Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA

Nowe Audi RS6 GT wprost nawiązuje do wyścigowego Audi 90 Quattro IMSA

Audi Sport świętuje 40. urodziny wypuszczając krótką serię Audi RS6 GT w oryginalnym malowaniu.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

6 lutego 2024
Audi RS6 GT główne
20

Obecnie oferowane Audi RS6 Performance jest najmocniejszym RS6 od czasu wypuszczenia generacji C8, ale pod presją zbliżającej się premiery BMW M5 Touring F91, ewolucja RS6 zaszła jeszcze dalej. Z okazji czterdziestej rocznicy utworzenia działu Audi Sport, niemiecka marka wypuszcza na rynek model RS6 GT - jeżdżący hołd dla szalonego Audi 90 Quattro IMSA GTO z lat 80. Samochód ten otrzymał wyjątkową oprawę zewnętrzną, modyfikacje układu jezdnego i silnika. Produkcja jest limitowana do 660 sztuk, ale polski importer marki nie podał ile egzemplarzy trafi na nasz rynek.

Na zmiany wizualne RS6 GT składają się nie tylko efektowne (opcjonalne) naklejki w tradycyjnych barwach Audi Sport, ale także niestandardowe modyfikacje nadwozia stworzone w zakładzie Audi Böllinger Höfe. Karbonowa maska pojawiła się po raz pierwszy w seryjnie produkowanym modelu Audi. Niektóre jej fragmenty są nielakierowane, co wprost odnosi się do wyścigowego modelu 90 Quattro IMSA-GTO. Przedni zderzak jest całkowicie nowy i zawiera głębszy, niższy wlot powietrza i większy splitter polakierowany na błyszczącą czerń. Przednie błotniki także wykonano z kompozytów węglowych. Zawierają one unikalne dla GT otwory wentylacyjne (kolejny cytat z GTO) zmniejszające ciśnienie powietrza w nadkolach i poprawiające chłodzenie hamulców.

Projekt Audi RS6 GT jest efektem połączenia konceptu RS6 GTO i szalonego Audi 90 Quattro IMSA z lat 80.

Nowy jest też tylny zderzak, którego krawędź jest zlicowana z klapą bagażnika, więc tylny zwis jest krótszy niż w normalnym RS6. W komplecie z pozostałymi zmianami: agresywniejszym dyfuzorem, usunięciem relingów dachowych i dołożonym spoilerem pochodzącym wprost z konceptu RS6 GTO, nowe RS6 GT ma bardzo korzystną prezencję. Jeśli macie wrażenie, że gdzieś już widzieliście podobnie zrobione RS6, to zapewne macie rację. Dyrektor Audi Sport Rolf Michl zdradził Evo, że wcześniej współpracował ze szwedzkim sportowcem Jonem Olssonem przy projekcie jego Audi RS6 C7 w stylu DTM. Tamten projekt był zdecydowanie bardziej ekstremalny niż RS6 GT, ale w obu projektach widać wspólne DNA.

Reklama

Pod zdecydowanie bardziej agresywną karoserią kryje się taki sam silnik jak w RS6 Performance - 4.0 V8 twin turbo o mocy 630 KM połączony z 8-stopniową skrzynią automatyczną o ostrzejszej charakterystyce. Masa zmniejszona o 15 kg pomogła skrócić czas przyspieszenia do 100 km/h do 3,3 s, a standardowy pakiet Dynamic Plus oznacza prędkość maksymalną ograniczoną do 305 km/h. Limitowane RS6 nie może pochwalić się silnikiem o mocy ponad 700 KM jak model wyścigowy IMSA-GTO, ale już osiągi obu aut są zbliżone. Wyścigowe 90 Quattro osiągało “setkę” w 3,1 s i dobijało do 310 km/h.

Audi RS6 GT tył
20

W kwestii układu jezdnego Audi wykorzystało ten sam patent co wcześniej w RS4 Competition. Adaptacyjne amortyzatory wymieniono na pełny zestaw gwintowany z trójstopniową regulacją. Standardowo prześwit jest mniejszy o 10 mm niż w standardowym RS6, ale można wybrać z listy opcji zawieszenie pneumatyczne - wtedy parametry nie różnią się od modelu Performance. Sprężyny są sztywniejsze, a stabilizatory wzmocniono odpowiednio o 30% z przodu i o 80% z tyłu. Nowe zawieszenie jest fabrycznie skonfigurowane do jazdy po drogach, ale dedykowany zestaw narzędzi umożliwia nabywcom dostosowanie go do własnych upodobań.

Oprócz oprawy wizualnej RS6 GT dostało kute felgi, ceramiczne hamulce, standardowy pakiet Dynamic Plus i nowe opony.

Reklama

Standardem w RS6 GT są karbonowo-ceramiczne hamulce i koła w rozmiarze 22 cali. Wzór felg jest dedykowany do GT i w zależności od konfiguracji auta występuje w trzech kolorach: białym, czarnym lub dwukolorowym ze srebrnymi wstawkami. Przy okazji wyposażono RS6 w nowe opony Continental Sport Contact 7 o szerokości 285 mm. Poprawiają one zachowanie auta w trudnych warunkach oraz skracają drogi hamowania.

Audi RS6 GT wnętrze
20

W środku dominującym materiałem jest tkanina Dinamica, która pokrywa większość paneli, w tym karbonowe fotele RS stworzone specjalnie do modelu GT, lżejsze o 2 kg niż standardowe. Nie ma szans, aby pomylić to wnętrze z normalnym RS6 - gdzie się dało producent umieścił logotypy z literami GT. Jest też grawer na plastikowym elemencie ozdobnym podpowiadający numer egzemplarza od 1 do 660.

