Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA

Limitowane Audi RS4 Competition wycenione na minimum 488 tys. złotych

Pakiet Competition wnosi do RS4 poprawki podwozia i zawieszenia, nowe koła i inne ciekawe dodatki.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

17 sierpnia 2022
Audi RS4
28

Z perspektywy czasu można powiedzieć, że szczytowym osiągnięciem w rodzinie modeli RS4 były generacje B7 i B8 wyposażone w potężne, wolnossące silniki V8. Aktualne B9 już nie zbiera tylu głosów zachwytu, ale powód jest prosty - rywale poszli w stronę zaostrzania i śrubowania osiągów, podczas gdy nowe RS4 czy RS5 lepiej sprawdzają się w roli Gran Turismo. Niedługo ten status quo zostanie zaburzony, bo Audi Sport chce raz jeszcze podjąć rękawicę rzuconą przez BMW i wprowadza do oferty swoich najpopularniejszych modeli zaostrzone warianty Competition. Dotyczy to zarówno RS4 jak i RS5 w odmianach CoupeSportback.

Audi RS4 na tle krajobrazu
28

Omówienie pakietu poprawek zaczniemy od zmodyfikowanych kolumn zawieszenia. W standardowym modelu RS4/RS5 mamy amortyzatory adaptacyjne wraz z systemem Dynamic Ride Control. Amortyzatory połączone są wspólnym obiegiem oleju hydraulicznego - prawy przedni połączony jest z lewym tylnym i lewy przedni z prawym tylnym. System manipuluje ciśnieniem w układzie usztywniając poszczególne sekcje w zależności od obciążenia, dzięki czemu pod niewielkim obciążeniem auto zachowuje komfort resorowania. W wersjach Competition oba systemy zostały zastąpione nowym zestawem trójdrożnych, regulowanych ręcznie kolumn. Sprężyny są tu sztywniejsze niż w standardowych modelach RS, zastosowano też grubsze stabilizatory i nowe ustawienia adaptacyjnych amortyzatorów.

Reklama

Nowe sprężyny powodują, że auto fabrycznie stoi 10 mm niżej niż standard, a można ustawić je o kolejne 10 mm w dół. Do tego Audi proponuje nowe, kute i frezowane felgi o wzorze litery “Y” w rozmiarze 20 cali oraz seryjne hamulce karbonowo-ceramiczne.

Kute i frezowane felgi - AUDI RS4
28

Zmiany mechaniczne to jedno, ale sporo pracy poświęcono na udoskonalenie systemów elektronicznych. Jednym z nich jest układ kierowniczy Dynamic Steering, którego przełożenie skrócono do 1:13,1, a także sportowy dyferencjał na tylnej osi, który może się szybciej zamykać i bardziej agresywnie rozdzielać moment obrotowy na koła.

Reklama

Jednostka napędowa pozostała bez zmian - to 2.9-litrowe V6 twin turbo generujące 450 KM mocy i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zmodyfikowano tylko niektóre szczegóły napędu, w tym oprogramowanie skrzyni biegów. Ma ona działać szybciej i bardziej wyraźnie akcentować różnice w pracy skrzyni przy poszczególnych trybach jazdy. Dzięki tej zmianie udało się zgubić 0,1 s z czasu przyspieszeń do 100 km/h. RS4 Competition robi to w 3,9 s, a RS5 w 3,8 s.

Wnętrze Audi RS4
28

Do wzmocnienia sportowych doznań ma się przyczynić też głośniejszy układ wydechowy Audi RS i usunięcie niektórych wygłuszeń kabiny i komory silnika. Przez to więcej odgłosów spod maski ma docierać do uszu pasażerów, a auto powinno mieć bardziej wyrazistą ścieżkę dźwiękową - coś, co wyróżniało ten model, gdy był napędzany wolnossącym V8.

Audi rozdzieliło ofertę na dwa poziomy - pakiet Competition oraz Competition Plus. Różnią się obecnością wspomnianego wcześniej manualnie regulowanego zawieszenia, ale nie tylko. Wersja Plus wyróżnia się ponadto obecnością dynamicznego układu kierowniczego oraz sportowego dyferencjału. Oba pakiety mają jeszcze jeden bonus - podniesienie limitera prędkości do 290 km/h, a dealer na życzenie klienta może zamontować opony Pirelli P Zero Corsa. Cena pakietu Competition dla Audi RS4 wynosi 48 620 zł (sumaryczna cena od 488 120 zł), a Competition Plus 72 180 zł (511 680 zł). Sporo, ale powstanie limitowana liczba egzemplarzy tego auta - niestety dokładna liczba przewidziana na polski rynek jest nieznana.

