Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA

Audi RS6 - powrót króla szybkich kombi

RS6 stało się perfekcyjnym autem wielozadaniowym - praktycznym, komfortowym, szybkim i dającym radość z jazdy.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

30 kwietnia 2022
  1. 1.Wstęp
  2. 2.Silnik, skrzynia biegów i szczegóły techniczne
  3. 3.Osiągi i czas 0-100
  4. 4.Prowadzenie i tłumienie
  5. 5.Zużycie paliwa i koszty eksploatacji
  6. 6.Wnętrze i technologia
  7. 7.Design
Audi RS6 na drodze
38
Ocena Evo
Cena:
od: 634 300 zł
szybkość, przestrzeń, zaskakująca zwinność i radość z jazdy
pneumatyczne zawieszenie trochę psuje wrażenia z jazdy; masa własna; wyjątkowo drogie hamulce ceramiczne

Już bardzo długo Audi RS6 stanowi domyślny wybór jeśli w swoim “garażu marzeń” musisz pogodzić osiągi i praktyczność, a obecna generacja tego samochodu jest lepsza niż kiedykolwiek wcześniej. Audi zachowało wszystkie cechy, które czyniły z poprzedniego RS6 funkcjonalne i szybkie auto wielozadaniowe, poprawiło każdy aspekt, po czym dodało trochę frajdy dla kierowcy, której wcześniej brakowało.

Wynik tych działań jest zaskakujący. Są pewne cechy, których można oczekiwać od RS6 i wszystkie one pozostają niezmienione: poczucie stabilności, imponujące osiągi, dopracowanie na długich dystansach oraz dobrze zbudowana i praktyczna kabina. Oczywiście, w każdej z tych cech wprowadzono zmiany, ale nie są one niczym nadzwyczajnym.

Audi RS6 na zakręcie
38

Największą różnicą jest jednak fakt, że teraz kierowca może naprawdę mieć zabawę za kółkiem. Szybkość na krętych drogach, zwinność i możliwość pełnego panowania nad autem w każdych warunkach to cechy, które do tej pory mogliśmy podziwiać w Audi Sport chyba tylko w modelu R8. Jasne, że RS6 zawsze było zaawansowane technologicznie, ale w aktualnym modelu to zaawansowanie daje realne korzyści kierowcy.

Pozostaje kwestia ceny - nawet podstawowy samochód obecnie wyceniany jest na ponad 630 tys. zł. Rywale kosztują podobnie, ale i tak mówimy o sporej sumie. Tym bardziej, że RS6 nie należy do samochodów tanich w eksploatacji, zwłaszcza w charakterze rodzinnego pojazdu na co dzień, a taką rolę pełni w rękach wielu właścicieli. W żadnym stopniu nie umniejsza to jego zalet - szybkości i przyjemności z jazdy.

Audi RS6 z przodu
38

Ceny, wyposażenie i konkurencja

Pozbawione opcji Audi RS6 kosztuje w Polsce minimum 634 300 zł. W sposób typowy dla klasy premium nie ma tutaj poziomów wyposażenia, po prostu dobiera się pakiety i pojedyncze opcje do “wersji bazowej”. Ostateczna cena RS6 może przekroczyć 900 tys. złotych zanim jeszcze zaczniemy dobierać opcje z palety Audi Exclusive.

Reklama
Reklama

Na usprawiedliwienie Audi trzeba dodać, że w zamian otrzymuje się naprawdę sporo samochodu, i to dosłownie, bo RS6 waży ponad 2 tony. Na wyposażeniu każdego egzemplarza są standardowo takie elementy jak 4-strefowa klimatyzacja, 21-calowe felgi, system MMI z nawigacją, pełna elektryka, w tym sportowych foteli skórzanych, system audio Bang & Olufsen Premium 3D, zawieszenie pneumatyczne RS i wiele innych.

Audi RS6 sylwetka z przodu
38

Do popularnych opcji należą pakiety RS  Dynamic/Dynamic Plus, w których zawiera się kilka interesujących pozycji. Przede wszystkim dynamiczny układ kierowniczy ze skrętną tylną osią, sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi, ceramiczne hamulce RS oraz podniesienie limitera prędkości z 250 na 305 km/h. Oba te pakiety różnią się między sobą tylko obecnością ceramiki, no i oczywiście ceną - pakiet RS Dynamic Plus to dodatkowe 73 670 zł.

Podstawowa paleta kolorów zawiera 8 propozycji - jeden bez dopłaty (szary), pięć lakierów metalicznych, jeden perłowy i jeden z efektem kryształowym. Ich ceny wahają się od 5900 zł do 9430 zł, ale za 17 100 zł można wybierać z palety Audi Exclusive. Każdy, kto chce mieć RS6 w niebanalnym kolorze powinien zajrzeć właśnie tutaj - jasnozielony, żółty czy brązowy kolor nadwozia to nie problem, podobnie jak lakiery matowe lub dobierane na zamówienie. Wszystko jest kwestią odpowiedniej sumy jaką trzeba dodać do rachunku. Często wybierane są też felgi w rozmiarze 22 cali, gdzie producent daje do wyboru 4 wzory w cenach od 11 800 zł do 13 600 zł. Naszą uwagę przykuł też sportowy układ wydechowy za 8260 zł i zawieszenie z Dynamic Ride Control za 7380 zł.