Jeśli masz na tyle dobre kontakty, aby dostać alokację na jeden z egzemplarzy Audi RS6 GT, przygotuj się na wydatek rzędu 220 tysięcy euro (956 tys. zł). To spora różnica względem normalnego RS6 Performance kosztującego obecnie minimum 683 700 zł. Klienci będą mogli wybrać jedną z trzech specyfikacji kolorystycznych: Arkona White Heritage (zdjęcia), Mythos Black lub Nardo Grey. Na polskiej witrynie Audi pojawiły się już informacje o modelu RS6 GT, ale jeszcze bez cennika. Samochody zaczną być produkowane i dostarczane w drugiej połowie 2024 roku.

Audi RS6 GT - podstawowe dane

Silnik: 4.0 V8 twin turbo
Moc: 630 KM
Moment obrotowy: 850 Nm
Masa: 2075 kg
Stosunek moc/masa: 304 KM/tonę
0-100 km/h: 3,3 s
Prędkość: 305 km/h
Cena: 219 355 euro

Porsche Carrera GT, Mercedes SLR McLaren, zielone RWB Porsche oraz TVR Tuscan ustawione w centralnej części PGE Narodowego podczas sesji Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji
Ikony Motoryzacji
Castrol Ikony Motoryzacji – wystawa prawdziwych legend

Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.

9 grudnia 2025
Fiat 126P Bis przed scenografią Hot Wheels podczas finału Legends Tour 2025.
Hot Wheels
Fiat 126P Bis wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025

Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.

17 listopada 2025
Bartek Kołaczkowski – życie w rytmie podróży i obiektywu
Życie przez obiektyw
Bartek Kołaczkowski – życie w rytmie podróży i obiektywu

Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.

8 listopada 2025
Kobieta przy klasycznym Porsche 944 Dakarista w rajdowej stylistyce vintage
Prezentacja Partnera
Yokohama on Tour: Porsche 944 „Dakarista” i marzenia o wyprawach

Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.

3 listopada 2025
McLaren 750S Spider nat bowen
McLaren / 750S
McLaren 750S "Chromology" - kolor to emocje i sztuka wyrazu

MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru. 

11 grudnia 2025
Genesis G90 Wingback concept
Genesis / G90
Genesis G90 Wingback Concept - potencjalny rywal BMW M5 Touring

Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.

10 grudnia 2025
Porsche Carrera GT, Mercedes SLR McLaren, zielone RWB Porsche oraz TVR Tuscan ustawione w centralnej części PGE Narodowego podczas sesji Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji
Ikony Motoryzacji
Castrol Ikony Motoryzacji – wystawa prawdziwych legend

Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.

9 grudnia 2025
Bentley Continental GT dutch masters seria
Bentley / Continental GT
Bentley prezentuje trzy unikatowe kreacje inspirowane mistrzami pędzla

Luksusowe samochody i malarstwo? Bentley i Mulliner udowadniają, że to bardzo dobre połączenie.

9 grudnia 2025
Lamborghini Temerario Ad Personam przód
Lamborghini / Temerario
Lamborghini Temerario Ad Personam - sztuka i rzemiosło w jednym

Lamborghini rozwija swój program zamówień specjalnych, stąd pomysł na nowe Temerario Ad Personam.

8 grudnia 2025
Lexus LFA Concept premiera
Lexus / LFA
Nowy Lexus LFA nie dostanie silnika V10, ani żadnego silnika tłokowego

Następca LFA będzie samochodem elektrycznym. Jego oficjalną zapowiedzią jest nowy LFA Concept.

7 grudnia 2025
Toyota GR GT i GT3 premiera
Toyota / GR GT
Toyota GR GT ma silnik V8, napęd na tył i będzie ścigać się w GT3

Stworzona od podstaw, flagowa Toyota GR GT ma być perłą w koronie oddziału Gazoo Racing.

5 grudnia 2025
JAS motorsport Honda NSX restomod
Restomod
JAS Motorsport i Pininfarina stworzą restomoda na bazie Hondy NSX

NSX od JAS Motorsport ma być autem, w którym spotyka się piękno, osiągi i sztuka inżynieryjna.

4 grudnia 2025
Volvo wyposażone w opony Bridgestone Blizzak 6 podczas zimowych testów na śniegu.
Prezentacja Partnera
Bridgestone: Rok zwycięstw i dominacji w testach 2025

Bridgestone umacnia pozycję lidera: w 2025 r. zdobywa topowe wyniki w testach opon zimowych, całorocznych i letnich.

3 grudnia 2025
Alfa Romeo Giulia i Stelvio Collezione premiera
Alfa Romeo / Giulia
Alfa Romeo Giulia i Stelvio Collezione - w hołdzie dla Quadrifoglio

Edycja Collezione Giulii i Stelvio nawiązuje do koniczyny obecnej w drogowych Alfach od 1963 roku.

2 grudnia 2025
Mercedes G Cabriolet teaser
Mercedes / klasa G
Mercedes rozpoczął proces testowy klasy G w wersji Cabriolet

Luksusowa terenówka Mercedesa powróci do korzeni i zyska nowy, lifestyle’owy rodzaj nadwozia.

2 grudnia 2025
Bugatti Bolide ostatni egzemplarz
Bugatti / Bolide
Bugatti zakończyło produkcję torowego modelu specjalnego Bolide

Bolide to projekt, który jak żaden inny poszerzył wiedzę Bugatti w zakresie osiągów na torze.

29 listopada 2025