Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Nowe Audi RS6 Performance - czy może być lepiej?

RS6 i RS7 Performance mają teraz 630 KM, więcej wyposażenia i niższą masę własną.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

30 listopada 2022
Nowe Audi RS6 Performance
25

Audi zaprezentowało poprawione modele RS6RS7 Performance. Napędzane benzynowym V8 kombi i liftback stanowią w tym momencie trzon oferty czterodrzwiowych modeli Audi Sport. W przeciwieństwie do obecnego RS3 Performance, nowe RS6 i RS7 nie są modelami limitowanymi ani w sensie liczbowym ani czasowym. Jest to po prostu aktualizacja parametrów i wyposażenia, a odświeżone modele wejdą w miejsce obecnie oferowanych. Dostawy powinny ruszyć w kwietniu 2023. Polskie ceny nowych modeli nie zostały podane w oficjalnym komunikacie prasowym.

Audi RS6 i RS7 performance - premiera
25

Oba nowe modele oprócz wzrostu mocy zyskały pakiet małych zmian, które mają poprawić ich ogólną atrakcyjność. Silnik 4.0 V8 TFSI generuje aż 630 KM (+30 KM)850 Nm (+50 Nm), a producent usunął część wygłuszenia przedniej grodzi, przez co dźwięk słyszalny w kabinie ma być głośniejszy i bardziej rasowy.

Wzrost mocy wynika z podkręcenia ciśnienia doładowania turbosprężarek z 2,4 do 2,6 bara.  Zarówno RS6 jak i RS7 są dzięki temu szybsze o 0,2 s w sprincie do 100 km/h, który zajmuje teraz 3,4 s, zaledwie 0,1 s za klasowym liderem - BMW M5 Competition. Audi nie poszło tą samą drogą co w RS4 Competition i nie zmieniło oprogramowania skrzyni biegów - automat Tiptronic jak i współpracujący z nim napęd quattro pozostały niezmienione.

Silnik V8 Audi RS6 i RS7 Performance
25

Na liście wyposażenia standardowego nowych modeli RS6 i RS7 znajdzie się pakiet RS Dynamic. Obejmuje on zwiększenie prędkości maksymalnej do 280 km/h, dynamiczny układ czterech kół skrętnych oraz sportowy mechanizm różnicowy quattro na tylnej osi. Za dopłatą można jedynie rozszerzyć pakiet do poziomu “plus”, w którym prędkość maksymalna jest podniesiona do 305 km/h, a przy kołach pracują hamulce karbonowo-ceramiczne z ogromnymi tarczami (440 mm przód, 370 mm tył). Współpracują z nimi 10-tłoczkowe zaciski z przodu i 4-tłoczkowe z tyłu. Klienci mogą wybrać jeden z trzech dostępnych kolorów zacisków: szary, czarny lub czerwony.

Audi RS6 i RS7 performance - nowe koła i hamulce
25

Kolejną istotną nowością są nowe lekkie felgi w rozmiarze 22 cali. Ich design przypomina koła, które już widzieliśmy w modelu RS4 Competition, ale są większe, a ich konstrukcja pozwala oszczędzić 5 kg na każdym kole względem alternatywnych felg 22-calowych. Dzięki temu felgi są łącznie o 20 kg lżejsze, a w zestawieniu z ceramicznymi hamulcami masa nieresorowana nowych RS6 i RS7 spadła aż o 54 kg. Zmiana kół, hamulców oraz mniejsza ilość wygłuszeń sprawiły, że masa RS6 spadła z 2175 do 2090 kg w najbardziej korzystnej wersji. RS7 jest trochę lżejsze z masą na poziomie 2065 kg.

Na nowe koła Audi montuje opony Continental SportContact 7 w rozmiarze 285/30 R22. To nowy model sportowej opony, która według Audi daje niesamowitą przyczepność zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni. Tylko dzięki nim udało się skrócić dystans hamowania ze 100 km/h do zera o dystans do 2 metrów.

Audi RS7 performance - linia auta
25
Reklama

Ciekawą opcją dostępną za dopłatą jest Dynamic Ride Control, czyli system zawieszenia gwintowanego z hydraulicznymi łącznikami amortyzatorów zastępujący standardowe zawieszenie pneumatyczne. Bazując na doświadczeniach z dotychczasowych RS6 i RS7 taka zmiana była bardzo potrzebna, aby poprawić pracę amortyzatorów i kontrolę nad autem w zakrętach. Nie ma to większego wpływu na jakość tłumienia, a ponadto eliminuje skłonność układu pneumatycznego do wibracji na małych nierównościach.

Oprócz interesujących zmian mechanicznych nowe modele Audi przeszły także odświeżenie palety kolorystycznej. Klienci mogą dobrać jeden z 16 dostępnych kolorów, w tym dwa matowe. Wspomniane lekkie felgi również są dostępne w kilku kolorach: czarnym błyszczącym, szarym matowym, czarnym matowym lub matowym złotym neodymowym. Standardem w nowych Audi Performance są elementy wykończenia nadwozia w kolorze szarym, ale opcją jest pakiet matowy Carbon Black, w którym relingi dachowe i listwy przy szybach bocznych są wykonane z lakierowanego na czarno włókna węglowego.

Audi RS6 performance - wnętrze
25

Wewnątrz pojawiło się więcej opcji wykończenia, w tym fotele, deska i boczki drzwi przeszyte niebieską nicią zamiast czerwonej lub czarnej. Do wybranego wariantu można dobrać także odcień ozdobnych paneli z włókna węglowego. Standardem w nowych modelach jest wykończenie wieńca kierownicy i mieszek lewarka biegów wykonane z tkaniny Dinamica. Standardowe zegary cyfrowe Virtual Cockpit zyskały nieco zmienione grafiki, między innymi lampki sygnalizujące moment zmiany biegów inspirowane sportami motorowymi.