Nie ma na rynku BMW M5 z nadwoziem Touring, więc najbardziej oczywistą konkurencją RS6 jest Mercedes-AMG E63S kombi. Ma podobną moc, napęd na cztery koła i kosztuje praktycznie tyle samo, za to daje zupełnie inne wrażenia z jazdy. Merc jest bardziej brutalny, mniej precyzyjny, za to prowadzi się bardziej harmonijnie. Zarówno RS6 jak i E63 S w swojej klasie nie mają sobie równych.

Jedynym samochodem poza Mercedesem, który można rozpatrywać jako konkurencję RS6 jest Porsche Panamera Sport Turismo. Jako Turbo S pasuje do rywalizacji z Audi pod kątem osiągów (630 KM), ale cenowo znajduje się w innej lidze z wyjściową kwotą 929 tys. zł. Sporo mniej, bo minimum 670 tys. zł kosztuje GTS z silnikiem o mocy 480 KM, ale różnica ponad 100 KM będzie odczuwalna. Na siłę można jeszcze rozpatrywać wersję Turbo S E-Hybrid - niesamowicie mocną, ale zbyt ciężką i drogą. Naszym zdaniem w przypadku Porsche warto postawić na tańsze odmiany, więc GTS lub nawet 4S byłyby odpowiednimi modelami dla klienta zainteresowanego tego typu samochodem.

Silnik, skrzynia biegów i szczegóły techniczne
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 na śniegu w alpejskich warunkach
Prezentacja Partnera
Yokohama Advan Winter V907 – test zimowej opony w Alpach

Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.

17 grudnia 2025
Klasyczne BMW zestawione z sylwetkami ubrań PTRLSM w minimalistycznym studiu
Kultura
Społeczności, które zmieniają motoryzację

Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji

16 grudnia 2025
Porsche Carrera GT, Mercedes SLR McLaren, zielone RWB Porsche oraz TVR Tuscan ustawione w centralnej części PGE Narodowego podczas sesji Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji
Ikony Motoryzacji
Castrol Ikony Motoryzacji – wystawa prawdziwych legend

Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.

9 grudnia 2025
FKA twigs pokryta ziemią i piaskiem, w pozie odwołującej się do surowej, pierwotnej natury żywiołu ziemi
Prezentacja Partnera
Cztery żywioły. Kalendarz Pirelli 2026

Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.

5 grudnia 2025
Morgan 25 lat z BMW
Morgan
Morgan świętuje 25 lat współpracy z BMW

Silniki i skrzynie biegów BMW już od 25 lat stanowią podstawę napędów wszystkich modeli Morgana.

17 grudnia 2025
Samochód sportowy zabezpieczony powłokami Ceramic Pro z linią kosmetyków Spectrum na tylnym skrzydle
Prezentacja Partnera
Czy to początek nowej ery zabezpieczania samochodów?

Nowoczesne powłoki ceramiczne, folie PPF i innowacyjne rozwiązania Ceramic Pro chronią lakier, zmieniają wygląd auta i podkreślają jego styl.

17 grudnia 2025
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 na śniegu w alpejskich warunkach
Prezentacja Partnera
Yokohama Advan Winter V907 – test zimowej opony w Alpach

Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.

17 grudnia 2025
Przedni widok GAC Hyptec HT na brukowanej drodze, ujęcie 3/4
Prezentacja Partnera
GAC Hyptec HT – chiński elektryczny SUV, który rozumie Europę

Testujemy GAC Hyptec HT – elektrycznego SUV-a z Chin, który stawia na komfort, jakość i dojrzały styl. 

16 grudnia 2025
Klasyczne BMW zestawione z sylwetkami ubrań PTRLSM w minimalistycznym studiu
Kultura
Społeczności, które zmieniają motoryzację

Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji

16 grudnia 2025
Audi F1 malowanie
Formuła 1
Audi ujawnia sponsora tytularnego zespołu F1 i datę prezentacji bolidu

Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.

16 grudnia 2025
Porsche 911 GT3 Touring 90 F.A.
Porsche / 911 GT3 Touring
To wyjątkowe GT3 powstało na cześć twórcy projektu oryginalnego 911

F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.

15 grudnia 2025
Brabus 900 Superblack Bentley GT
Bentley / Continental GT
Brabus wziął się za Bentleya - ma 900 KM w coupe lub kabriolecie

Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.

15 grudnia 2025
McLaren 750S Spider nat bowen
McLaren / 750S
McLaren 750S "Chromology" - kolor to emocje i sztuka wyrazu

MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru. 

11 grudnia 2025
Genesis G90 Wingback concept
Genesis / G90
Genesis G90 Wingback Concept - potencjalny rywal BMW M5 Touring

Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.

10 grudnia 2025
Porsche Carrera GT, Mercedes SLR McLaren, zielone RWB Porsche oraz TVR Tuscan ustawione w centralnej części PGE Narodowego podczas sesji Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji
Ikony Motoryzacji
Castrol Ikony Motoryzacji – wystawa prawdziwych legend

Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.

9 grudnia 2025
Bentley Continental GT dutch masters seria
Bentley / Continental GT
Bentley prezentuje trzy unikatowe kreacje inspirowane mistrzami pędzla

Luksusowe samochody i malarstwo? Bentley i Mulliner udowadniają, że to bardzo dobre połączenie.

9 grudnia 2025