Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Nowe Audi RS6 Performance - czy może być lepiej?

RS6 i RS7 Performance mają teraz 630 KM, więcej wyposażenia i niższą masę własną.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

30 listopada 2022
Nowe Audi RS6 Performance
25

Audi zaprezentowało poprawione modele RS6RS7 Performance. Napędzane benzynowym V8 kombi i liftback stanowią w tym momencie trzon oferty czterodrzwiowych modeli Audi Sport. W przeciwieństwie do obecnego RS3 Performance, nowe RS6 i RS7 nie są modelami limitowanymi ani w sensie liczbowym ani czasowym. Jest to po prostu aktualizacja parametrów i wyposażenia, a odświeżone modele wejdą w miejsce obecnie oferowanych. Dostawy powinny ruszyć w kwietniu 2023. Polskie ceny nowych modeli nie zostały podane w oficjalnym komunikacie prasowym.

Audi RS6 i RS7 performance - premiera
25

Oba nowe modele oprócz wzrostu mocy zyskały pakiet małych zmian, które mają poprawić ich ogólną atrakcyjność. Silnik 4.0 V8 TFSI generuje aż 630 KM (+30 KM)850 Nm (+50 Nm), a producent usunął część wygłuszenia przedniej grodzi, przez co dźwięk słyszalny w kabinie ma być głośniejszy i bardziej rasowy.

Wzrost mocy wynika z podkręcenia ciśnienia doładowania turbosprężarek z 2,4 do 2,6 bara.  Zarówno RS6 jak i RS7 są dzięki temu szybsze o 0,2 s w sprincie do 100 km/h, który zajmuje teraz 3,4 s, zaledwie 0,1 s za klasowym liderem - BMW M5 Competition. Audi nie poszło tą samą drogą co w RS4 Competition i nie zmieniło oprogramowania skrzyni biegów - automat Tiptronic jak i współpracujący z nim napęd quattro pozostały niezmienione.

Silnik V8 Audi RS6 i RS7 Performance
25

Na liście wyposażenia standardowego nowych modeli RS6 i RS7 znajdzie się pakiet RS Dynamic. Obejmuje on zwiększenie prędkości maksymalnej do 280 km/h, dynamiczny układ czterech kół skrętnych oraz sportowy mechanizm różnicowy quattro na tylnej osi. Za dopłatą można jedynie rozszerzyć pakiet do poziomu “plus”, w którym prędkość maksymalna jest podniesiona do 305 km/h, a przy kołach pracują hamulce karbonowo-ceramiczne z ogromnymi tarczami (440 mm przód, 370 mm tył). Współpracują z nimi 10-tłoczkowe zaciski z przodu i 4-tłoczkowe z tyłu. Klienci mogą wybrać jeden z trzech dostępnych kolorów zacisków: szary, czarny lub czerwony.

Audi RS6 i RS7 performance - nowe koła i hamulce
25

Kolejną istotną nowością są nowe lekkie felgi w rozmiarze 22 cali. Ich design przypomina koła, które już widzieliśmy w modelu RS4 Competition, ale są większe, a ich konstrukcja pozwala oszczędzić 5 kg na każdym kole względem alternatywnych felg 22-calowych. Dzięki temu felgi są łącznie o 20 kg lżejsze, a w zestawieniu z ceramicznymi hamulcami masa nieresorowana nowych RS6 i RS7 spadła aż o 54 kg. Zmiana kół, hamulców oraz mniejsza ilość wygłuszeń sprawiły, że masa RS6 spadła z 2175 do 2090 kg w najbardziej korzystnej wersji. RS7 jest trochę lżejsze z masą na poziomie 2065 kg.

Na nowe koła Audi montuje opony Continental SportContact 7 w rozmiarze 285/30 R22. To nowy model sportowej opony, która według Audi daje niesamowitą przyczepność zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni. Tylko dzięki nim udało się skrócić dystans hamowania ze 100 km/h do zera o dystans do 2 metrów.

Audi RS7 performance - linia auta
25
Reklama

Ciekawą opcją dostępną za dopłatą jest Dynamic Ride Control, czyli system zawieszenia gwintowanego z hydraulicznymi łącznikami amortyzatorów zastępujący standardowe zawieszenie pneumatyczne. Bazując na doświadczeniach z dotychczasowych RS6 i RS7 taka zmiana była bardzo potrzebna, aby poprawić pracę amortyzatorów i kontrolę nad autem w zakrętach. Nie ma to większego wpływu na jakość tłumienia, a ponadto eliminuje skłonność układu pneumatycznego do wibracji na małych nierównościach.

Oprócz interesujących zmian mechanicznych nowe modele Audi przeszły także odświeżenie palety kolorystycznej. Klienci mogą dobrać jeden z 16 dostępnych kolorów, w tym dwa matowe. Wspomniane lekkie felgi również są dostępne w kilku kolorach: czarnym błyszczącym, szarym matowym, czarnym matowym lub matowym złotym neodymowym. Standardem w nowych Audi Performance są elementy wykończenia nadwozia w kolorze szarym, ale opcją jest pakiet matowy Carbon Black, w którym relingi dachowe i listwy przy szybach bocznych są wykonane z lakierowanego na czarno włókna węglowego.

Audi RS6 performance - wnętrze
25

Wewnątrz pojawiło się więcej opcji wykończenia, w tym fotele, deska i boczki drzwi przeszyte niebieską nicią zamiast czerwonej lub czarnej. Do wybranego wariantu można dobrać także odcień ozdobnych paneli z włókna węglowego. Standardem w nowych modelach jest wykończenie wieńca kierownicy i mieszek lewarka biegów wykonane z tkaniny Dinamica. Standardowe zegary cyfrowe Virtual Cockpit zyskały nieco zmienione grafiki, między innymi lampki sygnalizujące moment zmiany biegów inspirowane sportami motorowymi.