Porsche Carrera GT, Mercedes SLR McLaren, zielone RWB Porsche oraz TVR Tuscan ustawione w centralnej części PGE Narodowego podczas sesji Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji
Ikony Motoryzacji
Castrol Ikony Motoryzacji – wystawa prawdziwych legend

Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.

9 grudnia 2025
Fiat 126P Bis przed scenografią Hot Wheels podczas finału Legends Tour 2025.
Hot Wheels
Fiat 126P Bis wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025

Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.

17 listopada 2025
Bartek Kołaczkowski – życie w rytmie podróży i obiektywu
Życie przez obiektyw
Bartek Kołaczkowski – życie w rytmie podróży i obiektywu

Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.

8 listopada 2025
Kobieta przy klasycznym Porsche 944 Dakarista w rajdowej stylistyce vintage
Prezentacja Partnera
Yokohama on Tour: Porsche 944 „Dakarista” i marzenia o wyprawach

Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.

3 listopada 2025
McLaren 750S Spider nat bowen
McLaren / 750S
McLaren 750S "Chromology" - kolor to emocje i sztuka wyrazu

MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru. 

11 grudnia 2025
Genesis G90 Wingback concept
Genesis / G90
Genesis G90 Wingback Concept - potencjalny rywal BMW M5 Touring

Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.

10 grudnia 2025
Porsche Carrera GT, Mercedes SLR McLaren, zielone RWB Porsche oraz TVR Tuscan ustawione w centralnej części PGE Narodowego podczas sesji Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji
Ikony Motoryzacji
Castrol Ikony Motoryzacji – wystawa prawdziwych legend

Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.

9 grudnia 2025
Bentley Continental GT dutch masters seria
Bentley / Continental GT
Bentley prezentuje trzy unikatowe kreacje inspirowane mistrzami pędzla

Luksusowe samochody i malarstwo? Bentley i Mulliner udowadniają, że to bardzo dobre połączenie.

9 grudnia 2025
Lamborghini Temerario Ad Personam przód
Lamborghini / Temerario
Lamborghini Temerario Ad Personam - sztuka i rzemiosło w jednym

Lamborghini rozwija swój program zamówień specjalnych, stąd pomysł na nowe Temerario Ad Personam.

8 grudnia 2025
Lexus LFA Concept premiera
Lexus / LFA
Nowy Lexus LFA nie dostanie silnika V10, ani żadnego silnika tłokowego

Następca LFA będzie samochodem elektrycznym. Jego oficjalną zapowiedzią jest nowy LFA Concept.

7 grudnia 2025
Toyota GR GT i GT3 premiera
Toyota / GR GT
Toyota GR GT ma silnik V8, napęd na tył i będzie ścigać się w GT3

Stworzona od podstaw, flagowa Toyota GR GT ma być perłą w koronie oddziału Gazoo Racing.

5 grudnia 2025
JAS motorsport Honda NSX restomod
Restomod
JAS Motorsport i Pininfarina stworzą restomoda na bazie Hondy NSX

NSX od JAS Motorsport ma być autem, w którym spotyka się piękno, osiągi i sztuka inżynieryjna.

4 grudnia 2025
Volvo wyposażone w opony Bridgestone Blizzak 6 podczas zimowych testów na śniegu.
Prezentacja Partnera
Bridgestone: Rok zwycięstw i dominacji w testach 2025

Bridgestone umacnia pozycję lidera: w 2025 r. zdobywa topowe wyniki w testach opon zimowych, całorocznych i letnich.

3 grudnia 2025
Alfa Romeo Giulia i Stelvio Collezione premiera
Alfa Romeo / Giulia
Alfa Romeo Giulia i Stelvio Collezione - w hołdzie dla Quadrifoglio

Edycja Collezione Giulii i Stelvio nawiązuje do koniczyny obecnej w drogowych Alfach od 1963 roku.

2 grudnia 2025
Mercedes G Cabriolet teaser
Mercedes / klasa G
Mercedes rozpoczął proces testowy klasy G w wersji Cabriolet

Luksusowa terenówka Mercedesa powróci do korzeni i zyska nowy, lifestyle’owy rodzaj nadwozia.

2 grudnia 2025
Bugatti Bolide ostatni egzemplarz
Bugatti / Bolide
Bugatti zakończyło produkcję torowego modelu specjalnego Bolide

Bolide to projekt, który jak żaden inny poszerzył wiedzę Bugatti w zakresie osiągów na torze.

29 listopada 2025