mocą 525 KM

Oto najbardziej ekstremalne GT3 RS w historii - torowa broń inspirowana sukcesami Porsche w sporcie.

17 sierpnia 2022
Porsche 356
Podcast
Speedstery - auta pożądane, choć nie do końca zrozumiałe

Pozbawione dachów, z pięknymi liniami nadwozia, rozbudzają serca petrolheadów od kilku już dekad.

7 sierpnia 2022
Lamborghini Huracan Sterrato
Huracan Sterrato
Lamborghini Huracan Sterrato niemal gotowy do produkcji

Wielkimi krokami zbliża się premiera uterenowionej wersji Lamborghini Huracan z silnikiem V10.

24 września 2022
Cadillac CT5-V Blackwing sylwetka z przodu
Cadillac / CT5-V Blackwing
Cadillac CT5-V Blackwing - amerykańska odpowiedź na BMW M5 Competition

Doładowane sprężarką V8, 677 KM i ręczna skrzynia - czy te atrybuty wznoszą CT5-V na poziom BMW M5?

23 września 2022
Mercedes AMG C63 podczas prezentacji
Mercedes / C63 AMG
Poznajcie nowego, hybrydowego Mercedesa-AMG C63 S E-Performance

Do walki z BMW M3 AMG wystawia nowy model C63 S z czterema cylindrami, wtyczką i ogromną mocą 680 KM.

23 września 2022
Bentley Bentayga S 2022 podczas testu
Bentley Bentayga
2022 Bentley Bentayga S - z naciskiem na sport

Nowe ustawienia podwozia wystarczyły do stworzenia najlepiej jeżdżącej wersji Bentaygi.

21 września 2022
Maserati GranTurismo Trofeo sylwetka z przodu
Maserati / GranTurismo
Nowe Maserati GranTurismo Trofeo gotowe do wejścia na rynek

Wciąż nie znamy szczegółów, ale Maserati GranTurismo po 15 latach wreszcie doczekało się następcy.

20 września 2022
Mazda CX-60 podczas testu
Mazda / CX-60
2022 Mazda CX-60 - w opozycji do Audi, BMW i Mercedesa

Mazda modelem CX-60 wykonuje krok w stronę klasy premium, ale czekamy na coś bardziej w stylu Evo.

16 września 2022
Rodzina Forda Mustanga
Ford Mustang
Ford wraca do Le Mans z nowym Mustangiem GT3

Przy okazji premiery nowego Mustanga zaprezentowano motosportowe plany Forda na najbliższe lata.

15 września 2022
Nowy Ford Mustang Dark Horse
Premiera Mustanga
Debiutuje nowy Ford Mustang. Na początek wersja standard, GT i Dark Horse

Ford Mustang nowej generacji otrzymał odświeżony wygląd, ale zachował silnik V8 i ręczną przekładnię.

15 września 2022
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio podczas testu
Alfa Romeo / Giulia
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio - test przyszłego włoskiego klasyka

Miała skończyć w cieniu M3, a skradła nasze serca - Giulia Quadrifoglio to najlepsza współczesna Alfa.

15 września 2022
Honda Civic e:HEV Sport podczas testu
Honda / Civic
2022 Honda Civic e:HEV Sport - w poszukiwaniu genów Type R

Najnowsza Honda Civic FL5 w wersji Sport jest swoistym przedsmakiem nowego Type R.

14 września 2022
Ferrari Purosangue prezentacja
Ferrari / Purosangue
Debiutuje Purosangue - Ferrari Utility Vehicle z wolnossącym V12

Oto odpowiedź Ferrari na Lambo Urus i AM DBX707 - najnowsze Purosangue z 725-konnym V12.

14 września 2022
Pagani Utopia sylwetka z przodu
Pagani / Utopia
Zaprezentowano nowe Pagani Utopia z silnikiem V12 o mocy 864 KM

Po sześciu latach prac Pagani zaprezentowało nowy model Utopia wyposażony w mocne V12 twin turbo.

13 września 2022