Audi RS6 performance - virtual cockpit
25

Wkrótce powinien ruszyć konfigurator nowych odmian Audi RS6 i RS7 Performance, a pierwsze auta w odświeżonej wersji wyjadą z fabryki w kwietniu 2023. Najważniejsi rywale są obecnie w trakcie przemian pokoleniowych - BMW M5 Competition jeszcze jest dostępne, ale nowy model z napędem hybrydowym pojawi się już w 2024 roku. Bezpośredni rywal RS7 - BMW M8 Gran Coupe Competition - właśnie przeszedł lifting, więc jest w tej samej sytuacji co Audi. Mercedes-AMG E63 (prawie na pewno z dopiskiem E-Performance) także powinien się pojawić za jakieś 1,5 roku, ale jeszcze nie wiemy czy pod maskę trafi ten sam czterocylindrowy napęd hybrydowy co w mniejszym C63 S.

Jedno jest pewne - segment sportowych sedanów i kombi klasy wyższej dynamicznie się zmienia, a niemal wszyscy najważniejsi gracze przestawiają się na napędy typu plug-in hybrid. Audi Sport pewnie podąży tą samą ścieżką, więc obecnie zaprezentowane RS6 i RS7 Performance być może są ostatnimi Audi RS wyposażonymi w podwójnie doładowany silnik V8.

Magiczne okolice Jeziorska
Prezentacja Partnera
Centralna Polska zimą – co warto zobaczyć i jak zaplanować wyjazd?

Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"

10 stycznia 2025
Padma Lakshmi i Simone Ashley - Pirelli
Prezentacja Partnera
Kalendarz 2025 Pirelli - "Refresh and Reveal"

Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”

31 grudnia 2024
Piętnaste wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
EVO Magazine #15: Testy superaut, lifestyle i wydarzenia motoryzacyjne

Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!

18 grudnia 2024
Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
2025 Tesla Model Y lifting
Tesla / Model Y
Tesla odświeża bestsellerowy Model Y

Nowa stylizacja zewnętrzna i poprawa jakości - to główne cele dużego liftingu Tesli Model Y.

24 stycznia 2025
2025 Shelby GT350 premiera
Ford / Mustang Shelby
Shelby GT350 z doładowanym V8 wrócił i jest gotów kąsać rywali

Poprzednie GT350 było produktem licencyjnym. Nowy model to prawdziwe Shelby i ma V8 o mocy 821 KM.

24 stycznia 2025
Maserati Quattroporte V poradnik kupującego
Maserati / Quattroporte
Maserati Quattroporte V (2003 - 2012): test i poradnik kupującego

Piąta generacja Quattroporte wniosła włoską limuzynę na poziom pozwalający rywalizować z najlepszymi.

23 stycznia 2025
Lexus LFA test
Lexus / LFA
Lexus LFA (2009-2012) - japoński supersamochód wszechczasów

Niedoceniany w swoim czasie, dziś Lexus LFA urósł do rangi ikony współczesnej motoryzacji.

22 stycznia 2025
BMW iM3 EV testy zimowe
BMW / M3
Elektryczne BMW M3 przechodzi testy w niskich temperaturach

BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. Zauważono pierwsze muły testowe tego auta.

22 stycznia 2025
Michelin Primacy 5 opony
Michelin
Michelin wprowadza nową oponę Primacy 5 o zwiększonej trwałości

W oponie Primacy 5 Michelin dąży do zwiększenia żywotności i zmniejszenia wpływu na środowisko.

21 stycznia 2025
2025 Assetto Corsa Evo trailer
GRY
Assetto Corsa EVO: pierwsze wrażenia, lista aut i ścieżka rozwoju

Na 2025 rok producent symulatora jazdy Assetto Corsa zapowiada nową wersję popularnej serii.

21 stycznia 2025
2025 Porsche 911 Carrera 992.2 test
Porsche / 911 Carrera
Porsche Carrera 992.2 - czy w tym przypadku najtańszy = najlepszy?

W mediach rządzą najdroższe warianty 911, tymczasem zwykła Carrera także ma mnóstwo do zaoferowania.

18 stycznia 2025
Alpina B8 GT premiera
Alpina / B8
Alpina B8 GT - ostatnia “prawdziwa” Alpina, przy okazji najmocniejsza

Na zakończenie długiej i barwnej ery niezależności Alpina wypuszcza topowe B8 GT o mocy 634 KM.

16 stycznia 2025
2025 Aston Martin Vantage Raodster premiera
Aston Martin / Vantage
Aston Martin Vantage Roadster - suszenie włosów z prędkością 324 km/h

Jakość jazdy na równi z coupe i szybko składany dach - tym ma się wyróżniać nowy Vantage Roadster.

15 stycznia 2025
TAG Heuer w Formule 1
Formuła 1
TAG Heuer Oficjalnym Czasomierzem Formuły 1

Po wielu latach TAG Heuer powraca jako oficjalny partner cyklu Formuły 1.

11 stycznia 2025
Subaru Impreza 22B STI poradnik
Subaru
Subaru Impreza 22B STI (1998) - ikona inspirowana rajdami

Impreza 22B udowadnia swą wartość w cywilu nawet jeśli nie jest prawdziwym modelem homologacyjnym.

11 stycznia 2025