Audi RS6 performance - virtual cockpit
25

Wkrótce powinien ruszyć konfigurator nowych odmian Audi RS6 i RS7 Performance, a pierwsze auta w odświeżonej wersji wyjadą z fabryki w kwietniu 2023. Najważniejsi rywale są obecnie w trakcie przemian pokoleniowych - BMW M5 Competition jeszcze jest dostępne, ale nowy model z napędem hybrydowym pojawi się już w 2024 roku. Bezpośredni rywal RS7 - BMW M8 Gran Coupe Competition - właśnie przeszedł lifting, więc jest w tej samej sytuacji co Audi. Mercedes-AMG E63 (prawie na pewno z dopiskiem E-Performance) także powinien się pojawić za jakieś 1,5 roku, ale jeszcze nie wiemy czy pod maskę trafi ten sam czterocylindrowy napęd hybrydowy co w mniejszym C63 S.

Jedno jest pewne - segment sportowych sedanów i kombi klasy wyższej dynamicznie się zmienia, a niemal wszyscy najważniejsi gracze przestawiają się na napędy typu plug-in hybrid. Audi Sport pewnie podąży tą samą ścieżką, więc obecnie zaprezentowane RS6 i RS7 Performance być może są ostatnimi Audi RS wyposażonymi w podwójnie doładowany silnik V8.

Michał Sztorc z nową okładką EVO Magazine
PREMIERA EVO
Już jest nowe EVO Magazine. Rower na okładce?! Co im strzeliło do głowy?!

Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!

28 lutego 2025
Yokohama on Tour - Puszcza Białowieska - zimą
Prezentacja Partnera
Ruszamy na wschód do Puszczy Białowieskiej

Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!

28 lutego 2025
Ducati Panigale V4 na torze
Prezentacja Partnera
Co na nas czeka w salonach Ducati w 2025 roku?

Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji

25 lutego 2025
Test opon 2024
Test opon 2024
EVO TEST OPON 2024 - w corocznym teście wyłaniamy najlepsze opony

Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?

25 lutego 2025
Porsche 911 GT3 992.2 manual
Porsche / 911 GT3
Porsche 992.2 GT3 to najszybszy samochód z manualem na Nürburgringu

Nowe Porsche 911 GT3 992.2 ustanowiło rekord okrążenia Nürburgringu wśród aut ze skrzynią ręczną.

17 kwietnia 2025
Hennessey Venom F5 Evolution prezentacja
Hennessey / Venom F5
Nowy Hennessey Venom F5 Evolution ma dwa razy tyle mocy co Veyron

W drodze do przebicia bariery 500 km/h teksański Hennessey prezentuje kolejne wcielenie Venoma F5.

17 kwietnia 2025
Genesis GMR-001 WEC 2026
WEC
Genesis GMR-001 z silnikiem V8 zmierzy się z Ferrari w Le Mans

W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.

16 kwietnia 2025
2026 Lamborghini Urus Performante spyshot
Lamborghini / Urus Performante
Nowe Lamborghini Urus Performante coraz bliżej premiery

Niedługo poznamy nowe Lamborghini Urus Performante - rywala Astona DBX707 i Ferrari Purosangue.

15 kwietnia 2025
Włókna węglowe zakaz 2029
Rynek
Parlament Europejski planuje zakazać używania włókien węglowych

Unijni urzędnicy wzięli na celownik włókna węglowe, których rozpad jest szkodliwy dla zdrowia.

15 kwietnia 2025
2027 McLaren WEC
McLaren
McLaren z silnikiem V10 powalczy o triumf w Le Mans

Od 2027 roku do Ferrari, Porsche i Aston Martina w stawce WEC dołączy nowy gracz - McLaren.

14 kwietnia 2025
MGA Factory Edition Frontline restomod
Restomod
To klasyczne MG ma stosunek mocy do masy niczym Porsche 911 GT3

MGA Factory Edition od brytyjskiej firmy Frontline to klasyk o osiągach godnych supersamochodów.

10 kwietnia 2025
JCR Porsche 911 S/T tuning
Porsche / 911 S/T
Tuner JCR poprawił nasz Samochód Roku - Porsche 911 S/T

JCR to specjaliści od tuningu Porsche, a ich najnowsza kreacja bazuje na wspaniałym 911 S/T.

10 kwietnia 2025
2026 Aston Martin DB12 spyshot
Aston Martin / DB12
Po Nurburgringu jeździ zmodyfikowany Aston Martin DB12. Nowy AMR?

Super-GT Aston Martina wkrótce doczeka się wzmocnionej i nastawionej na tor wersji specjalnej.

10 kwietnia 2025
2025 Bentley Continental GT premiera
Bentley / Continental GT
Bazowy hybrydowy Bentley Continental GT ma aż 680 KM i silnik V8

Gama Bentleya powiększa się o bazowe warianty Continentala GT i Flying Spura z napędem hybrydowym.

8 kwietnia 2025
zmiany legislacyjne w UK 2035
Rynek
Wielka Brytania luzuje ban na samochody spalinowe niszowych producentów

Mali producenci będą mogli sprzedawać w UK samochody spalinowe do 2030 roku, a hybrydy do 2035.

7 kwietnia 2025
2025 Abt RS3-R tuning
ABT
Audi RS3-R od Abt mocą zbliża się do Porsche 911 GTS

Karbonowe dodatki, bodykit i ponad 500 KM to pakiet jaki Abt proponuje do limitowanego Audi RS3 R.

7 kwietnia 2025