BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Na koniec produkcji RS4 Avant Audi Sport przygotowało wersję Edition 25 z kilkoma usprawnieniami.
Aktualnie produkowane Audi RS 4 Avant żegna się z rynkiem wyjątkową wersją specjalną: Edition 25. Ten kosztujący 142 905 euro model o mocy podniesionej do 470 KM jest ostatnim akcentem najmniejszego kombi z rodziny Audi Sport, które znalazło wielu oddanych miłośników mimo przewagi technologicznej konkurentów z BMW M i AMG.
Wraz z tą limitowaną serią żegnamy się z oznaczeniem RS 4 - hybrydowy następca planowany na przełom lat 2025/2026 będzie miał już oznaczenie RS 5. Audi Sport postarało się, aby Edition 25 odnosił się stylistycznie do wszystkich poprzednich generacji, jednocześnie będąc najbardziej dopracowanym i najmocniejszym z nich.
W tym celu zmieniono mapę sterownika silnika, dzięki czemu jednostka 2.9 V6 twin turbo osiąga 470 KM - o 20 KM więcej niż dotychczas. Przez ograniczenia skrzyni moment obrotowy nadal jest równy 600 Nm, ale automat zyskał nowy soft z ostrzejszą charakterystyką pracy w dynamicznych trybach jazdy.
Te pozornie niewielkie poprawki skutkują wyraźnym polepszeniem osiągów - wyższa moc i nowe oprogramowanie pozwoliły zdjąć z przyspieszenia do 100 km/h aż 0,4 s. RS 4 Avant Edition 25 przyspiesza do “setki” w 3,7 s i rozpędza się do 300 km/h.
Audi Sport zastosowało w RS 4 Edition 25 to samo regulowane zawieszenie gwintowane, które wcześniej trafiło do modelu Competition. Standardowo jest ono niższe o 10 mm niż standardowe zawieszenie RS 4, ale jeśli potrafisz kręcić śrubkami, możesz samodzielnie obniżyć je o kolejne 10 mm. Poza tym w podwoziu pojawiły się sztywniejsze przednie wahacze i większy kąt pochylenia kół. Tylna rama pomocnicza jest tu zamocowana solidniej, a dyferencjał Torsen Sport przy tylnej osi zyskał aktualizację poprawiającą jego czas reakcji i sposób rozdzielania momentu obrotowego pomiędzy koła tylnej osi. Poza tym model Edition 25 jest standardowo wyposażony w karbonowo-ceramiczne hamulce RS.
Standardowe wyposażenie wersji na 25-lecie RS 4 obejmuje też 20-calowe matowe felgi Palladium z oponami Pirelli P Zero Corsa przeznaczonymi na drogę i na tor. Aby podkreślić dynamiczne zmiany w podwoziu koła mają odsadzenie ET18 zamiast ET22, więc są rozstawione trochę szerzej. Jako opcję można dokupić drugi zestaw kół z oponami semi-slick Pirelli Trofeo RS na 20-calowych matowoczarnych obręczach.
Wyróżnikiem tej edycji na tle innych RS 4 jest pakiet Carbon matte obejmujący szereg drobnych elementów zewnętrznych, ale jeśli naprawdę chcesz mieć coś wyjątkowego, dodaj do konfiguracji lakier Imola Yellow pochodzący z pierwszego RS4 B5 rocznik 1999. W środku klienci znajdą tapicerkę z czarnej skóry i alcantary z żółtymi przeszyciami i motywami charakterystycznymi tylko dla Edition 25. Auto ma nieco mniej wygłuszeń niż normalny wóz, a wrażenia wzmacnia standardowo montowany sportowy układ wydechowy.
Audi wyprodukuje tylko 250 egzemplarzy pożegnalnego Audi RS 4 Avant Edition 25. Nie wiadomo ile z nich trafi do Polski, nie ma też oficjalnej ceny w złotówkach. Na zachodzie model ten będzie kosztował minimum 142 905 euro (608 tys. zł).
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.